جبران خسارات تصادف پراید با چه کسی است؟

جبران خسارات تصادف پراید با چه کسی است؟
با توجه به استفاده‌ای که این روزها از وسایل نقلیه می‌شود، همیشه خطر در کمین است و برای جبران هزینه‌های ایجاد شده، بیمه شخص ثالث طراحی شده است. بیمه ثالث برای تمام خودرو دو نوع پوشش جانی و مالی را در نظر گرفته تا نگرانی برای حادثه‌ها رانندگی وجود نداشته باشد. دقت کنید که هرچه میزان سقف تعهدات بیمه نامه بیشتر باشد، هزینه بییشتری هم هنگام بروز حادثه پرداخت می‌شود. همچنین پراید جزو خودروهای محبوب است که به علت استقبال از این خودرو، بهتر است قیمت بیمه شخص ثالث پراید را بدانید. بنابراین تا انتهای متن همراه ما باشید تا با راه حل مقایسه یا استعلام پوشش‌ها و خدمات شرکت‌های بیمه آشنا شوید.
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

بیمه شخص ثالث چیست؟

همانطور که از نام بیمه شخص ثالث مشخص است، این بیمه به جبران خسارت‌های افراد آسیب دیده در حادثه رانندگی می‌پردازد. همچنین در قرارداد بیمه به شخص اول، بیمه‌گزار به شخص ثانی بیمه‌گر و به فرد زیان دیده شخص ثالث گفته می‌شود. دو نوع پوشش مالی و جانی برای این بیمه نامه در نظر گرفته شده که با پرداخت حق بیمه از سوی بیمه‌گزار، قابل خریداری است و توصیه می‌کنیم که بالاترین سقف تعهدات را انتخاب کرد. زیرا با توجه به هزینه‌های ایجاد شده برای جبران خطرات جانی و هزینه‌های تعمیرات قطعات وسایل نقلیه زمینی، بیشترین غرامت پرداخت شود.
به طور کلی بیمه ثالث جزو بیمه نامه‌های اجباری است و باید همه وسایل نقلیه زمینی مانند: خودروی پراید آن را تهیه کنند. در غیر این صورت اگر بیمه شخص ثالث را تمدید نکنید با جریمه دیرکرد بیمه نامه و توقیف خودرو توسط پلیس روبه رو خواهید شد. بیمه شخص ثالث پراید خسارت‌های جانی و مالی شخص ثالث، همچنین خسارت جانی به راننده مقصر را پوشش می‌دهد. در حقیقت، خرید بیمه شخص ثالث خودروی پراید به رانندگان کمک می‌کند تا خسارت‌های مالی و بدنی وارد به اشخاص ثالث را جبران کنند. راننده پراید در صورت دارا بودن بیمه شخص ثالث در تصادف با هر خودروی دیگر، دیگر نگران خسارت‌های وارد شده به خودروی مقابل نخواهد بود.

بیمه شخص ثالث پراید، چه پوشش‌هایی دارد؟

فرقی ندارد که شما برای چه وسیله نقلیه‌ای بیمه ثالث خریداری می‌کنید باید بدانید که این بیمه نامه دو نوع پوشش مالی و جانی دارد که در صورت بروز حادثه رانندگی تا سقف تعهدات جبران خسارت‌های وارد شده به شخص ثالث را متعهد می‌شود. به طور کلی پوشش‌های بیمه شخص ثالث پراید و سقف تعهدات به شرح زیر هستند:
  • خسارت‌ جانی که به فرد زیان‌ دیده وارد می‌شود تا سقف پوشش جانی سال 1401 در ماه‌های حرام 800 میلیون تومان و در ماه‌های غیرحرام 600 میلیون تومان جبران خسارت خواهد شد.
  • خسارت مالی که به فرد زیان ‌دیده وارد می‌شود با حداقل 20 میلیون تومان و حداکثر 400 میلیون تومان جبران هزینه خواهد شد.
  • خسارت جانی که به راننده یا سرنشینان خودروی مقصر حادثه وارد می‌شود، بر مبنای دیه ماه غیرحرام 600 میلیون تومان برای سال ۱401 مشخص شده است که شرکت‌های بیمه آن را متعهد می‌شوند.
بیمه شخص ثالث خسارات جانی و مالی را پوشش می دهد

بیمه شخص ثالث پراید برای رانندگی در حالت مستی

شاید شما هم جزو افرادی باشید که بخواهید درباره قوانین بیمه شخص ثالث بیشتر اطلاعات کسب کنید. آیا در بیمه شخص ثالث پراید، در صورتی که راننده پراید هنگام رانندگی مست است مشمول دریافت خسارت می شود؟
بله. اما بهتر است بدانید اگر ثابت شود که راننده خودروی پراید هنگام تصادف مست بوده است، عوامل مختلفی بررسی خواهد شد که منجر به جریمه می‌شود و به شرح زیر هستند:
  • در صورتی که راننده‌ای در حال مستی رانندگی کند، علاوه بر اینکه اجرای شلاق حدی دارد باید مبلغ چهار میلیون ریال هم به عنوان جریمه نقدی پرداخت کند. البته که گواهینامه شخص مرتکب به تخلف هم تا مدت 6 ماه ضبط خواهد شد.
  • اگر راننده‌ای در حال مستی رانندگی کند و منجر به تصادف و بروز خسارت جانی منجر به فوت یا آسیب کمتر از فوت شود، علاوه بر اجرای شلاق، باید بیش از دو سوم مجازات ذکر شده را تشدید کرد. همچنین با توجه به ماده 718 قانون مجازات اسلامی ‌در رانندگی، اگر راننده‌ای در حال مستی منجر به حادثه فوت یا آسیب بدنی شود، دادگاه می‌تواند راننده خاطی را برای مدت یک تا پنج سال از رانندگی محروم کند.
به طور کلی می‌توان اینگونه بیان کرد که علاوه بر قانون بیمه شخص ثالث در حالت مستی، جرائم دیگری هم برای راننده مست وجود دارد که با توجه به شرایط ایجاد شده باید اجرا و راننده متخلف مجازات شود.

عواقب عدم تهیه بیمه شخص ثالث

به طور کلی بیمه ماهیت جبران کننده دارد و تلاش می‌کند که ذهن و خیال افراد را هنگام بروز حادثه رانندگی آرام کند. اما اگر بیمه شخص ثالث پراید را خریداری نکنید با عواقب مختلفی روبه رو خواهید شد. همانطور که مزیت‌های استفاده از بیمه ثالث زیاد است، عواقب جبران ناپذیری مانند: پرداخت جریمه نقدی یا حتی جبران خسارت‌های وارد شده در حادثه وجود دارد. برخی از عواقب عدم تهیه بیمه ثالث را عنوان خواهیم کرد.
داشتن بیمه برای تمامی انواع مدل پراید ضروری است

جریمه نقدی

در صورت عدم خرید و تمدید بیمه ثالث با جریمه روبه رو خواهید شد، این موضوع را از ابتدای متن توضیح داده‌ایم. پس با توجه به اینکه بیمه شخص ثالث یک بیمه نامه اجباری است، در صورت عدم تمدید به موقع، باید جریمه پرداخت کرد. این جریمه با نام جریمه دیرکرد تمدید بیمه نامه نام گزاری شده است که به صورت روزشمار بوده و در صورت عقب انداختن تمدید بیمه ثالث به ازای هر روز تاخیر تمدید بیمه شخص ثالث، مبلغی به حق بیمه پایه اضافه خواهد شد. همچنین این جریمه روز شمار بوده و به مدت 365 روز است.

توقیف خودرو

توقیف خودرو یکی دیگر از عواقب عدم تمدید بیمه شخص ثالث پراید است. در حقیقت تمام افرادی که خودرو دارند، می‌دانند که بدون داشتن بیمه ثالث اجازه رانندگی و تردد در خیابان‌ها را نخواهند داشت. بنابراین اگر پلیس راهنمایی و رانندگی استعلام خودروی پراید یا هر وسیله نقلیه دیگر را داشته باشد که فاقد بیمه نامه ثالث است، خودرو را توقیف کرده و علاوه بر جریمه نقص قوانین، دستور انتقال به پارکینگ را صادر خواهد کرد. با انتقال خودرو به پارکینگ هزینه‌های بیشتری را هم باید پرداخت کنید. در حقیقت برای خروج خودرو از پارکینگ باید جریمه‌های ثبت شده خودرو را که با عنوان خلافی ماشین ثبت شده صفر کرد تا آزاد سازی خودرو انجام شود.

پرداخت دیه توسط راننده مقصر در حادثه

قانون مدنی کشور برای افرادی که به اشخاص دیگر صدمه یا آسیب وارد می‌کنند، جبران خسارت‌ها و هزینه‌های ایجاد شده را الزامی‌‌ می‌داند. با توجه به این شرایط اگر راننده‌ای به شخص ثالثی خسارت وارد کند باید جبران خسارت داشته باشد که با توجه به قانون بیمه شخص ثالث می‌توان این جبران هزینه‌ها را به بیمه‌گر منتقل کرد. بنابراین در صورت خرید بیمه شخص ثالث، نگرانی برای جبران هزینه‌های ایجاد شده ناشی از حادثه، کاهش پیدا می‌کند. اما در صورتی که این بیمه نامه را خریداری نکرده باشید، تمام هزینه‌های ایجاد شده را باید راننده یا مالک خودرو پرداخت کند.

اهمیت خرید بیمه شخص ثالث

همانطور که در قسمت قبل توضیح داده شد، مهم است که قبل از خروج از پارکینگ منزل از انقضای بیمه نامه خود مطمئن بود تا با عواقب عدم تهیه بیمه ثالث روبه رو نشد. البته که فرقی نمی‌کند از خودروی خود برای تردد در خیابان استفاده می‌کنید یا به طور کلی در پارکینگ است، تهیه بیمه شخص ثالث اجباری ‌است و باید آن را تهیه کرد. برای اینکه فراموش نکنید بیمه شخص ثالث پراید شما به اتمام رسیده یا نه می‌توانید از روش‌های استعلام بیمه استفاده کنید. شرکت‌های بیمه تقریبا قیمت‌های یکسانی برای بیمه شخص ثالث ارائه می‌کنند. اما قیمت، به تنهایی نمی‌تواند عامل تعیین‌کننده در خرید بهترین بیمه شخص ثالث باشد. در انتخاب و خرید بیمه شخص ثالث باید عوامل مختلفی نظیر: توانگری شرکت بیمه، میزان پوشش مالی ارائه شده، کیفیت پرداخت خسارت، تعداد شعب، سهم از بازار و... مدنظر قرار گیرند. شما می‌توانید برای استعلام بیمه شخص ثالث از شرکت‌های مختلف به سایت bimeh.com مراجعه نمایید. سپس آنها را با هم مقایسه کنید و بهترین بیمه شخص ثالث را انتخاب و پروسه خرید آنلاین بیمه شخص ثالث خود را از https://bimeh.com/thirdparty  پیش ببرید.
بیمه دات کام یکی از کارگزاری‌های آنلاین بیمه است که شرایط استعلام، مقایسه و خرید انواع بیمه را فراهم کرده تا نگرانی برای خرید بیمه نامه وجود نداشته باشد. بیمه دات کام به عنوان یک سامانه خرید اینترنتی بیمه ، شرایط استعلام و مقایسه خدمات، پوشش‌ها و قیمت بیمه در شرکت‌های بیمه‌ای را فراهم کرده تا بیمه‌گزار تنها با چند کلیک برای انتخاب و خرید بیمه اقدام کند. همچنین در صورتی که نیاز به یادآوری برای تمدید بیمه دارید، کافی است که از سیستم یادآور این سامانه بهره‌مند شوید. البته بدون محدودیت مکانی و زمانی کافی است که به صفحه اصلی وب سایت بیمه دات کام مراجعه کرده و در لیست محصولات، بیمه شخص ثالث یا هر بیمه نامه دیگر را انتخاب کنید تا مراحل صدور برای شما انجام شود.
 

مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. هم اکنون تخصص او طراحی و توسعه وب است.

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.