کدام جاذبه‌های تاریخی ایران را باید حتما دید؟

کدام جاذبه‌های تاریخی ایران را باید حتما دید؟
ایران، کشور چهارفصل است و در هر گوشه‌اش جاذبه‌ای قرار گرفته که مجذوب‌مان می‌کند، از دریا و جنگل شمال بگیر تا آبشارهای لرستان و سواحل مرجانی جنوب. جدا از جاذبه‌های طبیعی، جاهای تاریخی زیادی هم در ایران قرار گرفته که برخی از آنها را باید حتما دید.
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

مسجد نصیرالملک

می‌گویند مسجد نصیرالملک یکی از ده مسجد زیبای دنیاست و بیراه هم نمی‌گویند. نصیرالملک مسجدی است پر از کاشی کاری، مقرنس‌هایی بی‌مانند، به اضافه شیشه‌هایی رنگی و به همین دلیل هم به آن مسجد صورتی ایران می‌گویند. ورودی اصلی مسجد از کاشی هفت رنگ با تزیینات گل سرخ و گل زنبق شیراز پوشیده شده. درهای ورودی مسجد، دو در بزرگ چوبی است و ستون‌های آن یکی از زیباترین ستون‌هاست و شبستان غربی‌اش پوشش آجری دارد و سنگتراشی‌هایش از آن نمونه‌ای از معماری شگرف دوره قاجار پیش رویمان قرار می‌دهد.
اگر خواستید به شیراز سفر کنید برای کم شدن هزینه‌های اقامتتان می‌توانید به صفحه  رزرو هتل در شیراز مراجعه کنید.

چهلستون

کاخ چهل ‌ستون در شرق خیابان چهارباغ پایین، جنوب خیابان سپه و غرب میدان نقش‌جهان قرارگرفته و یکی از زیباترین کاخ‌های به جا مانده از دوره صفوی است. کاخ چهلستون در حقیقت بیست ستون دارد و به  خاطر انعکاس تصویر بیست ستون در آب استخر به چهلستون معروف شده. تالار ۱۸ ستون، دو اتاق بزرگ شمالی و جنوبی، تالار آینه، ایوان‌های طرفین سالن پادشاهی و حوض بزرگ مقابل تالار با تمام تزیینات نقاشی و آئینه کاری و کاشی کاری دیوارها و سقف‌ها، شکوه زندگی عصر صفوی را نمایان می‌کند.

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان با تمام میدان‌هایی که دیده‌ایم فرق دارد. این میدان یکی از بزرگترین میدان‌های ایران است و علاوه بر خودش، جاذبه‌های اطرافش مثل مسجد شاه، مسجد شیخ لطف‌الله، بازار قیصریه و کاخ عالی قاپو هم دیدنی‌ست.  تا مدت‌ها میدان، محلی بود برای بازی چوگان تا اینکه این نیز مشمول مرور زمان و به فراموشی سپرده شد. میدان نقش جهان امروزی علاوه بر اینکه تماشایی‌ترین میدان ایران است، از مهمترین مراکز اقتصادی ایران هم هست.
رزرو هتل در اصفهان می‌توانند در کم کردن هزینه‌های سفر به ما کمک کنند.

بازار تبریز

یکی از دیدنی‌ترین بازارهای ایران، بازار تبریز است. بازاری که به بزرگترین بازار مسقف جهان شهره است و حجره‌ها، سراها و تیمچه‌های  زیادی دارد. بازار تبریز که هر بخشش مختص کسب و کاری است و به خصوص بازار فرش آن بسیار پررونق است.
بازار بلورفروشان، شیشه گران و کفش دوزان از جمله جاهای دیدنی بازار است که دیدنشان خالی از لطف نیست. اگر به دیدن بازار تبریز رفتید از تیمچه مظفریه که با  سقف بلند خود و پنجره های کوچک و بزرگ رنگی اش، قشنگ‌ترین قسمت بازار تبریز است دیدن کنید.
باغ شاهزاده ماهان
باغ شاهزاده ماهان کرمان، باغی طبقاتی‌ست که  جزو ۹ باغ ایرانی‌ای محسوب می‌شود که به ثبت جهانی هم رسیده. این باغ در اواخر دوره قاجار و دوران یازده ساله فرمانروایی عبدالحمید میرزا ناصرالدوله ساخته شده و در دوره‌های بعدی تکمیل شده است. باغ شاهزاده ماهان با آب و هوای خشک و کویری کرمان میانه‌ای ندارد و یکی از سرسبزترین باغ‌های ایران است.

طاق بستان

عمر این منطقه را مربوط به قرن سوم میلادی و دوره ساسانیان می‌دانند. شاهان ساسانی، اوایل، اطراف تخت جمشید را برای تراشیدن تندیس‌هایشان انتخاب کرده بودند، اما از زمان اردشیر دوم و شاهان بعد از او، به طاق بستان آمدند، جایی که هم سر راه ابریشم قرار داشت و هم سرسبز و پرآب بود. مهمترین قسمت این مجموعه ایوان مستطیلی به ارتفاع ۹ متر است. مورخان قدمت این ایوان را مربوط به دوره خسرو دوم می‌دانند و معتقدند از آنجایی که نقش و نگارهای این ایوان نوع لباس‌ها و طلا و جواهرهای دوره ساسانی را مشخص می‌کند، مهم است. روی دیوارهای این ایوان، صحنه‌هایی از تاج‌گذاری پادشاه ساسانی با حضور اهورامزدا و آناهیتا دیده می‌شود.

خانه عباسیان

کاشان شهر خانه‌های تاریخی‌ست و در این شهر خانه‌هایی قرار گرفته که نباید بدون دیدن‌شان کاشان را ترک کرد و خانه عباسیان یکی از این خانه‌هاست. خانه عباسیان ۵ حیاط دارد و سبک معماری اش گودال باغچه است، به این معنی که بنا پایین‌تر از سطح کوچه ساخته شده تا هم دسترسی به آب قنات راحتر شود و هم خاصیت عایقی مصالح، خانه را از گرما و سرما حفظ کند. خانه عباسیان که اوج هنر معماری و گچ بری را در اتاق هایش می‌توان دید نامزد دریافت جایزه زیباترین و ارزشمندترین بنای مسکونی ایران شده، خانه‌ای که سریال‌هایی مثل خانه‌ای در تاریکی، مسافر ری و ملاصدرا نیز در آن ساخته شده.
برخی از خانه‌های قدیمی کاشان این روزها کاربری هتل را پیدا کرده‌اند، برای رزرو هتل در کاشان با قیمت مناسب به صفحه رزرو هتل های کاشان بروید.
 
 

مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. هم اکنون تخصص او طراحی و توسعه وب است.

نظرات و سوالات کاربران

ارسال پاسخ علي مرزوق
علي مرزوق
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ ۲۳:۳۷
بسیار عالی ممنونم