در چه مواقعی اخذ مشاوره حقوقی ملکی ضروری است؟

در چه مواقعی اخذ مشاوره حقوقی ملکی ضروری است؟
دعاوی ملکی دعاوی هستند که موضوع اصلی آن راجع به ملک و املاک است که هم شامل دعاوی کیفری می‌شود و هم دعاویی که ممکن است در امور ملکی مطرح شود از جمله انتقال مال غیر، دعاوی الزام به تنظیم سند، دعاوی مشارکت در ساخت و الزام به انجام و ایفای تعهد و خسارت های وارده ، الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی، خلع ید و مزاحمت و تصرف عدوانی و تقسیم و افراز املاک مشاع و الزام به اخذ پایان کار و همچنین دعاوی کیفری مرتبط با موضوع املاک همچون کلاهبرداری و انتقال مال غیر، تصرف عدوانی و ممانعت از حق، جعل سند می‌باشد.
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید
بنابراین اکثر افراد ترجیح می دهند از راه دور مشکلات خود را پیگیری و حتی از مشاوره های حقوقی بهره مند شوند. اهمیت موضوع ملک و دعاوی مربوط به آن بخش اعظم زندگی افراد را تشکیل می دهد و سرمایه اکثر افراد در این بخش متمرکز است. بنابراین پیشنهاد می شود که نسبت به انجام مشاوره حقوقی ملکی  در این گونه دعاوی، اقدام کنید. تفاوتی نیز در مورد نوع درخواست ها وجود ندارد و هر نوع دعوای حقوقی در حوزه ملک می تواند در جلسات مشاوره طرح شود.

مصادیق وکالت در امور ملکی و مشاوره حقوقی ملکی 

دعاوی امور ملکی هم می‌توانند کیفری باشند و هم می‌توانند حقوقی باشند یعنی یک اختلاف ملکی می‌تواند جنبه حقوقی یا کیفری داشته باشد و با توجه به این که اختلاف واجد کدام جنبه است باید در دادگاه حقوقی یا کیفری به آن رسیدگی شود. در اینجا برخی از مصادیق وکالت در امور ملکی را نام می‌بریم تا با این دعاوی آشنایی بیشتری داشته باشید: 
·       جرم تصرف عدوانی در ملک مشاع 
·       خلع ید زمین کشاورزی 
·       خلع ید مستاجر 
·       خلع ید ملک مشاعی 
·       انتقال مال غیر در مال مشاع
·       تفاوت فروش مال غیر و انتقال مال غیر
·       انتقال مال غیر
·       خیانت در امانت در اموال غیر منقول 

اخذ وکیل و دریافت مشاوره حقوقی ملکی چه مزایایی دارد؟ 

از جمله مزایای اخذ راهنمایی از وکیل ملکی و دریافت مشاوره حقوقی ملکی شامل موارد زیر می‌شود: 
·       شرایط قانونی قرارداد خرید یا فروش را به شما توضیح می‌دهد، از جمله نحوه تسلیم شدن در مقابل شرایط طرف مقابل به صورتی که کمترین ضرر متوجه شما شود و یا تسلط بر اموال. 
·       هر گونه نقص عنوان را برای شما شرح می‌دهد و چگونگی رفع نقص آن را نیز به شما نشان خواهد داد. 
·       ارزیابی هر گونه معاهدات، منافع، خدمات و سایر وظایف در مورد ثبت اموال. 
·       تمام اسناد لازم برای خانه شما را فراهم می‌کند. 
·       شرایط وام مسکن را توضیح می‌دهد و با وام دهنده مذاکره می‌کند تا در صورت لزوم آن ها را تغییر دهد.
·       محاسبه بدهی مالیاتی مربوط به خرید یا فروش املاک و مستغلات. 

هزینه وکیل در دعاوی ملکی چقدر است؟

دعاوی ملکی به جهت پیچیدگی های خاصی که دارد نیازمند تحقیق و بررسی و در اکثر مواقع دوندگی های فراوان است. از این جهت هزینه وکیل ملکی خوب در دعاوی ملکی معمولا بالا می‌باشد و همین امر سبب شده است که بسیاری از افرادی که با مشکلات ملکی مواجه هستند از سپردن دعوای خویش به وکیل ملکی امتناع نمایند. اما لازم به ذکر است که اگرچه ممکن است هزینه ای جهت انجام امور ملکی توسط وکیل ملکی اخذ گردد؛ اما این اطمینان حاصل می‌گردد که دعوای مطروحه در مسیر صحیح خویش در حرکت  است و نتیجه مطلوب را در پی خواهد داشت. 

چه لزومی به اخذ مشاوره حقوقی ملکی با وکیل ملکی متخصص است؟ 

دعاوی ملکی دارای ریز بینی ‌های خاص خود می‌باشد، طرح این دعاوی نیازمند اشراف کامل بر قوانین حقوقی، کیفری، ثبتی، مالیاتی، آرای دیوان عالی کشور و رویه قضایی می‌باشد. اقامه دعاوی ملکی توسط افراد عادی، به جهت پیچیدگی موضوع و غیر قابل پیش ‌بینی بودن روند دادرسی به سختی و در موارد بسیار نادری امکان حصول نتیجه دارد. نکته قابل ذکر این است که همه وکلا نیز حاضر به اخذ پرونده های ملکی نمی‌باشند، چرا که وکلا نیز به خوبی می‌دانند که در طرح دعاوی ملکی تنها اشراف بر قوانین کافی نیست بلکه طرح این دعاوی در محاکم نیز نیازمند دارا بودن تخصص و تجربه است.

مهم ترین دعاوی ملکی 

از جمله دعاوی که می‌توان به آن ها عنوان دعاوی ملکی را اطلاق نمود که در دادگاه حقوقی مورد اقامه دعوا قرار می‌گیرند عبارت هستند از: 
·       ابطال سند رسمی
·       ابطال سند مالکیت معارض
·       ابطال اجراییه ی ثبتی برای املاک، اراضی و ابنیه
·       الزام به فک رهن سند های ضمانتی
·       دعاوی سرقفلی من جمله تخلیه اماکن تجاری، تعدیل اجاره ساختمان یا واحد تجاری و مطالبه سرقفلی. 
·       الزام به تحویل مبیع
·       تاخیر تادیه و مطالبه اجرت المثل
 

مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. هم اکنون تخصص او طراحی و توسعه وب است.

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.