نرم افزار هایی ساده برای ساخت موشن گرافیک

نرم افزار هایی ساده برای ساخت موشن گرافیک

­در دنیای مدرن، نرم افزارهای موشن گرافیک به طور گسترده در تبلیغات، شبکه های اجتماعی، آموزش و سرگرمی مورد استفاده قرار می گیرند. دلایل  این امر واضح است. موشن گرافیک به کاربران اجازه می دهد تا ایده اصلی را به طور خلاصه، واضح و موثر منتقل کنند. کاربران می ‌توانند برنامه ‌ها یا وب ‌سایت ‌های خود را با ویدیو های آموزنده یا سرگرم‌ کننده و انواع موشن گرافیک ها جالب کنند.

دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

ساخت موشن گرافیک شامل چندین مرحله است. یکی از این مراحل استفاده از نرم افزار های مربوطه است. یک فرد انیمیشن ساز حرفه ای برای انجام سفارش موشن گرافیک خود از نرم افزار های متعددی می تواند استفاده کند. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با چند نرم افزار که برای ساخت موشن گرافیک حرفه ای به کار می روند؛ آشنا کنیم.

نرم افزار ساده برای ساخت موشن گرافیک

 

معرفی نرم افزار های ساخت موشن گرافیک

در ادامه به معرفی چند نرم افزار که برای ساخت موشن گرافیک به کار می روند می پردازیم.

افتر افکت ( After effects)

این نرم افزار موشن گرافیک مبتنی بر لایه ها بوده و به صورت ترکیبی از ویرایشگر ویدیو و فتوشاپ کار می کند. Adobe به کاربران این امکان را می دهد که به طور یکپارچه از AE در اکوسیستم Creative Cloud استفاده کنند. این برنامه با سایر سیستم‌ های ویرایش غیرخطی، مانند Avid Media Composer و Final Cut Pro X، به خوبی کار می ‌کند. علاوه بر این، به طور انعطاف‌پذیری با برنامه ‌های سه بعدی مانند 3ds Max، Maya و Cinema 4D ادغام می‌شود.

این افزونه به انتقال گرافیک متحرک و تولید جلوه های بصری با کیفیت، ایجاد و مدیریت آثار گرافیکی متحرک، ایجاد افکت برای انیمیشن دو بعدی، چیدمان و ترکیب، ردیابی حرکات، حذف اشیاء، مدل ها و جلوه های ذرات، ایجاد الگوها، انجام تصحیح رنگ و ویرایش کمک می کند. همچنین با عناصر سه بعدی از طریق انواع پلاگین های یکپارچه و شخص ثالث مانند مرورگر افکت ها، جدول زمانی و پانل ترکیب کار می کند. این ها کاربران را قادر می سازند تا هنر انیمیشن را روی صفحه نمایش بیاورند.

After Effects اولین ویرایشگر ویدیوی شرکت Adobe است که برای متحرک سازی و ترکیب گرافیک های متحرک پس از توسعه استوری بورد و عناصر در Photoshop و Illustrator استفاده می شود. پس از اتمام انیمیشن پروژه After Effects، می توانید ویدیوی نهایی را به نرم افزار ویرایش ویدیو بفرستید.

سینما  4D (Cinema 4D)

برای هر کسی که مهارت گرافیکی در افترافکت دارد، Cinema 4D باید یک انتقال متوسط ​​ساده به سه بعدی باشد. هنرمندان انیمیشن Cinema 4D را به سایر ابزار های سه بعدی به دلیل راحتی، سهولت استفاده و انعطاف پذیری هنگام ادغام با After Effects ترجیح می دهند. این نرم افزار یک گردش کار غیر مخرب بصری ارائه می دهد تا کاربران بتوانند به سرعت پارامتر های مختلف را ویرایش و تکرار کنند.

Cinema 4D دارای ویژگی‌ های منحصر به ‌فرد و سازگاری با چندین موتور رندر مختلف با شتاب GPU است که به کاربران کمک می‌کند مدل ‌های سه بعدی با کیفیت بالا را به ‌سرعت بر روی صفحه نمایش رایانه شخصی نمایش دهند. محبوب ترین موتور در Cinema 4D ، Octane و مکانیزم های رندر مانند Redshift، V-Ray و غیره است.

Cinema 4D در دنیای گرافیک های متحرک برای مدل سازی، تکسچرینگ، رندرینگ، انیمیشن و افکت های شبیه سازی بسیار گسترده است. C4D بیشتر برای کار با جلوه های بصری در سطح صنعتی استفاده می شود. اگر می خواهید عناصر سه بعدی را در یک پروژه ادغام کنید، پیدا کردن نرم افزار انیمیشن گرافیکی بهتر دشوار خواهد بود.

نرم افزار افتر افکت After effects برای ساخت موشن گرافیک

 

پریمیر (Adobe Premiere Pro)

شرکت Adobe در ادغام افتر افکت و پریمیر با هم گام‌ های بزرگی برداشته است و پریمیر را هم برای طراحان موشن و هم برای ویرایشگرهای ویدیو مهم‌ تر کرده است. یکی از ویژگی های قابل توجه آن امکان ایجاد پیوند های پویا بین خود و After Effects است. به این ترتیب، کاربران می توانند تنظیمات نهایی را روی ترکیب بندی ها و تصاویر بدون نیاز به رندر اولیه انجام دهند.

Adobe Premiere Pro اپلیکیشنی برای ویرایش ویدیوها بر اساس جدول زمانی است. طراح موشن از آن برای کنار هم قرار دادن ویدئو و صدا استفاده می کند. اما تعداد ویژگی ‌ها و فرمت ‌های گنجانده شده به برنامه ‌هایی مانند Final Cut Pro، Sony Vegas و Avid Media Composer اجازه می ‌دهد از آن برای ایجاد یک ویدیوی نهایی پس از اتمام استفاده کنند.

در واقع Premiere Pro مکانی است که طراحان موشن ویدیو های خود را با هم ویرایش می کنند و کار های تکمیلی مانند موسیقی، جلوه های صوتی، اضافه کردن انتقال و همچنین احتمالاً برش قطعه های انیمیشن را برای بهبود جریان و همگام سازی کل ویدیو اضافه می کنند.

نرم افزار ساخت موشن گرافیک پریمیر Adobe Premiere Pro

 

نرم افزار Mocha Pro

نرم افزار موکا ابزاری بسیار قوی برای هنرمندان انیمیشنی می باشد که علاقه مند به تعویض صفحه نمایش، حذف اشیا یا روتوسکوپی هستند. این ابزار برای پروژه های تجاری نیز مفید است. برای مثال، هنگام ایجاد یک قطعه گرافیکی متحرک در نمونه کار ها، باید آن را امتحان کنید.

Mocha Pro می تواند به عنوان یک افزونه در After Effects یا Premiere Pro عمل کند. این بدان معناست که می توانید به راحتی با After Effects شروع کنید تا یک عکس را در Mocha ردیابی کنید و سپس با داده های ردیابی شده به After Effects برگردید. این قابلیت ها Mocha AE را به یکی از بهترین ابزارهای موشن گرافیک در بین طراحان حرکت تبدیل می کند.

فتوشاپ ( Adobe Photoshop)

در حالی که فتوشاپ مبتنی بر پیکسل است، هنرمند موشن گرافیک از تخته ‌های سفید برای طراحی، ویرایش استوری‌ برد ها، ایجاد انیمیشن‌ های GIF و موارد دیگر استفاده می‌کند. Adobe Photoshop به همان اندازه که همه کاره است، مفید است. این ابزار برای هر طراح گرافیک متحرک یا هنرمند متحرک در هنگام ایجاد بافت یا دستکاری تصاویر اجباری است.

تجربه در فتوشاپ به کاربران کمک می کند تا عناصر طراحی جدید برای پروژه های موشن گرافیک ایجاد کنند. برای یک طراح موشن گرافیک، دانش عملی عملکرد های فتوشاپ کلیدی است. تغییر اندازه تصاویر بسیار بزرگ، برش تصاویر از عکس ها، ایجاد طرح های جدید با استفاده از فیلترهای مختلف و مجموعه ابزار پیچیده از این قبیل هستند.

یکی دیگر از ویژگی های این برنامه ایجاد استوری بورد است. برخی از افراد ترجیح می دهند این کار را به صورت دستی با قلم و کاغذ انجام دهند. اما فتوشاپ یک نرم افزار طراحی عالی برای طراحی سریع و ترکیب بندی است. سودمند ترین مزیت استفاده از آن این است که به خوبی با کل Adobe Creative Cloud ادغام می شود. کاربران می توانند بدون زحمت فایل های فتوشاپ را مستقیماً به After Effects وارد کنند و بالعکس.

ایلاستریتور (Adobe Illustrator)

در اینجا یکی دیگر از ابزارهای شناخته شده در صنعت طراحی و انیمیشن وجود دارد. این برنامه شبیه فتوشاپ است، اما تفاوت اصلی این است که Adobe Illustrator یک برنامه ویرایش مبتنی بر وکتور است (فایلی که می‌تواند تا بی نهایت بدون پیکسل کردن مقیاس شود).

یک گرافیست از این نرم افزار انیمیشن برای ترسیم منابعی مانند شخصیت ها، اشیاء، محیط ها، لوگوها و موارد دیگر استفاده می کند.

کاربران می توانند فایل های Illustrator (.AI) وارد شده به After Effects را برای انیمیشن بدون افت کیفیت وارد کنند و سپس به Illustrator برگردند. اگر تصمیم به تغییر ظاهر تصویر دارید، می‌توانید فایل را در Illustrator ذخیره کنید و به ‌طور خودکار در AE به ‌روز رسانی می‌ شود زیرا هر دو برنامه Adobe هستند و به‌طور یکپارچه با یکدیگر ادغام می‌ شوند. هر افکت یا انیمیشنی که ممکن است قبلاً اعمال کرده باشید باقی خواهد ماند.

نرم افزار مایا ( Maya )

این یک نرم افزار صنعتی شناخته شده برای مدل سازی، انیمیشن و رندر سه بعدی است. شما فقط می توانید از Cinema 4D استفاده کنید، اما مایا ابزاری است که بهترین ها و استودیوهای هالیوود از آن برای مدل سازی و انیمیشن استفاده می کنند. این به کاربران امکان می دهد اسکریپت هایی بنویسند که عملکرد را فراتر از آنچه که فقط با ابزارهای یکپارچه امکان پذیر است گسترش دهد.

Maya یک برنامه با امکانات کامل برای توسعه منابع سه بعدی برای فیلم، تلویزیون و بازی های ویدئویی است. اما می توان آن را با موفقیت در موشن گرافیک ها نیز به کار برد. برای سال ها، این نرم افزار گرافیکی به 3D غالب بوده است و اکنون نیز با Cinema 4D رقابت واقعی دارد.

برنامه Nuke

Nuke و After Effects را می توان به راحتی در پروژه های ترکیبی مشابه استفاده کرد. اما Nuke به طور خاص برای پاسخگویی به نیاز های کاربران ماهر طراحی شده است. این یک نرم افزار در بالاترین سطح در زمینه طراحی حرکت برای ترکیب عناصر سه بعدی و ویدئو استفاده می شود. این سیستم هنگام کار بر روی پروژه های مشترک بزرگ بسیار موثر است.

اپلیکیشن Nuke در سرتاسر جهان در post-production   فیلم‌های بزرگ و تلویزیونی استفاده می ‌شود. همچنین به دلیل لیست قابل توجهی از قابلیت های دو بعدی و سه بعدی، در میان تولید کنندگان پیشرو گرافیک انیمیشن حرفه ای محبوب است. این ها عبارت اند از زمانبندی مجدد و تاب برداشتن پیچیده، آهنگسازی عمیق تصویر، گردش کار استریوسکوپی، روتوسکوپی و بسیاری موارد دیگر.

برنامه Nuke بیشتر توسط استودیوها یا هنرمندان سطح بالای MoGraph استفاده می شود. برای اطلاع شما، برخی از افزونه های ایجاد شده توسط Foundry for Nuke نیز برای After Effects موجود است.

برنامه Blender

Blender یکی از بهترین نرم افزار های رایگان VFX و بسته مدل سازی سه بعدی منبع باز برای ایجاد تصاویر سه بعدی است. بسیاری از هنرمندان در صنعت بازی های ویدیویی از آن استفاده می کنند. این نرم افزار از کل مدل سازی سه بعدی، اسنپ در، انیمیشن، شبیه سازی، رندر، ترکیب بندی و ردیابی حرکت، ویرایش ویدئو، و همچنین انیمیشن دو بعدی پشتیبانی می کند.

راه ‌اندازی یک Blender منبع باز می ‌تواند امکانات کاملی را در اختیار شما قرار دهد. رندر CPU/GPU/VR، سایه‌زنان PBR، پشتیبانی از نور HDR، نقاشی سه ‌بعدی با براش‌ های بافت‌ دار و ماسک‌ سازی و موارد دیگر.

برنامه Red Giant

نرم افزار معرفی شده توسط شرکت Red Giant یک اپلیکیشن شگفت انگیز برای طراحان موشن است. این نرم ‌افزار به شما کمک می ‌کند تا برخی از تصاویر را غیرعادی ایجاد کنید، و حتی اگر از هنرمندی در مدت کوتاهی پروژه خواسته شود، نگرانی وجود نخواهد داشت.

پلاگین های محبوب مرتبط با این نرم،  به ایجاد جلوه های برجسته برای پروژه های شما در زمان کمتر کمک می کند.

سخن نهایی

مجموعه ای از ابزار ها و نرم افزار های موشن گرافیک در بازار ایران موجود هستند، اما شما باید بتوانید بهترین و ساده ترین آن ها را انتخاب کنید تا به کمک آن ها بتوانید سفارش تیزر تبلیغاتی یا موشن گرافیک خود را به خوبی انجام دهید. در این مقاله سعی بر این شد تا ساده ترین و مهم ترین نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک معرفی شود. اگر دوست دارید؛ نمونه هایی از انیمیشن ، موشن گرافیک و تیزر تبلیغاتی حرفه ای را ببینید تا از آن ها برای انجام پروژه های خود الهام بگیرید؛ می توانید به سایت استودیو فیلمسازی کاتشو https://cutsho.com/ مراجعه کنید.

مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. هم اکنون تخصص او طراحی و توسعه وب است.

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.