معرفی 15 کتابخانه‌ی جالب برای CSS و جاوا اسکریپت

معرفی 15 کتابخانه‌ی جالب برای CSS  و جاوا اسکریپت
هدف ما در مجید آنلاین این است که کاربران ایرانی را با متدهای طراحی صفحات وب در دنیا آشنا کنیم. در این مطلب نیز 15  کتابخانه‌ی جالب برای جاوا اسکریپت و CSS  معرفی شده‌اند که می‌توانید برای پیاده‌سای پروژه‌های بعدی خود از آن‌ها کمک بگیرید.
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

Dropzone

Dropzone یک کتابخانه‌ی متن‌باز است که بارگزاری تصاویر را تنها با کشیدن و رها کردن (drag and drop) امکان‌پذیر می‌کند. از طریق این کتابخانه‌ی مستقل می‌توانید پیش‌نمایش تصاویر را مشاهده کرده و فایل های بزرگ را نیر آپلود نمایید. 



React-MDL

ابزار Material Design Lite گوگل (MDL ) یکی از زیباترین چارچوب‌های طراحی در Css است. ترکیب این ابزار با React ، که فیسبوک از استفاده می‌کند، کتابخانه‌ی جدیدی را با نام  React-MDL به وجود آورده است. کتابخانه‌ای که شامل مجموعه‌ی عظیمی از مولفه‌هایی است که با متریال دیزاین پیاده سازی شده‌اند. 



Postmate

Postmate  شامل کلاس‌های wrapper مربوط به متد Window.postMessage() می‌باشد که به صفحات اجازه می‌دهد ارتباط سرتاسری داشته باشند. این کتابخانه یک API ساده دارد که برنامه‌نویسان را قادر می‌سازد با امنیت کامل به داده های مختلف آی‌فریم دست یابند و محتویات آن را روی صفحه‌ی اصلی منتشر کنند. آی‌فریم (iframe) مخفف عبارت inline frame بوده و یکی از تگ های HTML  است. این تگ  برای نمایش یک صفحه از اینترنت در بخشی از سایت استفاده می‌شود.



Particles

کتابخانه‌‌ی  Particles روشی ساده برای ایجاد پس‌زمینه‌های متحرک ارائه می‌دهد. این کتابخانه شامل یک فایل جی‌اس 2 کیلو بایتی و یک متد پیاده سازی می‌باشد. دو حالت برای اجرای انیمیشن وجود دارد. یکی اینکه ذرات تنها و متحرکی را روی صفحه ایجاد کنیم یا اینکه طرح یک صورت فلکی متحرک را روی سایت خود داشته باشیم.



Recharts

Recharts یک کتابخانه‌ی قدرتمند جاوا اسکریپت برای رسم انواع چارت و نمودار است. با استفاده از این  Recharts به راحتی می توانید نمودارهای خود  را از طریق xml  ها ایجاد کنید. این کتابخانه شامل  50 نمونه‌ی آماده است و با استفاده از آن می‌توانید چارت گرافیکی مورد نظر خود را پیاده سازی کنید.



Shepherd

 با استفاده از این کتابخانه می‌توانید کاربران را به گونه‌ای هدایت کنید که بخش‌های مورد نظر شما را ببینند. با یک API ساده می‌توان کاری کرد که توجه کاربر به بخش مورد نظر ما جلب شود.  یک عنصر HTML لازم است تا یک دکمه پررنگ تر از بقیه دیده شود.



Waud

به جای استفاده از تگ <audio> در HTML، می‌توانید از یک API ییچیده صوتی استفاده کنید تا امکانات بیشتری را در اختیارتان قرار دهد. در این کتابخانه یک API محلی جاوا اسکریپت وجود دارد و یک API یدکی در HTML ساخته می‌شود.



Grade

Grade یک کتابخانه جاوا اسکریپت برای تولید طیف رنگی است. با استفاده از  این کتابخانه می‌توانید فریم‌های جالبی برای تصاویر ایجاد کنید.  Grade کتابخانه‌ای کوچک است و هیچ گونه وابستگی به کتابخانه‌های دیگر ندارد. 



Rainyday

با استفاده از این کتابخانه سبک می‌توانید انیمیشن باران را به سایت خود اضافه کنید. Rainyday برای این کار از یک المان <canvas> استفاده می‌کند. این API یک سطح شیشه‌ای واقعی را ایجاد می‌کند که قطعات باران به صورت تصادفی از آن سرازیر می‌شوند. 



CSSnano

CSSnano فضاهای سفید بی استفاده و کدهای اضافی را حذف می‌کند. با استفاده از این ابزار می‌توانید فایل‌های CSS خود را بهینه‌سازی کنید.



Multirange

Multirange یک کتابخانه جاوا اسکریپت است که یک اسلایدر  با توانایی انتخاب دو عدد را ایجاد می‌کند. این اسلایدر به کاربران اجازه می‌دهد تا مقادیر میان دو عدد را انتخاب نمایند. (مثلا قیمت های مابین 200 و 500 هزار تومان) 



Minireset

این کتابخانه اندازه‌ی فونت ها،  margin و  padding را بازنشانی می‌کند. از آنجایی که Minireset بسیار کوچک است، می‌توانید برخی از قسمت‌های آن را به راحتی تغییر دهید.



Cesium

 Cesiumکتابخانه ای قدرتمند و مبتنی بر تکنولوژی WebGL   است که رسم اشیای سه بعدی و نقشه های دو بعدی را امکانپذیر می‌کند. این کتابخانه از بسیاری ویژگی‌ها مانند شبیه سازی آب و هوا پشتیبانی می‌کند.



In-view

In-view المان‌های روی صفحه را بررسی می‌کند. در واقع به شرایط اسکرول کاربران دقت می‌کند و زمانی که یک عنصر در معرض دید کاربر قرار بگیرد، عکس العمل نشان می‌دهد. این کتابخانه هیچ وابستگی به کتابخانه‌های دیگر ندارد.


Papa Parse

Papa Parse یک روش تجزیه و تحلیل فایل csv در سمت کاربر است. این کتابخانه از ویژگی‌های بسیاری مثل تبدیل به فایل JSON، رشته‌ها، فایل‌های محلی و یا آدرس ها و حالت آسنکرون پشتیبانی می‌کند. Papa Parse هیچ وابستگی ندارد و به راحتی با جاوا اسکریپت و جی‌کوئری کار می‌کند. 


منبع:
tutorialzine

کارشناس فناوری اطلاعات، مدیر محتوا و وبلاگ نویس حوزه‌ی فناوری

نظرات و سوالات کاربران

ارسال پاسخ saeed
saeed
پنج شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ ۲۱:۲۹
بسیار مفید و عالی بود امیدوارم این روند رو ادامه بدید. اگر مقاله ای در مورد معرفترین کتابخانه ای جاوا اسکریپت هم بنویسید عالی میشه
ارسال پاسخ خسروانجم
خسروانجم
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ ۱۰:۴۹
بی نظیر بود انشا الله هر چند وقت یک بار این کار رو انجام بدید ! دمتون گرم
ارسال پاسخ isa
isa
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ ۲۲:۰۱
عالی بود
ممنون