بررسی انواع لمینت دندان در دندانپزشکی

بررسی انواع لمینت دندان در دندانپزشکی

انواع لمینت دندان امروزه در کلینیک های متنوع دندان پزشکی توسط برترین و بهترین دندانپزشکان انجام می پذیرد. بسیاری از افراد در دنیا از درد دنیا رنج می برند و برای رفع انواع مشکلات موجود به پزشک مراجعه خواهند کرد. گاهی ممکن است مشکل فرد تنها با یک بار مراجعه رفع شود، گاهی نیز ممکن است با چندین بار مراجعه نیز مشکل رفع نشود و باز هم نیازمند ویزیت توسط پزشک باشند. نه تنها برای درد، بلکه گاهی برای زیبایی دندان و لبخند خود به پزشک مراجعه خواهیم کرد. یکی از روش هایی که امروزه برای زیبایی دندان های شکسته، کج شده، زرد شده و ... مورد استفاده قرار میگیرد، انجام انواع لمینت دندان در کلینیک ها و دندان پزشکی های تخصصی و فوق تخصصی است. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در این زمینه را به شما خوانندگان عزیز انتقال دهیم تا با توجه به این موارد بتوانید زیبایی دندان های خود را بازیابی نمایید.

دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

انجام انواع لمینت دندان

لمینت دندان چیست؟

دندان ها و لبخند شما عامل ایجاد کننده و یا افزایش دهنده اعتماد به نفس برای شما هستند. با رضایت از ظاهرتان می توانید خود را برای برقراری ارتباط با دیگران آماده کنید. زدن مسواک، استفاده از آب نمک و دهانشویه و نخ دندان همگی در نگهداری و مراقبت دندان ها نقش اساسی را ایفا می کنند. اما یکی از مهم ترین و اساسی ترین مواردی که باید در نظر داشته باشید ترمیم دندان های آسیب دیده است. روش های ترمیمی بسیار زیادی امروزه در کلینیک های دندانپزشکی انجام می پذیرد. یکی از این روش ها کاربرد انواع لمینت دندان است. در این روش لایه ای شفاف روی دندان ها را می پوشاند و با اصلاح عیب ها کلیه نواقص موجود در دندان را از بین می برد. امروزه افراد زیادی به دستور دندانپزشک خود برای انجام این روش اقدام می کنند.

انجام انواع لمینت دندان در کلینیک های دندانپزشکی

لمینت دندان روشی است که در آن یک لایه نازک از مواد مخصوص را بر روی دندان ها مانند دندان های قدامی و خلفی پوشش داده می شود. این روش درمانی به دندان پزشک این امکان را می دهد که شکل و ظاهر دندان ها، طول آن ها و رنگ آن ها را تغییر داده و بدین صورت لبخند زیبایی را به مراجعه کنندگان ارائه کنند. به همین دلیل است که امروزه افراد زیادی برای انجام این درمان زیبایی به کلینیک ها مراجعه می کنند. در این روش می توانیم برای ترمیم دندان ها نیز تدابیری را بیندیشیم. بعنوان مثال اگر دندان های شما از هم فاصله دارند، شکستگی، ساییدگی و ... را نیز می توانید با این روش ترمیم و اصلاح و جایگزین دندان شکسته کنید. بهتر است اگر این مشکلات را دارا هستید برای رفع این موارد به یک دندان پزشکی معتبر که در راستای انجام انواع لمینت دندان متخصص است، مراجعه نمایید و با لمینت دندان زیبایی لبخند خود را دو چندان کنید.

مزایای لمینت دندان یکی از خدمات دندان پزشکی

انواع لمینت دندان

از انواع لمینت دندان که می توانید در بسیاری از کلینیک های دندان پزشکی انجام دهید، می توانیم به دو نمونه اصلی زیر اشاره کنیم:

  • لمینت سرامیکی
  • لمینت کامپوزیتی

با توجه به انواع موجود لمینت دندانی که در دندان پزشکی مورد استفاده قرار میگیرند و همچنین نظر دندان پزشکی شما در این زمینه برای انجام یکی از این روش ها اقدام نمایید و زیبایی را به لبخند خود هدیه دهید.

لمینت سرامیکی چه خواصی دارد؟

پرسلن ونیر یا لمینت سرامیکی لایه ای به قطر 3 الی 5 میلی متر می باشد و روی تمام سطح خارجی دندان را نیز می پوشاند. این ماده با کمک باند های مخصوصی که باعث اتصال به دندان ها می شود، روی دندان را می پوشاند. این نمونه ها دارای مقاومت قابل قبولی هستند. همچنین رنگ آن ها ثابت بوده و سطح این نوع از مواد صاف تر از نمونه کامپوزیتی موجود است . در نتیجه زیبایی بیشتری را به فرد هدیه می دهد. این نمونه از انواع لمینت دندان به دلیل صاف بودن دچار لک و رنگ گرفتگی نخواهند شد و به همین دلیل هزینه این نوع از لمینت نسبت به نمونه کامپوزیتی کمی بیشتر خواهد بود.

لمینت کامپوزیتی چیست؟

نمونه دیگر از انواع لمینت های موجود، نمونه کامپوزیتی است. نمونه های کامپوزیت دندان از جنس کامپوزیت هستند و معمولا سطح کاملا صافی را دارا نمی باشند، به همین دلیل امکان رنگ گرفتن در این نمونه ها مشاهده می شود. در نظر داشته باشید هر دو نوع لمینت کامپوزیتی و سرامیکی برای دندان ها مناسب بوده و برای انجام هر نمونه ابتدا باید با دندانپزشک خود مشورت نمایید و در نهایت برای انجام این درمان اقدام نمایید.

محاسن انجام انواع لمینت دندان

لمینت دندان ها در هر دو مدل با یک دیگر تفاوت هایی را دارا هستند که به عنوان محاسن از آن ها نمونه هایی را بیان خواهیم نمود:

  • در نمونه های کامپوزیتی نیاز کمتری به تراشیدن دندان داریم، این در حالی است که در نمونه سرامیکی کمی بیشتر از روش کامپوزیتی دندان ها تراش میخورد .
  • لمینت های سرامیکی کمی محکم تر از لمینت های کامپوزیتی هستند.
  • لمینت های کامپوزیتی قیمت های مقرون به صرفه تری را دارا می باشند، در حالی که لمینت های سرامیکی کمی گرانتر هستند.
  • برای انجام لمینت کامپوزیتی در یک جلسه انجام می شود در حالی که برای لمینت های سرامیکی لازم است حداقل دو جلسه مراجعه کنید .

با در نظر داشتن این مزایا و این ویژگی ها می توانید برای انجام یکی از روش ها و انواع لمینت دندان توسط دندان پزشک خود اقدام نمایید.

مراقبت های بعد از انجام لمینت دندان

مراقبت های ضروری بعد از انجام انواع لمینت دندان

بعد از آن که بهترین کلینیک و بهترین دندان پزشکی را برای این کار انتخاب نمودید و لمینت دندان های خود را انجام دادید، باید از آن ها مراقبت نمایید. برای مراقبت از دندان های خود می توانید مداوم و پیوسته بعد از مصرف غذا مسواک بزنید، از دهان شویه های مخصوص حساسیت دندان استفاده کنید، سیگار و مصرف مواد الکلی را کم کنید و همچنین بهتر است برای جلوگیری از پوسیدگی و خرابی دندان ها مداوم به پزشک مراجعه نمایید و هر چند مدت یکبار چکاپ کامل انجام دهید. با این موارد قطعا می توانید بهترین نتیجه را دریافت نمایید و مدت های طولانی دندان هایی سالم داشته باشید.

برای مشورت بیشتر می توانید با کلینیک دکتر بزرگ متخصص ایمپلنت دندان و زیبایی دندان تماس حاصل نمایید.

مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. هم اکنون تخصص او طراحی و توسعه وب است.

نظرات و سوالات کاربران

ارسال پاسخ مونا عزیزی
مونا عزیزی
یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۲:۱۶
میخواستم بپرسم که انجام لمینت به مینای دندان آسیب میزنه؟ یا عمر دندان کم میشه....