پیکسلی کردن تصاویر به شکلی جدید در فتوشاپ

پیکسلی کردن تصاویر به شکلی جدید در فتوشاپ
پیکسلی کردن تصاویر فیلترMosaic  ، کار ساده ای در فتوشاپ بوده ولی کسل کننده و تکراری است. خوشبختانه روش ساده ای وجود دارد که به شما اجازه می دهد با استفاده از شکل هندسی مثلث، تصویر را پیکسلی کنید. در این آموزش به شرح زیر به این روش خواهیم پرداخت.
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

گام 1

تصویر مورد نظرتان را در فتوشاپ باز کنید. قبل از شروع به کار باید اندازه تصویر را تغییر دهید. تصویری که من استفاده کردم به صورت زیر است:

گام2

از لایه بک گراند دوبار کپی بگیرید.

گام 3

ابزار Transform را فعال کنید ( بازدن کلیدهای Ctrl/CMD+ T یا رفتن به مسیر Edit>Free Transform). سپس در نوار تنظیمات بالای صفحه، Horizontal Skew  را روی 45 درجه تنظیم کنید. کلیدEnter  را بزنید تا تغییر اعمال شود.

گام 4

به مسیر Filter > Pixlate > Mosaic   بروید.  Cell Size  را روی مقدار دلخواهتان تنظیم نموده و Ok  را بزنید.

گام 5

سپس تصویر را در جهت مخالف مایل و اریب می کنیم . ابزار Free Transform  را فعال کنید. سپس Horizontal Skew  آن را روی 45- درجه تنظیم نمایید. کلید Enter  را بزنید تا تغییر اعمال شود.

گام 6

Opacity این لایه را روی 50% تنظیم نموده و لایه میانی را انتخاب کنید. حال می خواهیم همان مراحل را تکرار کنیم.

گام 7

در حالی که لایه میانی انتخاب شده است، ابزار Free Transform  را فعال کنید. سپس Horizontal Skewآن را روی 45- درجه تنظیم نمایید.

گام 8

مجدداً همان فیلتر Mosaic  را اعمال کنید. می توانید این کار را با زدن کلیدهای Ctrl/CMD+F  سریع تر انجام دهید. اگر به منوی Filter  مراجعه کنید، فتوشاپ فیلتری را که اخیراً به کار برده اید را در بالای لیست نمایش می دهد.

گام9

جهت برگرداندن لایه به شکل اولیه، ابزار Free Transform را فعال کنید. سپس  Horizontal Skew آن را روی 45 درجه تنظیم نمایید.

گام 10

کار ما تقریبا رو به اتمام است ولی اگر تصویر را زوم کنید می توانید ببینید که لبه ها ردیف نیستند. برای اصلاح این مشکل، جهت حرکت لایه، کلیدهای مکان نمای چپ یا راست را از روی کیبورد بزنید تا زمانی که شکل ها همتراز شوند . مانند تصویر زیر :


طرح ما تا این مرحله مانند تصویر زیر به نظر می رسد :


اگر می خواهید از این تصویر بعنوان بک گراند استفاده کنید، شاید مایل باشید آن را کمی رنگ آنرا جذاب تر کنید . من در این مثال از چند افکت رنگی استفاده نموده و توسط ابزار Free Transform کمی لایه ها را بزرگتر کردم تا تمام صفحه را پوشش داده شود و لبه های تصویر که ظاهر خوبی ندارند حذف شود . تصویر نهایی را در زیر مشاهده می کنید:


فایل PSD  آموزش را از اینجا دریافت نمائید.
امیدوارم از این آموزش ساده ولی کاربردی لذت برده باشید.

مهرشاد فعالیت خودش در زمینه گرافیک رو از سال 88 شروع کرده . از همون ابتدای کارش در کنار طراحی گرافیک طراحی UI هم انجام میداده و به خاطر علاقه ای که به طراحی وب داشته به تازگی کدنویسی HTML و CSS رو شروع کرده . همیشه سعی داره با یادگیری جدیدترین تکنیک ها و بکارگیری خلاقیت کارهاش رو با بهترین کیفیت انجام بده

نظرات و سوالات کاربران

ارسال پاسخ م غلامپور
م غلامپور
سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ ۱۸:۴۲
وقت بخیر
چطور میشه یه عکس رو پیکسلی کرد ؟
و داخل هر پیکسل یه عکس کوچکتر گذاشت
سپاس