چرا ایجاد یک تیم موثر مهم است؟

چرا ایجاد یک تیم موثر مهم است؟
هنگامی که شما کسب و کاری در حوزه توسعه وب راه می اندازید ٬ رسیدگی و انجام کل کار (اگر چه نه همه آن) توسط خودتان می تواند وسوسه انگیز باشد.البته درک منطق آن زیاد مشکل نخواهد بود: هر چه کار بیشتری را شخصا انجام دهید ٬سود بیشتری کسب می کنید درسته؟
با مجیدآنلاین همراه باشید تا بدانید که به همین سادگی ها هم نیست.
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید


در این رویکرد موضوعی وجود دارد که افراد تازه وارد آن را نادیده گرفته و به جای پیوستن به یک کسب وکار از قبل تاسیس شده ٬تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار مستقل می گیرند: اینکه اگر شما بخواهید کل کار را خودتان انجام دهید اکثر وقت مفیدتان را مشغول کار خواهید بود . این یعنی به ناچار دیر وقت به خانه رفتن ها و خوردن نوشابه و پیتزا هر شب ودر نهایت شما کارتان را با چشمانی قرمز ٬پوستی چروک  و دل درد پایان خواهید داد واین سخت تر از آن چیزی خواهد بود که در آغاز تصمیم گیری برای راه اندازی یک کسب و کار پیش بینی کرده بوده اید !


 
احتمالا در این حالت نمی توان درآمد زیادی داشت چون با غرق شدن در کد نویسی و مشکلات مشتری ها وپیگیری کارها ٬نمی توان وقت و انرژی کافی برای جذب هر چه بیشتر مشتری های دیگر گذاشت.قبل از اینکه این موضوع برای هر کس روشن شود میتوان بسیاری از این افراد تک پر در این حوزه را مشاهده کرد که در حال ورشکستگی و یا بعضا نابود شدن هستند.
خوشبختانه احتیاج نیست تا همه افراد این تجارب رو خودشان کسب کنند ٬می توان با ایجاد تیم٬تقسیم کار واشتراک گذاری سود متقابل به موفقیت رسید.فقط یک موضوع سر راه هر فردی وجود دارد و آن پیدا کردن اشخاص مناسب برای کار کردن با آنان است.

 درایجاد تیم شما به افراد متخصص نیاز دارید

یک پروژه توسعه وب خوب تقریبا همیشه دارای نقش های لازم زیر است:
  • مدیر فروش : کمک به جذب مشتریان جدید برای کسب و کار
  • طراح پروژه : توسعه مفهوم کلی از پروژه (و نه طراحی)
  • مدیر پروژه : مدیریت پروژه ونگهداری همه چیز در مسیر
  • طراح سایت : طراحی ظاهر و عملکرد سایت
  • توسعه دهنده Back-end : ایجاد چارچوبی که رابط سایت درآن قرار داده خواهد شد
  • توسعه دهنده Front-end : ایجاد و پیاده اجزای رابط
  • تستر : به صورت ایده آل ممکن است مدت ها زمان صرف کند برای یافتن مشکلی در سایت
علاوه بر نقش های مهم  ذکر شده در بالا است، گاهی اوقات نیاز به متخصصان وجود دارد:
  • متخصص UI - با توسعه دهندگان  front-end همکاری می کند برای رسیدن به رابط بسیار جذاب تر
  • متخصص UX - گسترده به بررسی عوامل انسانی از یک سایت می پردازد برای اطمینان از تجربه کاربری خوب
  • متخصص SEO - تعیین (و احتمالا پیاده سازی) یک استراتژی SEO
  • نویسنده محتوا - محتوای متن با کیفیت بالا را فراهم می کند
  • طراح گرافیک - گرافیک های سفارشی ایجاد می کند 
در هر تیم ممکن است یک فرد چند کار انجام دهد و همچنین باید این را در نظر داشت که بزرگ بودن یک تیم به معنی کارآمد بودن آن نیست بلکه یکی ازمعایب تیم بسیار بزرگ بودن آن است.
به طور کلی، هر چه یک پروژه بزرگتر و مهم تر است، شما نیاز به تیم های تخصصی تردارید. پروژه های کوچکتر و کم اهمیت تر اجازه می دهد دامنه بیشتری از افراد را برای انجام نقش های متعدد در فرایند توسعه به کار گیرید.

چه کسی چه کاری انجام دهد؟


 
اولین گام منطقی تعیین نقش خود در تیم است.در این مرحله ممکن است وسوسه شوید که چون شما صاحب کسب و کار هستید پس به طور خودکار شما طراح و مدیرپروژه نیزخواهید بود زیرا این دو سمت دلالت بر رهبری دارند.
اما برای یک لحظه صبر کنید و فکر کنید .... آیا این توانایی شماست؟ اگر شما خود را به عنوان یک کدنویس و یا طراح ایلیستریتور در نظر می گیرید عاقلانه به نظر می رسد که سمت مدیریت را به کسی واگذار کنید که تجربه و توانایی  و مسئولیت پذیری بیشتری در این زمینه دارد.هیچ گاه اجازه ندهید نفس شما سد راه تصمیم گیری های خوب و درست در کسب و کار شما شود.
اکنون به بخش سرگرم کننده کار میرسید که البته مشکل ترین بخش کار است و آن انتخاب همکاران خواهد بود.اولین موضوعی که باید در نظر گرفت این است که معمولا بهتر است که همواره یک تیم دائمی برای انجام پروژه ها داشته باشید و اگر نیاز شد از freelancer ها برای پر کردن نیاز های خاص پروژه ها کمک بگیرید.
اگر برای هر پروژه بخواهید  به دنبال تیم جدید باشید وقت و هزینه ی بسیاری باید صرف نمایید و نتایج ناامیدکننده ای به دست خواهد آمد.امکان دارد حتی مشتری های خود را از دست بدهید.پس افرادی را انتخاب کنید که دوست دارید و میتوانید به آنها اطمینان نمایید وآن ها عضو دائمی تیم خود کنید.

یافتن اعضای مناسب برای تیم

اشتباهی که بسیاری از مردم هنگام استخدام  می کنند این است که لیستی از مهارت های که بیش از حد پیچیده و بیش از حد محدود است مشخص می کنند. گاهی اوقات مدیران استخدام حتی نمی توانند نقش را درک کنند. به عنوان مثال، در اینجا الزامات ذکر شده برای استخدام یک توسعه دهنده front-end که به تازگی آگهی شده است وجود دارد :
  • حداقل 3 سال تجربه در توسعه PHP
  • حداقل 3 سال تجربه در SQL / MySQL
  • مهارت در وردپرس، تم دلخواه، پلاگین ها، ویدجت، HTML، CSS، JS، JQuery
  • درک پایه Unix CLI
  • تجربه کار با GIT
  • تجربه  کاربا تست unit و QA
  • دانش قوی از مدیریت یونیکس
  • دانش خوبی از طراحی رابط کاربری
  • تجربه کاربا متد Agile Scrum (ضروری)
  • مهارت های documentation
  • تجربه در بازاریابی ایمیلی
  • SEO، و رسانه های اجتماعی
اگر شما مشکلی در لیست بالا نمی بینید پس خود شما بخشی از مشکل هستید زیرا تعداد بسیار کمی از مهارت های ذکر شده٬ مهارت های لازم برای یک توسعه دهنده front-end است.بسیاری از این مهارت ها برای توسعه دهنده back end است و ممکن است با این لیست سخت گیرانه شما افرادی را که در زمینه مورد نظر شما توانایی لازم را دارند را از دست بدهید.
مورد دیگری که  وجود دارد این است که در این لیست داشتن مهارت کار با متد Agile بسیار خنده دار است زیرا توسعه سریع در توسعه نرم افزار در پروژه های بزرگی موثر است که نیاز به سرمایه گذاری سطح بالا و طولانی مدت دارند. پروژه های وب کاملا متفاوت هستند  و از روش های سریع در بسیاری از محیط های توسعه وب که نیاز به استخدام برنامه نویسان بیشتر دارد  استفادهمی شودکه شما واقعا به آنها نیاز ندارید و فقط هدر دادن پول است.
راه بهتر برای تبلیغ برای استخدام یک توسعه دهنده front end به سادگی  آگهی زیر می تواند باشد:
  • توانایی نوشتن کد سفارشی جاوا اسکریپت
  • آشنایی با CSS
  • توانایی تحلیل  و رفع مشکل 
در طول روند مصاحبه، به طور عمده در سومین عامل تمرکز کنید، دلیل آن است که به مراتب مهم تر از موفقیت در پروژه ها با توانایی برنامه نویسی است. باید فرض کنید که هر کسی که می تواند کد جاوا اسکریپت بنویسد باید توانایی نگاه کردن به انجام هر کاری  و کدنویسی  به  یک زبان مبهم تر را داشته باشد . یک برنامه نویس با توانایی تحلیل و رفع مشکل باید در لیست اهمیت داشته باشد زیرا برای کسب و کار شما حیاتی است.

رشد تیم و کسب و کار با نسبت پایدار

بسیاری از آژانس های توسعه کوچک باید قادر به پر کردن تمام نقش اصلی مورد نیاز تنها با 3 یا 4 کارمند باشند، و در صورت نیاز از freelancer ها استفاده نمایند.
زمانی که کسب و کار شما رشد می کند باید وظایف را به طور دقیق تر تعیین کنید تا هر فرد بتواند تیم بزرگتری برای خود درست کند.
تلاش کنید تا سلسله مراتب سازمانی و سمت ها مشکل ایجاد نکنند زیرا مسئله ای که باعث رکود و شکست کسب و کارهای خلاق می شود ٬همین موضوع است. با ساختار سلسله مراتبی، شما رقابت بین کارکنان خود ایجاد  می کنید ، که ممکن است هر فرد در حال  رشد احساس بی کفایتی کند و این باعث تفرقه شود.
آنچه شما واقعا می خواهید  این است که هر کس جایگاه برابری در درون سازمان داشته باشد ، تفاوت عمده در برخورد با کارکنان با نقش های مختلف نباید وجود داشته باشد ، و هر کس احساس  کند  که سهم با ارزشی در موفقیت این تیم دارد. در این روش شما می توانید مطمئن شوید که یک تیم توسعه موثر خواهید داشت که باعث رشد و گسترش کسب و کار شما شده و نمونه کارهای  شمارا افزایش دهد.
 

افسون کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی و فعال در حوزه وب و علاقمند به تکنولوژی‌های جدید وب است که سعی می‌کند مطالب جدیدی که در این زمینه در دنیا منتشر می‌شوند را به زبان فارسی ترجمه و در اختیار کاربران فارسی زبان قرار دهد.

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.