سفر به چابکسر؛ بهترین مقصد برای مسافرت در نوروز ۱۴۰۳

سفر به چابکسر؛ بهترین مقصد برای مسافرت در نوروز ۱۴۰۳

با آغاز فصل بهار، تعطیلات نوروز نیز آغاز می‌شوند و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا از این تعطیلات برای مسافرت استفاده کنند. شهرهای شمالی کشور همواره برای سفرهای نوروزی مقصدی محبوب بوده‌اند؛ چراکه جنگل‌های متعدد و جاذبه‌های طبیعی آن‌ها در فصل بهار به اوج خود می‌رسند. یکی از محبوب‌ترین شهرها، چابکسر است و امروزه می‌توانید با رزرو هتل چابکسر، در کوتاه‌ترین زمان ممکن سفر خود را به این شهر آغاز کنید و لحظاتی شیرین را برای خود و خانوادتان رقم بزنید.

دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
مشاوره و خدمات سئو
آژانس تخصصی "انجام سئو"؛ ارائه خدمات حرفه ای سئو سایت
خودتان را اینجا معرفی کنید

چابکسر کجاست؟

چابکسر یکی از توابع شهرستان رودسر است. شهرستان رودسر در استان گیلان قرار دارد و به‌همین‌خاطر، چابکسر نیز جزوی از گیلان محسوب می‌شود؛ اما به‌دلیل همسایگی آن با استان مازندران، بعضی از افراد تصور می‌کنند که این شهر نیز جزوی از مازندران است.

چابکسر از شمال به دریای خزر و از جنوب به رشته‌کوه‌ البرز محدود می‌شود. از سمت شرق، با رامسر مازندران همسایه است و از سمت غرب با کلاچای همسایگی دارد. اغلب مردم چابکسر گیلک محسوب می‌شوند و به زبان گیلکی صحبت می‌کنند. یکی از نکات جالبی که درمورد این شهر وجود دارد، این است که فاصله مناطق جنگی آن با دریا فقط ۱۳۰۰ متر بوده و این امر سبب شده است تا مناظر و چشم‌اندازهای بسیار زیبایی ایجاد شوند.

آب و هوای چابکسر

یکی از موضوعاتی که قبل از آغاز سفر باید آن را در نظر داشته باشید، آب‌وهوای منطقه‌ای است که قصد سفر به آن را دارید. چابکسر به‌دلیل قرارگیری در فاصله بسیار کم دریای خزر و رشته‌کوه البرز، از رطوبت بسیار بالایی برخوردار است.

این رطوبت سبب می‌شود تا این منطقه بارش‌های فراوانی را تجربه کرده و در فصل‌هایی مانند تابستان، رطوبت هوا کمی آزاردهنده باشد. اگر قصد رزرو هتل چابکسر را دارید و می‌خواهید در بهترین آب‌وهوای ممکن به این شهر سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا سفرتان را در فصل بهار برنامه‌ریزی کنید.

فصل بهار در کنار این‌که گرمای تابستان را ندارد، سرمای زمستان را نیز نداشته و از همه لحاظ فصلی بسیار مناسب برای سفر به چابکسر محسوب می‌شود؛ البته توجه داشته باشید که بارش‌های فراوانی در این فصل وجود دارند و حتما باید لباس گرم یا وسایلی مانند چتر را به‌همراه داشته باشید.

مکان های دیدنی چابکسر

چابکسر جاذبه‌های زیادی را در خود جای داده است و هرچقدر هم که در این منطقه به گشت‌وگذار بپردازید، باز هم جاذبه‌ای جدید پیدا خواهید کرد. مهم‌ترین مکان های دیدنی چابکسر که به‌هیچ‌عنوان نباید آن‌ها را از دست بدهید عبارت‌اند از:

روستای سرولات

روستای سرولات در ۳ کیلومتری چابکسر واقع شده است و به دره‌های تنگ و رودخانه‌های پرخروشش مشهور است. معمولا اغلب افرادی که به چابکسر سفر می‌کنند، اول به سراغ بازدید از سرولات رفته و سپس از سایر جاذبه‌ها دیدن می‌کنند. یک رودخانه بسیار معروف به‌نام آچیرود از این روستا می‌گذرد که حاشیه آن برای افرادی که به کمپ زدن علاقه‌مندند مکان بسیار مناسبی است. از دیگر ویژگی‌های خاص سرولات می‌توان به باغ‌های مرکبات آن اشاره کرد. باغ‌ها و زمین‌های زیادی در این روستا وجود دارند که مرکباتی ازجمله پرتقال در آن‌ها کشت می‌شوند.

روستای لیمه سرا

اگر تست کردن غذاهای محلی را دوست دارید و می‌خواهید ذائقه گیلانی‌ها را بشناسید، روستای لیمه سرا بهترین مکانی است که می‌توانید از آن دیدن کنید. این روستا حدود ۳۰ نفر جمعیت دارد؛ اما وجود رستورانی معروف در آن سبب شده است تا به منطقه‌ای گردشگری تبدیل شود. چشم‌اندازها و مناظر طبیعی فراوانی نیز در روستای لیمه سرا قرار دارند که پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را نیز از دست ندهید.

قلعه بندبن

اگر به مکان‌های تاریخی علاقه‌مند هستید، بازدید از قلعه بندبن را پیشنهاد می‌کنیم. این قلعه حدود ۳۰۰ سال پیش ساخته شده است و دلیل اصلی آن، مبارزه با کسانی بوده است که از طریق دریا به این منطقه می‌آمدند و قصد تاراج اموال ساکنان را داشته‌اند.

نکته جالبی که درمورد قلعه بندبن وجود دارد، این است که برای سوار کردن سنگ‌های آن روی یکدیگر، از زرده تخم مرغ استفاده شده است. این تکنیک ساخت‌وساز در بسیاری از مناطق دیگر کشور نیز دیده می‌شود و این‌طور که به‌نظر می‌رسد، در زمان‌های قدیم بهره بردن از این تکنیک امری مرسوم بوده است.

چشمه دمکش

یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌هایی که در چابکسر می‌توانید از آن دیدن کنید، چشمه دمکش است. دلیل عجیب بودن این چشمه این است که جریان آب آن در طول روز قطع و وصل می‌شود و هیچ اصولی برای پیش‌بینی زمان قطع یا وصل شدن آن وجود ندارد. جالب است بدانید که تنها ۱۲ چشمه بدون املاح در خاورمیانه وجود دارند که چشمه دمکش نیز یکی از آن‌ها است. بسیار از افراد معتقدند که آب این چشمه از خواص ویژه‌ای برخوردار است و به‌همین‌دلیل، نه‌تنها گردشگران، بلکه محلی‌ها نیز برای نوشیدن آب به چشمه دمکش می‌روند.

رزرو هتل و اقامت در چابکسر

زمان چندانی تا شروع تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ نمانده است و قطعا افراد زیادی در حال برنامه‌ریزی مسافرت هستند. باتوجه‌به این‌که چابکسر یکی از مناطق محبوب برای مسافران نوروزی محسوب می‌شود، بهتر است که اگر قصد دارید تا تعطیلات خود را در این شهر سپری کنید، هرچه زودتر نسبت‌به رزرو هتل چابکسر اقدام کنید. رزرو کردن هتل قبل از آغاز سفر سبب می‌شود تا هنگامی‌که به مقصد می‌رسید، به‌جای گشتن به‌دنبال محل اقامت، به‌راحتی به هتل رفته و بعد از کمی استراحت گشت‌وگذار را آغاز کنید.

برای این‌که بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن هتل موردنظرتان را رزرو کنید و با هیچ‌گونه مشکلی در فرایند رزرو مواجه نشوید، پیشنهاد می‌کنیم تا این کار را فقط از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن «فلای تودی» انجام دهید.

فلای تودی یکی از معتبرترین آژانس‌های مسافرتی کشور بوده و روزانه گردشگران و مسافران زیادی از خدمات این مجموعه استفاده می‌کنند. گستردگی قابلیت‌هایی که توسط فلای تودی فراهم شده‌اند، به‌حدی است که برای برنامه‌ریزی و رفتن به یک سفر به‌یادماندنی، به هیچ‌چیز غیر از وب‌سایت این مجموعه نیاز نخواهید داشت.

مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. هم اکنون تخصص او طراحی و توسعه وب است.

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.