باز کردن قفل درب کمد دیواری بدون کلید

باز کردن قفل درب کمد دیواری بدون کلید
همه ما اسناد و دفاتر مهم و مختلف خود را در کمد قرار می دهیم و درب آن را قفل می کنیم. استفاده از قفل های مختلف برای قفل کردن درب های کمد دیواری یا کمدهای تک از اهمیت بالایی برخوردار است. اما در برخی مواقع ممکن است کلید کمد دیواری را گم کرده یا همراه نداشته باشید. همه ما در چنین شرایطی نگران شده و به دنبال راه حلی برای باز کردن قفل کمد هستیم. یکی از مشکلات رایج دیگری که ممکن است برای باز کردن درب کمد دیواری رخ دهد، شکستن کلید درون قفل است.
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

برای باز کردن درب با این روش، باید از چسب قطره ای استفاده کنید. ابتدا آن قسمت از کلید را که در دست دارید، به چسب قطره ای آغشته کنید. سپس این قسمت را به قسمتی که درون قفل مانده بچسبانید. با این کار کلید کمی به شکل و حالت اولیه خود در می آید. در این روش باید توجه داشته باشید که درون قفل به چسب آغشته نشود. چند ثانیه صبر کنید تا دو قسمت قفل به یک دیگر چسبانده شود. سپس کلید را از درون قفل خارج کنید.  روش های مختلفی برای باز کردن درب کمد دیواری وجود دارد که در ادامه به معرفی این روش ها می پردازیم.
اگر ساکن شمال تهران هستید بخوانید : کلید سازی سیار در شمال تهران
اگر کلید کمد دیواری تون گم شده بود چجوری در و باز کنم؟
ساختار کلیه قفل ها به صورت یکسان و مشابه است. در واقع ساختار داخلی قفل ها بدین صورت است که قفل ها شامل یک مغزی یا توپی است که از یک سری پین های ویژه با ساختار منحصر به فرد تشکیل شده است. کلید مخصوص هر قفل داخل این پین ها قرار گرفته و قفل را باز می کند. در این میان قفل کمدها با سایر قفل های درب های مختلف ساختار یکسانی دارد. تنها تفاوت قفل کمد دیواری با سایر قفل ها این است که در سایزهای کوچکی تولید می شوند. برای باز کردن قفل کلید دیواری در شرایطی که کلید گم شد یا همراه ندارید، می توانید روش های زیر را امتحان کنید:
  1. استفاده از کارت بانکی: کارت های بانکی از مقاومت بالایی برخوردار هستند. برای باز کردن قفل کمد دیواری کارت را بین شکاف در کمد و کمی بالاتر از قفل قرار دهید. کارت را چندین بار تکان داده و به سمت قفل بکشید. سپس کارت را در جهت صحیح قفل تکان داده و کمی به آن فشار وارد کنید. چند بار این کار را تکرار کنید تا قفل باز شود. در صورت امکان نیز می توانید کمی به کمد تکیه داده و به آن فشار وارد کنید. با این روش درب کمد سریع تر باز می شود.
  2. استفاده از سنجاق: برای باز کردن درب کمد می توانید از سوزن یا سنجاق مو استفاده کنید. برای این کار می توانید از دو سنجاق بلند و باریک استفاده کنید. از یکی از سنجاق ها برای جابه جا کردن مغزی قفل و از سنجاق دیگر برای باز کردن پین های قفل استفاده نمایید. یکی از سنجاق ها را به حالت L تغییر دهید. سپس سنجاق را وارد قسمت پایینی قفل کنید. سنجاق را به سمت راست و چپ تکان دهید. سپس متوجه خواهید شد که مغزی قفل کمی جا به جا شده و تکان می خورد. در همین مرحله سنجاق حالت داده شده را درون مغزی یا توپی قفل قرار دهید. در مرحله بعدی از سنجاق دیگر برای باز کردن پین های قفل استفاده کنید. برای این کار سنجاق دوم را وارد مغزی قفل کرده و آن را به سمت پایین و بالا حرکت دهید. سعی کنید در این مرحله پین اول قفل را باز کنید. این کار را باید به صورت جداگانه و تک تک برای 6 پین قفل تکرار کنید. زمانی که تمام پین های قفل باز شد، سنجاقی که حالت داده شده را در پایین مغزی قفل قرار دهید. سپس به سمت راست و چپ حرکت دهید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا قفل باز شود.
  3. بیرون آوردن کل قفل: یکی از روش های دیگر برای باز کردن درب کمد دیواری، بیرون کشیدن کل قفل است. در صورتی که می خواهید این روش را امتحان کنید، این روش برای قفل درب کمدی که دارای لولا است امتحان کنید. این روش در مواقع ضروری باید استفاده شود؛ چون لازم است که قفل کمد و حتی لولاهای آن تعمیر یا به طور کامل تعویض شود. 
کلید سازی سیار جنوب تهران : در مجموعه تخصصی اقای کلید
مجموعه اقای کلید دارای مجوز رسمی از اتحادیه
در این مقاله چندین روش مطمئن برای باز کردن درب کمد دیواری ذکر شد. اما در صورتی که وسایل لازم ذکر شده برای باز کردن درب را در اختیار ندارید، باید از یک کلید ساز حرفه ای کمک بگیرید. برخی از روش های باز کردن قفل ها بدون کلید ممکن است باعث آسیب رسیدن به قفل شود. در واقع ممکن است قفل شکسته و مجبور به تعویض کل قفل شوید. این کار هزینه ای زیادی برای شما داشته باشد. برای باز کردن قفل های مختلف می توانید به کلید سازی سیار اقای کلید اعتماد کنید. این مجموعه با داشتن چندین فرد متخصص و حرفه ای در این زمینه به راحتی می تواند خدمات مختلف کلید سازی را در همه نقاط تهران به مشتریان ارائه دهد. این مجموعه در شرق، غرب، شمال و جنوب تهران دارای شعب مختلف بوده و از طریق تماس با این مجموعه در عرض 15 دقیقه در مکان حضور خواهند داشت.

مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. هم اکنون تخصص او طراحی و توسعه وب است.

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.