صفر تا صد ساخت بازی با سی شارپ 1#

صفر تا صد ساخت بازی با سی شارپ 1#
    دوست دارید خیلی سریع به موفقیت برسید و پول دار بشید ؟ می دونید تنها مانع سر راه شما تا موفقیت چیست؟ فقط یک ماه زمان ، البته نه کل ماه فقط یکی دو ساعت در هفته . فقط تو چند جلسه برنامه نویسی سی شارپ یاد بگیرید و بازی خودتون رو بسازید و مثل سازندگان بازی Clash of Clans میلیونر بشید . با ما باشید تا به شما بگوییم بدیم ، چقدر راحت می توانید برنامه نویسی کنید و بازی خودتون رو بسازید .
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید
    برنامه نویسی و ساخت بازی همیشه از پر در آمد ترین شغل های دنیا بودند . سال 2013 کمپانی supercell سازنده بازی های Clash of Clans و Hay Day ، فقط با همین دوتا بازی 892 میلیون دلار در آمد داشته است . یعنی روزی 2.44 میلیون دلار، یعنی روزی یک بوگاتی . البته این در آمد همینطور روز به روز بیشتر شده و رشد آن ادامه دار بوده است . اگر آنها توانستند ما هم می توانیم . فقط کافیه ایده و پشتکار داشته باشید . MajidOnline یکی از بهترین زبانهای برنامه نویسی را به شما آموزش می دهد . کدوم زبان برنامه نویسی ؟  سی شارپ  که یکی از قویترین و پرطرفدارترین زبان های برنامه نویسی دنیاست . اگر  سی شارپ بلد باشی می تونی تو همه زمینه های کامپیوتر از ویندوز گرفته تا برنامه های تحت وب و حتی گوشیهای همراه برنامه نویسی کنی و از این طریق درآمد خوبی بدست بیاری. آموزشهای سی شارپ در اینترنت خیلی زیاد ولی اکثر این آموزشها برای یک فرد تازه کار چندان مناسب نیست چون مطالب بصورت تئوری هستش و فهم بعضی مفاهیم پایه ای ممکن یکمی سخت باشه. اما  آموزش ما بصورت پروژه ای انجام میشه و همزمان با مطالب تئوری  می تونی  مفاهیم عملی هم متوجه بشی .  تو این دوره از آموزش می خوام  با یه بازی زیبا و جذاب سی شارپُ یادتون بدم بعد این دوره لذت ساخت یه بازی رو درک می کنین . اگرچه ساخت یک بازی خیلی ساده نیست و چالش ها و موانع مربوط به خودش رو داره ، اما نگران نباشین چرا که تو این آموزش سعی کردم که از پیچیدگی های بازی کم کنم ،  اینجوری برای دوستانی که تازه می خوان برنامه نویسی به زبان سی شارپ رو بگیرن مشکلی پیش نمی یاد. در ضمن  مطالب از پایه شروع می شه و کم کم به سطوح بالاتر می رسه ، در نتیجه اگر هیچ دانشی در مورد زبان های برنامه نویسی ندارید بازهم جای نگرانی نیست . به این دلیل که مطالب خیلی ساده گفته میشه و برای تمام قسمت ها توضیحات کامل وجود داره. البته باید بگم که دوستان حرفه ای تر هم نگران نباشن  انشاالله بعد از تمام شدن این دوره و همگام شدن دوستای تازه کارمون، با شما عزیزان کار و ادامه میدیم و به آموزش قابلیتهای پیشرفته تر سی شارپ (مثل : پردازشهای موازی ، کلاس ها ، استفاده از پایگاه داده ها و ...) می رسیم و بعد از اون هم دوره آموزش برنامه نویسی سی شارپ برای اندروید و ای او اس و ویندوز فون رو شروع می کنیم.
     خب فکر می کنم برای اینکه با اهداف ما تو این آموزش و آموزش های بعدی آشنا بشید کافی باشه و دیگه بهتر که بریم سر اصل مطلب . برای شروع  ما نیاز به ابزار داریم . اول از همه سیستم عامل ویندوز داشته باشیم و دوم ویژوال استدیو رو نصب کرده باشیم ، به همین راحتی به همین خوشمزگی . اینجا بصورت مختصر نصب ویژوال استدیو رو که خیلی هم ساده است توضیح می دم و بعد باهم نحوه ساخت یک پروژه رو بررسی می کنیم.

نصب Visual studio 2015

     اینکه چه ورژنی ازVisual studio  رو نصب می کنید اهمیت چندانی نداره ولی اگر ورژن 2010 به بالا رو نصب کنید بهتر ، ما  نصب 2015 Visual studio رو توضیح می دیم. برای دسترسی به فایل نصب دو راه وجود داره اول خریدن دی وی دی و دوم دانلود از اینترنت .ما خرید دی وی دی رو پیشنهاد می کنیم چون حجم فایل نصب چیزی حدود 3.7 گیگابایت که با وضع اینترنت ما فکر نمی کنم دانلود کردنش کار ساده ای باشه ،اما اگر می خواید دانلودش کنید ، می تونید از سایت خود شرکت مایکروسافت استفاده کنید و یا اینکه از سایت های ایرانی دانلود کنید. البته باید بگم که اگر از خود مایکروسافت دانلود کنید ، تنها امکان نصب آنلاین داره(یعنی برای هر بار نصب باید کل برنامه از سرور مایکروسافت دانلود بشه و نصب بشه) به نظر من اگر از سایت های ایرانی دانلود کنید بهتر هستش.
اینم لینک دانلود از مایکروسافت . بعد از رفتن به این صفحه روی قسمت بنفش کلیک کنید و روند دانلود رو ادامه بدید و بعد از تهیه فایل نصب باید مراحل زیر طی کنید :

 - 1 انتخاب محل نصب و نحوه نصب(منظور اینکه قابلیتهای پیشفرض نصب شوند یا خودتان انتخاب کنید چه قابلیتهایی نصب شوند) برای این دوره همان تنظیمات پیشفرض کافیه.
 

 
2 - اگر روی گزینه Minimum یا Typical کلیک کنین پیشفرض نصب می شن و اگر روی Custom کلیک کنین به صفحه بعد می رید که در تصویر زیر هستش که خودتون انتخاب می کنید چه اپشنهایی نصب بشن که مسلما حجم برنامه رو بالا می بره.
 

 3 - منتظر تمام شدن مراحل نصب بمانید.
 

 4 - بعد از پایان نصب این صفحه ظاهر میشه که میگه باید کامپیوتر ری استارت کنید. البته اگر بصورت آفلاین نصب کردید ممکن تصویر شبیه پایین نباشه و چند تا وارنینگ داشته باشه که مهم نیست و دلیلش عدم اتصال سیستم به اینترنت هستش ، پس نگران نباشین و سیستم رو ری استارت کنین.
 

    اگر Visual studio 2015  رو نصب کرده باشید برای بار اول که برنامه را اجرا می کنید این صفحه ظاهر می شه که از شما می خواد تا وارد حساب کاربری Visual studio خودتون بشید ، البته نگران نباشید عضویت مجانی است . اما اگر نمی خواهید ثبت نام کنید اشکالی نداره یکی از دو گزینه Not now و یا maybe later رو بزنید و ادامه بدید.

سپس صفحه زیر نمایش داده می شه که از قسمت سمت راست گزینه New project… رو انتخاب می کنید و اگر این صفحه رو بستین ، می تونین از منوی File -> New -> Project یک پروژه جدید بسازید.
 
 

سپس مراحل زیر و طی کنید(در تصویر مربوطه شمارگذاری دارد)
1 - انتخاب زبان C#
2 - انتخاب گزینه Windows 
3 - انتخاب گزینه Windows Forms Applications
4 - نام پروژه رو مشخص می کنیم ( اینجا Training1 نام گذاری کردیم ولی شما هر نامی دوست دارید بذارید )
5 - در نهایت محل ذخیره شدن پروژه که می تونید هرجایی که دلتون خواست ذخیره کنید.
 

 
 
    خب حالا بریم یه سری به محیط Visual studio بزنیم و بیشتر باهاش آشنا بشیمدر وسط صفحه پنجره ویندوزی است به نام From1 که ما روی آن کار می کنیم. در سمت راست یک منو به نام Solution Explorer هستش که در واقع میشه گفت نقشه برنامه شماست که از طریق اون می تونید قسمت های مختلف برنامه رو ببینید و مدیریت کنید. در اینجا می بینید که پنجره From1 زیر مجموعه پروژه Training1 استدر سمت چپ گزینه Toolbox رو می بینید که وقتی روش کلیک کنید باز می شه و تقریبا هر ابزاری که شما برای ساخت یک برنامه ویندوزی لازم داشته باشید توی اون هستش و برای استفاده از اونا فقط کافی که بگیریدشون و بندازیشون روی Form1 یا روشون دوبار کلیک کنید تا به پنجره اضافه شندر بالای صفحه زیر نوار منو یه گزینه به نام Start وجود داره که اگر روی آن کلیک کنید و اگر برنامه شما اشتباهی نداشته باشه ، برنامه تون اجرا میشه و خروجی برنامه شما را نمایش میده. پیشنهاد می کنم برای شروع یک یا چند عدد از ابزارهای موجود در Textbox رو بذارید روی فرمتون و استارت رو بزنید تا خروجی برنامتون ببینید.

خب برای این جلسه کافیه اگر چه مطالب بسیار ساده بودن. انشا الله در جلسه بعد دست بکار می شیم و با مقدمات برنامه نویسی آشنا می شیم و سعی می کنیم که مطالب طوری بیان بشن که با هدف نهایی یعنی ساخت بازی در ارتباط باشند.

در جلسه بعدی با متغییرها و توابع آشنا خواهید شد.
 

مصطفی مدرک کارشناسی نرم افزار دارد و از برنامه نویسان شرکت آرتیمان استودیو است. از سال 86 برنامه نویسی با زبان سی شارپ را آغاز کرده و در حوزه توسعه وب با تکنولوژی دات نت بسیار مسلط است. وی هم اکنون در حال توسعه اپلیکیشن های موبایل از طریق پلتفرم زامارین است.

نظرات و سوالات کاربران

ارسال پاسخ Ali
Ali
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ ۲۲:۱۸
در پاسخ به دیدگاه علی ارسال شده در سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۰۵
سلام من نسخه التیمیت 2012 رو دارم با اون هم می تونم کار کنم؟
بله
ارسال پاسخ Bn
Bn
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۳۴
سلام دوستان بازی سازی اینطور که ایشون میگن هم نیست باید کار با نرم افزار های گرافیکی رو یاد بگیرید و بعدش کار با موتور بازی سازی و بعد هم با صدا گذاری که اینها حدود 1تا 4 سال زمان میبره .
ارسال پاسخ arefe
arefe
یکشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۶ ۱۲:۴۰
سلام...کدنویسی بازی راه جنگل در سی شارپ با تو ضیح را میخواستم?
ارسال پاسخ مهدی
مهدی
پنج شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۶ ۱۸:۴۸
دوستاننی که فکر می کنند با این اموزشا بازی ساز میشن
سخت در اشتباهن (:
ارسال پاسخ سید علی
سید علی
شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ ۱۱:۲۴
در پاسخ به دیدگاه Stark ارسال شده در پنج شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ۲۰:۳۶
برای ساخت بازی نیاز به موتور خاصی هست یا تنها با c# میشه ساخت ؟
اگر دوست داری حرفه ای کار کنی باید با موتور های بازی سازی مثل یونیتی و آنریل و کانستراکت ،،،،گیم میکر و.... کا رتو شروع کنی

تو محیط خشک و بی روح ویژوال کارت ۱۰ برابر سخت تره
ارسال پاسخ Stark
Stark
پنج شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ۲۰:۳۶
برای ساخت بازی نیاز به موتور خاصی هست یا تنها با c# میشه ساخت ؟
ارسال پاسخ poorya
poorya
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ ۱۲:۳۸
سلام
استاد واقعا از نحوه اموزشتون لذت می برم دستتون درد نکنه من با شما C# رو شروع کردم و امید وارم با شما هم این زبان رو تموم کنم ( یاد بگیرم ) مخصوصا قسمت بازی های انلاین و .... لطفا ادامه بدید .
ممنون تشکر فراوان سایتتون هم فوق العاده طراحی شده .
خسته نباشید.
ارسال پاسخ علی
علی
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۰۵
سلام من نسخه التیمیت 2012 رو دارم با اون هم می تونم کار کنم؟
ارسال پاسخ مصطفی درخشان
مصطفی درخشان
شنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۴ ۰۸:۵۲
در پاسخ به دیدگاه Ali ارسال شده در جمعه ۰۶ شهریور ۱۳۹۴ ۲۳:۰۹

واقعا ممنون
امیدوارم این آموزش تداوم داشته باشه من چند بار سعی کردم برم سراغ برنامه نویسی اندروید با eclipse و اندروید استودیو اما ارور های زیادش پشیمونم کرد ولی ویژوال استودیو واقعا شیرین و راحته چون قبلا هم یه مدت سی شارپ کار کردم و به دلیل بازار کار ضعیف برنامه نویسی کامپیوتر تو ایران پشیمون شدم و ولش کردم ولی حالا اگه برا اندروید استفاده شه به لطف کافه بازار موقعیت عالی ای داره

دوست عزیز انشاالله همینطور خواهد شد ، ما تمام تلاشمون اینه که مطالب متدوام و کاربردی باشه ، امیدوارم که بتونیم رضایت شما عزیزان رو جلب کنیم.

ارسال پاسخ Ali
Ali
جمعه ۰۶ شهریور ۱۳۹۴ ۲۳:۰۹

واقعا ممنون
امیدوارم این آموزش تداوم داشته باشه من چند بار سعی کردم برم سراغ برنامه نویسی اندروید با eclipse و اندروید استودیو اما ارور های زیادش پشیمونم کرد ولی ویژوال استودیو واقعا شیرین و راحته چون قبلا هم یه مدت سی شارپ کار کردم و به دلیل بازار کار ضعیف برنامه نویسی کامپیوتر تو ایران پشیمون شدم و ولش کردم ولی حالا اگه برا اندروید استفاده شه به لطف کافه بازار موقعیت عالی ای داره

ارسال پاسخ ali
ali
پنج شنبه ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ ۰۰:۱۹

اگه میشه اموزش کار با monodevelop رو بگذارید