انواع سه‌پایه‌های دوربین | چرا تنوع سه پایه‌های دوربین در بازار زیاد است؟

انواع سه‌پایه‌های دوربین | چرا تنوع سه پایه‌های دوربین در بازار زیاد است؟

با جست‌وجویی در بازار فروش دوربین و محصولات جانبی آن‌، با طیف متنوعی از سه‌پایه‌های دوربین عکاسی روبه‌رو می‌شوید. این محصولات در طرح‌ها، جنس‌ها و کاربردهای مختلفی تولید می‌شوند و نقش مهمی در بهبود کیفیت تصاویر و حمل آسان‌تر دوربین‌های سنگین بر عهده دارند. با توجه به تنوع بالای این محصولات، انتخاب بهترین سه پایه چالش مهمی است که بسیاری از عکاسان و فیلم‌برداران با آن روبه‌رو هستند. به همین دلیل اگر قصد خرید سه پایه دوربین را دارید، شناخت دلایل تنوع سه‌پایه‌های دوربین در بازار در انتخاب محصول مناسب برای دوربین شما موثر است.

دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
مشاوره و خدمات سئو
آژانس تخصصی "انجام سئو"؛ ارائه خدمات حرفه ای سئو سایت
خودتان را اینجا معرفی کنید

تنوع سه پایه‌های دوربین؛ عاملی برای بهبود کیفیت ثبت تصاویر

چرا سه پایه‌های زیادی در بازار وجود دارند؟

بهبود کیفیت تصاویر و همچنین حفظ سلامت انواع دوربین‌های عکاسی به انتخاب سه پایه دوربین مناسب وابسته است. هر کدام از این محصولات آستانه تحمل وزن متفاوتی دارند و بر اساس ویژگی‌هایشان دسته‌بندی می‌شوند. بر همین اساس نمی‌توان از یک نوع سه پایه برای دوربین‌های DSLR و کامپکت استفاده کرد.

برای افزایش کیفیت تصاویر بهتر است متناسب با شرایط فنی دوربین و ویژگی‌های تولید سه پایه، بهترین محصول را خریداری کنید. در ادامه به مهم‌ترین دلایل تنوع بالای سه پایه‌های دوربین در بازار محصولات جانبی دوربین می‌پردازیم.

تنوع سه پایه بر اساس شرایط استفاده

اولین عامل تنوع سه‌پایه‌های دوربین، وجود طیف متنوعی از دوربین‌ها در مدل‌های مختلف است. این دوربین‌ها شرایط فیزیکی و طراحی‌های خاصی دارند که با نوع مشخصی از سه‌پایه‌ها هماهنگ می‌شوند. بنابراین در زمان انتخاب بهترین سه پایه، باید به مدل دوربین خود توجه داشته باشید.

به‌طورکلی انواع سه‌پایه‌ها بر اساس مدل دوربین عبارت‌اند از:

  • پایه‌های دارای سر دنده‌ای: دوربین‌ها با کمک پایه بر این مدل نصب شده و با استفاده از دنده‌های چرخشی تنظیم می‌شوند
  • پایه‌های دارای سری سه‌راهی: دوربین با پیچ به سه پایه متصل می‌شود. در این مدل اهرم‌هایی نیز برای تنظیم زاویه دوربین در نظر گرفته شده‌اند
  • پایه‌های دارای سر توپی ((ball-head: گیره‌های موجود بر روی سه‌پایه امکان نصب دوربین را به وجود می‌آورند
  • پایه‌های تنظیم شونده: این پایه‌ها در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و می‌توان آن‌ها را متناسب با نوع دوربین در زوایای مختلفی تنظیم کرد
  • پایه‌های منعطف: پایه‌هایی پلاستیکی که امکان خم کردن آن‌ها متناسب با شرایط تصویربرداری وجود دارد
  • پایه‌های ثابت: تنظیم زاویه دلخواه با این پایه‌ها ممکن نیست

علت تنوع سه پایه‌های دوربین به دلیل عملکردهای مختلف آن‌ها است

علت تنوع سه پایه‌های دوربین به دلیل عملکردهای مختلف آن‌ها است

اگر شما هم فکر می‌کنید که کار سه پایه فقط افزایش کیفیت تصاویر است، دچار اشتباه بزرگی شده‌اید. عکاسان حرفه‌ای متناسب با نحوه استفاده خود از دوربین‌ها، از این تجهیزات استفاده‌های گوناگونی می‌کنند. یکی از دلایل تنوع سه پایه‌های دوربین به همین عملکرد متفاوت آن‌ها بر می‌گردد. به همین دلیل طراحان برای پشتیبانی از نیازهای عکاسان، طیف متنوعی از این محصولات را تولید می‌کنند.

بر همین اساس مهم‌ترین عملکردهای سه‌پایه‌ها عبارت‌اند از:

  • کمک به حمل‌ونقل آسان دوربین: برخی سه پایه‌ها با استفاده از کاستورهای موجود جابه‌جا می‌شوند و می‌توان با ثابت کردن آن‌ها، حمل دوربین‌های سنگین را راحت‌تر کرد
  • تنظیم ارتفاع: سه‌پایه‌های دوربین ارتفاع متفاوتی برای عکس‌برداری از سوژه در اختیار عکاسان قرار می‌دهند
  • ثابت نگه داشتن دوربین: سه پایه‌های مستحکم از تکان خوردن و لرزش دوربین جلوگیری می‌کنند. به همین دلیل باید در انواع مختلفی ساخته شوند تا بتوانند وزن مورد نظر را تحمل کنند

تفاوت در جنس بدنه سه پایه

مهم‌ترین عامل در استحکام پایه و حفظ سلامت دوربین، جنس بدنه سه پایه است. به همین دلیل بر اساس وزن دوربین‌ها و انتظارات عکاسان، برندهای تولیدکننده سه‌پایه‌های دوربین، انواعی از پایه‌ها در متریال‌های آلومینیومی، پلاستیکی و فیبر کربن را تولید می‌کنند. در میان این متریال‌ها آلومینیوم قیمت و استحکام بالاتری نسبت به دیگر متریال‌ها دارد و سه پایه‌های پلاستیکی نیز قدرت کمتری دارند. سه پایه‌های فیبر کربن هم با وجود وزن کمشان می‌توانند حجم مناسبی از دوربین را بر روی خود نگه دارند.

برخی سه‌پایه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که شرایط عکس‌برداری در شرایط مختلف و سبک‌های متفاوت را در اختیار شما قرار می‌دهند

برخورداری از قابلیت‌هایی خاص

برخی سه‌پایه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که شرایط عکس‌برداری در شرایط مختلف و سبک‌های متفاوت را در اختیار شما قرار می‌دهند. این قابلیت‌ها می‌تواند کیفیت عکاسی تبلیغاتی، عکاسی ماکرو، عکاسی محصول و ... را ارتقا دهد. باز شدن برخی از آن‌ها به اندازه 180 درجه ، برعکس شدن میله مرکزی و موازی شدن دوربین با زمین از جمله این قابلیت‌ها به‌شمار می‌آیند.

هر سه‌پایه برای وزن مشخصی از دوربین ساخته می‌شود

قدرت تحمل وزن سه‌پایه‌ها با یکدیگر متفاوت است. در صورت عدم تناسب بین قدرت تحمل وزن سه پایه و وزن دوربین، احتمال شکستن دوربین و زیان‌های مالی فراوان وجود دارد. برندهای تولیدکننده سه پایه دوربین به همین دلیل انواعی از سه‌پایه‌ها را در وزن‌های مختلف تولید می‌کنند تا توانایی حفظ و نگهداری دوربین را به‌صورت کاملا استاندارد داشته باشند.

توصیه می‌کنیم در زمان خرید سه‌ پایه‌های دوربین، محصولی را بخرید که بتواند حداقل 5/1 برابر مجموع وزن دوربین و بلندترین لنز دوربین شما را تحمل کند. برای نگهداری لنزهای اکسترنال نیز باید سه‌ پایه‌هایی مستحکم‌تر انتخاب کنید.

تفاوت سه‌پایه‌ها در ارتفاع

ارتفاع مناسب سه پایه اصلی‌ترین نیازی است که بسیاری از عکاسان با آن روبه‌رو هستند. شرکت‌های تولیدکننده محصولات جانبی دوربین، برای افزایش کیفیت تصویربرداری و امکان ثبت تصاویر از سوژه‌های متحرک و ساکن، متنوع‌ترین سه‌پایه‌های قابل تنظیم را به کاربران عرضه می‌کنند. بر همین اساس سه پایه‌ها متناسب با اهداف عکس‌برداری کاربران در ارتفاع‌های مختلفی تولید می‌شوند. شما می‌توانید برخی از آن‌ها را به‌سادگی جمع کنید و بدون مشکل در کیف لوازم خود قرار دهید.

ارتفاع مناسب سه پایه اصلی‌ترین نیازی است که بسیاری از عکاسان با آن روبه‌رو هستند

متنوع‌ترین سه پایه‌های دوربین را از فلاشیران خریداری کنید

خرید سه‌ پایه‌ای بادوام یکی از اولین نیازهای عکاسان است. این کار نه تنها باعث افزایش کیفیت تصویربرداری شما می‌شود؛ بلکه از آسیب رسیدن به دوربین نیز جلوگیری می‌کند. فروشگاه اینترنتی فلاشیران معتبرترین مجموعه فروش دوربین و محصولات جانبی آن است که طیف متنوعی از انواع سه‌پایه‌های ثابت، متحرک، قابل تنظیم و ... را به فروش می‌رساند. این سه پایه‌ها امکان تصویربرداری در سبک‌های مختلفی عکاسی را در اختیارتان قرار می‌دهند و با کمک آن‌ها نیازهای عکاسی شما برطرف می‌شوند. شما می‌توانید برای تجربه خریدی امن و برخورداری از ضمانت کیفیت کالا به سایت این فروشگاه مراجعه کنید.

مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. هم اکنون تخصص او طراحی و توسعه وب است.

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.