ایران پمپ،مرجع معرفی انواع کمپرسور و پمپ باد در ایران

ایران پمپ،مرجع معرفی انواع کمپرسور و پمپ باد در ایران

ایران پمپ با تولید انواع کمپرسور و پمپ‌‎های باد افتخار دارد که یک محصول ایرانی با ویژگی‎‌های بسیار مثبتی چون برخورداری از گارانتی و قیمت مناسب را به هموطنان خود ارائه دهد. این شرکت فعال علاوه بر اشتغال‌زایی و تولید کمپرسورهای با کیفیت توانسته تنوع بالایی را در محصولات خود ایجاد کند تا بخشی از نیاز بازار داخلی به این وسیله‎‌های بسیار مهم و ارزشمند را تأمین نماید. از این‌رو نیاز است تا برای آشنایی بهتر و بیشتر با محصولات ایران پمپ و فراهم آوردن زمینه‎‌ی خریدی بهتر و آسان‌‎تر، مطالبی را در خصوص انواع پمپ‎‌های باد این مجموعه و مشخصات این پمپ‌ باد ها ذکر کنیم تا با اطلاعات بیشتری به خرید اقدام نموده و رضایت بیشتری را از خرید خود کسب نمایید.

دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

تولید پمپ باد

کمپرسورها و پمپ‎‌های باد از جمله لوازم ارزشمند در ارتباط با ابزار بادی هستند که توانایی تنظیم باد این ابزارها را دارند. در واقع به واسطه‎‌ی محصولات تولیدی در ایران پمپ هوای فشرده شده و محبوس، با نیروی بالایی وارد دستگاه‌‎های مربوطه شده و سبب راه اندازی آن‌‎ها می‌شود. این کمپرسورها در ابعاد و حجم‌‎های متفاوتی با مخازن مختلفی تولید می‌شوند که در میزان نیروی بادی که در زمان مشخص تولید می‌‎کنند متفاوت می‌‎باشند که علت این امر نوع کارکرد و تفاوت کاربرد این ابزارها در صنایع مختلف می‌‎باشد به گونه‌‎ای که این کمپرسورها را می‌توان در انواع مختلفی در مشاغل گوناگون از جمله دندانپزشکی، خودرو سازی، پتروشیمی و... یافت. به همین دلیل تسلط بیشتر و شناخت نوع این ابزارها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می‌تواند منجر به خریدی بهتر و حرفه‎‌ای‌‎تر شود.

نحوه‌‎ی عملکرد کمپرسور باد

به طور کلی کمپرسورهای تولیدی توسط ایران پمپ نیروی کار خود را از طریق تراکم و فشردگی هوای اطراف حاصل می‌کنند. در واقع در طی روند کار این محصولات هوا به درون مخزن پمپ مکیده شده و بعد از تجمع و متراکم سازی، با فشار مشخصی به دستگاهی که به این هوا یا نیروی باد نیازدارد فرستاده می‌‎شود. هر دستگاهی که با هوای فشرده کار میکند،نیاز به مقدار مشخصی از فشار باد دارد.به همین دلیل به راحتی میتوان میزان هوای فشرده خروجی از پمپ باد را تنطیم کرد تا سایر دستگاهها دچار مشکل نشوند.فشار باد استاندار این کمپرسور هایباد 8 بار میباشد.

تفاوت کمپرسورهای باد با یک دیگر

همان طور که اشاره نمودیم تولید کمپرسور باد ایرانی با اهداف متفاوت و برای مراکز مختلف انجام می‌شود لذا این پمپ‎‌های باد ایرانی در مشخصات مختلفی تولید می‌شوند که از لحاظ حجم مخازن و نیرو و توانی که برای تولید حجم مشخصی از هوای فشرده در مدت زمان مشخصی دارند متفاوت بوده و نمی‌توان از یک کمپرسور مشخص در صنایع متفاوت استفاده نمود، چرا که با این کار علاوه بر این که نمی‌توان نیاز خود را به خوبی و در مدت زمان کوتاهی برطرف نمود؛ بلکه در طی استفاده‌‎ی مکرر و بیش از اندازه از آن، کمپرسور دچار فرسودگی و خرابی خواهد شد. به همین خاطر است که می‌‎بایست برای نوع کاربردی که مد نظر دارید پمپ باد یا کمپرسوری با توان مشخص تهیه فرمایید.

معرفی انواع پمپ باد

کلیه‎‌ی کمپرسورهای ایران پمپ را از لحاظ اصول و نحوه‎‌ی کارکرد می‌توان به دو دسته‎‌ی کلی کمپرسورهای دینامیکی و نوع جابه‌‎جایی تقسیم نمود.

  • کمپرسور دینامیکی؛ کمپرسورهای دینامیکی در دو نوع اصلی محوری و شعاعی تقسیم و تولید می‌شوند که نوع محوری به کمپرسورهای توربینی یا کمپرسورهای توربینی شعاعی شناخته شده و کمپرسورهای نوع شعاعی به نام کمپرسورهای گریز از مرکز نیز معروف هستند. این دو نوع کمپرسور بر خلاف کمپرسورهای جابه جایی مثبت که با جریان ثابتی کار می‌کنند، با فشار ثابتی کار خواهند کرد. به همین خاطر عملکرد کلیه این نوع محصولات ایران پمپ بر اثر ایجاد تغییرات جزئی در فشار ورودی تحت تاثیر قرار گرفته و سبب ایجاد تغییر در ظرفیت می‌شوند. از مزایای این نوع کمپرسورها می‌توان به پایین بودن هزینه تعمیر و نگهداری آن، بازدهی بالایی که در مقابل کمپرسورهای جریان مثبت دارند، ارتعاش کمتر و طول عمر بیشتر اشاره نمود.
  • کمپرسور دینامیکی گریز از مرکز

عملکرد کلی کمپرسورهای گریز از مرکز  ایران پمپ به این صورت است که با استفاده از نیروی گریز از مرکز موجب فشرده سازی سیالات می‌شوند. کمپرسورهای گریز از مرکز را می‌توان به دو دسته‌‎ی جداگانه‎‌ی  تک محوره و گیربکسی تقسیم نمود که در این محصولات بر خلاف سایر کمپرسورها کلیه‌‎ی فرایندهای مکش، ایجاد تراکم و تخلیه‎‌ی گاز به صورت همزمان صورت می‌گیرد. نکته‌ی دیگری که در خصوص این محصولات می‌توان ذکر کرد این است که با کمک تغییر سرعت در پروانه فشار سیالی که خارج می‌شود در پایان مسیر قابل تنظیم و کنترل می‎‌باشد.

  • کمپرسور دینامیکی محوری

این کمپرسورهای دینامیکی که از جریان محوری بهره می‌برند، بر اساس انتقال سیالات توسط پروانه‎‌های چرخان که روی رتور وصل شده‌اند کار می‌کنند. می‌توان گفت بالاترین کاربرد این دسته از کمپرسورهای تولیدی توسط این شرکت مربوط به توربین‎‌های گازی بوده و افزایش فشار در آن از طریق هل داده شدن آهسته‌‎ی گاز از فضای باز به فضای تنگ‌‎تر می‌باشد که در نتیجه‌‎ی این کار تراکم گازی صورت گرفته و حجم سیالات کم و فشار آن افزایش می‌‎یابد به طوری که برای استفاده در وسایل مختلف مناسب خواهد شد.

  • کمپرسورهای جابه جایی؛ این کمپرسورها از قدرت و توان بالاتری نسبت به کمپرسورهای دینامیکی برخورودار هستند. در کمپرسورهای جابه جایی نحوه‎‌ی انتقال انرژی به سیال به صورت تناوبی بوده و از نیروی محرکه‌‎ی الکترو موتور یا دیزلی (بسته به نوعی که دارند) بهره‌مند می‎‌باشند. نحوه عملکرد این کمپرسورهای ایران پمپ به گونه‌‎ای بوده که در ابتدا حجم مشخصی از گاز یا هوا را به سیلندر وارد کرده و سپس با محصور نمودن آن و کاهش حجم این ناحیه محصور شده منجر به افزایش فشار در این گازها می‌شود. کمپرسورهای رفت و برگشتی و نوع دوار و همچنین دیافراگمی از نمونه‌‎های کمپرسور جابه جایی می‌‎باشد.

  • کمپرسورهای رفت و برگشتی

از جمله قدیمی‌‎ترین کمپرسورهای موجود نوع پیستونی بوده که در دو حالت یک طرفه و دوطرفه و اشکال متفاوتی نظیر V و L یافت می‌شوند. این دسته از کمپرسورهای جابه جایی می‌توانند به حالت قابل حمل و همچنین تک مرحله‌‎ای یا چند مرحله‎‌ای بوده و به واسطه‎‌ی موتور احتراق داخلی و یا نوع الکتریکی آن رانده بشوند. این کمپرسورهای رفت و برگشتی تولید شده در ایران پمپ همچنین می‌توانند در حالت 5 الی 30 اسب بخار تولید شوند که در این حالت به صورت متناوب کار می‌کنند و یا می‌توانند در ابعاد بزرگ‎‌تر و بیش از 1000 اسب بخار وجود داشته باشند که در این حالت مراکز بزرگ چون صنایع نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • کمپرسور دوار

از دیگر کمپرسورهای ایران پمپ نوع دوار و کمپرسورهای روتاری اسکرو بوده که از دو عدد مارپیج دوار جابه جایی مثبت که درگیر در هم هستند استفاده می‌شود. این مارپیچ‌های دوار فشار گاز را به یک محوطه‎‌ی کوچک منتقل می‌کنند. از کمپرسورهای دوار جابه جایی مثبت برای مراکز تجاری و صنعتی و برای کارکرد پیوسته در انواع متفاوتی از 3 الی 1200 اسب بخار و با فشارهای متفاوتی استفاده می‌شود. همچنین این پمپ باد ایرانی می‌تواند به صورت قابل حمل و یا نوع ثابت در فروشگاه‌‎های عرضه کننده کمپرسور به فروش بروند.

  • کمپرسور باد یخچالی

یکی از انواع پمپ باد های بدون صدا،نوع یخچالی میباشد که کاملا بدون صدا کار میکند.حجم مخزن این مدل از 10 لیتر تا 500 لیتر میباشد.این نوع از کمپرسور باد توانایی تولید هوای فشرده تا 20 بار را داراست.این کمپرسور ها در دسته کمپرسور های باد روغنی قرار میگیرند.قدرت این موتور ها از 1/4 اسب بخار تا 5 اسب بخار میباشد.

  • کمپرسور جابه جایی دیافراگمی

کمپرسورهای دیافراگمی از دیگر کمپرسورهای رفت و برگشتی ایران پمپ هستند که دیافراگمی که در آن‎‌ها تعبیه شده به حالت مکانیکی و یا هیدرولیکی به کار گرفته می‌شوند. خوب است بدانید که نوع مکانیکی این پمپ‎‌های بادی با جریان کم یا به عنوان پمپ خلا و فشار کم استفاده می‌شوند. نوع هیدرولیکی این کمپرسورهای بادی نیز در جهت فشارهای بالا مورد استفاده خواهند شد.

خرید کمپرسور از ایران پمپ

بعد از آشنایی که با کمپرسورهای مختلف پیدا کردید نیاز است تا نکاتی را در خصوص خرید این کمپرسورها و انتخاب مناسب آن ذکر نماییم تا خریدی رضایت بخش را برای خود به ارمغان آورده و از کمپرسورهای خریداری شده تا مدت‌‎ها استفاده نمایید.

  • در نظر گرفتن ابعاد مخزن کمپرسور؛ یکی از نکات بسیار مهمی که در خرید پمپ‎‌های بادی از فروشگاه ایران پمپ باید به آن توجه شود توجه به ابعاد مخزن آن کمپرسور مد نظر می‌باشد؛ چرا که این کمپرسور می‌بایست از ظرفیت مشخصی برای تولید باد در وسیله‎‌ی مد نظر برخوردار باشد.
  • توجه به توان و مشخصات فنی کمپرسور؛ یکی دیگر مسائلی که در خرید کمپرسور مد نظر و انتخاب آن باید در نظر گرفته شود، چک کردن تمامی مشخصات فنی ذکر شده درسایت فروشگاهی به ادرس irancompressor.com می‎‌باشد. چرا که با مطالعه‌‎ی این مشخصات فنی می‌توان به این موضوع که آیا این محصول از توان و قدرت کافی برای استفاده‎‌ در صنعت و یا وسیله‌‎ی خاصی برخوردار است یا خیر پی برد. در واقع می‌توان تعیین کرد که این کمپرسور ایران پمپ تطابق مناسبی با کاربردی که ما از آن انتظار داریم دارد ؟ یا خیر؟

  • توجه به قیمت؛ در انتخاب کمپرسور سعی کنید مناسب‌‎ترین گزینه و کیفیت و توان را انتخاب کنید تا بتوانید یک خرید مقرون به صرفه را برای خود رقم بزنید. در صورتی که تنها بر روی قیمت یک کمپرسور باد ایران پمپ تمرکز داشته باشید، نمی‌‎توانید به انتخاب درستی دست پیدا کنید و ممکن است پمپ بادی را انتخاب کنید که از کیفیت و توان کاری برای کاربرد مد نظر شما برخوردار نباشد.

((برای انتخاب کمپرسور باد مناسب اینجا کلیک کنید))

  • خرید اینترنتی؛ یکی از شیوه‌‎های نوینی که ایران پمپ برای فروش گسترده‌‎ی محصولات خود به مشتریان در سراسر ایران در نظر گرفته است امکان خرید اینترنتی محصولات می‎‌باشد. در حقیقت متقاضیان محصولات این شرکت به راحتی با مراجعه به وبسایت آن می‌توانند پمپ‌‎های باد مد نظر خود را بعد از مقایسه‎‌های لازم انتخاب نموده و آن را به صورت اینترنتی بدون طی نمودن مسافتی خریداری نمایند.

جهت بررسی محصولات ایران پمپ و خرید کمپرسورهای موجود در سایت این شرکت می‌توانید به آدرس https://iranpump.com مراجعه نمایید. این شرکت توانسته با تولید ابزارآلات بادی با گارانتی بی‌قید و شرط و ارائه‌‎ی محصولاتی بدون لرزش و صدا مورد استقبال اصناف مختلف از جمله مراکز دندانپزشکی قرار بگیرد. این سایت با قرار دادن مقالات گوناگون در جهت اطلاع رسانی کاربران و معرفی صادقانه‎‌ی محصولات خود توانسته زمینه‌‌‎ی انتخابی صحیح در جهت کاهش هزینه‌‎ها و ضررهای مالی را ایجاد نماید. برای استفاده از خدمات این سایت و افزایش اطلاعات خود در خصوص محصولات می‌توانید به آدرس ذکر شده در بالا مراجعه نمایید.

مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. هم اکنون تخصص او طراحی و توسعه وب است.

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.