رنگی كردن عكسهاي سياه و سفيد

رنگی كردن عكسهاي سياه و سفيد
تقریبا تمامی افراد و خانواده ها آلبوم های قدیمی و یادگاری از گذشته ها را در خانه های خود دارند که گه گاهی با نگاه کردن به آن تصاویر مروری بر گذشته خود دارند. در خیلی از مواقع این تصاویر به دلیل قدیمی بودن ممکن است برخی از قسمت های تصاویر از بین رفته باشند و یا شاید بخواهید به برخی از این تصاویر قدیمی جان تازه ای ببخشید.
من براي اين كار از يك روش ساده استفاده ميكنم كه فكر كنم تو هر برنامه رتوش عكسي جواب بده.
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

اول بايد يه عكس سياه سفيد رو باز كنين.
 

بعد يه قسمتي از اون رو كه ميخواين رنگ كنيد با ابزارهايي انتخاب , به صورت یک تکه انتخاب کنید و بعد به يك لايه تبديل كنيد.
 

بعد روي اون لايه يه رنگ متناسب با محل انتخاب شده رو با استفاده از ابزار قلمو يا سطل رنگ پر كنيد.
 

بعد برين توي تنظيمات لايه‌ها و نوع تركيب لايه (Blend Mode) رو روي Color بزارين. بعد ميزان Opacity يا شفافيت اون لايه رو اونقدر كم كنيد تا بتونيد رنگ مورد نظرتون براي اون قسمت رو پيدا كنيد.
 

بقيه قسمتهاي عكس زمينه رو هم به همين صورت انتخاب كنيد و رنگ كنيد (حتما لايه اصلي عكس رو انتخاب كنيد و بعد قسمتهاي ديگه رو انتخاب كنيد.)

براي صورت آدما تجربه ثابت كرده كه بهتره اول دور صورت را به طور كامل انتخاب كنيد و بعد دور چشمها و لب رو از انتخاب خارج كنيد. 


و بعد داخل اين محوطه رو با يه رنگ قرمز كمرنگ يا صورتي پر كنيد و يا از يه عكس رنگي، رنگ صورت رو برداريد و به جاي اون كامل پر كنيد.

بعد هم لب رو جداگونه ببريد و رنگ كنيد و چشمها رو يا دست نزنيد يا اگه عكس اينقدر بزرگه كه چشم كامل ديده ميشه، فقط عنبيه رو انتخاب كنيد و رنگ كنيد.

تو اين شكل نشون دادم كه چطوري قسمتهاي مختلف اين عكس رو با چه رنگهايي پر كردم. و نتيجش رو هم ميتونيد ببينيد.

مي‌بينيد كه لب رو يك كم قرمزتر از صورت رنگ كردم.

موها و ريش رو هم بايد جدا رنگ كرد، چون در حالت طبيعي موي آدما يك ته مزه قهوه‌اي داره تا اون سياه بيخودي كه توي عكسهاي سياه سفيد ديده ميشه.

اينم درصدهاي شفافيتي كه براي اين عكس تنظيم كردم.
 


بالاخر دو تا عكس كامل سياه و سفيد و رنگي شده رو ميتونيد با هم ببينيد. به نظر خودم كه خيلي خوبه. البته اين عكس رو اصلا روش كار نكردم. فقط سريع دور و برش رو بريدم و رنگي كردم كه طبيعي به نظر برسه.
 

    

مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. هم اکنون تخصص او طراحی و توسعه وب است.

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.