تولید محتوا راهی جدیدی برای درآمد آنلاین

تولید محتوا راهی جدیدی برای درآمد آنلاین

به تمام اطلاعات، پیام‌ها، آموزش‌ها، دانش‌ها و چیزهایی که در قالب‌های صوتی، تصویری، ویدئویی و متنی در بستر اینترنت به افراد منتقل می‌شوند، محتوا می‌گویند. محتوا می‌تواند فرد را سرگرم کند، سطح اطلاعاتش را بالا ببرد و  در انجام بهتر امور و یا خریدهای آنلاین به او کمک کند. در حال حاضر یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد از طریق اینترنت، تولید محتوا می‌باشد. بسیاری از سایت‌ها و افراد فعال در شبکه‌های اجتماعی با به اشتراک گذاشتن محتوای کاربرپسند به موفقیت‌های بسیار چشمگیری دست پیدا کرده‌اند.

دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

با توجه به این که اکثر کسب و کارهای سنتی به سمت آنلاین شدن روی آورده‌اند، تولید محتوا برای معرفی محصولات و خدمات اهمیت بسیار بالایی دارد. برای تولید یک محتوای منحصر به فرد، جذاب و حرفه‌ای باید با نکات مربوط به آن به خوبی آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که تولید محتوا چیست؟ برای آشنایی بیشتر با نحوه تولید محتوای سایت و بازاریابی محتوا تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

تولید محتوا چیست؟

 

تولید محتوا چیست؟‌

تولید محتوا یا Content Creation فرآیندی هدفمند است که در آن اطلاعاتی خاص برای مخاطب‌های خاص در یک قالب مشخص تولید شده و در اینترنت یا شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود تا مخاطبان به آن دسترسی داشته باشند. تولید محتوا هم می‌تواند به صورت دیجیتالی مانند مقالات، تصاویر و ویدئوهای بارگذاری شده در یک سایت و هم به صورت غیر دیجیتالی مانند کتابچه‌های چاپی، بروشور یا تراکت باشد. ما در این مطلب بیشتر قصد داریم درمورد تولید محتوای سایت صحبت کنیم. مهمترین اهداف این فرآیند برای کسب و کارهای اینترنتی عبارتند از:

  • شناخته شدن خدمات و محصولات کسب و کار مورد نظر به گروه وسیعی از افراد
  • به دست آوردن رتبه یک گوگل درباره یک موضوع مشخص
  • جذب تعداد زیادی مشتری
  • افزایش فروش محصولات و ارائه خدمات

کسانی که برای تبلیغات و بازاریابی کسب و کار خود از محتوای دیجیتال استفاده می‌کنند، بازدهی بیشتری نسبت به روش‌های سنتی دارند. درصد زیادی از کاربران با ورود به یک سایت یا فروشگاه اینترنتی ابتدا تحت تاثیر محتوای سایت قرار می‌گیرند و نسبت به خرید اقدام می‌کنند. دنبال‌کنندگان صفحات اینستاگرام نیز بیشتر جذب پیج‌هایی می‌شوند که از روش‌های متنوع بازاریابی استفاده می‌کنند. به طور کلی باید بگوییم که اگر قصد دارید در کسب و کار آنلاین خود به موفقیت دست یابید، حتما باید محتوای سایت خود را به گونه‌ای تولید کنید که در رتبه‌های برتر گوگل قرار بگیرد و کاربران بیشتری را به خود جذب کند.

 

تولید محتوا چه مزایایی دارد؟‌

جلب اعتماد مخاطب را می‌توان به عنوان مهمترین مزایای تولید محتوا معرفی کرد. با استفاده از محتوا‌هایی که در چهار فرمت و قالب متنی، تصویری، صوتی و ویدئویی تولید می‌شوند، می‌توان اطلاعات مفیدی را به صورت کاملا رایگان در اختیار تعداد زیادی از مخاطبان قرار داد. در این بخش قصد داریم مزایای تولید محتوای سایت را توضیح دهیم.

  • کمک به اعتماد سازی در بین مخاطبان

با تولید محتوا و نوشتن یک متن تخصصی و مناسب می‌توان حس اعتماد را در کاربران و مخاطبان سایت خود تقویت کنید و به عنوان یک سایت مرجع در بین رقبای خود شناخته شوید. وقتی گوگل شما را به عنوان سایت مرجع شناسایی می‌کند، ترافیک سایت افزایش می‌یابد و مخاطبان در زمینه کسب و کارتان به شما اعتماد بیشتری می‌کنند. در کسب و کارهای سنتی فروشنده و مشتری به صورت رو در رو با هم ملاقات می‌کنند و ایجاد حس اعتماد در مشتری کار راحتی است، اما اعتماد به کسب و کارهای آنلاین کار راحتی برای مشتریان نیست. در واقع اعتماد سازی بین مشتریان در بازاریابی آنلاین حرف اول را می‌زند و به افزایش تعداد مشتریان کمک می‌کند‌.

  • افزایش محبوبیت کسب و کار اینترنتی

یکی دیگر از مزایای تولید محتوای سایت افزایش محبوبیت و شناخته شدن کسب و کار است. محتوای جذاب علاوه بر جلب توجه مخاطبان هدف به جذب سایر افراد نیز کمک می‌کند. اگر کسی بتواند برای سایت خود یک محتوای منحصربه فرد و حرفه‌ای بنویسد، افراد بیشتری آن را در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند و به این ترتیب یک نوع تبلیغ رایگان برای سایت به وجود می‌آید. شانس کسب و کارهای اینترنتی که از محبوبیت بیشتری برخوردارند نسبت به سایت‌های ناشناخته بیشتر است.

  • کمک به بازاریابی موثر

برخی از سایت‌های خرید و فروش آنلاین، علی رغم صرف هزینه‌های زیاد برای تبلیغات خود به نتیجه خوبی دست پیدا نمی‌کنند. با تولید یک محتوای خوب و تخصصی می‌توان در بازاریابی آنلاین موفق شد و با استفاده از روش‌های بازاریابی محتوا در دراز مدت مخاطبان بسیار زیادی را به مشتری‌های وفادار کسب و کار خود تبدیل کرد. یکی از این روش‌ها ایمیل مارکتینگ می‌باشد. با دریافت ایمیل از کاربران سایت می‌توان در زمان مناسب محصولات بعدی سایت را به مشتریان معرفی کنید و فروش محصولات را افزایش دهید.

  • کمک به سئو سایت

موتور جستجوی گوگل به تولید محتوای باکیفیت، غیر کپی و جامع به عنوان یکی از اصول مهم و اساسی سئو اهمیت بسیار زیادی قائل است. هر چه محتوا غنی‌تر باشد، رتبه سایت در گوگل بهبود می‌یابد و اعتبار کسب و کار بین مخاطبان سایت بیشتر می‌شود. کار کردن روی کلمات کلیدی پرمخاطب و تولید هوشمندانه محتوا ترافیک هدفمند سایت را به میزان بسیار زیادی افزایش می‌دهد و با افزایش فروش محصولات و خدمات سود خوبی به کسب و کار اینترنتی شما تعلق خواهد کرفت.

 

بازاریابی محتوا

 

بازاریابی محتوا چیست؟‌

بازاریابی محتوا یا Content Marketing یعنی این که با تولید یک محتوای کاربرپسند برای یک سایت، مخاطبان هدف را به سمت خود جذب کنیم تا به استفاده از محصولات و خدمات ارائه شده یک کسب و کار ترغیب شوند. تولید محتوای سایت فقط برای این نیست که رتبه‌های برتر موتورهای جستجو مانند گوگل را به دست بیاوریم، بلکه به عنوان یک ابزار بسیار قدرتمند می‌توانند به برقراری ارتباط هدفمند با مخاطبان کمک کند و با بازدید کاربران زیادی از سایت، به افزایش فروش و بالا رفتن سود منجر شود.

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که تبلیغات چه فرقی با بازاریابی محتوا دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم اگر محتوای تولید شده در سایت یا شبکه اجتماعی متعلق به صاحب کسب و کار انتشار یابد، بازاریابی به شمار می‌رود اما اگر محتوای مربوط به یک کسب و کار در سایت‌ها و رسانه‌های دیگر منتشر شود، تبلیغات صورت گرفته است. این استراتژی برخلاف تبلیغات که گاهی برای مخاطب ناخوشایند است، میزان جذب بیشتری دارد. هزینه آن نیز نسبت به تبلیغات کمتر است. به دلایل مختلف از جمله ایجاد اعتماد در بازدیدکنندگان، آگاهی از برند، بهبود سئو و جذب مخاطبان ایده‌آل و بازگشت سرمایه به بازاریابی محتوا نیاز دارید.

 

نکات کلیدی که در تولید محتوا باید به آن‌ها توجه کرد؟

یکی از نکات مهم که در تولید محتوا باید مورد توجه قرار گیرد، شناخت مخاطبان است. شما باید بدانید که برای چه افرادی محتوا تولید می‌کنید و این افراد چه نیازهایی دارند. نکته دوم شناسایی کلمات کلیدی پر تکرار است. کاربران معمولا برای جستجوی خواسته‌های خود در اینترنت از کلمات کلیدی خاصی استفاده می‌کنند. البته تعداد کلمات کلیدی استفاده شده در محتوا نباید از حد مجاز بیشتر شود، زیرا گوگل محتواهایی را که تعداد کلمات کلیدی در آن‌ها بیشتر از 4 درصد باشد، جریمه می‌کند.

همواره سعی کنید که تکنیک‌ها و روش‌های تولید محتوا را یاد بگیرید و به خوبی با رقبای خود آشنا شوید تا سرعت کار خود را افزایش دهید. همواره ایده‌ها و طرح‌های نوین در بین مردم با استقبال بیشتری روبرو می‌شوند. بنابراین از این موضوع غافل نشوید و یک طرح جدید ارائه دهید. برای مقالاتی که می‌نویسید حتما یک عنوان مناسب انتخاب کنید زیرا اولین چیزی که توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند، یک عنوان جالب و جذاب است. محتوای بارگذاری شده در سایت نباید کمتر از 800 کلمه باشد‌. در وبلاگ نیز تعداد کلمات معمولا بین 300 الی 500 کلمه در نظر گرفته می‌شود. اگر کلمات محتوا از این تعداد کمتر باشند، گوگل شما را جریمه خواهد کرد.

 

 

چیزی که بعد از عنوان می‌تواند کاربران را مجاب به مطالعه ادامه یک متن بکند، نوشتن یک مقدمه جذاب است. شما باید با نوشتن مقدمه حس کنجکاوی مخاطب را برانگیزید تا به حضور خود در سایت ادامه دهد. در تولید محتوا به هیچ عنوان نباید از موضوع اصلی متن خارج شوید‌ و از کلماتی استفاده کنید که با کلمه کلیدی ارتباط معنایی داشته باشند‌. هرگز نباید متن محتوای خود را از مطالب و مقالات سایت‌های دیگر کپی کنید. با این کار اعتبار سایت خود را زیر سوال خواهید برد و کاربران دیگر به شما اعتماد نمی‌کنند.

سعی کنید از نظرات مخاطبان برای بهبود محتوای خود استفاده نمایید و از اینکه سایت شما را دنبال می‌کنند از آن‌ها قدردانی کنید. استفاده از زیر عنوان در متن محتوا کمک زیادی به سئو و بهینه‌سازی سایت می‌کند. علاوه بر نکاتی که ذکر کردیم با رعایت اصول سئو و بهینه‌سازی نیز می‌توان تعداد بازدیدکنندگان را افزایش داد. به طور کلی تولید محتوا فرآیندی جالب و خلاقانه است و تولید کننده محتوا باید خود را به جای مخاطب قرار دهد و با توجه خواسته‌ها و نیازهای او محتوا تولید کند.

تولید محتوای سایت خود را به شرکت مدیر وب بسپارید

اگر قصد دارید برای کسب و کار خود یک سایت راه‌اندازی کنید و با تولید محتوای اختصاصی به توسعه و بازاریابی اینترنتی کسب و کار خود کمک کنید ما می‌توانیم به شما کمک کنیم، ما مدیروب هستیم و سالهاست در مورد آموزش تولید محتوا مطالب زیادی را منتشر کرده‌ایم، مدیروب شامل صدها ویدیوی آموزشی رایگان و مقالات پربار است که تولید محتوا را آموزش می‌دهد، اخیرا یک دوره با محتوانویسی نیز منتشر کرده‌ایم که می‌توانید با مراجعه به صفحه آن اطلاعات بیشتری را مشاهده کنید:

https://modireweb.com/mohtava

مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. هم اکنون تخصص او طراحی و توسعه وب است.

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.