حالت شب (Night Mode) می‌تواند الگوی خواب افراد را تغییر دهد

حالت شب (Night Mode) می‌تواند الگوی خواب افراد را تغییر دهد
دانشمندان بر این باورند که بدلیل اینکه نور آبی شباهت زیادی به رنگ‌های گرگ و میش دارد، می‌تواند به مغز ما نشان دهد که شب است.
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

ممکن است چراغ آبی تلفن شما مختل کننده الگوی خواب شما نباشد، یا حداقل به اندازه Night Mode تاثیر نداشته باشد. دانشمندان دریافتند که نگاه کردن به نورهای با رنگ خنک‌تر در عصر و رنگ‌های گرم‌تر در روز "برای سلامتی ما مفید است". به گفته آنها، ساعت بدن از ظاهر کم رنگ و تاریک گرگ و میش برای تعیین زمان خواب استفاده می‌کند.

گفته می‌شود: "فناوری‌هایی وجود دارند، که ما را از در معرض قرار گرفتن نور صفحات محدود می‌کنند. به عنوان مثال، با تغییر رنگ صفحه‌نمایش در دستگاه‌های تلفن همراه، ممکن است پیام‌های اشتباهی برای مغز ما فرستاده شود." این به این دلیل است که تغییرات کوچکی که در میزان روشنایی صفحه ایجاد می‌شود با رنگ‌هایی همراه است که بیشتر به روز شباهت دارد.

پیش از این، اعتقاد بر این بود که نور آبی باعث اختلال در الگوهای خواب ما می‌شود ولی حالت Night Mode در برنامه‌های هر دو تلفن Android و iOS، با طرح‌های رنگی معکوس با هدف تولید فشار کمتربه چشم وباتری‌ها محبوبیت دارد. این محبوبیت در برنامه‌های تلفن همراه و Desktop، در همه چیز از Gmail گرفته تا اینستاگرام و Pinterest و همچنین وب‌سایت‌ها و مرورگرها بسیار دیده شده است.

افسون کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی و فعال در حوزه وب و علاقمند به تکنولوژی‌های جدید وب است که سعی می‌کند مطالب جدیدی که در این زمینه در دنیا منتشر می‌شوند را به زبان فارسی ترجمه و در اختیار کاربران فارسی زبان قرار دهد.

نظرات و سوالات کاربران

ارسال پاسخ افسون بهرامی
افسون بهرامی
سه شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ ۰۱:۲۹
در پاسخ به دیدگاه ugd ارسال شده در دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ ۰۲:۱۷
آخرش نفهمیدم میخواد بگه night mode خوب نیست؟ برای چشم کدوم خوبه برای الگوی خواب کدوم؟
نایت مود خوب هستش هم به چشم فشار کمتری میاره و هم به باتری موبایل ولی اگر نور ابی ان در روز استفاده شود الگو خواب را به هم میریزد یعنی فکر می کنید که شب است و موقع خواب شده است.
ارسال پاسخ ugd
ugd
دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ ۰۲:۱۷
آخرش نفهمیدم میخواد بگه night mode خوب نیست؟ برای چشم کدوم خوبه برای الگوی خواب کدوم؟