همه چیز در مورد تاچ ال سی دی گوشی سامسونگ

همه چیز در مورد تاچ ال سی دی گوشی سامسونگ
تاچ ال سی دی سامسونگ، لایه‌‌ای در زیر گلس ال سی دی است. این قسمت، یک‌لایه نازک و شفاف بوده و بین صفحه‌نمایش (ال سی دی) و گلس قرار می‌گیرد. این لایه یکی از مهم‌ترین اجزایی است که نقش تشخیص لمس کاربران به‌صورت سیگنال‌های آنالوگ و ارسال آن به پردازنده به‌صورت سیگنال‌های دیجیتالی را دارد. این قسمت به کمک یک فلت مستقل، بر روی سوکت اختصاصی مادربورد در تلفن همراه وصل می‌شود. با ما باشید تا بیشتر به معرفی تاچ ال سی دی سامسونگ ، مشکلات و تعمیرات این قطعه بپردازیم.
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

مدت طولانی است که اصطلاح دیجیتالی سازی به معنای عام برای توصیف هرگونه تبدیل اطلاعات آنالوگ مانند متن، تصویر یا صدا به یک قالب دیجیتالی برای ذخیره‌سازی، انتقال و پردازش رایانه استفاده می‌شود. به این معنا، دیجیتایزر، هر دستگاهی است که دیجیتالی سازی را انجام می‌دهد، مانند اسکنر تصویر. بااین‌حال، امروزه شاهد استفاده تخصصی‌تر و بسیار زیاد از این اصطلاح و این قطعه برای دستگاه هوشمند لمسی مانند اسمارت‌فون‌ها هستیم.

یکی از این دستگاه‌های اسمارت‌فون، گوشی‌های سامسونگ هستند. بعد از آنکه نسل جدیدی از گوشی‌های هوشمند در سال 2007 با معرفی آیفون‌ها روی کار آمد، گوشی‌هایی با صفحات لمسی توانستند به‌شدت مورد استقبال کاربران قرار گیرند. سامسونگ نیز هم‌راستا با دیگر شرکت‌های بزرگ، از تاچ ال‌سی‌دی برای ساخت گو‌شی‌های خود استفاده می‌کند.

انواع تاچ ال سی دی سامسونگ

اگر بخواهیم انواع مختلفی از تاچ ال سی دی سامسونگ را برای شما معرفی کنیم، لازم است به 15 نوع محصول مختلف اشاره کرد که برای سری‌های مختلف گوشی‌های سامسونگ به کار گرفته می‌شود. انواع تاچ ال سی دی سامسونگ عبارتند از:

مدل: 1x757856

نام: مونتاژ دیجیتایزر صفحه لمسی LCD

ماده: پلاستیک شیشه ای

  • نوع 1:

رنگ: سیاه و خاکستری

برای Samsung Galaxy S4 Active i9295 i537

  • نوع 2:

رنگ سیاه

برای Samsung Galaxy S5 G900i

  • نوع 3:

رنگ: آبی روشن / سیاه / طلایی

برای Samsung Galaxy A7 2017 A720 A720F A720F / DS

  • نوع 4:

رنگ: سفید / سیاه

برای Samsung Galaxy E7 LCD E7000 E700 E700F E700H E700M

  • نوع 5:

رنگ: طلایی / مشکی / خاکستری

برای Samsung Galaxy J7 2017 J727 SM-J727P J727V J727A

  • نوع 6:

رنگ: سفید / سیاه / طلایی

برای Samsung Galaxy A3 2015 A300 A300H A300F A300M

  • نوع 7:

رنگ سیاه

برای Samsung Galaxy Xcover 3 SM-G388F SM-G389F

  • نوع 8:

رنگ: سفید / سیاه / طلایی

برای Samsung Galaxy A8 2015 2016 A810 A8000 A800F

  • نوع 9:

رنگ: طلایی / سفید / مشکی

برای Samsung Galaxy J7 2015 J700 SM-J700F / M

  • نوع 10:

رنگ: سفید / سیاه / طلایی

برای Samsung Galaxy J2 J200 J200F J200H J200Y J200M

  • نوع 11:

رنگ: سفید / سیاه

برای Samsung Galaxy A5 2015 A500F A500M A500FU A500 A500Y

  • نوع 12:

رنگ: سفید / سیاه / طلایی

برای Samsung Galaxy J5 2016 J510F J510FN J510M

  • نوع 13:

رنگ: سفید / سیاه / طلایی

برای Samsung Galaxy J5 2015 J500F J500FN J500M J500H 2015 J500H / DS

  • نوع 14:

رنگ: طلایی / سفید / سیاه

برای Samsung Galaxy J3 2016 J320 J320M J320F SM-J320FN

  • نوع 15:

رنگ: سفید / سیاه / طلایی

برای Samsung Galaxy J7 2015 J700F J700M J700H J700DS

مشکل تاچ ال سی دی سامسونگ

اگر صفحه آسیب‌دیده باشد، معمولاً نتیجه افتادن تلفن یا ضربه خوردن صفحه‌نمایش به یک شیء سخت است. این اتفاق بسیار معمولی است که برای بسیاری از کاربران در سراسر جهان ایجاد شده است. بااین‌وجود، مشکل به خرابی LCD یا صفحه‌نمایش محدود نمی‌شود و ازآنجایی‌که دیجیتایزر یا تاچ ال سی دی سامسونگ یک قطعه حساس است، ممکن است خود دیجیتایزر با مشکل روبرو شود. علائمی که نشان می‌دهد دیجیتایزر شما نیاز به جایگزینی دارد عبارتند از:

  • هنگامی‌که صفحه را لمس می‌کنید هیچ پاسخی از آن دریافت نمی‌شود.
  • پاسخ وجود دارد، اما بسیار کند است.
  • لمس شدن و تشخیص آن در بعضی از مناطق به طور نامناسب پاسخ می‌دهد و یا در اثر شدت ضربه، اصلاً جواب نمی‌دهد.
  • به نظر می‌رسد برخی از برنامه‌ها به طور غیرقابل‌پیش‌بینی یا تصادفی باز می‌شوند.

اگر هر یک از این مشکلات را تجربه کردید، تاچ ال سی دی سامسونگ شما معیوب است و باید جایگزین شود. توجه کنید که برخی از مشکلات تاچ سامسونگ، به جز تعمیر تخصصی گزینه‌ای ندارند.

هچنین باید گفت در هر صورت که ما شاهد عملکرد نامناسب از سوی صفحه نمایش باشیم، این نشانه می‌تواند در نهایت منجر به تعویض قطعه و تعمیرات تاچ ال سی دی سامسونگ بیانجامد. همچنین کاربرانی که با ساختار lcd یا صفحه نمایش سامسونگ و سایر گوشی‌های هوشمند آشنا نیستند، باید بدانند تاچ ال سی دی سامسونگ و نیز صفحه نمایش، این دو در واقع یک جز یکتا هستند؛ بنابراین باید صفحه را نیز تعویض کنید. روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد.

راهکارهای نرم افزاری تعمیر تاچ سامسونگ

قبل از آنکه بخواهید به تعمیرات تخصصی تاچ گوشی سامسونگ بپردازید، می‌توانید یکسری راهکارها و راه‌حل‌ها را در نظر بگیرید که ممکن است مشکل تاچ ال سی دی سامسونگ شما را رفع کند. این راهکارها در بخش روش‌های نرم‌افزاری عبارتند از:

  • ریستارت گوشی : در بعضی موارد، هنگ کردن و یا باگ گوشی سبب می‌شود تا صفحه‌نمایش قفل شده و عملاً تاچ ال سی دی درحالی‌که کار می‌کند، اما به دلیل هنگ کردن و کرش موبایل هیچ پاسخی از خود ندهد. در این حالت، ریستارت کردن گوشی یک راه‌حل ساده است.
  • حذف برنامه‌ها یا به‌روزرسانی آن : یکی دیگر از راهکارهایی که می‌تواند منشأ مشکلات مختلفی در گوشی شما باشد، نصب بدافزارها یا نسخه‌های قدیمی از یک برنامه و برنامه‌های نامناسب است که سبب ایجاد تداخل‌هایی در گوشی شما خواهد شد. در این حالت شما می‌توانید اقدام به حذف یا به‌روزرسانی این نوع برنامه‌ها نمایید.
  • ارتقا سیستم‌عامل : یکی دیگر از عللی که منجر به خراب‌شدن عملکرد تاچ ال سی دی سامسونگ می‌شود، سیستم‌عامل قدیمی است. همچنین در برخی موارد نادر، ارتقا سیستم‌عامل اندرویدی یا iOS شما می‌تواند تأثیر مثبتی گذاشته و پس از آپدیت سیستم‌عامل، مشکل تاچ گوشی سامسونگ رفع شود.

راهکارهای سخت افزاری تعمیر تاچ سامسونگ

در ادامه راهکارهایی که می‌تواند برای رفع مشکل تاچ ال سی دی سامسونگ ارائه شود، می‌توان برخی راهکارهای عملی را نیز ارائه داد که عبارتند از:

  • برداشتن محافظ صفحه‌نمایش: برداشتن محافظ صفحه‌نمایش می‌تواند در برخی موارد نیز باعث جلوگیری از لمس شدن و کارکردن تاچ ال سی دی می‌شود. هرچند این مورد بسیار نادر است اما می‌توان این احتمال و راه‌حل را نیز در نظر گرفت.
  • اتصال کانکتور سوکت تاچ ال سی دی: برای اتصال تاچ ال سی دی به مدار مادربورد، سوکت‌هایی بر روی فلت تاچ و ال سی دی قرار داده شده است که کابل ارتباطی مستقلی داشته و جهت اتصال تاچ و صفحه‌نمایش به مدار به کار می‌رود. در اثر عوامل مختلفی از جمله ضربه‌خوردگی، رطوبت، آب‌خوردگیو ... این کانکتور و یا سوکت و اتصال آسیب‌دیده و جدا می‌شود. ممکن است پایه‌های کانکتور نیز دچار شکستگی شده باشد. در این حالت بایستی برای تعویض کانکتور و سوکت تاچ ال سی دی گوشی موبایل خود اقدام کنید.
  • تعویض کامل صفحه‌نمایش گوشی

راهکارهای دوم و سوم، نیاز به بازکردن گوشی داشته و بایستی یک تکنسین اقدام به تعمیرات تاچ ال سی دی سامسونگ نمایید. در این حالت، کاربران می‌توانند از تیم تخصصی موبایل کمک برای تعمیرات گوشی خود و تعویض تاچ ال سی دی کمک بگیرند.

تعمیرات تخصصی تاچ سامسونگ موبایل کمک

ما در اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم مشکلات تلفن خود را حل کنید و در تعمیر تاچ ال سی دی تلفن همراه کمک لازم را ارائه می‌دهیم. شما می‌توانید برای ارائه درخواست خود، از طریق پرکردن فرم تعمیرات گوشی در سایت موبایل کمک و یا تماس با پشتیبانی وب‌سایت با شماره 02175147 اقدام کنید.

در راستای رفع اشکال و تعمیر ال سی دی سامسونگ، اقدامات زیر انجام می‌شود:

  • در ابتدا ما تشخیص می‌دهیم که آیا کابل اتصال دیجیتال ساز و تلفن همراه مشکلی دارد یا خیر. سپس ، تعمیرات لازم برای تاچ ال سی دی تلفن انجام می‌شود.
  • اگر تاچ ال سی دی صفحه لمسی به دلیل فرسودگی، دیگر حساس نیست، آن را تشخیص داده و در صورت لزوم دیجیتایزر تلفن همراه را تعمیر خواهیم کرد.
  • همچنین در ادامه بررسی لازم است علت مشکل تشخیص داده شود. تشخیص این مورد که فقط صفحه‌نمایش مشکل دارد و یا تاچ ال سی دی از بین رفته است.
  • در صورت صدمه شدید به صفحه‌نمایش، تعمیر یا تعویض تاچ ال سی دی سامسونگ را انجام می‌دهیم.

قابل‌توجه کاربران موبایل کمک که در شهر تهران ساکن هستند، شما می‌توانید از پیک کاملاً رایگان جهت ارسال و دریافت موبایل خود برای تعمیر و تعویض تاچ ال سی دی بهره‌مند شوید. در این مورد کافی است با ما تماس گرفته، اطلاعات و مشکل خود را با ما در میان بگذارید تا پیکی برای دریافت تلفن همراه شما فرستاده شود.

تعمیرات تاچ ال سی دی سامسونگ و دیگر برند‌ها، به‌صورت کاملاً تخصصی و نیز با جایگزینی قطعات اورجینال در صورت نیاز انجام می‌شود. کاربران می‌توانند برای آگاهی از هزینه تعمیر تاچ ال سی دی و نیز قسمت تاچ ال سی دی گوشی خود از وب‌سایت ما بازدید کنند.

مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. هم اکنون تخصص او طراحی و توسعه وب است.

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.