اطلاعاتی در مورد مرورگر جدید مایکروسافت

اطلاعاتی در مورد مرورگر جدید مایکروسافت
چندی پیش شرکت مایکروسافت ظهور مرورگر جدیدی را اعلام کرد. پروژه ای که به نام پروژه اسپارتان شناخته می شد و به Edge تغییر نام پیدا کرد و همچنین امکانات جالبی را وعده داده بود مانند برقراری ارتباط با cortana و همچنین یادداشت برداری های شخصی. اما تمامی این ویژگی ها برای کاربران سیستم جذاب به نظر می رسد و طراحان وب با دید دیگری به این مرورگر نگاه می کنند. در حالی که بعید است که اکثر طراحان وب edge را به عنوان مرورگر اصلی و پیشفرض خود تعیین کنند , اما مسلما روزانه برای تست کدها از آن استفاده خواهند کرد.
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

با نگاه به لوگوی جدید می توان به تغییر مهمی پی برد . تغییری که نشان می دهد مایکروسافت دیگر خود را مرکزیت دنیای وب نمی داند! در لوگوی قبلی این مرورگر حرف e در مرکز قرار داشت و حلقه ای از تکنولوژی به دور آن می چرخید اما در لوگوی جدید این ویژگی برداشته شده است!
حال  به میزان اهمیتی که این مرورگر برای موبایل قائل است می پردازیم. حتی کوچکترین شرکت ها هم از رشد روز افزون موبایل و میزان استفاده از آن آگاهی دارند. پس خیلی بعید است که مایکروسافت برای بازار موبایل هدفی مستقیم نداشته باشد! موبایل یکی از کلیدی ترین دلایل در جهت اعمال تغییرات برای مایکروسافت بود. با استناد به netmarketshare.com , مایکروسافت سهم 56 درصدی را در مرورگرهای desktop دارد ولی فقط حدود 2 درصد از سهم مرورگرهای موبایل را دارا می باشد در نتیجه مایکروسافت برای بازگشت به دورانی که حدود 90% از ترافیک اینترنت را در بر میگرفت نیاز به تغییرات داشت.
مرورگر edge تنها مرورگری است که به طور پیشفرض بر روی ویندوزفون ها نصب شده است و همچنین به طور اختیاری می توان آن را برای Desktop دانلود کرد. سوالی که در اینجا مطرح است این است که آیا Edge برای سیستم عامل اندروید و یا iOS عرضه می شود یا خیر؟ مخصوصا زمانی که پی میبریم فروش اندروید 400% از فروش ویندوز موبایل بیشتر است.
در نتیجه به احتمال خیلی زیاد باید منتظر نسخه اندروید و iOS این مرورگر نیز باشیم.
برخلاف بازاریابی های مایکروسافت , edge در بین مرورگرها یک پشرفت انقلابی نخواهد داشت. حداقل از دید طراحان وب.
با استناد به caniuse.com , پشتیبانی CSS در Edge تقریبا 6% از IE11 بیشتر است دقیقا به همان میزان که IE11 از IE10 پشتیبانی بیشتری داشت. این سرعت ثابت در پیشرفت نشان می دهد که Edge می تواند همان IE12 باشد.
مرورگر Edge تنها 75% از پیشنهادهای کروم را ارائه می کند و حذفیات نسبتا نا امید کننده ای دارد. برای مثال Edge از المان Picture پشتیبانی نمی کند اما از srcset به طور نسبی پشتیبانی خواهد کرد. متاسفانه فیلترهای CSS (مانند blur , grayscale , contrast و ...) نیز در Edge پشتیبانی نمی شوند اما Edge تنها مرورگر مایکروسافت است که از رویدادهای لمسی در موبایل پشتیبانی می کند.
 

نتیجه گیری

مایکروسافت Edge بسیار سبک تر و سریع تر از IE است اما تمام خلاقیت ها و امکانات آن به کاربران کمک می کند نه طراحان وب.
پیشرفت های Edge خیلی فراتر از نسخه های اخیر IE نبوده است اما با این حال شاید تغییر نام این مرورگر نشان از این باشد که مایکروسافت بالاخره یک مرورگر قابل قبول و معقول منتشر کرده است.
 

رضا از سال 87 برنامه نویسی را با زبان های خانواده C شروع کرد و بعد از 4 سال به سمت طراحی و برنامه نویسی تحت وب رفت. وی همزمان با تحصیل در مقطع کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر به امر ترجمه کتاب در حوزه برنامه نویسی مشغول بود که کتاب او در مرحله ویراستاری قرار دارد. به روز بودن و افزایش مستمر اطلاعات شخصی در زمینه وب دغدغه ی اصلی و همیشگی رضاست.

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.