بلیط قطار را چه طور با قیمت مناسب پیدا کنیم؟

بلیط قطار را چه طور با قیمت مناسب پیدا کنیم؟
سفر با قطار، یکی از امن ترین انتخاب‌ها برای یک تعطیلات چند روزه است. به ویژه در مسیرهای طولانی، داشتن بلیط قطار یک طرفه یا دو طرفه، یک سفر لذت بخش را به همراه دارد. خوابیدن در قطار، خیلی ساده‌تر از دیگر وسایل نقلیه است. مخصوصاً در یک سفر طولانی از تهران به مشهد یا از جنوب کشور به شهرهای شمالی، قطار یک گزینه مناسب است.
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید
در قطار، امنیت وسایل تضمین شده است، و حریم شخصی تا حد زیادی رعایت می‌شود. البته این همه امنیت و رفاه، دلیل خوبی می‌شود که خواهان بیشتری هم داشته باشد. اینجاست که آشنایی درست با خرید بلیط قطار  برای ما اهمیت پیدا می‌کند. خرید بلیط قطار علی بابا علاوه بر سادگی و اعتبار، کار شما را راحت‌تر خواهد کرد.

مزیت‌های سفر با قطار

اولین دغدغه برای یک مسیر طولانی، خستگی بعد از سفر است. گردن درد، سردرد، تکان‌های بیش از اندازه و گاهی سرما و گرمای هوا، باعث می‌شود که خواب مناسبی در سفر نداشته باشیم. ریتم گهواره مانند حرکت قطار، خواب راحت را تضمین می‌کند. داشتن یک کوپه برای نشستن و مسیرهایی برای رفت و آمد درون قطار، باعث می‌شود که بتوانیم طولانی بودن مسیر را تحمل کنیم.
راه رفتن، باعث می‌شود که در وضعیت نشسته یا خوابیده خشک نشویم. درست است که راهروی قطار، خیلی عریض نیست، اما کمک می‌کند که کمتر به پاها و کمرمان فشار بیاید. یک قدم زدن ساده، می‌تواند کسالت سفر را کمتر کند. 
داشتن رستوران در همه قطارها، برای خوردن یک لیوان نوشیدنی یا دور هم جمع شدن و حرف زدن، از دیگر مزیت‌های قطار است. یک مکان عمومی که فرصت صحبت کردن‌های دو یا چند نفره را می‌دهد. تا بتوانیم بخشی از مسیر را بگذرانیم و خاطره سفر را ماندگارتر کنیم.
 

انتخاب و خرید بلیط قطار مناسب

قطارهای کلاسیک و قدیمی، یکی از انتخاب‌هایی است که داریم. اما از 90 سال پیش که راه آهن و شبکه ریلی در ایران افتتاح شده، قطارهای مختلفی به آن اضافه شده است. یکی از این نوع قطارها، همانی است که خیلی از ما در کودکی با آن خاطره داریم. یا حداقل عکسش را به عنوان نماد قطار در جاهای مختلف دیده ایم. اما با گذشت زمان، شرکت‌های خصوصی و دولتی دیگری نیز واگن‌های دیگری به شبکه ریلی اضافه کرده اند. در بین آنها می‌توانیم به قطارهای فدک، قطار جوپار، بن ریل، پارس لاریم، و... نیز به این ناوگان اضافه شده‌اند.
همان قدر که امنیت و رفاه مهم است، قیمت بلیط قطار هم اهمیت دارد. بنابراین نیاز به درگاهی داریم که بتوانیم قطارهای مختلف، در کنار قیمت و مدت زمان حرکت را مشاهده کنیم. قیمت بلیط قطار علی بابا را می‌توانید از ارزان‌ترین تا گران‌ترین ببینید. ضمن اینکه می‌توانید با مواردی نظیر ساعت حرکت و شرکت‌های ریلی انتخاب‌هایتان را محدود کنید.

خرید اینترنتی بلیط قطار: یک مسیر ساده

در علی بابا، امکان خرید اینترنتی بلیط قطار را برای شما فراهم شده است. برای خرید یک بلیط مناسب، کافی است مبدا و مقصد سفر، به همراه روز آن را در این سامانه وارد کنید. قطارهای مختلف، را به همراه زمان حرکت، زمان رسیدن به مقصد، شرکت ریلی، تعداد نفرات در یک کوپه، ظرفیت باقی مانده، به علاوه ایستگاه‌های بین راهی مشاهده کنید. 
اطلاعاتی که از طریق این سامانه دریافت می‌کنید، خیلی بیشتر از اطلاعات غیرآنلاین و حتی سایت های جهانی فروش بلیط قطار است. با صبر و حوصله می‌توانید تک تک گزینه‌ها را بررسی کنید. زمان خودتان را با زمان قطارهای باقیمانده تنظیم کنید. نوع و کیفیت قطاری که قصد خرید بلیط آن را دارید، بررسی کنید. گاهی وقت‌ها، قیمت کمی بالاتر، به امنیت و رفاهش می‌ارزد.
برای راحتی بیشتر، خوب است درباره قطارها اطلاعات کسب کنید. عکس‌هایی که از داخل واگن‌ها وجود دارند، به شما در انتخاب بهتر کمک می‌کنند. قطارهای لوکس خوبی در ناوگان ریلی دیده می‌شوند که کم از هواپیما ندارند. درست است که زمان بیشتری را در مسیر هستید، اما کیفیت سفر تفاوت چندانی ندارند. 

چند نکته هنگام خرید اینترنتی بلیط قطار

هنگام خرید اینترنتی بلیط قطار، نیاز دارید که کد ملی یا پاسپورت خودتان را همراه داشته باشید. اطلاعات درج شده روی آنها، برای خرید مطمئن لازم است. هر تعدادی که باشید، نیاز است که کد ملی و نام آنها، به طور مجزا وارد شود.
اگر تعدادتان به اندازه ای هست که در یک کوپه جا بشوید، امکان خرید کوپه دربست را نیز دارید. حتی با یکی دو نفر کمتر هم می‌توانید یک کوپه را دربست کنید. نفرات خالی با 75 درصد قیمت کمتر، قابل خریداری هستند. قطارهای سالنی، امکان خرید کوپه دربست را ندارند.
اگر قیمت برایتان مهم است، می‌توانید قطارها را بر اساس میزان قیمت، مرتب کنید. اگر زمان برایتان مهم است، براساس زمان، لیست را مرتب کنید. همه این امکانات فقط با چند تا کلیک ساده در دسترس شما هستند.

مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. هم اکنون تخصص او طراحی و توسعه وب است.

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.