هرآنچه که باید درباره اتصالات پلی اتیلن بدانید!

هرآنچه که باید درباره اتصالات پلی اتیلن بدانید!

قبلا از اینکه به سراغ معرفی لوله های پلی اتیلن برویم بهتر است با خود پلی اتیلن آشنا شویم تا در ادامه بتوانیم درک درستی از این ماده پرکاربرد داشته باشیم.

دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

تاریخچه لوله های پلی اتیلن: از آغاز تا استقبال مصرف کنندگان

لوله های پلی اتیلن در سال 1954 میلادی برای اولین بار در شهر فرانکفورت آلمان تولید گردید. هدف از تولید این لوله ها، جایگزین آن برای لوله های سفالی، بتنی، چدنی و ... بود.

با توجه به خواص و برتری لوله های پلی اتیلن در کمتر از 4 سال، مابین سال های 1954 الی 1958 میلادی ظرفیت تولید مواد پلی اتیلن در پتروشیمی ها از 10 تن به 17000 تن رسید که این امر موجب گسترش رو به روز لوله و اتصالات پلی اتیلن در دنیا گردید.

پلی اتیلن چیست؟

در تعریف کوتاهی می توان گفت: لوله های پلی اتیلنی از خانواده گرمانرمها هستند که طی فرآیندی بنام پلیمریزاسیون از گاز اتیلن به دست می آیند و با رسیدن به نقطه ذوب به مایع تبدیل می شوند و با رسیدن به نقطه انجماد فرآیند منجمد شدن آنها فعال می شود.

به طور کلی سنتر شیمیایی اتیلن که از نفت خام به دست آمده است را پلی اتیلن می نامند که آنرا به صورت PE (علامت مخفف) نشان می دهند. (جهت مطالعه بیشتر درباره پلی اتیلن ها به وب سایت تکاب اتصال دماوند مراجعه کنید)

چند نوع لوله پلی اتیلن در بازار موجود است؟

به طور کلی پلی اتیلن ها را می توان به 5 نوع زیر دسته بندی کرد:

  1. HDPE – پلی اتیلن با دانسیته بالا
  2. LDPE – پلی اتیلن با دانسیته پایین
  3. LLDPE – پلی اتیلن سبک خطی
  4. VLDPE – پلی اتیلن خیلی سبک
  5. UHMWEPE – پلی اتیلن با وزن مولکولی بسیار بالا
  6. و...

درباره گرید های لوله های پلی اتیلن بیشتر بدانید!

لوله و اتصالات پلی اتیلن دارای گریدهای مختلفی هستند. گرید PE100 و گرید PE80 که امروزه از گریدهای PE100 که مرغوبیت بسیار بالاتری دارند استفاده شده و محصولات بر اساس این گرید طراحی و تولید می شوند.

قابل توضیح است که با گذشت زمان به علت خواص مناسب PE100، مصرف PE80 رو به کاهش است.

موارد استفاده لوله های پلی اتیلن در کجاست؟

همانطور که می دانید اتصالات پلی اتیلن به دلیل انعطاف پذیری بسیار بالا در بسیاری از صنایع کاربرد دارند و این روزها با استقبال زیاد مصرف کنندگان مواجه شده اند. برخی از موارد مصرف لوله های پلی اتیلن را در ادامه برای شما ذکر کرده ایم.

  1. شبکه های توزیع و آبرسانی و فاضلاب شهری و روستایی
  2. شبکه های توزیع و گاز
  3. شبکه های انتقال آب کشاورزی
  4. شبکه های انتقال مایعات و فاضلاب صنعتی
  5. پوشش های عایقی برای کابل های مختلف
  6. استفاده در سیستم های لایروبی
  7. بعنوان کانال های تهویه
  8. سیستم های اطفاء حریق

تا به اینجا با پلی اتیلن و کاربرد آنها آشنا شده اید، در ادامه بخشی از زیر مجموعه هایی که از خانواده پلی اتیلن ها هستند را توضیح داده ایم که مطالعه آنها به شما کمک می کند تا شناخت کافی نسبت به محصولات این رده به دست بیاورید.

1)اتصالات بات فیوژن تزریقی و قالبی:

این اتصالات معمولا در صنایع نفت، پتروشیمی، آب، تاسیسات و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد که در شرکت های تولیدی مانند تکاب اتصال دماوند از سایز 32 الی 1000 میلیمتر در فشار کاری 6 الی 25 بار تولید می گردد.

این نوع اتصالات با در اختیار داشتن خطوط تولید که ساخت کشورهای اروپایی نظیر آلمان، ایتالیا، انگلستان و اتریش منطبق بر آخرین تکنولوژی روز دنیا به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می گردد.

2) اتصالات الکتروفیوژن

اتصالات الکتروفیوژن نسل جدیدتری نسبت به اتصالات بات فیوژن می باشد که اولین بار جهت استفاده در صنعت گاز وارد کشور شد ولی به علت ضریب اطمینان بالای این محصولات به سرعت در صنایع دیگر نظیر آب، تاسیسات و نفت نیز مورد استفاده قرار گرفت.

اتصالات الکتروفیوژن از سایز 32 الی 400 میلی متر با فشار کاری 25 بار تولید می گردد که جهت مشاهده بیشتر محصولات می توانید به سایت شرکت تکاب اتصال مراجعه کنید.

3) اتصالات پلی پروپیلن

اتصالات پلی پروپیلن به تازگی به سبد محصولات شرکت تکاب اتصال اضافه شده است که به علت خواص مقاومت مواد پلی پروپیلن نسبت به مواد پلی اتیلن، در مواردی که دمای سیال بالا می باشد، مورد استفاده قرار می گیرد.

4)اتصالات فلنجدار

تکاب اتصال با کمک واحد تحقیق و توسعه خود که متشکل از اساتید مجرب دانشگاه های معتبر می باشد بخشی از این دسته را موفق به ثبت اختراع های ملی و بین المللی شده است.

اتصالات فلنجدار با استفاده از پیچ و مهره متصل گردیده و نیازی به وجود دستگاه بات فیوژن یا الکتروفیوژن نمی باشد که این امر موجب سهولت در نصب این نوع اتصالات گردیده است.

5) اتصالات خاص

این نوع اتصالات بر اساس سفارش و با ارائه نقشه از طرف واحد فنی و مهندسی شرکت تکاب اتصال در این واحد تولید می گردد. از این نوع اتصالات می توان به کلکتور، اسپول و... نام برد که معمولا در صنعت آب شیرین کن مورد استفاده قرار می گیرد.

6) لوله پلی اتیلن

شرکت تکاب اتصال با در اختیار داشتن خطوط تولید از شرکت Cincinnati اتریش می تواند لوله های پلی اتیلن را به صورت چند لایه و با مواد RC که دارای ضریب استحکام بالاتر می باشد، لوله پلی اتیلن را تا سایز 630 تولید نماید.

هدف شرکت تکاب اتصال همواره تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن با بالاترین کیفیت و ارائه خدمات به مشتریان عزیز در سریعترین زمان ممکن بوده است در همین راستا این شرکت اقدام به تاسیس پایگاه اینترنتی به آدرس Takabplast.com نموده است تا از این طریق ضمن معرفی کامل شرکت تکاب اتصال، محصولات خود را به صورت اینترنتی به فروش برساند.

درباره شرکت تولیدی صنعتی تکاب اتصال دماوند بیشتر بدانید!

در کشور ما شرکت تکاب اتصال دماوند با تکیه بر 27 سال تجربه هم اینک خود را به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن معرفی می نماید. در حال حاضر شرکت تکاب اتصال دماوند با در اختیار داشتن 21 خط تولید تزریق طیف وسیعی از اتصالات پلی اتیلن تزریقی را تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می نماید.

اتصالات تولیدی شرکت تکاب اتصال همگی با جدیدترین متدهای روز دنیا تولید، آزمایش، بسته و ارسال می گردد. اتصالات پلی اتیلن تولیدی این شرکت در شش دسته تولید می گردد.

مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. هم اکنون تخصص او طراحی و توسعه وب است.

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.