لیزر مو های زائد روی زخم چیست؟ همه چیز در مورد لیزر مو

لیزر مو های زائد روی زخم چیست؟ همه چیز در مورد لیزر مو

لیزر موهای زائد را می توان با توجه به نوع زخم و شرایط پوستی روی زخم اعمال کرد. البته باید توجه داشت که در صورت وجود زخم عفونی روی پوستی که قرار است لیزر انجام شود خطرناک است و توصیه نمی شود. زیرا می تواند باعث سرایت عفونت به سایر قسمت های بدن شود. بنابراین ، نوع زخم و وضعیت آن به ویژه نظر پزشک عامل تعیین کننده ای برای لیزر موهای زائد زخم است. یکی از شایع ترین زخم های صورت و زیر بغل تبخال و آکنه یا زگیل تناسلی است، پزشک معمولا قبل و بعد از لیزر برای بیمار داروهای ضد ویروسی تجویز می کند تا از آلودگی زخم و انتشار ویروس جلوگیری کند. در ادامه این مقاله به بررسی لیزر موهای زائد برای جای زخم می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
خودتان را اینجا معرفی کنید

لیزر مو های زائد

آیا موهای لیزر روی زخم وجود دارد؟ برای رسیدن به نتایج مطلوب چه فرآیندی باید طی شود؟

لیزر نوری تک رنگ و تک طول موج است که به وسیله دستگاه های خاص این کار توسط پزشکان زیبایی برای از بین بردن موهای زائد نقاط مختلف بدن به پوست و فولیکول یا ریشه موها تابانده شده و به مرور باعث از بین رفتن موهای زائد می شوند.

فرآیند حذف موهای زائد با لیزر اینگونه است که رنگدانه های ملانین  که در بافت مو به وفور وجود دارد نور لیزر را  جذب می کنند و این منجر به تخریب سلول های مو می شود.

در لیزر موهای زائد باید توجه داشت که هر چه موها ضخیم تر و مشکی تر باشند ملانین بیشتری دارند و البته نور لیزر بیشتری را جذب می کنند و به راحتی از بین می روند. ملانین نیز در پوست وجود دارد تا پوست را سفیدتر یا روشن تر کند.

نور و انرژی کمتری جذب پوست می شود و احتمال سوختگی پوست کاهش می یابد. حتی اگر از پمادهای مخصوص یا قسمت خنک کننده دستگاه لیزر برای کاهش دمای پوست در حین لیزر استفاده شود، این عامل یعنی تیرگی بیش از حد پوست می تواند باعث قرمزی پوست یا سوختگی سطحی در حین لیزر شود.

به طور کلی بعد از لیزر موهای زائد بسته به نوع مو و شرایط آن ممکن است مدت کوتاهی طول بکشد تا موهای زائد از بین برود و یا گاهی لازم است در چند مرحله انجام شود تا موهای زائد از بین بروند.

همانطور که در بالا ذکر شد، بهترین کاندید برای لیزر موهای زائد، افرادی با پوست روشن و موهای ضخیم و تیره هستند. زیرا پوست تیره انرژی لیزر بیشتری را جذب می کند و اجازه نمی دهد انرژی لازم به ریشه موها برسد.

برای از بین بردن موهای ناخواسته از پوست تیره تر، ممکن است شرایط دشوارتر باشد و دوره زمانی و تعداد جلسات لیزر طولانی تر باشد. در زیر می توانید جزئیات بیشتری در مورد لیزر موهای زائد برای اسکارها بیابید.

لیزر موهای زائد بر روی تبخال

یکی از ضایعاتی که ممکن است در برابر لیزر موهای زائد در آن ناحیه مقاومت کند، تبخال فعال در نواحی اطراف لب یا زیر بغل است.

در چنین مواردی لیزر زخم های تبخال فعال می تواند ویروس را پخش کند و برای بیمار مناسب نیست. از این رو متخصصان و پزشکان فعال در این زمینه مشکل تبخال فعال در حین لیزر موهای زائد را برای متقاضیان قبل و بعد از لیزر موهای زائد حل کرده اند و داروهای ضد ویروسی برای جلوگیری از انتشار ویروس تبخال به سایر نقاط بدن تجویز می شود.

اگرچه ممکن است در بسیاری از موارد تبخال برای بسیاری از افرادی که لیزر می کنند مهم نباشد، اما باید به خاطر داشت که نادیده گرفتن تبخال و عدم استفاده از داروهای ضد ویروسی قبل و بعد از لیزر درمانی می تواند منجر به گسترش تبخال شود. بخشی از صورت و بدتر شدن وضعیت بیمار.

همانطور که گفته شد، عفونت ها یا ضایعات فعال در ناحیه لیزر درمانی مانند تبخال می تواند بر روند لیزر موهای زائد تاثیر نامطلوب بگذارد و پوست بیمار را به چالش بکشد.

برای از بین بردن موفقیت آمیز لیزر موهای زائد و کاهش عوارض، بهتر است  لییزر موهای زائد پس از درمان و رفع ضایعات پوستی انجام شود، اما اگر این امکان وجود ندارد و فردی وجود دارد که  برای لیزر موهای زائد مراجعه می کند و به شکل مکرر دچار تبخال میشود.بهتر است از داروهای مثل آنتی ویرال پروفیلاکتیک پیش از انجام جلسات لیزر استفاده کند تا مانع از ایجاد تبخال شده یا میزان تبخال ایجاد شده را به حد اقل ممکن کاهش دهد و با شرایط بهتری برای انجام لیزر موهای زائد اقدام کند.

تبخال فعال و لیزر موهای زائد می تواند شرایط را تشدید کند و تأثیر منفی روی پوست بگذارد.  ولی باید به این نکته توجه داشت که با انجام مراقبت های لازم و مراجعه به مراکز زیبایی با کیفیت می توان نسبت به از بین بردن موهای زائد روی زخم ها با یک شرایط مناسب اقدام نمود.

آیا لیزر موهای زائد عوارضی دارد؟

برای اینکه اشعه لیزر از لایه های سطحی پوست به نام اپیدرم عبور کند و به پیاز مو برسد، مقداری از انرژی آن می تواند توسط ملانین موجود در پوست جذب شود. به همین دلیل، بسته به وضعیت پوست و موهای زائد آن، پوست محل لیزر ممکن است دچار عوارضی مانند تحریک، تغییر رنگ، کبودی و سایر عوارض شایع شود.

میزان عوارض لیزر با توجه به مشخصات دستگاه و رنگ پوست متقاضی قابل اندازه گیری است. معمولا افرادی که به هر دلیلی از جمله بالا رفتن سن، تیره شدن پوست ناشی از سولاریوم و برنزه شدن و یا ژنتیکی پوست تیره دارند، بیشتر در معرض عوارض لیزر موهای زائد هستند زیرا ملانین بیشتری در پوست دارند و این ملانین  باعث می شود پوست مقداری از اشعه های دستگاه لیزر را جذب کند.

در چنین مواقعی استفاده کننده از دستگاه لیزر میزان تابش را برای از بین بردن موهای زائد افزایش می دهد و این امر می تواند عوارض پوستی مانند قرمزی پوست و گاهی اوقات سوختگی های خفیف ایجاد کند.

علاوه بر این موارد عوامل دیگری مانند طول موج لیزر، مدت تابش، اندازه محل تابش و استفاده نادرست از روش های خنک کننده پوست وجود دارد که می تواند باعث ایجاد عوارض پوستی در هنگام لیزر موهای زائد شود.

از جمله عوارض شایع لیزر موهای زائد که با توجه به شرایط پوست و موی فرد متقاضی یا شرایط و عملکرد مراکز مختلف زیبایی می تواند باعث ایجاد درد، قرمزی و التهاب برای متقاضی لیزر شود. پوسته پوسته شدن پوست در محل لیزر. تغییر رنگ پوست،هیپوپیگمانتاسیون (افزایش رنگدانه یا تیره شدن رنگ پوست)، آسیب چشم در اثر تابش لیزر. در حین لیزر موهای زائد و عدم استفاده او عینک مخصوص این کار را می نامد

.معمولاً هر یک از عوارض فوق موقتی بوده و در طی مدتی از بین خواهند رفت، بنابراین کاربران لیزر موهای زائد در صورت بروز این عوارض نیازی به نگرانی ندارند و با انجام اقدامات احتیاطی لازم، به برطرف شدن عوارض  زود هنگام آن ها کمک نمایند.

برای لیزر موهای زائد در نواحی دارای آکنه چه باید کرد؟

اگر پوست آکنه دارد بهتر است از لیزر کندلا الکس در نواحی مورد لیزر استفاده نکنید. آکنه فعال پوست، مانند تبخال، می تواند با جذب گرمای بیشتر از تابش لیزر و ایجاد آکنه بیشتر روی پوست ایجاد شود.

حتی اگر آکنه از ناحیه ای که قرار است لیزر انجام شود دور باشد، گرما و تابش لیزر می تواند روی آن تاثیر بگذارد و برای متقاضی ایجاد مشکل کند. بنابراین در صورت وجود مشکلات پوستی، بهتر است قبل از هر کاری با متخصصین پوست و مو مشورت کنید تا تا حد امکان از عوارض پوستی ناخواسته جلوگیری کنید.

برای لیزر موهای زائد در مکان هایی که زخم باز است چه باید کرد؟

حتی الامکان باید از لیزرموهای زائد در نواحی دارای زخم باز خودداری شود، زیرا در این نواحی انرژی لیزر جذب فولیکول های مو نمی شود، بلکه باعث آسیب به اسکار و بدتر شدن وضعیت آن و ایجاد سوزش می شود.

بنابراین افرادی که به هر دلیلی در نواحی مختلف بدن زخم باز دارند باید تا حد امکان از لیزر موهای زائد در این نواحی خودداری کنند تا زخم بهبود یابد زیرا می تواند برای متقاضی لیزر موهای زائد مشکل ایجاد کند.

برای لیزر اپیلاسیون اندام تناسلی با کندیلوم(زگیل تناسلی) یا تبخال تناسلی چه باید کرد؟

لیزر موهای زائد در نواحی تناسلی مبتلا به زگیل یا تبخال تناسلی می تواند باعث گسترش این بیماری در سراسر بدن و عفونت سایر قسمت های پوست شود.

حتی در اثر رعایت نکردن اصول بهداشتی و عدم ضدعفونی دستگاه لیزر توسط کاربر دستگاه لیزر، بیماری از طریق دستگاه لیزر به افراد دیگر منتقل شده و اثرات نامطلوبی بر روی آن ها می گذارد.

همچنین در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی در حین لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی، احتمال سوختگی و لک شدن دائمی ناحیه تناسلی وجود دارد که با لیزر صحیح و انجام اقدامات پیشگیرانه می توان از آن جلوگیری کرد.

لیزر چگونه موهای زائد را از بین می برد؟

دستگاه لیزر پرتوی از نور ایجاد می کند که طول موج و انرژی آن با توجه به نوع پوست و ریزش موهای فرد مورد نظر برای لیزر موهای زائد قابل تنظیم است.

پرتو لیزر تولید شده توسط دستگاه لیزر وقتی روی یک طول موج و انرژی معین تنظیم می شود، توسط رنگدانه هایی به نام ملانین جذب می شود که باعث ایجاد رنگ و تیرگی پوست و مو می شود و به ویژه روی پیاز یا فولیکول مو متمرکز می شود و به تدریج زمان. باعث ریزش و از بین رفتن ریشه مو می شود

رنگدانه ملانین در مو بیشتر از پوست است، بنابراین زمانی که پوست تیره است، جذب ملانین را افزایش می دهد و به دلیل تاثیر ملانین روی ریشه مو، طول و قدرت دستگاه لیزر باید افزایش یابد. . .

همچنین لازم به ذکر است که وقتی پرتو لیزر به پوست برخورد می کند، جذب آن توسط لامپ مو سه برابر بیشتر از جذب پوستی است که تابش در آن پخش می شود.

به همین دلیل تنظیم پرتو نور دستگاه لیزر می تواند نقش مهمی در به هم ریختن پیاز و ریشه مو داشته باشد تا آن را از بین ببرد و موهای زائد را برای همیشه از فرد خارج کند.

آخرین کلام

لیزر موهای زائد می تواند یکی از مهم ترین چالش ها برای افرادی باشد که زخم های مختلفی مانند تبخال، آکنه و ... دارند. انجام لیزر موهای زائد در چنین افرادی بدون مشورت با پزشک و در نظر گرفتن شرایط می تواند به این نواحی پوست آسیب رسانده و زخم را به سایر نقاط بدن گسترش دهد.

در صورتی که ضایعات ایجاد شده در نقاط مختلف بدن مانند تبخال صورت ناشی از ویروس باشد، برای جلوگیری از گسترش بیماری باید قبل و بعد از لیزر از داروهای ضد ویروسی استفاده کرد.

اکثر متخصصین پوست و مو توصیه می کنند افرادی که برای لیزر موهای زائد بدن اقدام می کنند قبل از انجام لیزر موهای زائد و پس از اطمینان از سالم بودن و بدون هیچ گونه لیزر موهای زائد با پزشک متخصص در این ناحیه مشورت کنند. . ، تبدیل نشود

کسانی که اسکار موضعی دارند باید تا حد امکان تحت درمان قرار بگیرند تا جای زخم برداشته شود و سپس پس از برداشتن جای زخم، لیزر درمانی را انجام دهند.

جهت دریافت بیشتر در مورد لیزر مو های زائد می توانید به وبسایت کلینیک لادن مراجعه کنید.

مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. هم اکنون تخصص او طراحی و توسعه وب است.

نظرات و سوالات کاربران

ارسال پاسخ nematiparisa
nematiparisa
شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ ۱۵:۴۸
به نظرم لیزر یکی از بهترین روش های به وجود اومدست