۱۰ فریم ورک برتر توسعه وب در سال ۲۰۱۷

۱۰ فریم ورک برتر توسعه وب در سال ۲۰۱۷
با پیشرفت وب و رشد سریع فضای آنلاین، روش ساخت برنامه‌های کاربردی که ویژگی‌های زیادی داشته باشند، به اندازه قابل توجهی پیچیده‌تر می‌شود. امروزه تنها، حضور آنلاین ساده برای مشتریان راضی کننده نیست، چرا که هر فردی می‌خواهد از آخرین ترندهای تکنولوژی استفاده کند. با این حال در صورت استفاده از فریم‌ورک‌های توسعه وب توسط توسعه‌دهندگان متبحر، سختی نوشتن برنامه های پیشرفته تا حد زیادی کاهش می‌یابد.
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

در این مقاله، به بحث درمورد ده فریم‌ورک برتر خواهیم پرداخت چرا که با انتخاب درست فریم‌ورک، پروژه شما بهترین کیفیت را در کمترین زمان و با هزینه‌های کمتر خواهد داشت.

1) AngularJS



اگر با آخرین تکنولوژی های توسعه وب آشنا باشید،  AngularJS نام آشنایی برای شما خواهد بود. Angular فریم ورک جاوا اسکریپت و متن باز می باشد که برای برنامه های وب SPA ، با استفاده از الگوی معماری MVC ، طراحی شده است. Angular فریم ورکی برای توسعه فرانت - اند می باشد و تنها با صفحات وب سر و کار دارد.
پس از انتشار Angular 2 ، که نوسازی کامل اولین نسخه ی این فریم ورک بود، این فریم ورک به یکی از محبوب ترین فریم ورک ها تبدیل شد. در حال حاضر Angular 4 منتشر شده است که بهترین نسخه می باشد. به دلیل ارتقاء مداوم ، این محصول گوگل را در صدر فریم ورک های برتر قرار داده ایم.

2)  Laravel



زمانی که درباره ی توسعه بک – اند صحبت کنیم، laravel اولین فریم ورکی است که به ذهن می آید. فریم ورک laravel که در سال 2011 منتشر شده است، فریم ورک رایگان و متن باز برای PHP می باشد که برای ساختن برنامه های وب و بر اساس الگوی MVC طراحی شده است.
از ویژگی های laravel می توان گفت یک سیستم modular packaging به همراه یک مدیریت وابستگی های اختصاصی می باشد که خدماتی برای راه اندازی و تعمیر و نگه داری نرم افزار و راه های متعددی برای دسترسی به پایگاه داده ها فراهم می کند.

3) React.js



یک کتابخانه جاوا اسکریپت متن باز است که facebook ارائه کرده است. این کتابخانه (با قابلیت تبدیل شدن به یک فریم ورک برای توسعه وب)، به طور گسترده در توسعه ی رابط کاربری اپلیکیشن های وب مورد استفاده قرار می گیرد. این فریم ورک خاص برای ایجاد برنامه های کاربردی بزرگ با داده هایی که در طول زمان تغییر می کنند، ابداع شده است.
علاوه بر این، React در آینده ی نزدیک نسخه ای جدید به نام React Fibre ارائه خواهد داد که  پیاده سازی متفاوتی از الگوریتم اصلی React می باشد و نتیجه ی بیش از دو سال تحقیق تیم ریئکت است و در سال جاری می تواند به یکی از عناوین بزرگ برای توسعه دهندگان وب تبدیل شود.

4) Node.js



ایده ی اصلی Node.js، استفاده از non-blocking and event-driven I/O می باشد تا در مقابل برنامه های real-time با اطلاعات بسیار زیاد،  که روی دستگاه های توزیع شده اجرا می شوند، سبک و کارآمد باقی بمانند برای همین Node.JS برای نیاز های خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.
Node.js تنها یک فریم ورک نیست بلکه یک environment کامل است. این فریم ورک مدت زمان طولانی در میان محیط های مورد علاقه توسعه دهندگان وب بوده است و انتظار می رود که این وضعیت برای مدت طولانی تری باقی بماند. نود برای ایجاد کردن برنامه های کاربردی شبکه با قابلیت های مقیاس پذیری و سرعت بالا، استفاده می شود چرا که قادر به مدیریت تعداد زیادی اتصال همزمان با عملکرد بالا می باشد که این ویژگی مقیاس پذیری بالا را فراهم می کند. در صورتی که بخواهید محیط جاوا اسکریپت کامل با تمام ابزار ها را داشته باشید، توسعه با استفاده از Node.js برای شما مناسب خواهد بود.

5) Ruby on Rails



RoR یکی از فریم ورک های محبوب توسعه دهندگان محسوب می شود. Ruby یک زبان برنامه نویسی جالب است که بسیاری از توسعه دهندگان از استفاده آن لذت می برند. برخی از برند های بزرگ مانند Airbnb, Hulu و Basecamp وب سایت های خود با استفاده از فریم ورک RoR توسعه داده اند.
از سال 2005، این فریم ورک کاملا رایگان و متن باز است و در سیستم عامل لینوکس اجرا می شود همچنین کار با این فریم ورک آسان و سرگرم کننده است. این فریم ورک نه تنها شما را قادر می سازد تا از مراحل برنامه ریزی تا مرحله توسعه به سرعت پیش بروید بلکه در مقایسه با سایر تکنولوژی ها به آسانی قابل کنترل است. از این رو شما می توانید RoR را به عنوان یک چارچوب مفید برای پروژه بعدی وب سایت خود در نظر بگیرید.

6) Symfony



 Symfony یک فریم ورک برای PHP می باشد که برای پروژه های با مقیاس بزرگ یا پروژه های پیچیده سازمانی (enterprise) مناسب است. این فریم ورک کاملا stable (ثابت) است.
 Symfony 3.1 (نسخه فعلی) به توسعه دهندگان کمک می کند تا وب سایت های مقیاس پذیر (scalable) ایجاد کنند که در مقابل تغییرات نیازمندی های تجاری، انعطاف پذیر باشند. Symfony می تواند با برخی از بزرگ ترین پلتفرم های متن باز مانند PHPBB، Piwik و Drupal کار کند.
Symfony شامل مجموعه ای از کامپوننت های PHP و یک فریم ورک ایجاد برنامه کاربردی است و همه این ها در کنار هم برای کمک به تحقق یک هدف مشترک در وب، کار می کنند.

7) ASP.NET



 
ASP.NET فریم ورک توسعه ی وب شرکت ماکروسافت است. از زمان انتشار این فریم ورک در سال 2002، به عنوان یک ابزار قدرتمند برای ایجاد وب سایت های پویا ، برنامه های وب و پورتال های وب برای توسعه دهندگان بسیار ارزشمند بوده است. .NET بر اساس Common Language Runtime (CLR) ساخته شده است و توسعه دهندگان وب را قادر می سازد تا کد های ASP.NET را با استفاده از هر زبانی که .NET پشتیبانی می کند، بنویسند.
در حال حاضر تعداد زیادی از توسعه دهندگان فردی و شرکت های توسعه نرم افزار وجود دارند که ASP.NET را به عنوان تکنولوژی توسعه وب خود انتخاب کرده اند. این فریم ورک همچنین متن باز است و تقریبا 15% سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

8) Yii



این فریم ورک مشابه ASP.NET یکی از چارچوب های مهم متن باز توسعه وب برای PHP است. فریم ورک Yii برای توسعه اپلیکیشن های سیستم هایی که در آن ها کار های تکراری مورد نیاز است، مناسب می باشد. این چارچوب  توسعه وب با مدل مبتنی بر کامپوننت داخلی، لایه انتزاعی پایگاه داده، ویژگی های برنامه نویسی رویدادی (event-driven) و معماری نرم افزار مبتنی بر ماژول همراه است.
برنامه نویسان Yii شیوه ی توسعه سریع وب (Rapid Application Development) را دنبال می کنند. به عبارت دیگر؛ Yii به شما این امکان را می دهد که برنامه های کاربردی وب را به سرعت اجرا کنید. علاوه بر این؛ با فریم ورک Yii ، شما همچنین می توانید برنامه های کاربردی خود را براساس تغییرات نیازمندی های تجاری ، تغییر دهید.  با ابزار انتقال اطلاعات به راحتی می توانید نسخه برنامه را در نصب و راه اندازی های مختلف ارتقا یا کاهش دهید.

9) Meteorjs



 
Meteor یکی از بهترین فریم ورک های توسعه وب برای توسعه سریع نرم افزار است. با استفاده از جاوا اسکریپت هم در فرانت – اند و هم در بک – اند، meteor به شما اجازه می دهد که برنامه ی خود را سریع تر بسازید. Meteor یک چارچوب جامع جاوا اسکریپت می باشد که از مجموعه ای از کتابخانه ها و پکیج ها تشکیل شده است.
Meteor بر مبنای مفاهیمی از چارچوب ها و کتابخانه های دیگر ساخته شده است که ساخت برنامه های کاربردی را آسان می سازد. اساسا توسعه وب با استفاده از این فریم ورک بسیار ساده تر می شود چرا که انعطاف پذیر است و نیاز به کد کمتری دارد که در نتیجه اشکالات و باگ های برنامه کمتر میشوند و برنامه معمولا کیفیت بالاتر و بهتری خواهد داشت.

10) CakePHP



 
CakePHP یک فریم ورک متن باز توسعه وب برای PHP است و از زمان آغاز به کار بسیار محبوب بوده است. این فریم ورک بر مبنای مفهوم مدل MVC و نقشه برداری داده های ارتباطی (association data mapping)  ساخته شده است.  با استفاده از CakePHP توسعه دهندگان ماهر می توانند به راحتی برنامه های کاربردی وب را طی مراحل ساخت یافته و سریع توسعه دهند.
یکی از بزرگترین مزایای استفاده از CakePHP داکیومنت دقیق و همراه با جزئیات و راهنمای عملی است که این فریم ورک به همراه دارد و موجب آسان شدن یادگیری آن می شود. به همین علت توسعه دهندگان به راحتی می توانند برنامه های وب را با استفاده از این فریم ورک ایجاد کنند. در صورتی که این فریم ورک را برای توسعه پروژه خود انتخاب کنید، میتوانید کار خود را با نوشتن کد های نسبتا کمتری انجام دهید. همچنین می توانید کد های پروژه های قدیمی خود را مجددا در این فریم ورک استفاده کنید که درنهایت می توان گفت CakePHP سرعت توسعه اپلیکیشن های وب را افزایش می دهد.

Vue.js



 
Vue.js یک کتابخانه جاوا اسکریپت برای توسعه رابط کاربری است که قابلیت انطباق دارد و همچنین می تواند به عنوان یک فریم ورک کاربردی وب استفاده شود و برنامه های SPA را قدرتمند تر می کند.
Vue.js برای اولین بار در سال 2013 منتشر شد و در حال حاضر در گیت هاب با 59600 ستاره، به یکی از بهترین فریم ورک های توسعه وب تبدیل شده است. در حالی که Angular تنها 56300 ستاره در گیت هاب دارد و فریم ورک vue.js چهار ساله محبوبیتی بیشتر از Angular بدست آورده است باید گفت که مطمئنا فریم ورک مهمی برای توسعه دهندگان میتواند باشد.

نتیجه گیری

زمانی که میخواهید برای پروژه خود، فریم ورک مناسب را انتخاب کنید به این نکته توجه داشته باشید که تعداد ویژگی هایی که یک فریم ورک برای شما فراهم می کند، مهم نیست بلکه مهم، قابلیت های واقعی فریم ورک و نحوه استفاده از این قابلیت ها با توجه به پروژه است. در نتیجه فریم ورک مناسب را با توجه به نیاز های پروژه خود انتخاب کنید تا کمکی برای کاهش زمان اتمام پروژه و هزینه ها باشد. 

منبع: dzone

فرناز عبداللهی هستم دانشجوی مهندسی فناوری اطلاعات، با شروع از html , css وارد حوزه ی طراحی وب شده ام و در حال حاضر در حال یادگیری جاوا اسکریپت می باشم.

نظرات و سوالات کاربران

ارسال پاسخ حمید
حمید
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ ۰۹:۳۲
سلام
ضمن تشکر از مطالبتون.
عنوان مطلب هست فریم ورک های برتر
ولی باید دسته بندی صورت میگرفت و فرم ورک های سمت کلاینت و سرور از هم جداگونه معرفی میشدن.
ضمن اینکه node.js فریم ورک نیست. برای نمونه فریم ورکی که بر اساس node.js باشه و محبوبم هست express.
ارسال پاسخ saeed
saeed
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ۱۷:۱۱
جای جنگو توی این لیست خالی بود.
ارسال پاسخ فردین
فردین
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۳۱
من چند زبان مختلف رو امتحان کردم ولی هیچکدوم به اندازه روبی و فریمورک ruby on rails برام جذاب نبود .
ارسال پاسخ مسعود صدری
مسعود صدری
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ ۲۱:۲۶
در پاسخ به دیدگاه aliitun ارسال شده در یکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ ۰۰:۴۲
به نظر من پایتون به عنوان یه زبان برنامه نویسی از php و جاوااسکریپت به شدت کامل تر و قدرتمندتر و در عین حال ساده تر برای یادگیری هست. به خاطر همین چطور ممکنه که فریم ورک جانگو و فلسک پایتون تو این 10 تا نباشن! شما یه بار سعی کنید با نود جی اس کار کنید، اونوقت میفهمید آواز دهل شنیدن از دور خوش است.
نکته اول این هست که مرجع مطلبی که مطالعه کردین، یکی از منابع معتبر هست. نکته دوم، به نظر من این اشتباه هست که ما زبان‌ها رو با هم مقایسه کنیم. هر زبان کاربرد مخصوص خودش رو داره و در صورت استفاده درست بیشتر زبان‌های برنامه نویسی قدرتمند هستن. به این هم توجه داشته باشید که محبوبیت زبان‌هایی مثل PHP و JavaScript طبیعتا باعث می‌شه تا چهارچوب‌ها و کتابخانه‌های این زبان‌ها بیشتر استفاده بشن.
ارسال پاسخ aliitun
aliitun
یکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ ۰۰:۴۲
به نظر من پایتون به عنوان یه زبان برنامه نویسی از php و جاوااسکریپت به شدت کامل تر و قدرتمندتر و در عین حال ساده تر برای یادگیری هست. به خاطر همین چطور ممکنه که فریم ورک جانگو و فلسک پایتون تو این 10 تا نباشن! شما یه بار سعی کنید با نود جی اس کار کنید، اونوقت میفهمید آواز دهل شنیدن از دور خوش است.