راز خرید موفق لوازم جانبی کامپیوتر چیست؟!

راز خرید موفق لوازم جانبی کامپیوتر چیست؟!

از آنجایی که تکنولوژی همواره در حال پیشرفت است، تقریبا در همه خانه‌ها کامپیوتر یا لپ تاپ یافت می‌شود. از همین رو باید بدانید که لوازم جانبی کامپیوتر چه چیزهایی هستند! آیا تا به حال این سوال برای شما پیش آمده است که از کجا باید لوازم جانبی کامپیوتر اصل و با کیفیت را بخرید؟ یا لوازم جانبی چیست و چرا باید آن‌ها را تهیه کنید؟ در ادامه این مطلب به بررسی انواع لوازم جانبی کامپیوتر می‌پردازیم تا شما با آنها آشنا شوید و انتخاب خوبی داشته باشید؛ پس همراه ما باشید.

دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
مشاوره و خدمات سئو
آژانس تخصصی "انجام سئو"؛ ارائه خدمات حرفه ای سئو سایت
خودتان را اینجا معرفی کنید

لوازم جانبی کامپیوتر چیست؟

لوازم جانبی کامپیوتر مواردی هستند که وجود آن‌ها چندان ضروری نیست ولی باعث افزایش کارایی و کاربرد کامپیوتر می‌شوند. درواقع به زبان ساده می‌توان گفت: هر وسیله‌ای که ضروری نیست اما دارای یک ویژگی یا قابلیت باشد، اگر به کامپیوتر وصل شود و کاری انجام دهد، لوازم جانبی کامپیوتر محسوب می‌شود. مانند لوازم هدست، ماوس، کیبورد، اسپیکر و میز و صندلی گیمینگ.

لوازم نام‌برده شده که در ادامه بیشتر به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت، ضروری نیستند ولی بدون آن‌ها هم نمی‌توان به راحتی از کامپیوتر استفاده نمود. به عنوان مثال اگر کیبورد نداشته باشید، می‌توانید با زدن گزینه‌هایی درون کامپیوتر با ماوس، حروفی را بنویسید و درواقع از صفحه کلید نمایشگر استفاده کنید. اما انجام این کار سخت و زمانبر خواهد بود؛ به همین دلیل توصیه ما به شما این است که لوازم جانبی را با توجه به شرایطی که دارید، انتخاب نمایید تا از هزینه‌های بی مورد پرهیز کنید.

به عنوان مثال یک دانشجو ممکن است به هدست برای گوش دادن بهتر دروس آنلاین خود نیاز داشته باشد و آن را تهیه کند ولی شخص دیگر امکان دارد نیازی به هدست یا هندزفری نداشته باشد. از همین رو شما باید لوازم جانبی را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید.

هدست

هدفون، هدست یا هندزفری، درواقع از تجهیزات خروجی صدا هستند که کاربران بسیار زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند. هدست و هدفون کاربرد بیشتری در کامپیوتر دارند و به همین دلیل اغلب افراد به دنبال لوازم با کیفیتی هستند تا با یک بار خرید، بتوانند تا مدت زمان طولانی از آن استفاده کنند. شما می‌توانید با کلیک بر روی خرید هدست نگاهی جامع به بهترین هدست های موجود در بازار بیاندازید.

موس

موس که ماوس هم تلفظ می‌شود یکی از لوازم جانبی ورودی کامپیوتر است که یکی از لوازم اصلی کامپیوتر نیز به حساب می‌آید. ماوس کاربرد زیادی برای تولیدمحتوای ویدیویی، گیم و... دارد و از انواع مختلفی مانند موس معمولی، موس بی سیم و موس گیمینگ برخوردار است.

البته اکثر یارانه‌ها به همراه ماوس و صفحه کلید ارائه می‌شوند؛ ولی این تجهیزات فقط دارای حالت استاندارد هستند ممکن است باعث خستگی دست شما شوند. چرا که دارای حالت ارگونومی ضعیفی هستند و به همین دلیل اگر ساعت‌های زیادی پشت سیستم هستید و از ماوس و صفحه کلید استفاده می‌کنید، حتما باید این شرایط را در نظر بگیرید تا باعث هر نوع آسیبی به دست خود نشوید.

موس پد

موس پد یا پد ماوس، یکی از لوازمی است که جهت تسهیلات کار شما به بازار عرضه شده است. موس پد صفحه‌ای است که در زیر موس قرار می‌گیرد و باعث بهبود عملکرد موس می‌شود. باید بدانید که موس پدها انواع و ابعاد مختلفی دارند و هر کسی می‌تواند براساس سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کند.

البته بهتر است به اندازه آن توجه کنید؛ چرا که به عنوان مثال موس پد گیمینگ ابعاد بزرگ‌تری نسبت به سایر ماوس پدهای معمولی دارد. درواقع آنها به صورت خاص فقط برای گیمرها طراحی شده‌اند و برخی از آن‌ها حتی دارای نورپردازی RGB هستند.

کیبورد

کیبورد یکی از اصلی‌ترین وسیله ورودی هر کامپیوتری به حساب می‌آید و انواع مختلفی مانند کیبورد معمولی، کیبورد مخصوص تایپ، کیبورد گیمینگ، کیبورد بی‌سیم و... دارد. که به بازار عرضه شده‌اند و هرکسی می‌تواند با توجه به شرایط و علاقه خود هر یک از آن‌ها را برگزیند.

البته هنگام خرید کیبورد باید به موارد دیگری هم مانند نوع کیبورد، قیمت، سایز، برند سازنده و... توجه کنید.

دسته و فرمان بازی

گیم پد یا دسته و فرمان بازی یکی از لوازم جانبی کامپیوتر گیمینگ به حساب می‌آید. درواقع اگر شما به بازی‌های کامپیوتری علاقه دارید، باید دسته بازی را لیست خود بگنجانید. دسته بازی به صورت بی‌سیم و یا با سیم و تکی یا دوتایی به بازار عرضه شده است و برای کنترل برخی از بازی‌های کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین شما باید هنگام خرید دسته بازی کامپیوتر ، به مواردی مانند طراحی ارگونومیک، نوع اتصال، برند سازنده و تعداد کلیدها و نوع طراحی آن توجه کنید تا در آینده از خرید خود پشیمان نشوید.

صندلی گیمینگ

صندلی گیمینگ مخصوص گیمرها طراحی شده است. اگر به صورت مداوم پشت میز کامپیوتر می‌نشینید، این موضوع می‌تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد. به همین دلیل بهتر است به دنبال خرید صندلی ارگونومیگ و مناسب برای خود باشید تا از خطرات ناشی از نشستن در امان بمانید. صندلی ارگونومیک باعث راحتی و سلامت بدن شما خواهد شد.

همچنین باید بدانید که نشستن به صورت طولانی، باعث ایجاد آسیب به خصوص در ستون فقرات فرد می‌شود؛ از همین رو باید به نحوه نشستن صحیح در صندلی گیمینگ توجه کنید.

میز گیمینگ

میز گیمینگ برای گیمیرها دارای اهمیت بسیار زیادی است. چرا که این میز برای نگه داشتن آسان کامپیوتر و سایر لوازم مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد. باید بدانید که میزها انواع مختلفی دارند و میز گیمینگ هم یکی از آن‌ها است و شما باید با بررسی شرایط خود میز مناسب خود را بخرید.

به عنوان مثال میزهای لپ تاپ نسبت به میزهای کامپیوتر دارای ابعاد کوچک‌تری هستند و حتی برای استفاده در حالات گوناگون مثل نشسته، رومیزی و... ساخته شده‌اند تا راحتی هر چه بیشتری را برای افراد فراهم کنند.

اسپیکر

اسپیکر یا بلندگوی کامپیوتر نیز یکی از لوازم جانبی صوتی کامپیوتر است که جهت پخش صدای بلند استفاده می‌شود. باید بدانید که اسپیکرها دارای سایزهای مختلفی هستند و شما حتما باید هنگام خرید اسپیکر به مواردی مانند: سایز، تعداد بلندگو، توان صوتی و سایر موارد مهم توجه داشته باشید.

سخن پایانی

ما در این مطلب به بررسی لوازم جانبی مخصوص کامپیوتر پرداختیم تا شما با این لوازم آشنا شوید و متوجه شوید که چه نوع لوازمی را باید تهیه کنید. در نهایت لازم به ذکر است که باید برای خرید برخی لوازم جانبی دقت کنید؛ چرا که اگر لوازم نامناسبی را بخرید باعث آسیب به خود خواهید شد. به عنوان مثال صندلی نامناسب باعث می‌شود ستون فقرات شما آسیب ببیند. امید است که بتوانید با مطالعه موارد ذکر شده بهترین انتخاب را داشته باشید.

سوالات متداول

آیا خرید موس لازم و ضروری است؟

اگر دائما در حال کار با کامپیوتر هستید توصیه ما به شما این است که حتما موس را تهیه کنید؛ چرا که بدون موس کار کردن هم سخت و هم زمان‌بر خواهد بود.

هنگام خرید کامپیوتر لوازم جانبی کامپیوتر هم بگیرم؟

حتما خرید لوازم جانبی کامپیوتر به شما پیشنهاد می‌شود ولی برای این کار لازم نیست عجله کنید؛ چرا که بعدا هم می‌توانید لوازم مورد نظر خود را تهیه کنید. مهم این است که شما بدانید چه می‌خواهید تا در آینده از خرید خود پشیمان نشوید.

انواع لوازم جانبی کامپیوتر را از کجا بخریم؟

فروشگاه اگزوگیم فروشگاه آنلاین در حوزه تجهیزات و کالاهای دیجیتال است و ارائه کننده انواع لوازم جانبی کامپیوتر و لپ تاپ نیز هست که شما می‌توانید براساس نیاز خود محصولات مورد نظر خود را سفارش دهید.

منبع: پی سی دی

مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. هم اکنون تخصص او طراحی و توسعه وب است.

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.