بهترین روش فروش خودرو که شما را از 4 اشتباه مهم دور نگه می‌دارد

بهترین روش فروش خودرو که شما را از 4 اشتباه مهم دور نگه می‌دارد
در سال‌های اخیر نوسان‌های عجیب‌وغریب و تکانه‌های بازار خودرو بر اثر گران شدن نرخ ارز این بازار را تبدیل به مکانی کرده است که خرید و فروش در آن می‌تواند کمی هم خطرناک باشد و ریسک بالایی را برای خریداران و فروشندگان ایجاد کند. علاوه بر همه این موارد پیشرفت روزانه کلاهبرداران هم‌زمان با پیشرفت علوم و به دست آوردن ترفندهای جدید باعث شده است تا ریسک خریداران و فروشندگان خودرو نیز افزایش پیدا کند. در این میان در بسیاری از موارد کلاهبرداران در قالب خریدار آن‌چنان حرفه‌ای عمل می‌کنند که فروشندگان به‌راحتی در دام آن‌ها افتاده و عملاً دستشان نیز به جایی بند نیست. در ادامه به 4 اشتباه بسیار رایج در فروش خودرو می‌پردازیم که می‌تواند پول شما را به باد دهد.
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

1) عدم استفاده از کارشناسی خودرو

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که مگر فروش خودرو هم نیاز به کارشناسی دارد؟ البته درست است که فروشنده به تمامی زیروبم خودروی خود آگاه است و معمولاً کارشناسی توسط خریدار برای آگاهی بیشتر از شرایط خودرو انجام می‌شود؛ اما در فروش نیز داشتن یک برگه کارشناسی و قیمت کارشناسی شده باعث می‌شود تا فروشنده به دام شرایطی نیافتد که بر اثر قیمت بالای پیشنهادی امکان فروش خودروی خود را ندارد و یا بر اثر قیمت پایین متضرر می‌شود. در مورد تعیین قیمت دقت داشته باشید که قیمت‌های اعلام‌شده در آگهی‌های وب‌سایت‌های فروش خودرو مرجع مناسبی برای قیمت‌گذاری شما نخواهند بود، چرا که ممکن است تمامی موارد به طور کامل و یا صحیح ذکر نشده باشد.

2) استفاده از نمایشگاه خودرو برای فروش

اعتماد به نمایشگاه داران خودرو و به امانت گذاشتن خودرو یکی از روش‌های قدیمی و منسوخ فروش خودرو است. در این روش شما خود را به یک مکان خاص محدود خواهید کرد. علاوه بر آن احتمال اعلام قیمت‌های متفاوت به خریدار و فروشنده توسط صاحبان نمایشگاه برای کسب سود بیشتر نیز وجود دارد .

3) گذاشتن خودرو در پارکینگ دوقبضه

همان‌گونه که می‌دانید در پارکینگ دوقبضه خودرو تنها با ارائه قبض‌های دوگانه‌ای که به خریدار و فروشنده تحویل داده شده است آزاد خواهد شد و همین مساله به تازگی دستاویزی شده تا خریداران کلاهبردار علیرغم مطلع بودن از تمامی مسائل خودرو آن را در قولنامه قید نکرده و در روز تحویل خودرو با ارائه برگه کارشناسی ادعای خسارت نمایند. در این شرایط فروشنده بایستی ادعای خسارت خریدار را بپذیرد و یا راهروهای طولانی دادگاه‌ها را طی کند.

4) فروش وکالتی به جای قولنامه

معمولاً استفاده از وکالت فروش راهکاری است برای دلالان و واسطه‌های خریدوفروش خودرو تا بتوانند به‌راحتی خودروی خریداری‌شده را به شخص بعدی بفروشند. دقت داشته باشید که در این شرایط پلاک خودرو تعویض نشده و هر گونه جرایم و خلاف انجام‌گرفته با خودرو به پای صاحب پلاک ثبت خواهد شد و ممکن است کار شما به مراجع قضایی بکشد.

با وجود تمامی این مسایل و مشکلات و ریسک‌های پیش رو، خریدوفروش خودرو یکی از فعالیت‌هایی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. اما آیا راهکاری برای کم کردن ریسک و دردسر فروش برای مالکان خودرو وجود دارد؟

فروش خودرو حرفه‌ای فقط با 1 تماس و بدون خروج از خانه

فروش خودرو سفارشی یکی از خدمت‌هایی است که توسط همراه مکانیک برای مالکان خودرو ارائه شده است. در این خدمت شما می‌توانید به جای دردسرها ریسک‌های مختلف ناشی از روبرو شدن با خریداران، تنظیم زمان بازدید از خودرو و تنظیم قولنامه به صورت غیرحرفه‌ای، تنها با یک تماس با نمایشگاه آنلاین همراه مکانیک و یا ثبت درخواست بر روی وب‌سایت این شرکت خودروی خود را به فروش برسانید.

نمایشگاه آنلاین همراه مکانیک به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده کشور دارای سابقه بیش از 150 هزار خریدوفروش موفق خودرو بوده است. کارشناسان حرفه‌ای همراه مکانیک می‌توانند شما را در فرایند فروش همراهی کنند تا ریسک خود را به حداقل ممکن برسانید و در دام شیادان و کلاهبرداران نیافتید.

برای فروش خودرو وارد سایت فروش خودرو همراه مکانیک شوید:
  • فرم موجود در قسمت فروش سفارشی خودرو را پر کنید تا توسط مشاوران این شرکت با شما تماس گرفته شود.
  • در مرحله دوم خودروی شما به صورت کامل کارشناسی شده و قیمت پیشنهادی روی آن به شما اعلام می‌شود.
  • پس از کارشناسی، مشاور اختصاصی تعیین‌شده برای خودروی شما، خودرو را در تمام تمام کانال‌های دسترسی به خریداران آگهی خواهد کرد و به تلفن آن‌ها پاسخ خواهد داد.
  • می‌توانید از مشاور خود در بازه‌های زمانی مشخص گزارش پیشرفت روند فروش را دریافت نمایید.
  • پس از تایید خریدار نهایی نیز یک مشاور حقوقی به محل خودرو اعزام می‌شود تا به صورت رایگان قولنامه شما را تهیه کند.

با همراه مکانیک مطمئن بخرید، آسان بفروشید

مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. هم اکنون تخصص او طراحی و توسعه وب است.

نظرات و سوالات کاربران

ارسال پاسخ 7eghlim
7eghlim
پنج شنبه ۰۶ شهریور ۱۳۹۹ ۱۲:۰۱
با سلام و عرض ادب
واقعا عالی بود من که کامل متوجه شدم .
مطالب کامل بود
سفر دوستان عزیز لطفا از سایت ماهم دیدن نمایید .
d7eghlim
دنیای هفت اقلیم