انواع پارچه فایبر گلاس، قابل کاربرد در صنایع تولید منسوجات نسوز

انواع پارچه فایبر گلاس، قابل کاربرد در صنایع تولید منسوجات نسوز

یکی از پارچه های کاربردی و پر اهمیت که صنایع مختلف به آن وابسته می باشند؛ پارچه فایبرگلاس است. این پارچه نه تنها مقاومت بسزایی در برابر حرارت از خود نشان داده، بلکه با با برخورداری از وزن سبک، در راس توجه قرار گرفته است. فیبرهای شیشه ای در ساختار کلی این پارچه حضور یافته و محصولی موثر با درجه خلوص زیاد را شکل داده اند. ردپای پارچه فایبر گلاس در محیط هایی که به یک عایق حرارتی قوی نیاز دارند، دیده می شود.

دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
مشاوره و خدمات سئو
آژانس تخصصی "انجام سئو"؛ ارائه خدمات حرفه ای سئو سایت
خودتان را اینجا معرفی کنید

انواع پارچه فایبر گلاس در دمای 350 الی 500 درجه سانتیگراد به خوبی تاب آورده و دچار تغییر در عملکرد نمی شوند. نام دیگری که برای این محصول انتخاب شده، فیبر فایبرگلاس است. با حضور این پارچه مستحکم، مقاومت افزایش یافته و حرارت و دما نیز قدرت نفوذ در آن را نخواهند داشت. از این رو، پارچه فوق را برای ساخت قطعات کامپوزیت و قالب، استفاده می نمایند.

نگاهی به انواع این پارچه

  1. پارچه فایبر گلاس ساده:

پارچه های فایبرگلاس ساده در گریدها و ضخامت های متفاوت، مشاهده می شوند. از جمله آنها می توان به پارچه فایبر گلاس E-glass گرید 100 گرمی (لطیف، دارای ضخامت کم، سفید رنگ، قابل عرضه در متراژ 200 متر و رول 20 کیلویی)، پارچه C-glass با گریدهای 200 و 430 گرمی (مشابه با پارچه E-glass و قابل عرضه در رول 20 کیلویی و متراژ 100 متر) و پارچه با ضخامت 1/5 و 3 میل (مهم و پرکاربرد و قابل عرضه در متراژ 100 متری و رول 50 کیلویی) اشاره نمود.

  1. پارچه فایبر گلاس پوشش دار:

پارچه های فایبرگلاس پوشش دار بر حسب پلیمرهای گوناگون ساخته می شوند؛ مانند تفلون، آلومینیوم و سیلیکون. غالب ترین پوشش برای آن، پارچه سیلیکون فایبرگلاس است که در مدل های یک رو و دورو عرضه می شود. آنچه برای تولید پارچه یک رو فایبرگلاس، مد نظر قرار می گیرد، پارچه نسوز گرید 430 گرمی است. همچنین جهت تولید این پارچه، از سیلیکون طوسی به اندازه 80 گرم بهره می گیرند. در پارچه های دورو نیز سیلیکون به کار رفته، 130 گرم می باشد. پارچه فوق در رول 50 متری، قابل ارائه است.

قیمت انواع پارچه فایبر گلاس

  1. پارچه تفلونی فایبرگلاس:

این مدل پارچه که با نام اختصاری PTFE شناخته می شود؛ با پلیمر تفلون، پوشش دهی شده است. پارچه فوق که در رول های 50 متری به فروش می رسد؛ دو مدل کلی یعنی پارچه تفلونی ساده و پارچه تفلونی پشت چسب دار را شامل می گردد. از ضخامت های متعلق به این پارچه می توان پارچه 0.13 و 0.25 میل را نام برد.

  1. پارچه فویل دار فایبرگلاس:

این محصول را می توان دارای کاربرد گسترده در بخش های مختلف دانست. لایه ای از فویل آلومینیومی، یک طرف پارچه را پوشانده و از نفوذ گرما جلوگیری خواهد کرد. مقصود از استفاده این پارچه، ممانعت از اتلاف حرارت می باشد. این پارچه از خاصیت رسانایی برخوردار بوده و منجر به پخش مطلوب گرما در سطح آن خواهد شد. پارچه هایی که دارای پوشش فویلی می باشند؛ از لحاظ ضخامت نیز متنوع بوده و از این حیث، مورد توجه قرار گرفته اند. ضخامت های 0.5، 0.8، 1.5 و 3 میل به این پارچه اختصاص یافته اند.

پارچه های Fiberglass از چه ویژگی هایی برخوردارند؟

پارچه های فایبرگلاس دارای ویژگی های مهم و قابل توجهی اند. ویژگی هایی که سبب امتیازدهی به این محصول گردیده و آن را در مرکز توجه صنایع قرار داده اند. یکی از ویژگی های بارز این پارچه، برخورداری از بافت های متنوع است. بافت هایی همچون تی اس سی، ساتین، تاروپود و مورب به آن اختصاص دارند. مقاومت مکانیکی عالی پارچه های فایبرگلاس نیز زبانزد است. این ویژگی سبب شده پارچه های فوق در برابر کشش، بیشترین میزان پایداری را نشان دهند.

از دیگر ویژگی پارچه های فایبرگلاس می توان به خاصیت ضد زنگ اشاره نمود که باعث شده اثری از زنگ زدگی در آن هویدا نگردد. همچنین این پارچه ها در محیط های شیمیایی، واکنش مثبت از خود نشان می دهند. به ویژه پارچه هایی که حاوی بافت سی ال سی می باشند؛ در برابر ترکیبات قلیایی و اسیدی، بهترین عملکرد را خواهند داشت. امروزه شاهد افزایش تولید منسوجات نسوز توسط این پارچه هستیم؛ چرا؟ به این دلیل که پارچه مذکور، قابلیت شکل پذیری قوی داشته و از این حیث دارای اهمیت است. علاوه براین پارچه فوق، خاصیت و ویژگی هایش را در دمای بسیار کم یعنی 50- درجه حفظ نموده و با محیط زیست نیز سازگاری دارد.

خرید انواع پارچه فایبر گلاس

کاربرد

پارچه های فایبرگلاس با کاربرد در این صنایع، روز به روز اهمیت بیشتری یافته و در معرض تولید گسترده قرار گرفته اند:

  • صنایع ساخت منسوجات نسوز اعم از لباس های آتش نشانی، دستکش و لباس های ایمنی

  • صنایع ساخت کوره ها جهت تهیه انواع عایق حرارتی، عایق صدا و الکتریکی

  • صنایع تقویت کننده کامپوزیت

  • صنایع ساخت هدرز و اگزوز

  • صنایع پتروشیمی

  • نیروگاه ها

روش های مرسوم جهت استفاده از پارچه های فایبرگلاس

انواع پارچه فایبر گلاس به دو روش مورد استفاده قرار گرفته و روی سطوح چسبانده می شوند:

  • روش خشک: در این شیوه، پارچه فایبرگلاس به تنهایی و بدون نیاز به روکش، بر روی سطوح قرار می گیرند. این روش، آسان تر بوده و به همین دلیل، بیشتر رواج یافته است. لازم به ذکر است شیوه مورد نظر با تکیه بر پارچه های نازک اجرا می شود.

  • روش مرطوب: در شیوه فوق نیز از روکش اپوکسی جهت چسباندن پارچه روی سطوح مدد می جویند.

انواع پارچه فایبر گلاس کدامند؟

مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. هم اکنون تخصص او طراحی و توسعه وب است.

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.