بهترین ایده ها برای ست کاغذ دیواری و پارکت

بهترین ایده ها برای ست کاغذ دیواری و پارکت

دکوراسیون داخلی منزل نقش بسیار مهمی در ایجاد آرامش و لذت ذهنی برای ساکنان آن محیط دارد. این مسئله به حدی اهمیت دارد که طراحی دکوراسیون داخلی را به یک شغل مهم و چالشی بسیار پیچیده و جذاب تبدیل کرده است؛ چالشی که هم زیبایی شناسانه است و هم روانشناسانه. یکی از نکاتی که می تواند دکوراسیون منزل را زیباتر کند، ست کاغذ دیواری و پارکت است که در این نوشته قصد داریم به بررسی این ست با انواع پارکت لمینت بپردازیم.

دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
مشاوره و خدمات سئو
آژانس تخصصی "انجام سئو"؛ ارائه خدمات حرفه ای سئو سایت
خودتان را اینجا معرفی کنید

عوامل تعیین کننده نحوه ست کردن پارکت لمینت با دکوراسیون داخلی

پارکت لمینت به عنوان یکی از کفپوش های زیبای مورد استفاده، باید تناسب درستی با سایر المان های تشکیل دهنده دکوراسیون منزل داشته باشد. قبل از این که به نحوه ست کردن کاغذ دیواری با پارکت بپردازیم، باید ابتدا تعیین کنیم که پارکت لمینت ها را چگونه باید انتخاب کرد و ست کردن پارکت چه اصولی دارد؟ در ادامه روش های این کار را توضیح می دهیم.

ست کاغذ دیواری و پارکت

دیوارپوش های شما چه رنگی اند؟

اگر خانه خود را با دیوارپوش های روشن پوشانده اید، احتمالا باید از میان رنگ مبلمان یا رنگ پارکت، یکی را تیره رنگ انتخاب کنید تا تضاد رنگی مناسبی در مقابل دیدگان شما ایجاد شود. اما دیوارپوش های تیره، دلیل محکمی هستند که باید از پارکت های رنگ روشن استفاده کنید. یکی از ترکیب رنگ های زیبای دکوراسیون داخلی، استفاده از دیوارپوش های تیره در کنار پارکت رنگ روشن و سقف رنگ روشن است که جلوه و زیبایی آن بی نظیر خواهد بود.

رنگ قرنیز ها

اینجا باز هم مسئله تضاد مطرح می شود. قرنیز های روشن را در کنار پارکت های روشن استفاده نکنید! با نگاهی به لیست قیمت قرنیز متوجه می شوید که می توانید با هزینه ای نه چندان بالا قرنیزها را نصب کنید و انتخاب درست رنگ قرنیز، منجر به افزایش زیبایی منزل شما خواهد شد.

محیط شما کوچک است یا بزرگ؟

پاسخ این سوال تعیین کننده تناژ رنگی مناسب برای استفاده به عنوان رنگ پارکت است. اگر منزل کوچکی دارید، بهتر است به سراغ پارکت های رنگ روشن تر بروید؛ زیرا رنگ های روشن فضا را بزرگ تر و دلباز تر نشان می دهند که به نوعی نیاز مبرم هر محیط کوچکی به شمار می رود. در مقابل، پارکت های تیره نیز ظاهر بسیار شیک و زیبایی دارند و اگر محیط بزرگی دارید، می توانید به سراغ این رنگ ها بروید تا محیط منزل تان زیبا تر و جمع و جور تر به نظر برسد. البته این قانون یک قانون صد در صد درست نیست و برای مثال، رنگ های روشن در محیط های بزرگ نیز می توانند جلوه و ظاهر بسیار زیبایی داشته باشند.

نور مصنوعی یا نور طبیعی؟

آیا خانه ای با پنجره های بسیار بزرگ دارید، یا نور خانه شما به حدی کم است که حتی در طول روز نیز مجبور به روشن کردن تعدادی از چراغ ها هستید؟ این هم یکی دیگر از عوامل تعیین کننده تناژ رنگ پارکت است. پارکت های تیره در مقابل نور طبیعی بسیار زیبا به نظر می رسند و جلوه و تضاد رنگی ایجاد شده در این حالت، زیبایی خاصی به محیط منزل شما می بخشد. در مقابل، پارکت های رنگ روشن در نور مصنوعی زیباتر اند و استفاده از این رنگ ها در محیط های کم نور تر بیشتر توصیه می شود.

ست کردن پارکت لمینت با کاغذ دیواری

برای ست کردن پارکت لمینت با کاغذ دیواری باید چه باید کرد؟

تا اینجای کار،جواب را  به نوعی برایتان مشخص کرده ایم: پاسخ همه چیز در تضاد است. اگر در هنگام ست کاغذ دیواری و پارکت این یک نکته را رعایت کنید، اصولا بخش مهمی از کار را طی نموده اید. دلیل این امر نیز به ویژگی های چشم انسان بر می گردد. چشم در صورت مشاهده طولانی مدت یک رنگ یا یک طیف رنگ، خسته شده و ممکن است در طولانی مدت، بدون هیچ دلیلی احساس بی حوصلگی به شما دست دهد. به همین دلیل است که طراحی دکوراسیون داخلی منزل را یک کار علمی و روانشناسانه نیز می دانند.

ست پارکت روشن با کاغذ دیواری تیره

پارکت روشن در کنار کاغذ دیواری تیره جلوه زیبایی خواهد داشت. به یاد داشته باشید که این ترکیب رنگ، نیازمند استفاده از رنگ روشن برای سقف است. همچنین در این حالت، می توانید رنگ قرنیز را با پارکت یا کاغذ دیواری، یکی کنید.

استفاده از تناسب رنگ قرنیز و سقف

یک راه دیگر این است که رنگ قرنیز خود را با رنگ سقف یکی در نظر بگیرید و در عوض، رنگ پارکت و کاغذ دیواری را از یک تناژ رنگ انتخاب نمایید. بالاتر هم اشاره کردیم که هیچ یک از نکات مطرح شده، صد در صد درست نیستند و همواره می توان دکوراسیون های متفاوت و جذابی را بدون رعایت اصول همیشگی، خلق کرد.

ست پارکت تیره و کاغذ دیواری روشن

کاغذ دیواری روشن به نوعی جلوه اصلی منزل شما خواهد شد. یادتان باشد که همیشه، المان های رنگی مورد استفاده در دیوارپوش ها و رنگ دیوار، بیشتر در معرض دید خواهد بود. از این رو، اگر کاغذ دیواری خود را رنگی روشن انتخاب کنید، رنگ اصلی دکوراسیون منزل شما نیز روشن خواهد بود.

ست پارکت و کاغذ دیواری

ست کردن موضعی کاغذ دیواری و پارکت

برای این کار، می توانید بخشی از دیوار رنگ روشن را با کاغذ دیواری تیره بپوشانید. در این حالت، دست شما برای انتخاب تناژ رنگ پارکت کاملا باز خواهد بود؛ چرا که در این حالت هم رنگ تیره پارکت مناسب خواهد بود و هم رنگ روشن آن. فراموش نکنید که پوشاندن بخشی از دیوار با کاغذ دیواری، باید با دقت و ظرافت خاصی صورت گیرد و آن تکه از دیوار، نباید هماهنگی طرح و رنگش را با سایر اجزای دکوراسیون منزل از دست بدهد.

سخن پایانی

در این نوشته درباره ست کاغذ دیواری و پارکت لمینت صحبت کردیم. اگر خلاصه این نوشته را بخواهیم در یک کلمه بیان کنیم، آن کلمه تضاد است. تضاد رنگی نقش اساسی را در تعیین ترکیب رنگ های درست و به جا در دکوراسیون داخلی منزل ایفا می کند. انتخاب درست ترکیب رنگ های روشن و تیره، ایده های بی شمار و زیبایی برای طراحی یک نمای چشم نواز در دکوراسیون منزل در اختیارتان قرار خواهد داد. امیدواریم از مطالعه این نوشته لذت برده باشید.

مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. هم اکنون تخصص او طراحی و توسعه وب است.

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.