تفاوت‌های هواپیمای ایرباس و بوئینگ

تفاوت‌های هواپیمای ایرباس و بوئینگ
هنگام خرید بلیط هواپیما چه مواردی برای شما اهمیت دارد؟ یکی از موارد مهم انتخاب نوع بلیط هواپیما است. چارتر بخریم یا سیستمی؟
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید
البته اگر تجربه‌ خرید بلیط هواپیما از وبسایت علی بابا به آدرس https://www.alibaba.ir را داشته باشید دیگر تفاوت چندانی بین این دو نوع بلیط حس نمی‌کنید. یکی دیگر از موارد مهم در زمان خرید بلیط هواپیما توجه به کلاس پروازی است. پروازهای اکونومی به‌صرفه و پروازهای بیزینس کلاس در ازای خدماتی که به شما ارائه می‌دهند کمی گران‌ترند. انتخاب بین کلاس‌های پروازی کاملا به بودجه‌ای که شما برای خرید بلیط هواپیما در نظر گرفته‌اید بستگی دارد. نوع هواپیمایی که قرار است با آن پرواز کنید هم در کیفیت سفر شما بی‌تاثیر نیست. آیا تا به‌ حال برایتان پیش ‌آمده که هنگام خرید بلیط هواپیما به نوع هواپیما هم فکر ‌کنید؟ در این مقاله قرار است از تفاوت‌ دو هواپیمای بوئینگ و ایرباس بگوییم. اگر می‌خواهید در مورد تفاوت این دو هواپیما بدانید در ادامه‌ این مطلب با ما همراه باشید.

آیا نوع هواپیما در کیفیت سفر ما تاثیرگذار است؟

اگر سفری پیش رو دارید و می‌خواهید بلیط هواپیما بخرید، بد نیست پیش از خرید بلیط هواپیما کمی در مورد تاثیر نوع هواپیما بر کیفیت سفرتان تحقیق کنید. قرار است یک سفر هوایی چند ساعته را تجربه کنید و مطمئنا امنیت و راحتی در طول سفر در اولویت شماست. کیفیت هواپیما نه ‌تنها در کیفیت سفر بلکه در امنیت سفر شما هم تاثیرگذار است. پس زمانی که برای مسیر سفرتان امکان انتخاب از بین چندین گزینه را دارید حتماً قبل از قطعی کردن خریدتان نوع هواپیما را هم مدنظر قرار دهید. شناخت انواع هواپیماهای هر ایرلاین، آگاهی از تفاوت آن‌ها با هم، مزیت‌های هرکدام بر دیگری و اطلاع از امکاناتی که هر هواپیما در طول سفر به مسافرانش ارائه می‌دهد، به شما در خرید بلیط هواپیما و انتخابی دقیق‌تر کمک می‌کند.

هویت کارخانه‌ی هواپیماسازی ایرباس

ایرباس یکی از دو تولیدکننده‌ی محبوب هواپیما در جهان، اصالتا فرانسوی است. کارخانه‌ تولیدکننده‌ این هواپیما در شهر بلیناک فرانسه قرار دارد. ایرباس ابتدا با همکاری چند شرکت هوافضا شکل گرفت و در سال ۲۰۰۱ به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های شرکت هوافضای اروپایی EADS در جهان مطرح شد. هرچند که شرکت ایرباس محبوبیتش را مدیون هواپیماهای مسافربری و تجاری‌اش است اما بد نیست بدانید که این شرکت هواپیماهای نظامی، قطعات و تجهیزات دفاعی هم تولید می‌کند. ایرباس یکی از آن هواپیماهایی است که می‌توانید هنگام خرید بلیط هواپیما به آن اعتماد کنید.

هویت کارخانه‌ هواپیماسازی بوئینگ

بوئینگ دومین نامی است که هنگام خرید بلیط هواپیما می‌توان به آن اعتماد کرد. این شرکت یکی دیگر از بزرگ‌ترین سازنده‌های هواپیما در جهان است. هرچند که دفتر مرکزی این شرکت در ایالات‌متحده قرار دارد اما نمی‌توان گفت بوئینگ یک شرکت آمریکایی است. شرکت بوئینگ در واقع یک شرکت چندملیتی است که در سال ۱۹۹۷ با مک دانل داگلاس ادغام شد؛ و حالا نه‌تنها یکی از بزرگ‌ترین سازندگان هواپیماهای مسافربری است بلکه با این اقدام لقب بزرگ‌ترین شرکت هوافضای جهان را هم از آن خود کرد.

تفاوت‌های ظاهری ایرباس و بوئینگ در چیست؟

هرچند شکل ظاهری ایرباس و بوئینگ تفاوتی در تصمیم شما برای انتخاب بلیط هواپیما ندارد اما بد نیست بدانید چطور می‌شود یک بوئینگ را از ایرباس تشخیص داد.
اولین راه که در واقع ساده‌ترین راه برای شناخت هواپیما است بررسی نام شرکت سازنده است؛ که معمولاً در نیمه پایینی بدنه هواپیما نوشته می‌شود. تفاوت واضح دیگر بین بوئینگ و ایرباس ظاهر دماغه‌ی هواپیماست. طراحی دماغه هواپیما در ایرباس گرد اما طراحی این قسمت در هواپیمای بوئینگ نوک‌تیز است. سومین تفاوت ظاهری این دو هواپیما طراحی پنجره‌ی خلبان است. این پنجره در هواپیمای ایرباس مربعی ولی در هواپیمای بوئینگ هفت مانند، کشیده و در دو انتها رو به بالاست؛ اما مهم‌ترین تفاوت بین ایرباس و بوئینگ تفاوت بین تجهیزات الکترونیکی این دو هواپیماست. در طراحی ایرباس برای کنترل از ساید استیک یا سکان جانبی استفاده‌ شده درحالی‌که در بوئینگ برای این بخش از فرمان مرکزی استفاده ‌شده است.
ارزان‌ترین بلیط هواپیما را بخرید

وزن و قدرت کدام بیشتر است؟

ازنظر وزن و قدرت بوئینگ حرف اول را میزند. اگر می‌خواهید با یک هواپیمای ۹۸۷ هزار پوندی به پرواز درآیید هنگان خرید بلیط هواپیما توجه کنید که مدل هواپیما بوئینگ باشد. ایرباس در ازای هر پوند رانشی که تولید می‌کند قدرت کمتری نسبت به بوئینگ دارد این قدرت بالای بوئینگ باعث شده بتواند در هر پرواز ۱۱ هزار و ۴۴۳ مایل را در آسمان طی کند؛ درحالی‌که طی کردن این مسافت در هر پرواز برای هواپیمای ایرباس دور از تصور است.

ظرفیت کدام بیشتر است؟

بلیط هواپیمای ایرباس را دست‌کم نگیرید. این بلیط در هر پرواز به ۸۵۳ نفر فروخته می‌شود. در حالی که ظرفیت بوئینگ برای هر پرواز ۴۶۷ مسافر است.

ایمنی کدام بیشتر است؟

هنگام خرید بلیط هواپیما یکی از مهم‌ترین معیارها در انتخاب نوع هواپیما میزان امنیت آن است. هرچند که بوئینگ و ایرباس هر دو امتحانشان را پس داده‌اند و محبوبیت و شهرتی جهانی دارند اما سازمان ایمنی حمل‌ونقل ملی آمریکا، با توجه به بررسی میزان حوادث و نقص فنی این دو هواپیما در طی سالهای گذشته هواپیمای بوئینگ را امن‌ترین هواپیمای جهان معرفی کرد.

امکانات رفاهی کدام بهتر است؟

شاید در کلاس اکونومی تفاوت چندانی بین این دو هواپیما دیده نشود اما اگر بخواهیم بلیط هواپیمای ایرباس و بوئینگ را در درجه‌ی فرست کلاس باهم مقایسه کنیم، تفاوت بسیار است. مثلاً درجه‌ی فرست کلاس هواپیمای بوئینگ ۴۷۴ شرکت لوفت هانزا برای شما یک صندلی پهن و راحت که قابلیت تخت شدن هم دارد در نظر گرفته است. همچنین شما با خرید بلیط هواپیما بوئینگ در طول این پرواز مانیتور و قفسه شخصی خودتان را دارید؛ اما دقیقا همین بلیط هواپیما برای ایرباس A380 در طول پرواز یک سوئیت اختصاصی همراه با کاناپه، تخت و دوش آب گرم در اختیارتان می‌گذارد.
آیا تا به ‌حال هنگام خرید بلیط هواپیما به نوع هواپیما توجه کرده‌اید؟ نظر شما در مورد سفر با هر یک از این دو هواپیما چیست؟
 

مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. هم اکنون تخصص او طراحی و توسعه وب است.

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.