نکاتی برای نوشتن یک رزومه‌ی عالی

نکاتی برای نوشتن یک رزومه‌ی عالی
در بیش‌تر مصاحبه‌های شغلی، اولین برداشت کارفرما از شما با رزومه‌ای که ارائه می‌دهید شکل خواهد گرفت. اگر بتوانید اولین تأثیر خوب را ایجاد کنید، وارد مرحله‌ی بعدی فرایند استخدام می‌شوید. در غیر این صورت، رزومه‌ی شما به احتمال زیاد آرشیو می‌شود و فرصتی برای انجام مصاحبه‌ی شغلی نخواهید داشت. به همین دلیل، ضروری است که برای ساخت رزومه ‌ای که سرنوشت شغلی شما را تا حد زیادی تعیین می‌کند، وقت بگذارید.
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

شفاف و مختصر بنویسید

پیش از اقدام برای نوشتن رزومه، ابتدا باید اهداف خود را مشخص کنید. این به معنای تعیین کردن هدفتان از وارد شدن یک آگهی استخدام و انواع مهارت‌های مورد نیاز برای به دست آوردن آن است. این‌ گونه می‌توانید بقیه‌ی رزومه‌ی خود را بر مبنای این هدف تنظیم کنید. هنگام نوشتن رزومه‌ی خود، در مورد اهدافتان و نیز مهارت‌ها و استعدادهایی که دارید، شفاف باشید. آیا به جزئیات زیادی اشاره می‌کنید؟ می‌توانید در طی مصاحبه‌ی خود این کار را انجام دهید. تلاش کنید توضیحات مختصر و مفیدی راجع به خودتان ارائه دهید. ایجاد لیست‌های گلوله‌ای (bulleted lists) با جملات کوتاه بهترین شیوه برای انجام این کار است. به‌یاد داشته باشید کارفرما رزومه‌ی شما را از بین چندین رزومه اسکن می‌کند. با استفاده از روش یادشده، مطالعه‌ی نکات برجسته‌ی رزومه خود را برای او آسان کنید.

از کلمات کلیدی استفاده کنید

رزومه‌ی شما همچنین باید حاوی کلمات کلیدی مانند «نظارت»، «مدیریت»، «آمادگی» و «توسعه‌یافته» باشد. این کار نه تنها به برجسته شدن رزومه‌ی شما کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود رایانه‌های اسکنر که در بسیاری از شرکت‌ها برای بررسی محتوای رزومه‌ها استفاده می‌شود، بتواند رزومه‌ی شما را شناسایی کند. با کمک این اسکنرها، مدیر استخدام کلمات خاصی را وارد می‌کند که به موقعیت شغلی موردنظرشما مربوط می‌شوند و رایانه این کلمات را در متن تمامی رزومه‌ها جست‌وجو می‌کند. در صورت عدم تطابق، رزومه‌ی شما نادیده گرفته خواهدشد.

تکالیف خود را انجام دهید

ممکن است شما دارای مهارت‌ها و استعدادهای زیادی باشید، اما لزوما همه‌‌ی آن‌ها برای شرکت ارزش‌مند نیستند. تکالیف خود را انجام دهید تا بتوانید خواسته‌های شرکت در موقعیت شغلی موردنظرتان را تأمین کنید. برای مطابقت با نیازهای شرکت، این نقاط‌‌قوت را در رزومه‌ی خود برجسته کنید. با پیروی از این توصیه‌های ساده، احتمال شکل‌گیری مصاحبه‌ی شغلی بیش‌تر می‌شود و در ادامه، بستگی به خودتان دارد که با کارفرمایتان چگونه برخورد کنید.
 

مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. هم اکنون تخصص او طراحی و توسعه وب است.

نظرات و سوالات کاربران

ارسال پاسخ زنجاب
زنجاب
پنج شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ۱۸:۳۳
آموزش خوبی بود سپاس از آموزشتون