کدام قفسه برای فروشگاه و کدام یک برای قفسه بندی انبار مناسب است

کدام قفسه برای فروشگاه و کدام یک برای قفسه بندی انبار مناسب است

ین روزها  وارد اکثر فروشگاه‌ها که می‌شوید، به راحتی می‌توانید وسیله مورد نظر خود را پیدا کنید. آنچه در فروشگاه‌ها نظر مشتریان را جلب می‌کند، نظم و ترتیبی است که در چینش محصولات مختلف دیده می‌شود. هرچند استثنا نیز وجود دارد و بعضی از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها هنوز از ساده‌ترین تکنولوژی‌ها دور مانده‌اند و قفسه بندی درستی ندارند. تفاوت بین این نوع فروشگاه‌ها کاملا مشخص است. در سال‌های اخیر پیشرفت تکنولوژی حتی در وضعیت انبارداری و قفسه‌های فروشکاهی نیز تغییرات چشم‌گیری ایجاد کرده است.‌ صاحبین کسب و کارهای فروشگاهی، کارخانه‌های تولیدی، انبارهای صنعتی و انبارهای فروشگاهی به خوبی دریافته‌اند که با استفاده از یک سیستم قفسه بندی مناسب می‌توان از حداقل فضای در اختیار، حداکثر استفاده بهینه را برد. ضمن این‌که فعالیت اپراتورها و نیروهای کمکی به حداقل رسیده و راحت‌تر می‌شود.‌

دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

اهمیت چینش محصولات در قفسه فروشگاه‌ها بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. یک چینش جذاب علاوه بر این که باعث می‌شود مشتری به راحتی محصول خود را پیدا کرده و خریداری کند، از فضای فروشگاه نیز لذت برده و همین تجربه کاربری خوب سبب افزایش فروش در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها می‌شود.‌ استفاده از قفسه‌های فروشگاهی ضمن این که سبب استفاده بهینه از فضا می‌شود، امکان طراحی و چیدمان مختلف را نیز برای فروشگاه‌ها فراهم می‌سازد. علاوه بر فروشگاه‌ها و مراکز خرید، انبارها نیز به نظم و ترتیب خاصی نیازمند هستند. ممکن است تا کنون وضعیت یک انبار بدون قفسه بندی را از نزدیک دیده باشید. در چنین محیط‌هایی اجناس در بسته‌ بندی‌های مختلف بدون هیچ ترتیبی رو هم چیده شده‌اند.

طبیعتا اگر به دنبال محصول خاصی در یک انبار شلوغ و بی‌نظم باشید، باید زمان زیادی را صرف استخراج آن کنید. داشتن نظم و ترتیب حتی برای انباری که شاید تنها مراجعه‌کننده به آن انباردار و کارگران باشند، بسیار حائز اهمیت است. در قفسه بندی انبارها و فروشگاه‌ها مسئله نوع قفسه مناسب برای هر محیط کاربری است. قطعا پارامترها و عوامل متعددی در انتخاب یک قفسه مناسب برای محیط‌ کاربری آن نقش دارند که اگر بر اساس آن‌ها فروشگاه‌ها و انبارها را به قفسه‌های مناسب مجهز کنید، به بازدهی بهینه‌ای در عملکرد این بخش‌های تجاری می‌رسید. برای این که بدانید کدام قفسه برای فروشگاه و کدام قفسه برای انبار مناسب است، بهتر است با انواع این قفسه‌ها آشنا شوید تا به راحتی جواب این سوال را بیابید.

قفسه بندی فروشگاهی

قفسه‌ بندی فروشگاهی ساده‌ترین و در عین حال ضروری‌ترین تجهیزاتی هستند که در فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند‌. تصور کنید که با هدف خرید یک محصول مشخص وارد فروشگاهی شده‌اید. قطعا وقتی در کوتاه‌ترین زمان محصول مورد نظر خود را پیدا می‌کنید، احساس خوشایندی تجربه می‌کنید. در این بین ممکن است چینش صحیح محصولات کنارهم بر جذابیت آن‌ها افزوده و شما را به خریدی ترغیب کند که شاید به آن احتیاج هم ندارید. بنابراین خرید شما جنبه سرگرمی نیز می‌یابد. مسئله اینجا است که یک قفسه بندی خوب برای فروشگاه نقش بسیار مهمی در جلب رضایت مشتری و افزایش خریدهای بعدی او دارد. نوع قفسه مناسب برای فروشگاه ارتباط مستقیمی با نوع محصولی دارد که قرار است روی قفسه قرار گیرد. درواقع یک قفسه مناسب فروشگاهی باید ضمن نمایش بهینه اجناس، مقاومت کافی برای نگهداری آن را داشته باشد.

قفسه‌های فروشگاهی در انواع مختلف دو طرفه وسط فروشگاهی، یک‌طرفه کنار دیواری، قفسه‌های سنگین، قفسه آجیل، قفسه میوه و سبزیجات، قفسه پوشاک، قفسه بندی گرد و مدل‌های دیگر وجود دارد و محصولات بسیار متنوعی روی آن‌ها جای می‌گیرند. هر یک از این قفسه‌ها با بهترین کیفیت و بر اساس آخرین تکنولوژی استاندارد در دنیا ساخته می‌شوند. طراحی این قفسه‌ها و مدل آن‌ها نیز کاملا به روز می‌باشد. این قفسه‌ها ضمن نگهداری صحیح از محصولات و نظم بخشیدن به آن‌ها نقش مهمی در نمایش جذاب محصولات دارند. هر یک از قفسه‌های فروشگاهی که نام بردیم دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. اکثر این تجهیزات دارای چرخ‌های گردانی هستند که در زیر آن‌ها تعبیه شده است و این ویژگی جا به جایی آن را راحت کرده است.

تجهیزات فروشگاهی

طبیعی است که سود و درآمد صاحبین‌ فروشگاه‌ها از طریق تأمین نیازهای مشتری برآورده می‌شود. برای این که بتوانید در سریع ترین حالت ممکن به نیاز مشتری پاسخ دهید، باید امکانات لازم برای یک تجربه کاری خوب را برای او فراهم سازید. حتما تا کنون تجهیزات بسیار مختلفی در فروشگاه‌ها، سوپر مارکت‌ها و هایپر مارکت‌ها نظر شما را به خود جلب کرده است‌. اگر با کارایی هر یک از این تجهیزات آشنا باشید، خواهید دانست که این لوازم چگونه نیاز فروشگاه‌های مختلف را برطرف ساخته و چه نقشی در مشتری و افزایش مشتری دارند. این تجهیزات تمام محصولات قابل عرضه در یک فروشگاه را به نمایش گذاشته و با به حداقل رساندن نیروی کار، به شکل گیری تعامل بهتر با مشتری کمک می‌کنند. تجهیزات فروشگاهی جزو سیستم قفسه بندی به شمار می‌روند و جزو ملزومات راه‌اندازی یک فروشگاه هستند. تجهیزات فروشگاهی شامل: میز صندوق، استند چیپس و پفک، استند دو چرخه، استند کتاب، استند تبلیغاتی، گیت و نرده محافظ، کالسکه خرید، سبد حراج، چرخ‌های خرید فروشگاهی و غیره می‌شود.

این تجهیزات قبل از ورود مشتری به فروشگاه تدارک دیده شده‌اند و چیدمان صحیح آن‌ها کار را برای مشتری ساده‌تر کرده است.‌ تمام تجهیزات فروشگاهی مطابق با آخرین استانداردهای روز اروپا ساخته شده‌اند و کیفیت و ظاهر قابل قبولی دارند‌. استحکام و مقاومت این محصولات در سیستم قفسه بندی با توجه به اجناسی که در آن‌ها جای می‌گیرد، تعریف می‌شود. معمولا اجناسی که روی قفسه‌ها، استندها و سایر تجهیزات فروشگاهی قرار می‌گیرند، بیشتر جنبه نمایش محصولات را دارند، به این ترتیب انتظار می‌رود در کنار استحکام فاکتورهای دیگری از قبیل زیبایی و جلوه بصری نیز مطرح باشد. با این حال تمام تجهیزات فروشگاهی از استانداردهای لازم جهت جلوگیری از سقوط و هر نوع آسیب دیگری برخورداراند.‌

قیمت قفسه فروشگاهی

قیمت این تجهیزات با توجه به فاکتورهای مختلفی از قبیل نوع قفسه و تجهیز، جنس آن نوع مواد اولیه، طراح و برند تولیدکننده و فاکتورهای دیگری تعیین می‌شود. به عنوان مثال از آنجا که جنس برخی از این  قفسه‌ها از جنس فلز است، قیمت جهانی فلز نیز به عنوان یکی از فاکتورهایی که به صورت غیرمستقیم بر قیمت قفسه‌های فروشگاهی تأثیر دارد، شناخته می‌شود.‌ سیستم قفسه بندی و تجهیزات فروشگاهی آنچنان برای فروشگاه‌ها اهمیت دارند که قیمت آن‌ها چندان مد نظر قرار نمی‌گیرد و فاکتورهای کاربردی آن بیشتر مد نظر صاحبین فروشگاه‌ها است. با این حال با توجه به این که شرکت‌ها و تولیدکنندگان بسیاری این محصولات را تولید و عرضه می‌کنند، در قیمت فروش آن‌ها رقابت‌هایی دیده می‌شود که مزایای قابل توجهی برای خریداران دارند. در واقع صاحبین سوپرمارکت‌ها، هایپرمارکت‌ها و سایر فروشگاه‌ها می‌توانند از مزایای رقابتی در قیمت این محصولات استفاده کرده و انواع قفسه فروشگاهی را با بهترین قیمت تهیه کنند.

قفسه بندی انبار

قفسه بندی انبار بخشی از محیط‌های تجاری هستند و در واقع محل نگهداری محصولات فروشگاه‌ها به شمار می‌روند. با وجود این که عبور و مرور در انبارها بسیار کمتر از فروشگاه‌ها است و یا به عبارتی انبارها از دید مشتریان پنهان هستند، باز هم نمی‌توان اهمیت نظم و ترتیب در یک انبار را نادیده گرفت. می‌توان گفت انبارها محیط‌هایی هستند که بیشتر از هر جای دیگر به نظم و ترتیب نیاز دارند‌. به خصوص زمانی که به سیستم قفسه بندی مجهز می‌شوند. با توجه به این که در انبارها محصولات روی هم انباشته می‌شوند و ممکن است تایم طولانی در حالت ذخیره و بدون استفاده بمانند، انتظار  می‌رود که قفسه‌ها از استحکام قابل قبولی برخوردار باشند. در انبارها بر خلاف فروشگاه‌ها ظرافت چیدمان مد نظر قرار نمی‌گیرد و آنچه که حائز اهمیت است نحوه قرارگیری اجناس در قفسه‌ها برای استفاده بهینه از فضا است.

بنابراین قفسه‌های انبار باید از استحکام فوق‌العاده‌ای برخوردار باشند تا توانایی نگهداری اجناس سنگین را داشته باشند. آنچه در قفسه بندی انبار اهمیت پیدا می‌کند، تراکم بالای ذخیره‌سازی در یک محیط است. به این معنی که قفسه‌های انباری باید به گونه‌ای باشند که بتوان از حداقل فضا حداکثر استفاده را برد. هدف از به کارگیری قفسه‌های انباری، نگهداری از محصولاتی است که ساید در دراز مدت مورد استفاده قرار نگیرند. به این‌ترتیب سلامت فیزیکی این لوازم و اجناس در گرو نگهداری اصولی آن‌ها است. بنابراین می‌توان کفت قفسه‌های انباری نقش بسیاری مهمی در ایجاد شرایط مناسب ذخیره‌سازی دارند. قفسه‌هایی که در انبارها مورد استفاده قرار می‌گیرند با توجه به شرایط فیزیکی انبارهای مختلف و حجم و ابعاد آن‌ها در مدل‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند. این قفسه‌ها شامل: قفسه‌های انباری منازل، قفسه‌های انباری مغازه و فروشگاه، قفسه‌های انباری کارگاه، کارخانه‌های تولیدی و غیره می‌شود.‌

قفسه بندی راک

قفسه‌های انبار در مدل‌های بسیار متنوع متناسب با نوع تجهیزات طراحی و تولید می‌شوند و از کیفیت و استحکام بالایی برخورداراند‌. این نوع قفسه‌ها شامل : قفسه پالت راک، قفسه پانل راک، قفسه‌های پیچ و مهره‌ای، قفسه‌های خود راهرو، قفسه‌های خودسوله، قفسه‌های سردخانه‌هایی و غیره می‌شود. قفسه بندی راک یکی از انواع قفسه‌های انباری است که در دو نوع قفسه پانل راک و پالت راک وجود دارد. قفسه پانل راک برای انبارهای مناسب است که کالاهایی با وزن نسبتا سنگین را بارگذاری می‌کنند. در قفسه‌های پانل راک از کفپوش استفاده شده است. به همین خاطر به آن راک کفپوش هم می‌گویند. همان‌طور که گفتیم این قفسه برای بارگذاری اجناس با وزن متوسط  و حجم زیاد کاربرد دارد. در این نوع قفسه‌ها عملیات بارگذاری اجناس به دو روش دستی و با استفاده از لیفتراک انجام می‌شود.

از جمله مزیت‌های این نوع قفسه راک می‌توان به قابلیت تغییر ارتفاع طبقات آن اشاره کرد. ضمن این‌که ارتفاع طبقات قفسه هیچ محدودیتی نداشته و شما می‌توانید تا سقف انبار را با استفاده از آن طبقه‌بندی کنید. قفسه پالت راک نیز نوع دیگری از این قفسه است که در انبارهای صنعتی و تولیدی مانند انبارهای صنایع خودروسازی، لوازم‌خانگی، پتروشیمی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع قفسه نیز شبیه به پانل راک است اما فاقد کفپوش می‌باشد. این قفسه بندی برای ذخیره‌سازی اجناس نسبتا سنگین با حجم‌های مختلف کاربرد دارد. پالت راک در محیط‌هایی که به استفاده حداکثری فضا نیاز است، انتظارات کارفرما را برآورده می‌سازد. میزان تحمل این قفسه در سه مدل نیمه سنگین، سنگین و فوق سنگین تقسیم شده و امکان بارگیری و بارکذاری آن با لیفتراک نیز فراهم است.

هزینه قفسه بندی انبار

هزینه نصب قفسه در انبارها بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. هزینه قفسه برای هر نوع انباری با توجه به شرایط آن تعیین می‌شود.‌ قبل از هر چیزی باید فضای انبار را و متراژ آن را در نظر بگیرید، طبیعتا عر چه فضا بزرگ‌تر باشد، به قفسه بیشتری نیاز دارید. از طرفی نوع انبار ذخیره‌سازی نقش تعیین کننده‌ای در قیمت این محصولات دارد. به این صورت که اگر قصد انبار کردن لوازم با وزن سنگین را داشته باشید، طبیعتا به قفسه‌هایی با استحکام بالاتر نیاز دارید. ساخت این نوع از تجهیزات ضمن به کارگیری بهترین مواد اولیه توسط نیروی کار ماهر و خبره تولید شده است. بنابرین هزینه‌های تولید باید از روی قیمت قفسه کسر گردند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید، همان‌طور که گفتیم درقفسه بندی انبار استحکام و بهینه سازی فضا بیشتر از جنبه‌های زیبایی مد نظر قرار می‌گیرد.

 

به این ترتیب شما می‌توانید انواع قفسه انباری را به صورت دست دوم نیز تهیه کنید. البته اگر به فکر خرید قفسه دست دوم هستند باید به شدت در خرید خود توجه کنید چون ممکن است قفسه‌های دست دوم توان نگهداری اجناس شما را نداشته باشند. در نهایت پیشنهاد ما این است که خرید قفسه انباری را از شرکتی انجام دهید که محصولات خود را با قیمت مناسب عرضه می‌کند. علاوه بر آن شرکت‌های معتبری که سیستم قفسه بندی را به فروش می‌رسانند، نصب آن را نیز به عهده دارند. نصب این تجهیزات زیر نظر افراد متخصص و با تجربه این اطمینان را به شما می‌دهد که از بابت سقوط قفسه‌ها و ریزش وآسیب محصولات جلوگیری می‌کند.  

رادان صنعت شرق بهترین شرکت عرضه کننده سیستم‌ قفسه بندی

شرکت تولیدی و صنعتی قفسه بندی رادان صنعت شرق به عنوان برترین و تخصصی‌ترین شرکت تولید تجهیزات فروشگاهی و قفسه‌های انباری در سال ۸۳ تأسیس شده است. این شرکت با بهره‌مندی از نیروی مهندسی متخصص انواع پروژه‌های قفسه‌های انبار و فروشگاهی را اجرا می‌کند. اگر کارنامه این شرکت را بررسی کنید، پروژه‌های مختلفی را در سراسر کشور می‌یابید که توسط رادان صنعت شرق اجرا شده است. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این شرکت ایرانی و سفارش انواع قفسه‌ها از طریق لینک زیر وارد سایت آن شوید‌.

www.radan-ir.com

مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. هم اکنون تخصص او طراحی و توسعه وب است.

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.