تفاوت قیمت کتاب دیجیتال با کتاب چاپی و مهمترین مزیت آن

تفاوت قیمت کتاب دیجیتال با کتاب چاپی و مهمترین مزیت آن

تفاوت قیمت کتاب دیجیتال با کتاب چاپی چیست؟ بسیاری از کسانی که به خواندن کتاب علاقه دارند، ترجیح می دهند که آن را به صورت فیزیکی یا دیجیتال تهیه کنند. مثلا اگر نیاز به تهیه آیین نامه 2800 دارید، امکان تهیه نسخه دیجیتالی و فیزیکی آن برایتان وجود خواهد داشت.

دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
مشاوره و خدمات سئو
آژانس تخصصی "انجام سئو"؛ ارائه خدمات حرفه ای سئو سایت
خودتان را اینجا معرفی کنید

با دانلود کتاب ها دیگر نیازی نیست هزینه های گزافی برای خرید نسخه های فیزیکی آنها بپردازید، با توجه به قیمت صعودی این کتاب ها، اما با این حال بسیاری از افراد تمایل زیادی به خرید کتاب های فیزیکی دارند. پیشنهاد می دهیم برای انتخاب نسخه فیزیکی یا دیجیتالی ابتدا علاقه تان را بسنجید، در صورت تمایل به تهیه نسخه های دیجیتالی، دیگر نیازی به پرداخت هزینه های اضافی ندارید.

بررسی عوامل تفاوت قیمت کتاب دیجیتال با کتاب چاپی

اگر قصد تهیه کتاب های فنی و مهندسی را دارید، مثلا می خواهید اقدام به خرید مبحث 10 ویرایش 1401 کنید یا حتی می خواهید یک رمان ساده بخرید، 2 گزینه مختلف پیش رو دارید؛ نسخه های فیزیکی و دیجیتالی! برخی تمایل به خرید نسخه فیزیکی کتاب دارند اما هزینه های آن برایشان مهم است. بنابراین در ادامه مهمترین عوامل تفاوت قیمت کتاب دیجیتال با کتاب چاپی را می آوریم و درباره آن صحبت می کنیم. در واقع این تفاوت ها دلایل مختلفی دارند که باید قبل از خرید از آنها آگاه باشید:

هزینه های چاپ کتاب آنلاین و چاپی

در صورت تهیه نسخه دیجیتال یک محتوای متنی، دیگر نیازی نیست هزینه های مربوط به حق چاپ آن را پرداخت کنید. مثلا با دانلود مبحث 4 مقررات ملی ساختمان 1400 شما فقط حق الزحمه وب سایت و انتشاردهنده آن را می پردازید و دیگر نیاز به پرداخت هزینه های چاپ و ... نیست. هم اکنون قیمت کاغذ بسیار زیاد شده است و همین مسئله موجب می شود تا برای هر برگ کاغذ بخواهید هزینه های زیادی بپردازید که قطعاً اقتصادی و به صرفه نیست.

در نقطه مقابل نسخه های الکترونیکی و دیجیتالی هیچ نیازی به چاپ کردن ندارند و صفحه های آنها نیز فقط با چند کلیک ساده ورق می خورد؛ بنابراین قاعدتاً باید هزینه های چاپ در آنها کسر شود.

انبار کردن

کسانی که کتاب می نویسند و قصد فروش نسخه های چاپی آن را دارند، در مرحله اول باید به فکر جایی برای انبار کردن محصولاتشان باشند. قطعاً حجم زیادی از این کتاب ها را نمی توان در خانه نگهداری کرد؛ به همین منظور بسیاری از نویسندگان انبارهای شخصی جداگانه ای برای محصولاتشان دارند.

در نسخه های الکترونیکی کتاب هیچ نیازی به انبار کردن نیست؛ این فایل ها حجم بسیار کمی نیز دارند، برای همین کوچکترین قسمت از حافظه تلفن همراه یا رایانه تان را در بر می گیرند و با ارائه محتوای متنی نیازتان را به طور کامل برطرف خواهند کرد.

حمل و نقل در یک کتاب فروشی آنلاین

یکی از عواملی که باعث تفاوت قیمت کتاب دیجیتال با کتاب چاپی می شود، حمل و نقل است. در واقع در صورتی که در خانه بنشینید و نسخه های فیزیکی را سفارش دهید و هزینه حمل و نقلشان را بپردازید، می توانید به سراغ وب سایت های معتبر بروید و از طریق آنها کتاب موردعلاقه تان را دانلود کنید.

با دانلود کردن نسخه های دیجیتالی تمام نیازتان از بابت حمل و نقل آن نیز از بین می رود. با این قابلیت، مهم نیست کتاب در چه شهری منتشر شده است، به هر حال با به اشتراک گذاری آن در رسانه ای مناسب همه کاربران در سراسر ایران یا حتی جهان می توانند به آن با چند کلیک ساده دسترسی پیدا کنند.

محل فروش کتاب آنلاین یا فیزیکی

قاعدتاً فروشندگان کتاب های فیزیکی باید به فکر اجاره محلی باشند تا بتوانند محصولاتشان را در آنجا در اختیار مشتری ها بگذارند؛ این در صورتی است که برای راه اندازی و شروع به کار وب سایت ها یا فروشگاه های اینترنتی فقط کافیست یک بار هزینه ای بپردازید و پس از آن هر ساله هزینه ای اندک باید بابت هاست و دامنه محصول پرداخت کنید.

از آنجا که برای راه اندازی سایت یا فروشگاه نیاز به هیچ هزینه خاصی ندارید اما در نقطه مقابل برای تاسیس فروشگاه حضوری باید میلیون ها تومان هزینه کنید، پیشنهاد می دهیم که فروش را در همان بستر اینترنت انجام دهید و نیاز افراد را از مراجعه به کتابخانه ها از بین ببرید. در فروشگاه حضوری بخشی از هزینه ای که مشتری می پردازد بابت اجاره و هزینه های مغازه است.

نظارت بر قیمت ها

در اغلب موارد در قیمت گذاری کتاب های دیجیتال هیچ ارگان و مجموعه ای نظارت ندارد؛ بنابراین فروشنده می تواند هر میزان قیمتی را که می خواهد، روی محصول بگذارد. در نقطه مقابل نهادهای نظارتی بر روی نحوه کار کتابخانه ها نظارت دارند؛ برای همین بدیهی است که بر روی قیمت ها نیز نظارت داشته باشند.

تفاوت هزینه های جانبی

برخی هزینه های جانبی را در زمان بررسی تفاوت قیمت کتاب دیجیتال با کتاب های چاپی متوجه می شوید؛ مثلا برای رفتن به کتابخانه باید هزینه زیادی بابت حمل و نقل به آنجا بپردازد؛ در صورتی که با محتواهای الکترونیکی فقط چند کلیک ساده با آنها فاصله خواهید داشت. همین ویژگی باعث می شود تا ناخواسته هزینه بیشتری برای خرید محصولات بپردازید.

فروشنده ها

فروشنده ها در تعیین قیمت کتاب دیجیتال با چاپی نقش موثری دارند؛ مثلا برخی از آنها هزینه های واسطه زیادی را روی محصول می آورند که همین باعث افزایش قیمت می شود. اما در مدل های اینترنتی نیاز به پرداخت هیچ هزینه واسطه ای نیست، چون محصول مستقیما از سوی مدیر در سایت قرار داده می شود.

قیمت کتاب دیجیتال یا چاپی را چه کسی تعیین می کند؟

قیمت کتاب های چاپی توسط نویسنده و مرکز انتشارات آن تعیین می شود؛ در فرآیند قیمت گذاری باید به نکته های زیادی از جمله چاپ، انبار کردن، حمل و نقل و .. توجه داشته باشید. خوشبختانه در قیمت گذاری محصولات دیجیتال عوامل خاصی درگیر نیستند و فقط مدیر سایت است که قیمت محصول را تعیین می کند؛ بنابراین از همین رو قیمت این محصول تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد، به نحوی که تمایلتان را حتی گاهی اوقات به خرید محصولات چاپی از دست می دهید و می خواهید که خریدتان به صورت دیجیتالی باشد.

آیا کتاب دیجیتال نسبت به چاپی بهتر است؟

با وجود تفاوت قیمت کتاب دیجیتالی با کتاب چاپی، کدام برای انتخاب بهتر است؟ پیشنهاد می دهیم اقدام به خرید این محصول به صورت اینترنتی و دیجیتال کنید. در این روش کتاب همیشه همراهتان است و هر لحظه می توانید فقط بخش کوچکی از آن را بخوانید و هزاران پند و نکته مختلف را بیاموزید. متاسفانه در نقطه مقابل امکان حمل کتاب های چاپی را به هر موقعیتی نخواهید داشت.

علاوه بر این نسخه های دیجیتالی آسیب پذیر نیستند و با هر بار پاک شدن به راحتی قابل دانلود خواهند بود؛ در صورتی که نسخه های چاپی آسیب پذیرند و با کمی رطوبت کیفیتشان را از دست می دهند. علاوه بر این مدل های دیجیتالی هیچوقت گم نمی شوند، در صورتی که احتمال گم شدن نسخه های فیزیکی بسیار زیاد است.

قیمت کتاب چاپی با دیجیتال، عاملی مهم که نباید فراموش کنید

عوامل تاثیرگذار بر تفاوت قیمت کتاب دیجیتال با کتاب چاپی بسیار زیاد هستند که با آگاهی از آنها بهتر می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از این محصولات جنبه اقتصادی بیشتری دارند. در این زمینه امکان مشاوره با افراد متخصص و حرفه ای را نیز دارید تا آنها کاملا بر اساس نیازتان مشاوره های لازم را در اختیارتان بگذارند.

شما بسته به نوع نیازتان می توانید اقدام به خرید کنید گاهی کتاب ها درسی هستند و شاید احساس کنید تهیه کتاب فیزیکی برایتان بهتر است در صورتی که برخی نسخه های دیجیتالی کتاب هم قابلیت این را دارند که روی آن نت بنویسید مانند کتاب واقعی.

مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. هم اکنون تخصص او طراحی و توسعه وب است.

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.