اهمیت درب ضد حریق در صنعت

اهمیت درب ضد حریق در صنعت

آتش‌سوزی یکی از وقایعی است که هر آن احتمال بروز ناگهانی آن وجود دارد که می‌تواند به هر ساختمان و فردی آسیب برساند. به این دلیل سازندگان دست به تولید درب ضد حریق زدند تا با نصب آن در ساختمان‌ها، از گسترش میزان آتش‌سوزی پیشگیری کنند. این دسته از درب‌ها از جنس فولاد تولید شده‌اند که لایه‌های بسیاری در بر دارند.

دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
مشاوره و خدمات سئو
آژانس تخصصی "انجام سئو"؛ ارائه خدمات حرفه ای سئو سایت
خودتان را اینجا معرفی کنید

این نوع درب‌ها دارای مزایای بسیاری هستند که علاوه بر ممانعت از گسترش آتش‌سوزی، اجازه عبور دود به سایر مکان‌ها را نیز نمی‌دهند. عایق‌های نسوز به‌کاررفته درون آن‌ها تا میزان 2 الی 4 ساعت امکان مقاومت در برابر آتش و حرارت را دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درب ضد حریق در ادامه مطلب همراه ما باشید.

منظور از درب های ضد حریق چیست؟

درب‌های ضد حریق جزو درب‌های پرکاربرد در عصر امروزی هستند که کاربرد بسزایی در ساختمان‌ها و مراکز تجاری دارند. این مدل‌ها با عایق‌های نسوز خود از بیشترشدن آتش و حرارت محیط تا زمان رسیدن آتش‌نشانی پیشگیری می‌کنند و زمان بیشتری را جهت بیرون رفتن از محیط به افراد می‌دهند.

درب‌های ضد حریق در بسیاری از مکان‌ها، قابل‌نصب و استفاده هستند که با این کار، می‌توانید به احساس ایمنی بسیاری در محیط دست یابید. معمولا این دسته از درب‌ها در مکان‌های زیر نصب می‌شوند:

  • ساختمان‌های اداری و مراکز تجاری

  • ساختمان‌های مسکونی

  • بیمارستان‌ها و مراکز درمانی همچون بخش خروج اضطراری، ICU و ...

  • مدارس، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی

  • کارخانه‌ها و تولیدی‌ها

  • اتاق‌های ایزوله و کنترل

  • صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، همچنین نظامی و دفاعی

 

انواع درب ضد حریق

این دسته از درب‌ها نیز دارای انواع متنوعی هستند که هر یک، ویژگی و مشخصه‌هایی دارند. در واقع انواع آن بر اساس همین ویژگی و مشخصات از یکدیگر متمایز می‌شوند که انواع این درب به شکل زیر است:

درب چوبی

درب‌های چوبی یکی از انواع درب‌های ضد حریق هستند که مختص ساختمان‌های مسکونی ساخته شده‌اند. نوع‌ چوبی از ترکیب فلز و چوب تولید شده که مقاومت بالایی از خود در برابر آتش‌سوزی نشان می‌دهد.

درب فولادی

درب‌های فولادی نیز یکی دیگر از درب‌ها هستند که از جنس فولاد و به‌صورت مقاوم ساخته شده‌اند. نوع‌ فولادی مناسب مراکز تجاری هستند که از آن‌ها در ساختمان‌های مسکونی استفاده نمی‌شود.

درب شیشه ای

نوع‌ شیشه‌ای نیز از جمله درب‌های ضد حریق به شمار می‌آید که از گسترش آتش و دود پیشگیری می‌کند. درب ضد حریق در برابر حرارت پایداری بالایی دارد که جزو درب‌های پرطرفدار در بازار شناخته شده‌ است.

 

ویژگی درب های ضد حریق

این درب‌ها کاربرد بسیاری دارند که با استفاده از آن‌ها در محیط کاری و خانگی خود، می‌توانید مانع افزایش میزان آتش و حرارت شوید. ویژگی‌ درب‌های ضد حریق عبارت است از:

  • این درب کارایی بالایی دارد که با استفاده از آن در هر مکانی، امکان نشان‌دهی بهترین عملکرد را از خود دارد.

  • نوارهای پلاستیکی به‌کاررفته در اطراف درب، از گسترش آتش و عبور دود جلوگیری می‌کنند.

  • در ابعاد و سایزهای گوناگونی طراحی و تولید می‌شوند که قابل‌استفاده در هر مکانی هستند.

  • درب‌ ضد حریق دارای توانایی بالایی به میزان 1200 درجه در تحمل گرماست که دارای مقاومتی با رنج 2 ساعته است.

  • افرادی که بنا به آتش‌سوزی در محیطی گیر کرده‌اند، با وجود این درب دیگر هیچ عذابی نمی‌کشند و می‌توانند تا 2 الی 4 ساعت بدون نگرانی منتظر آتش‌نشانی بمانند.

  • مواد به‌کاررفته در طراحی و ساخت آن‌ها هیچ‌گونه آسیب و ضرری به محیط‌زیست و طبیعت نمی‌زند.

  • و ...

 

مزایای درب های ضد حریق

درب‌های ضد حریق جزو درب‌های خاصی هستند که مزایایی دارند. البته همانطور که می‌دانید این درب‌ها متفاوت‌تر از سایر انواع هستند و کاربرد متفاوت‌تری نیز نسبت به آن‌ها دارند. مزیت‌های درب ضد حریق به شکل زیر است:

  • برخورداری از میزان مقاومت و دوام بالا به میزان 2 الی 4 ساعت در برابر آتش

  • عدم افزایش و گسترش میزان آتش رخ داده و محدودکردن آن به یک نقطه

  • پرهیز از انتشار و انتقال دود، گازهای سمی و آزاردهنده

  • فراهم‌آوری امکان خروج اضطراری یا همان راه فرار

  • و ...

 

نحوه نصب درب های ضد حریق

پس از اینکه درب موردنظرتان را خریدید، زمان نصب آن می‌رسد که باید به‌وسیله متخصصان کاربلدی انجام شود. نصب این دسته از درب‌ها بسیار ساده است که متخصص مربوطه با طی چندین مرحله قادر به نصب آن خواهد بود. نحوه نصب درب‌ ضد حریق به شکل زیر است:

  1. در ابتدا باید متخصصی را به مکان مربوطه بیاورید تا پس از بررسی استحکام دیوار، شما را از امکان نصب یا عدم نصب آن‌ آگاه سازد. اگر متخصص بگوید که دیوار دارای استحکام و مقاومت کافی نیست، موظف به تقویت آن با موادی خواهید شد.

  2. پس از ردشدن از مرحله نخست، زمان به تهیه چارچوب مختص با درب می‌رسد که به نصب چارچوب در محل خود، نصب زیرسازی می‌گویند.

  3. با نصب چارچوب در مکان مربوطه می‌توانید درب را در محل داخل چارچوب خود قرار دهید و سپس آن را در جایگاهش تنظیم کنید.

  4. در مرحله آخر می‌توانید با به‌کارگیری فوم یا پلاستیک نسوز، فضاهای خالی اطراف درب را پر کنید تا مشکلی برایتان رخ ندهد.

البته باید بدانید که درب ضد حریق دارای آرام‌بند است که متخصصان باتوجه‌به نوع و وزن درب، آن را به‌طوری تنظیم می‌کنند که افراد دچار مشکلی نشوند. با طی این مراحل می‌توانید درب را در محل خود قرار داده و تنظیم کنید که در هنگام آتش سوزی به مشکلی برنخواهید خورید.

 

آیا خرید درب‌های ضد حریق ارزشی دارد؟

در پاسخ به اینکه آیا این درب‌ها ارزش خرید دارند یا خیر، باید بدانید که این درب‌های ضد حریق ارزش خرید و استفاده را دارند؛ ولی تا زمان رسیدن نگهبان بهتر است هیچ کاری نکرده و هیچ محدودیتی نیز نداشته باشید. این درب‌ها به‌ دلیل جلوگیری از پیشرفت آتش سوزی و دود، جزو موارد پرطرفداری هستند که البته هزینه‌ای نیز در بر دارند.

معرفی مرجع خرید درب ضد حریق

درب‌های ضد حریق بسیاری وجود دارند که هر کدام از نوع و ویژگی‌های زیادی برخوردار هستند و تضمین‌کننده امنیت جان و مال افراد به‌حساب می‌آیند. خرید این دسته از درب‌ها به‌منظور پیشگیری از گسترش آتش‌سوزی امر رایجی است که تنها با محصولات آتی دُر ممکن خواهد شد.

فروشگاه آتی دُر عرضه‌کننده انواع درب‌های ضد حریق و اتوماتیک است که از افزایش میزان آتش و رجوع آن به سایر مناطق پیشگیری می‌کند. شما نیز با برخورداری از این درب در منزل و محیط کاری خود به امنیت و ایمنی کاملی دست خواهید یافت.

مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. هم اکنون تخصص او طراحی و توسعه وب است.

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.