تبدیل عکس به طرح اسکچ با فتوشاپ

تبدیل عکس به طرح اسکچ با فتوشاپ
در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه می توان با نرم افزار فتوشاپ عکس مورد نظرمان را به یک طرح اکسچ یا همان نقاشی با مداد تبدیل کرد. لازم به ذکر است که ورژن فتوشاپ ما در این آموزش CS6 بوده و برای استفاده هر چه بهتر از این آموزش توصیه می شود در صورت امکان نرم افزار خود را آپدیت کنید.
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

 
همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید قصد داریم تصویر شماره ۱ را به تصویر شماره ۲ تبدیل کنیم. پس اگر آماده اید در ادامه با ما همراه باشید.​

قدم اول :

تصویر مورد نظر را با نرم افزار فتوشاپ باز کنید. در پنل لایه ها که سمت چپ نرم افزار باز شده مانند تصویر زیر مشاهده می کنید که عکس مورد نظر ما با عنوان Background قابل مشاهده است.

 

حال باید عکس را سیاه و سفید کنیم. بدین منظور در پنل Adjustment گزینه  Hue/Saturation را انتخاب کنید و خواهید دید که در پنل لایه ها ، بالای گزینه Background ، گزینه  Hue/Saturation نمایان خواهد شد.

قدم دوم :

شما می توانید گزینه های مربوط به Hue/Saturation را از پنل Properties مقدار دهی کنید. برای سیاه و سفید کردن تصویر ، گزینه Saturation را به ۱۰۰-  برسانید.

قدم سوم :

تصویر Background را انتخاب کنید. از آن یک کپی بگیرید. برای این کار می توانید Control + J در ویندوز و Command + J در مک را نگه دارید و یا اینکه از مسیر زیر استفاده کنید:
Layer->New->Layer via Copy


قدم چهارم :

حال باید تصویر کپی خود را اینورت کنیم. برای این کار می توانید Control + i در ویندوز و Command + i در مک را نگه دارید و یا اینکه از مسیر زیر استفاده کنید:
Image->Adjustment->Invert
 


قدم پنجم: 

 Blend Modeعکس را مطابق تصویر زیر بر روی Color Dodge قرار دهید. خواهید دید که نتیجه به این صورت خواهد شد.

قدم ششم:

در این مرحله باید عکس را به یک  Smart Objectتبدیل کرد. بر روی گزینه مورد نظر که در تصویر زیر مشخص شده کلیک کرده و گزینه Convert to smart object را انتخاب کنید.
 
 

قدم هفتم :

از مسیر زیر گزینه Gsussian Blur را انتخاب کنید:
Filter->Blur->Gaussian Blur

Radius را روی عدد ۱۲ تنظیم کنید.

قدم هشتم:

در پنل Adjustment همچون تصویر زیر گزینه Levels را انتخاب کنید.

سپس از بخش Blend Mode گزینه Multiply را انتخاب کنید و Opacity آن را تا ۶۰ درصد کاهش دهید.
و تمام.

حال می توانید موارد دیگری همچون تنظیم نور و رنگ را طبق سلیقه خودتان تنظیم کنید. می توانید تصویر را از حالت سیاه و سفید خارج کرده و به آن یک طیف رنگی اضافه کنید.
امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید.

لبتان خندان :)

فارغ التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی هستم. از سال ۸۹ فعالیت خود را در زمینه گرافیک آغاز کردم . در زمینه های مختلفی همچون گرافیک ، تجربه کاربری ، تکنولوژی و ... تولید محتوا می کنم.

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.