همه چیز در مورد طراحی Long-Scrolling

همه چیز در مورد طراحی Long-Scrolling
وبسایت های Long-Scrolling زمانی در قلب طراحی وب بودند و تعداد زیادی از آنها دیده میشد اما در مورد آنها انتقادات زیادی وجود داشت برای مثال منتقدان طراحی وب میگفتند که با قراردادن اطلاعات تماس در انتهای وبسایت و طراحی Long-Scrolling بازدیدکنندگان علاقه ای به اسکرول صفحه ندارند و عموما به اطلاعات تماس شما توجه نمیکنند، با مجیدآنلاین در این مقاله همراه باشید تا همه چیز را در رابطه با اینگونه طراحی بگوییم.
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

طراحی Long-Scrolling در ذهن ماندگار میشود !

یکی از دلیل های مهم که باعث افزایش وب سایت های Long-Scroll شده بود در ذهن ماندن آنها بود، اکثر این وبسایت ها به دلیل ظاهر جذابی که دارند در ذهن کاربران میمانند، به وبسایت های Long-Scroll که ای در گذشته مشاهده کرده اید فکر کنید، خیلی از آنها هنوز هم در ذهن شما مانده اند و این به خاطر ویژگی ظاهری این وبسایت ها است، همچنین این وبسایت ها باعث میشوند مخاطب به خاطر دیدن انیمیشن های جذاب علاقه داشته باشد اسکرول کند و به انتهای صفحه برود.
یکی از بهترین وب سایت ها برای طراحی Long-Scrolling وب سایت Bounty Beverages میباشد، در این وبسایت ویژگی های مثبت زیادی وجود دارد، بک گراند جذاب، عکس های خیره کننده، متن هایی که به راحتی قابل خواندن هستند، مجزا شدن بخش ها از همدیگر و فاصله ی مناسب بین خطوط و بخش ها و ... این صفحه ی وب تا مدت زیادی در ذهن بازدیدکنندگان می ماند و ماندگار میشود.

افزایش بازدید کنندگان !

زمانی که یک صفحه ی وب جذابیت خود را حفظ کند باعث میشود بازدید کنندگان زمان بیشتری را در آن صفحه بگذرانند، بازدیدکنندگان شما زمانی وقت بیشتری در وب سایت شما میگذرانند که بتوانند با وبسایت درگیر شوند، این یکی از ویژگی های کلیدی و مهم جذب بازدیدکنندگان است و این برای طراحان وب مسئله ی مهمی است که بتوانند سایت را به صورتی طراحی کنند که بازدیدکنندان جذب وبسایت شوند، از ویژگی های مثبت وبسایت های Long-Scrolling این است که میتوانند وبسایت را به گونه ای طراحی کنند که بازدیدکنندگان با خیره شدن به صفحه و ادامه دادن اسکرول زمان بیشتری را نسبت به سایت های عادی در وبسایت بمانند همچنین اینگونه وبسایت های میتوانند حالت داستان گونه داشته باشند و یک داستان جذاب را برای خوانندگان روایت کنند، در سال های اخیر روند داستان گویی در وبسایت ها افزایش یافته است و همچنین مورد استقبال مخاطبین نیز بوده است.
مطمئن شوید که با یک داستان جذاب و گیرا خوانندگان را جذب خود میکنید نه اینکه تنها یک داستان حوصله سربر و بی کیفیت در صفحه ی خود قرار دهید، تحقیقات نشان داده است تعداد بازدیدکنندگانی که از طریق اینگونه داستان ها جذب یک وبسایت میشوند بسیار بیشتر از بازدیدکنندگانی است که جذب وبسایت های عادی بدون هیچ جذابیت و داستان خاصی میشوند، همچنین اینگونه وبسایت ها میتوانند برای کسب و کار شما بسیار مفید باشند برای مثال داستان کسب و کار شما را بیان کنند.

لایه بندی در طراحی Long-Scrolling

قرار دادن المنت ها در جای مناسب در طراحی Long-Scrolling کلید موفقیت است، ترتیب قرارگیری المنت ها نیز بسیار مهم است، برای مثال اگر قرار است وبسایت شما به صورت داستانی یک داستان را روایت کند باید به ترتیب زمانی قرارگیری اتفاقات توجه ویژه ای داشته باشید، در طراحی ها Long-Scrolling عکسی که در هدر و بالای صفحه قرار میدهید اهمیت بسیاری دارد و عموما لوگو یا نماد شرکت را در بالای صفحه قرار میدهند، به صورتی که میتوان گفت عکس هدر مهم ترین المنت در جذب کاربران میباشد زیرا کاربران ابتدا این عکس را میبینند و سپس تصمیم میگیرند که ادامه ی صفحه را ببینند بنابراین حتما به این عکس توجه ویژه ای داشته باشید.
برای مثال به طراحی وبسایت Nest که در بالا عکس آن را میبینید توجه کنید، در ابتدا به شما میگوید که از هرجایی میتوانید آن را کنترل کنید، درواقع یک توضیح کوتاه و مناسب از محصول میدهد، سپس شما تشویق میشوید که اسکرول کنید و به پایین صفحه بروید و نگاهی کلی به محصول و ویژگی های مثبت آن بیندازید، در واقع هر زمانی که اسکرول میکنید و پایین تر میروید در بخش بعدی توضیح دیگری از محصول میخوانید و با ویژگی های آن آشنا میشوید.
وبسایت دیگری که میتوانیم از آن مثال بزنیم وبسایت The Beetle است که با یک ویدئو نحوه ی کار ماشین ها در واقعیت را نشان میدهد، همچنین از یک حالت داستانی برای معرفی محصول خود استفاده کرده است.
گاهی اوقات نیز یک طراحی Long-Scrolling یک طراحی مناسب میباشد تا بتوانید منوی یک رستوران یا کافی شاپ را در آن قرار دهید، مانند رستوران Whitmans در نیویورک، این سایت یک منوی مناسب در اختیار بازدیدکنندگان قرار میدهد تا همه کسانی که برای اولین بار وارد این وبسایت میشوند و میخواهند به این رستوران بروند با محصولات آن آشنا شوند.
همچنین طراحی Long-Scrolling برای وبسایت هایی که ماهیت سیستم مدیریت محتوا دارند نیز مناسب است برای مثال وبسایت Squarespace که از طریق آن میتوانید به یک سیستم مدیریت محتوا دسترسی پیدا کنید.

چرا از طراحی Long-Scrolling استفاده کنیم ؟

وبسایت های برندهای بزرگی از دنیا از طراحی Long-Scrolling برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده میکنند، اگر از این روند طراحی خوشتان می آید میتوانید از آن در طراحی های خود استفاده کنید، همچنین اگر طراحی برای موبایل و نشان دادن صفحه به درستی در موبایل برای شما مهم است میتوانید نگرانی خاصی نداشته باشید زیرا همان گونه که المنت ها را در برای طراحی دسکتاپ طراحی میکنید برای موبایل نیز طراحی کنید فقط باید به نحوه ی اسکرول با شست کاربران توجه کنید که در انجام این کار راحت باشند و دچار مشکل نشوند.

محمد یه دانشجوی فناوری اطلاعات هست که از سال 92 فعالیتش رو شروع کرد، در حال حاضر در زمینه ی برنامه نویسی تحت وب و اندروید و شبکه های ارتباطی سیسکو فعالیت میکنه .

نظرات و سوالات کاربران

ارسال پاسخ مهدی
مهدی
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ ۲۳:۵۵

توصیه میکنم این سایت رو حتما ببینید:discover.store.sony.com/be-moved/" rel="nofollow">http://discover.store.sony.com...