10 کار مفید که می توانید با سرور اختصاصی انجام دهید

10 کار مفید که می توانید با سرور اختصاصی انجام دهید

در جامعه امروزی با فناوری های گسترده و پیشرفت تکنولوژی هر کسب و کاری برای پیشرفت به یک وب سایت کاملا کاربردی نیاز دارد تا بتواند کسب و کار و محصولات خود را بصورت آنلاین معرفی کند. در حال حاضر چندین میلیون وب سایت در سطح اینترنت وجود دارد که این نشان دهنده این است که افراد باهوش ین را فهمیده اند . برای راه اندازی یک وب سایت کاربردی و مفید اتدا به یک فضای میزبانی نیاز دارید، در ابتدای کار یک سرویس اشتراکی انتخاب منطقی است، اما با رشد کسب و کار آنلاین شما و افزایش آمار بازدیدکنندگان سایت، شما نیاز به یک ارائه دهنده خدمات اختصاصی دارید  و یک سرور اختصاصی می تواند بخوبی جوابگوی نیاز وب سایت شما باشد. کاربرد یک سرور اختصاصی  تنها برای راه اندازی وبسایت نمی باشد بلکه موارد بسیاری وجود دارد که شما می توانید از سرور اختصاصی استفاده کنید. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید .در این مقاله  10 کاربرد مفید یک سرور اختصاصی به ترتیب آورده شده است.

دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

 

سرور اختصاصی ایران وب داده


10 کاربرد مفید سرور اختصاصی

1. میزبانی وب سایت :

محبوب ترین کاربرد یک سرور اختصاصی برای میزبانی سایت می باشد. اگر یک وبسایت بزرگ پربازدید دارید یک سرور اختصاصی برای شما کاملا ضروی می باشد. در ابتدا برای راه اندازییک فضای میزبانی مشترک می تواند جوابگو باشداما باپیشرفت سایت وبازدید کنندگان زیاد پتانسیل یک سرور اختصاصی را بدست خواهید آورد.

تفاوت سرور اختصاصی و هاست اشتراکی : در هاست اشتراکی یا حتیسرور مجازی شما منابع را با دیگران بصورت اشتراکی استفاده می کنید، منابع سایت محدود شده است این بدان معنی است که اگر بازدیدکنندگان زیاد باشند نمی توانند به سایت دسترسی داشته باشند که این ضرر زیادی به  کسب وکار شما می زند. اما با سرور اختصاصی این مشکلات وجود نخواهد داشت زیرا تنها سایت شما بر روی آن سرور است و منابع بصورت نامحدود می باشد. هیچ اشتراکی برای پهنای باند،  فضای دیسک، سی پی یوو.. وجود ندارد. که این باعث می شود فضای زیادی برای رشد آنلاین برند و سایت شما وجود داشته باشد.

2. فایروال اختصاصی :

یکی از کاربردهای سرورهای اختصاصی استفاده از فضا به عنوان فایروال اختصاصی است. نرم افزارها و سخت افزارهای تجاری زیادی  در بازار موجود است که بسیار گرانقیمت هستند. یک سرور اختصاصی به خوبی این نرم افزارهاو سخت افزار ها کار می کند. فایروال با فیلتر کردن تمامی اطلاعاتی که از طریق اینترنت به رایانه یا شبکه خصوصی شما می تواند وارد شود از اطلاعات شما در برابر حملات سایبری محافظت می کند. همچنین فایروال به عنوان خط دفاعی مقاوم برای رایانه های متصل به هم و شبکه شده در سازمان ها و شرکت ها بکاربرده می شود.

3.میزبانی کلود شخصی :

با توجه به اینکه فضای ابری بهترین راه ذخیره و بازیابی داده ها در حال حاضر می باشد و بزرگترین مزیت آن این است که هر اطلاعاتی از جمله عکس، فیلم ، فایل ها و... را می توان بر روی فضای ابری ذخیره کرد. یک سازمان می تواند از یک سروراختصاصی ، برای میزبانی کلود یا فضای ابری  شخصی استفاده کند و همه کارکنان به تمامی موارد و داده های آن از طریق گوشی موبایل، تبلت چه در داخل و چه در خارج شرکت دسترسی داشته باشند.

4. استفاده به عنوان گیم سرور :

یکی دیگر از کاربردهای سرور اختصاصی به ویژه سرور اختصاصی ایران  برای راه  اندازی گیم سرور است به دلیل پینگ پایین و پهنای باند بالا درسرور اختصاصی این گزینه بسیار مناسبی است. شما می توانید با اجرای هر تعداد  بازی کامپیوتری این بازی را بصورت اشتراکی با دیگران بازی کنید. مانند بازی های تحت وب و بازی های دا خل گیم نت . مهمترین مسئله پینگ پایین در بازی است با این روش شما می توانید با کمترین پینگ با دوستانتان بازی کنید.

5. سرور بک آپ و دانلود :

همیشه احتمال ازدست رفتن سایت یا اطلاعات روی سایت وجود دارد، پس تهیه یک نسخه پشتیبان کاری بسیار  پر اهمیت می باشد. اگر یک مکان ایدآل برای داشتن نسخه پشتیبان یک سرور اختصاصی می باشد. همچنین از سرور اختصاصی می توانید به عنوان یک دانلود سرور استفاده کنید. البته سرویس هایی مخصوص دانلود وجود دارد که برای اینکار بهینه شده اند ولی مزیت سرور اختصاصی آزادی عملی است که وجود دارد. راه اندازی یک دانلود سرور نیاز به تنظیمات خاصی دارد و شما تنها با چند مرحله می توانید تمامی این تنظیمات را روی هاستی که از سرور اختصاصی خود مجزا کرده اید، اعمال کنید.

6. راه اندازی VoIP (پروتکل صدا از طریق اینترنت):

پروتکل VoIP یا صدا از طریق اینترنت، امکان ارسال صدا از طریق اینترنت را فراهم می کند.  در واقع تکنولوژی ای است که شما به جای استفاده از یک بستر تلفن مخابراتی با امکانات محدود و با پرداخت هزینه به مخابرات و اپراتور های ارائه دهنده خدمات، با استفاده از بستر اینترنت صدا را از طریق IP منتقل می کنید. انجام این کار مزایای بسیاری دارد، از جمله داشتن کنترل بیشتر و مکالمات با کیفیت بهتر. آموزش های زیادی در سطح اینترنت برای راه اندازی و استفاده از VoIP بر روی سرور اختصاصی  وجود دارد و شما در کمترین زمان ممکن می توانید آن را راه اندازی و اجرا کنید.

7. راه اندازی سرور VPN :

شما میتوانید برای استفاده از 1 عدد آی پی ثابت در تمامی مکان ها اقدام به راه اندازی VPN بر روی سرور اختصاصی نمایید . از سرور های اختصاصی در راه اندازی vpn میتوان برای افزایش امنیت استفاده کرد، این کار به سادگی با نصب نرم افزار های vpn بر روی بستر سرور مقدور است . متاسفانه همیشه تصور ما از vpn دور زدن تحریم ها دور زدن سیستم فیلترینگ بوده، در صورتی که vpn در ابتدا برای افزایش امنیت بوده است و بعد ها برای دور زدن تحریم ها استفاده شده .

8. نصب مجازی ساز:

شما می توانید با نصب مجازی سازهایی مانند kvm , vmware  اقدام به مجازی سازی سرور کرده و با اینکار امکان نصب چندین سیستم عامل مختلف بر روی یک سرور امکان پذیر می باشد. در حالت کلی بدون استفاده از مجازی‌ سازی، صاحبان این سرورها مجبور هستند فقط یک نوع سیستم عامل را برای سرورهای خود نصب کنند و تمامی منابع این سرور مختص این سیستم عامل باشد. با نصب مجازی ساز قادر به ساخت چندین سرور با منابع دلخواه هستید و می توانید اقدام به فروش هر کدام از سرور مجازی ها کنید و در آمدخوبی داشته باشید.

9. راه اندازی ربات های برنامه نویسی شده :

بسیاری از برنامه نویسان برنامه هایی می نویسند که برای تست و آزمایش آن نیاز به منابع بالا دارند و تهیه کامپیوترهایی با این منابع بسیار پر هزینه است، در نتیجه کاربران برنامه نویس می توانند با تهیه یک سرور اختصاصی برنامه های خود را بر روی سرور اجرا کنند.

10. برای ذخیره اطلاعات :

کاربرد دیگر سروراختصاصی برای ذخیره اطلاعات می باشد. و قتی حجم اطلاعات بسیار بالا باشد مثلا در حدود 100 ترابایت نگهداری آن بر روی سرور اختصاصی می تواند گزینه بسیار عالی باشد. ممکنه است فکر کنید برای آپلود فایل ها باید هزینه زیادی را صرف کنید اما اینطور نیست با استفاده از سرور اختصاصی ایران ترافیک داخلی در نظر گرفته می شود و هزینه چندانی ندارد.

پس همانطور که مشاهده کردید از سرور اختصاصی  استفاده های زیادی می توانید انجام دهید، حتی امکان استفاده از یک سرور اختصاصی برای چند کاربری وجود دارد. از یک سرور اختصاصی می توان به نحوی استفاده کرد که بتواند هزینه خود را بپردازد.

از سرور اختصاصی استفاده های دیگری نیز می توان کرد مانند راه اندازی یک نمایندگی فروش هاست و ریسلر و همچنین سرور مجازی بورس یا کارهای پیچیده تری مانند راه اندازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، پس یک سرور اختصاصی بسیار کاربردهای زیادی دارد و می تواند یک گزینه بسیار عالی برای شما باشد.

خرید سرور اختصاصی ایران

 

 

برای خرید سرور اختصاصی ایران می توانید به سایت وب داده مراجعه کنید. سرور اختصاصی ایران ، محصولی جدید در وب داده با برترین سخت افزار های روز بازار ، به کاربران ارائه می شود . جدا از کیفیت عالی سخت افزار سرور های اختصاصی وب داده از برترین دیتاسنتر قلب شهر تهران برای میزبانی انتخاب شده اند تا با تمامی استاندارد های ممکن سرور اختصاصی ارائه دهد. همچنین وب داده سرور مجازی ایران با پورت 10 گیگ نیزارائه می کند که کیفیت یک سرور اختصاصی را دارد وبرای اکثر موارد ذکر شده بالا می توانید استفاده کنید.

اگر برای ترید در صرافی های ارز دیجیتال مانند بایننس، کوکوین و غیره ، حساب پی پال، کردیت کارت یا کلیه کارهای فریلنسری یا راه اندازی سایت نیاز به وی پی اس دارید می توانید از سرورمجازی کشورهای مختلف وب داده از جمله سرور مجازی امارات ،هلند ،فنلاند ،ترکیه و... استفاده کنید. 

برای تماس با پشتیبانی سایت وب داده و آگاهی کامل از سرورهای اختصاصی و سرور های مجازی ایران می توانید با شماره تلفن 02191300210 تماس بگیرید یا به آدرس های زیر مراجعه نمایید و تمام ویژگی های سرور اختصاصی ایران و سرور مجازی ایران وب داده را مطالعه بفرمایید.

سرور اختصاصی ایران :

https://webdade.com/iran-dedicated-server

سرور مجازی ایران :

https://webdade.com/iran-vps-server

مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. هم اکنون تخصص او طراحی و توسعه وب است.

نظرات و سوالات کاربران

ارسال پاسخ لیا
لیا
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ ۱۴:۲۸
دوست دارید یه استارتاپ موفق با سرور اختصاصی، هاست و ... خوب داشته باشید؟ پیدایش میتونه کمک تون کنه فکر کنم