نکات مهمی که باید در مورد کانادا بدانید

نکات مهمی که باید در مورد کانادا بدانید
کانادا، دومین کشور بزرگ جهان است و در شمال قاره آمریکا قرار دارد. این کشور از شمال، شرق و غرب به ترتیب با اقیانوس منجمد شمالی، اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام احاطه شده است. آمریکا، تنها کشور همسایه کانادا است که در جنوب آن قرار دارد.
کانادا از 10 استان و سه منطقه یا قلمرو تشکیل شده است. استان‌ها دارای قوانین مخصوص به خود هستند؛ اما قلمروها توسط دولت فدرال اداره می‌شوند.
از شهرهای معروف کانادا می‌توان به تورنتو، مونترال و ونکوور اشاره کرد. ونکوور بهترین شهر جهان به انتخاب سازمان ملل متحد و تورنتو پرجمعیت‌ترین شهر کانادا است. مونترال که مرکز استان کبک است بعد از پاریس بزرگترین شهر فرانسوی زبان جهان محسوب می‌شود. شهر اتاوا در استان انتاریو، پایتخت این کشور است. این شهر به دلیل داشتن پزشکان متخصص و ماهر، از شهرت زیادی برخوردار است.
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید
کانادا، یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا است. به طوریکه نام آن در بین 10 کشور اول تولیدکننده دنیا مشاهده می‌شود. کانادا از نظر استانداردهای زندگی جایگاه ششم را در بین کشورهای جهان دارا است. اقتصاد پویا، آمار پایین جرم و جنایت و وجود تعدادی از بهترین دانشگاه‌های دنیا در این کشور باعث شده که افرادی زیادی به کانادا مهاجرت کنند.
این مقاله به شما کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری در مورد زندگی در کانادا کسب کنید. داشتن انتظارات واقع‌بینانه در هنگام مهاجرت به کانادا، شانس موفقیت شما را افزایش می‌دهد.
 
بیشتر بخوانید: شرایط خرید ملک در یونان چیست؟
 

آب و هوا

اگر قسمت‌های جنوبی استان انتاریو را برای زندگی انتخاب نکرده‌اید، احتمالا با زمستان‌های سرد و برفی و تابستان‌های گرم روبرو می‌شوید.
اگر در حال حاضر در یک کشور با آب و هوای ملایم یا گرم زندگی می‌کنید، سرمای شدید زمستان‌های کانادا شما را شگفت‌زده می‌کند. توصیف سرمای زیر 25 درجه سانتی‌گراد سخت است. اما نگران نباشید؛ استفاده از لباس مناسب می‌تواند این مشکل را حل کند.
 

تنوع نژادی

جمعیت کانادا کم و حدود 37 میلیون نفر تخمین زده می‌شود. با این حال، این کشور تا امروز میزبان چندین نسل از مهاجران بوده است. به طوریکه وجود فرهنگ‌ها و عقاید متفاوت یکی از ویژگی‌های خاص این کشور است.
شما در شهرهای بزرگ و بسیاری از جوامع روستایی کانادا با زبان‌ها، آیین‌ها و فرهنگ‌های بی‌شماری روبرو می‌شوید. حدود 200 فرهنگ مختلف در کانادا وجود دارد. از طرف دیگر، بیش از 40 نفر از اعضای پارلمان کانادا در خارج از این کشور متولد شده‌اند.
پس از مهاجرت به کانادا نیازی به کنار گذاشتن فرهنگ یا ارزش‌های خود ندارید. شما می‌توانید هم ارزش‌های خود را حفظ کنید و هم با عقاید و فرهنگ‌های مختلف آشنا شوید.
 

انعام

ممکن است شما از کشوری آمده باشید که در آنجا به انعام دادن توجه زیادی نمی‌شود. بنابراین، احتمالا انعام دادن جزئی از فرهنگ شما نباشد. اما در کانادا وضعیت، متفاوت و انعام دادن رایج است. حقوق بسیاری از افراد شاغل در رستوران‌‌ها و افرادی که کار خدماتی انجام می‌دهند، کمتر از 10 دلار در ساعت است. بنابراین، این افراد برای تامین مخارج زندگی نیازمند دریافت انعام هستند.
میزان انعام استاندارد در کانادا 15 درصد کل صورتحساب است. با این حال، برای خدمات بسیار خوب می‌توانید تا 20 درصد هم انعام بپردازید.
 

اشتغال

تحقیق، جستجو و پیدا کردن کار در کانادا می‌تواند یک فرآیند طولانی باشد؛ حتی شاید طولانی‌تر از آنچه که فکر می‌کنید. به طوریکه ممکن است قبل از پیدا کردن یک موقعیت شغلی مناسب به ماه‌ها جستجو نیاز باشد. بنابراین، باید برای این شرایط آماده باشید و از قبل برنامه‌ریزی کنید تا با مشکل مواجه نشوید. بدین منظور باید:
  • در هنگام مهاجرت به کانادا پول کافی همراه خود داشته باشید تا بتوانید از آن برای چند ماه اول استفاده کنید.
  • در کوتاه مدت برای انجام کارهای غیرمرتبط با رشته تحصیلی خود آمادگی داشته باشید.
  • مهارت‌های مورد نیاز در کانادا را بررسی کرده و سعی کنید قبل از مهاجرت آن‌ها را بیاموزید. همچنین می‌توانید ارسال درخواست‌های شغلی را قبل از مهاجرت شروع کنید.
 

هزینه‌های زندگی

اطلاع از هزینه‌های اساسی زندگی مانند خرید خانه در کانادا قبل از مهاجرت، از بروز مشکلات ناگوار در هنگام ورود به کانادا جلوگیری می‌کند. اگر بعد از مهاجرت از گران بودن اجاره مسکن یا حمل و نقل متعجب شوید، این تقصیر شهر نیست؛ بلکه خود شما مقصر هستید.
تحقیقات در این زمینه بسیار مهم است. چون هزینه‌های زندگی در قسمت‌های مختلف کانادا با هم متفاوت است. تورنتو و ونکوور، به ویژه در مناطق مرکز شهر، نسبتا گران هستند. اما در مناطقی از مونترال ارزش ملک و اجاره مسکن ارزان‌تر است. البته در این مناطق حقوق و دستمزد کمتری هم پرداخت می‌شود.
 

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن در مکان‌های عمومی مثل رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، دفاتر، بیمارستان‌ها و سایر محل‌های کار غیرقانونی است. این موضوع شامل مکان‌های عمومی یا مشترک آپارتمان‌ها و مجتمع‌ها هم می‌شود.
تنها مکان‌هایی که اجازه سیگار کشیدن دارید منزل شخصی، اتومبیل شخصی (مگر اینکه یک کودک خردسال همراه شما باشد) و فضاهای کاملا باز است.

خدمات بهداشتی و درمانی

سیستم درمانی و بهداشتی کانادا در جهان از شهرت ویژه‌ای برخوردار است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کشور، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب برای تازه‌واردان است. تمام شهروندان و ساکنان دائمی کانادا تحت پوشش بیمه هستند و می‌توانند به یک میزان از خدمات آن استفاده کنند. به همین دلیل، بیشتر هزینه‌های درمانی در این کشور رایگان است.
دارندگان ویزای کار و افرادی که به صورت توریستی به کانادا وارد شده‌اند، تحت پوشش بیمه نیستند و باید هزینه‌های درمانی خود را بپردازند.
 
بیشتر بخوانید: چگونه پاسپورت ترکیه را دریافت کنیم؟
 

گواهینامه رانندگی

ممکن است بسیاری از آزمون‌ها و امتحاناتی که در کشور خود گذرانده‌اید در کانادا معتبر نباشند یا نیاز به تائید داشته باشند. گواهینامه رانندگی هم شامل این موضوع می‌شود.
گواهینامه‌ها توسط استان‌ها صادر می‌شوند و دولت فدرال در این زمینه نقشی ندارد. در نتیجه، هر استان قوانین و آزمون مخصوص به خود را دارد. به قوانین مربوط به دارندگان گواهینامه بین‌المللی در استان انتخابی خود نگاهی بیندازید و اطمینان حاصل کنید که قبل از ورود به کانادا مدارک لازم را آماده کرده‌اید.
 

مالیات

در کانادا مالیات در چندین سطح اخذ می‌شود. مالیات بر درآمد هم توسط دولت فدرال و هم توسط استان‌ها جمع‌آوری می‌شود. با توجه به وضعیت و شرایط استخدام، ممکن است در پایان سال مالی مستحق استرداد مالیات باشید.
مالیات فروش بین استان‌ها متفاوت و از 5 درصد در آلبرتا تا 975/14 درصد در کبک متغیر است. این مالیات در زمان فروش به قیمت کالا اضافه می‌شود. به همین دلیل، به خاطر داشته باشید برای خرید کالایی که 10 دلار تبلیغ می‌شود باید هزینه بیشتری بپردازید.
 

مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. هم اکنون تخصص او طراحی و توسعه وب است.

نظرات و سوالات کاربران

ارسال پاسخ mana
mana
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ ۱۶:۴۸
ممنونم از مطالب کاربردی تون
ارسال پاسخ Fereidoonbaniasady
Fereidoonbaniasady
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ۱۶:۰۰
در کانادا مصرف ماده محرک ماری جوانا از کشیدن سیگار مورد تایید تره ، دید بسیار بدی به سیگار دارند ( به درستی ) و براحتی ماری جوانا رو تجویز می کنند ( به نظر من به اشتباه )