آشنایی با خودروی بی‌مرگ بی ام و 518

آشنایی با خودروی بی‌مرگ بی ام و 518
به آن پیرمرد دوست‌داشتنی می‌گویند، اما ما این را قبول نداریم. بی ام و 518 هیچ‌گاه پیر نمی‌شود. البته در خصوص محبوبیت آن هیچ شکی در قضیه نیست. 518 یک سدان بی‌مرگ بود؛ محبوب‌ترین خودروی سری 5 بی ام و که اولین نمونه این خانواده یعنی سری 5 نیز محسوب می‌شود.
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

این خودرو با کد E12 برای نخستین بار در سال 1354 به ایران آمد و هنوز که هنوز است در سایت دیوار آگهی‌های خرید و فروش آن به چشم می‌خورد. حتی در میان آگهی‌های این سایت، بی ام و 518 صفر کیلومتر هم دیده می‌شود که اکثر آن‌ها در حد نو هستند و کارکرد کمی داشته‌اند. در اینجا می‌خواهیم قدری از سدان برتر سری 5 و قیمت آن در ایران با کمک آگهی‌های سایت دیوار سخن بگوییم.

بی ام و 518 خودروی خوبی برای کلاسیک بازها است، به خصوص کلاسیک‌ بازهای بی ‌ام و سوار. موتور این خودرو در حدود 1800 سی سی حجم دارد و این، برای یک وسیله نقلیه که بیش از 30 سال از تولید آن می‌گذرد، بسیار تحسین برانگیز است. همچنین محال است کوچک‌ترین سروصدایی از این موتور به گوش برسد.  در آن زمان کمتر خودرویی با این حجم موتور وجود داشت. به علاوه اینکه خودروهای مشابه اکثرا موتورهای پرسروصدا داشتند. موتور 518 از نوع 4 سیلندری بود که می‌توانست در حدود 90 اسب بخار قدرت تولید کند. شگفت انگیزی 518 اما در حداکثر سرعت این خودرو بود: 170 کیلومتر در ساعت. باورکردنی نیست؛ حتی از مرسدس 200 هم بیشتر می‌راند. سیستم تنظیم ارتفاع، کنترل پایداری اتوماتیک، تنظیم دستی صندلی راننده و فرمان هیدرولیک از آپشن‌هایی است که با خرید بی ام و 518 بی چون و چرا آنها را خواهید داشت. تنها نقطه ضعف این خودرو شاید مصرف سوخت بالایش باشد؛ 9.2 لیتر در هر صد کیلومتر برای خودرویی با جعبه دنده دستی، رقم کمی نیست که البته اگر از عاشقان 518 باشید، این عدد برایتان نباید چندان مهم باشد.
پیدا کردن بی ام و 518 کار هر کسی نیست. به هر حال خودرویی قدیمی و کلاسیک است و از همه مهم‌تر، برند بی ام و را یدک می‌کشد. با این حال در سایت دیوار آگهی‌های خرید و فروش این خودرو در تعداد بسیار زیادی به چشم می‌خورد که البته توصیه می‌کنیم اگر شما هم به دنبال فروش 518 خود هستید، از جایتان تکان نخورید؛ بلکه تنها به قسمت ثبت آگهی‌ رایگان در سایت دیوار بروید و خودروی خود را با قیمتی معقول و منطقی در معرض دید بگذارید.



بگذریم. در این سایت قیمت خرید بی ام و 518 دست دوم یا در حد صفر کیلومتر با مقایسه آگهی‌ها قابل فهم است. مثلا در یک مورد بی ام و 518 مدل 1977 دارای معاینه فنی و کاملا سالم، با 300 هزار کیلومتر کارکرد به قیمت 40 میلیون تومان به فروش می‌رسد. در مورد دیگری 518 مدل 1987 به رنگ سبز، به شرط کارشناسی با تخفیف بیمه 15 ساله و بیمه 9 ماهه 30 میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است. فروشنده می‌گوید قیمت واقعی این خودرو بیشتر از این است و به دلیل مهاجرت، قصد فروش آن را دارد.
 
منبع : ویرلن

مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. هم اکنون تخصص او طراحی و توسعه وب است.

نظرات و سوالات کاربران

ارسال پاسخ رضا شیری
رضا شیری
جمعه ۰۳ آذر ۱۴۰۲ ۰۹:۲۸
در پاسخ به دیدگاه حسین پورمند ارسال شده در دوشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۱۳
سلام ی بی ام وه ۵۱۸ مدتی برای فروش تو دیوار و شیپور گذاشتم بدلیل موقیت کارم باید حتما ی ماشین سبک بگیرم خواهشن اگه ی خریدار یا مرکز خریدی ب
هست به من معرفی کنید .باسپاس وتشکر
سلام من خریدارم لطفا تماس بگیرید ۰۹۰۳۱۴۱۰۴۸۴
ارسال پاسخ حسین پورمند
حسین پورمند
دوشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۱۳
سلام ی بی ام وه ۵۱۸ مدتی برای فروش تو دیوار و شیپور گذاشتم بدلیل موقیت کارم باید حتما ی ماشین سبک بگیرم خواهشن اگه ی خریدار یا مرکز خریدی ب
هست به من معرفی کنید .باسپاس وتشکر
ارسال پاسخ حامد
حامد
پنج شنبه ۰۵ فروردین ۱۴۰۰ ۱۲:۱۶
در پاسخ به دیدگاه شهرام شابسته ارسال شده در پنج شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ۰۳:۱۸
سلام چند سوال دارم سایز تیغه و پایه سمت شاگرد را بفدمایین و بفرمایین ۵۱۸ مدل ۷۷ ساساتش برای روشن گردن در سرما کجاست بنده تازه خریدم چون داشبودد خیلی داغونه نمیدونم کجاسن ممنون از توجه شما
آقای محترم بی ام و ساسات اتومات هست
ارسال پاسخ شهرام شابسته
شهرام شابسته
پنج شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ۰۳:۱۸
سلام چند سوال دارم سایز تیغه و پایه سمت شاگرد را بفدمایین و بفرمایین ۵۱۸ مدل ۷۷ ساساتش برای روشن گردن در سرما کجاست بنده تازه خریدم چون داشبودد خیلی داغونه نمیدونم کجاسن ممنون از توجه شما
ارسال پاسخ پیر کاردین
پیر کاردین
شنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۴۳
سلام مطلب آموزنده ای بود.
از صفحه ما هم دیدن کنید