14 راه برای از دست دادن مشتری ها!!!

14 راه برای از دست دادن مشتری ها!!!
مشتریان بخش مهمی از هر کسب و کاری هستند.همچنین هنگامی که به حوزه وب سایت می رسیم اهمیت آن ها برای ما دو چندان می شود. با افزایش رقابت در اینترنت، گسترش تعداد مشتریان و همچنین حفظ مشاغل موجود ، نیازمند تلاش بسیار است.برخی کسب و کارها در فعالیت های بازاریابی، وقت و پول بسیاری را سرمایه گزاری می کنند که باعث به دست آوردن مشتری های جدید  و حفظ و بازگرداندن آنها میشود . متاسفانه، تنها وتنها یک اشتباه ساده، به از دست دادن مشتریان حتی وفادار ترین آنها می انجامد.
مشتریان لازمه سود هستند و از دست دادن آن ها مخل هر کسب و کار است. آگاهی از چگونگی جلوگیری از از دست دادن مشتریان طراحی وب سایت خود ،با درک آنچه می تواند منجر به ناراحت شدن و یا دور کردن مشتریان شود، شروع می شود. در زیر لیستی از 15 اشتباه که می تواند به از دست دادن مشتریان طراحی وب سایت  و در نهایت، کسب و کار شما منجر شود اشاره می کنیم.
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

1.کند بودن در پاسخگویی

تاخیر, قاتل درجه یک روابط بین بسیاری از طراحان وب و مشتریان آنها است.  هیچ چیز مانند قرار دادن مشتریان در انتظار طولانی برای ارائه خدمات آزار دهنده نیست.این باعث می شود که مشتریان شروع به ترک وب سایت نمایند و مشتریان جدید هم بدون فکر مجدد به دنبال لینک جدیدی  برای ارائه خدمات بیافتند.
مطمئن شوید که با مشتریان خود ارتباط برقرار نموده اید وآن ها را درجریان تمامی مراحل فرآیند قرار داده اید،بنابراین احساس نمی کنند که شما دچار کندی در کار شده اید یا آن ها را در انتظار طراحی و یا محصول معطل کردید.


2.عدم خوشرویی

با رقابت بسیار و حضور طراحان دیگر که میتوانند انتخاب شوند ،مشتری ها دوست دارند که احساس کنند که به آن ها در کاری که تصمیم دارند پولشان را خرج کنند ،ارزش داده می شود.برخورد با حسن نیت و خوشرویی با مشتریان , احساس خوشایندی از قدردانی را در میان آنها ایجاد می کند.اگر نمی خواهید کار زیادی برای توجه و احترام به مشتری های خود انجام دهید،در معرض خطر از دست دادن آن ها خواهید بود.
 با انجام ساده ترین راه ها مانند بدرقه کردن آنها و یا گفتن خواهش میکنم و متشکرم می توانید این راه طولانی را طی کنید .


3.نادیده گرفتن بازخورد مشتری

رضایت مشتری یکی از اهداف حیاتی هر شرکت است. بهترین راه برای  دانستن دقیق اینکه مشتری ها چه می خواهند این است که از آن ها دعوت کنیم تا پیشنهادات خود را برای چگونگی خدمات بهتر و پیشرفت هایی که آنان می خواهند ببینند،ارائه دهند.اکثر اوقات مشتری ها بازخورد خود را به جز در مواقعی از آن ها سوال می شود بیان نمی کنند. پس مدیریت و یا صاحبان کسب و کار باید هر گونه مسئله و نگرانی مشتری ها را در نظربگیرند و ان ها را بی درنگ رفع کنند. فردی که موفق به انجام این کار نشود در دراز مدت مشتری های خود را از دست می دهد.

 

4.رفتار متفاوت با مشتری ها

در هر کسب و کاری باید با مشتری ها یکسان برخورد کرد چه مشتری های جدید باشند و چه مشتری های قدیمی. در لحظه ای که مشتری ها احساس کنند که با آن ها رفتار متفاوتی دارید ،تصمیم به رفتن می گیرند. بنابراین اگر تصمیم به دادن تخفیف و یا برنامه ای تشویقی ویا پاداش دارید باید مطمئن شوید که برای همه مشتری ها در نظر گرفته اید و یا آن ها امکان مقایسه ندارند.


5.پرداخت هزینه های پنهان

هیچ چیز بدتر از پرداخت هزینه ی اضافی که بخشی از بودجه شما برای خرید محصولات و یا دریافت خدمات از یک کسب و کار نیست،نخواهد بود. بیشتر کسب و کارهایی که  هزینه های اضافی بدون اطلاع مشتریان  دریافت می کنند متهم به صادق نبودن می شوند .


سعی کنید مشتریان را در جریان دقیق ترین برآورد هزینه های پیش رو بگزارید. اگر 100% در مورد هزینه های پیش رو مطئن نیستید، صادق باشید واجازه دهید که مشتری ها در مورد برآورد هزینه های احتمالی در آینده بدانند. عدم انجام این کار باعث می شود که مشتری ها فکر کنند که شما صادق نبوده اید و با فریب دادن آن ها قصد گرفتن پول بیشتر از حد نیاز را داشته اید و در نهایت آن ها سایت را ترک می کنند ،زیرا هیچ کس دوست ندارد با افرادی که فکر می کنند آنها را فریب می دهند ،کار کنند.


6.عدم برقراری ارتباط

ارتباط موثر،تعیین کننده ی چگونگی سطح ارائه خدماتی است که مشتریان دریافت میکنند. ارتباط ضعیف با مشتریان باعث بازگشت آنان  به سوالاتی است که در طول اولین بازدید خود و یا تماس پاسخ داده شده است. بازدید مجدد و یا مشاهده سوالات گذشته مربوط به اولین خرید میتواند برای راهی که مشتری ها به خدمات شما می نگرند مضر باشد. این نه تنها برای شما و مشتری وقت گیر است بلکه حرفه ای نبودن و نداشتن دانش مورد نیاز مشتری نمایان می شود ،و همین مطمئنا باعث ترک سایت توسط مشتری می شود.


7.توبیخ مشتریان

ارتباط برقرار کردن با مشتری هایی که خواسته های زیادی دارند ،بسیار مشکل است و گاهی تا جایی پیش میرود که باعث آزار می شود. در طراحی وب سایت، برای شما تقریبا 100٪ اتفاق افتاده که تجربه یک مشتری مشکل ساز عصبانی و یا بی ادب نسبت به شما را داشته باشید.
پاسخگویی با بی ادبی هیچ خوب نیست، به خصوص اگر در مقابل مشتریان دیگر باشد. این می تواند پیام نادرستی برای مشتریان جدید باشد و می تواند به راحتی باعث گمراه شدن آن ها شود و به عنوان یک هنجار دربیاید که در زمان نارضایتی از کسب و کار شما به آن روی بیاورند.


این می تواند به تصویر هر کسب و کارضربه بزند و باعث فرار مشتریان جدید شود. به مشتریان اطمینان دهید که رفتار حرفه ای خود را در تمام زمان ها حفظ می کنید .


8. فشار بیش از حد برای معامله

هنگامی که خدمات  خود را به مشتری آینده نگر پیشنهاد می دهید ، فشار بیش از حد برای یک معامله می تواند احساس ناراحت کننده ای دریک مشتری ایجاد کند. مردم دوست ندارند در خرید چیزی تحت فشار قرار بگیرند، به خصوص اگر آن یک سرویس یا محصول باشد که آنها به آن علاقه ندارند. از این رو توصیه این است که قبل از هر گونه پیشنهادات در مورد آنچه یک مشتری ممکن است دریک سرویس یا محصول نیازداشته باشد ،بدانید. اگر شما نمی دانید که چه زمانی از فشار آوردن دست بردارید،مطمئنا یک مشتری بالقوه را از دست می دهید که ممکن است کلمه و یا روش فروش شما را که بیش از حد تهاجمی است منتشر کند.
 

9.نامرتب کار کردن

برداشت اول در کسب و کار بسیارمهم می باشد. اگر دفتر و یا محل کار شما کثیف است،کاری انجام نمیشود و یا آشفته است، این تصوری از شما را به مشتریان میدهد. نگه داشتن یک کسب و کار مرتب از جمله مهم ترین کارهایی است که در جذب مشتریان کمک میکند. محل کسب و کار به هم ریخته , تصویری منفی , آشفته و غیر قابل اعتمادرا به مشتری القا می کند و مطمئنا باعث بیرون رفتن هر مشتری از درب بدون نگاه کردن به پشت سرش می گردد.
 

10. محصولات و یا خدمات با قیمت بالا

قیمت گذاری محصولات و خدمات یک موضوع بسیار حساس درهر کسب و کار است که می تواند باعث آمدن و یا رفتن مشتریان شود. این بسیار حیاتی است که مطمئن شوید مشتریان برای درخط رقابت باقی ماندن، قیمت های منصفانه دریافت میکنند.
مشتریان همیشه خدمات و یا محصولاتی که با ارزش پول آنها برابر است را انتخاب می کنند و زمانی که آنها احساس می کنند که قیمت ها ناعادلانه هستند، بدون شک حس می کنند شما قصد فریب دادن آنها را دارید و سریعا از شما دور می شوند.
 
 
 

11.توصیه نکردن

گاهی اوقات شما قادر نخواهید بود تا یک مشتری را جذب و یا  یک سرویس را که کسی نیازدارد ،ارائه دهید. در چنین شرایطی، توصیه کردن است که می تواند به این تصور که می توان به شرکت شما اعتماد کرد،کمک کند. این به توسعه شهرت مثبت برای شما و شرکت شما به عنوان شرکتی که صادقانه و مفید کمک خواهد کرد،می انجامد.


12. مبالغه خدمات و یا محصولات

هرگز مبالغه در مورد چگونگی خدمات و یا محصولاتی که فراهم میکنید ،ایده ی خوبی نیست و مشتریان واکنش خوبی را نشان نمی دهند. هنگامی که مشتریان احساس می کنند که خدمات و یا محصولاتی که آنها خریداری کرده اند به اندازه ای که وعده داده شده بود،نیست،احساس می کنند که پول خود را هدر داده اند و آن شرکت فقط به دنبال پول آن ها بوده است. این کار شانس توسعه یک رابطه طولانی مدت و متقابلا سودمند را از بین می برد و مطمئنا به شهرت صدمه خواهد زد.


13.دست کم گرفتن رقابت

در میان بسیاری از اشتباهات که منجر به از دست دادن مشتری ها می شوند ،دست کم گرفتن توانایی رقبا در جذب مشتریان فعلی و بالقوه یکی از مهم ترین دلایل است. باید همواره در رقابت با دقت بود تا در این زمینه یک قدم جلوتر باشید زیرا رقابت در زمینه هایی که در یک کسب و کار  ضعف وجود دارد بیشتر به چشم می آید.


14.ارتباط دائم با مشتریان و در دسترس بودن

ارتباط با مشتری ها که باعث به وجود آمدن یک رابطه عمیق با  کسب و کارتان است یکی از مسائلی است که همواره باید در نظر گرفته شود. اطمینان داشتن از اینکه مشتری ها از خدمات شما در گذشته راضی بوده اند یکی از راهکارهای خدمات به مشتری است. مشتری ها با کسب و کارهایی کار می کنند که بتوانند روی آن ها حساب کنند. آنها می خواهند قادر به تلفن و ایمیل زدن و یا بازدید از شرکت طرف قرارداد خود باشند و پاسخ به سوالات و نیازهای خود را با سرعت دریافت کنند.


اگر شما به شدت به دنبال جذب مشتری هستید و کارمندان کافی برای پاسخگویی سریع به تلفن و ایمیل را ندارید، مشتری های راضی خود را از دست خواهید داد. همیشه مطمئن شوید که دارای کارکنان و فن آوری لازم و حیاتی برای ارائه خدمات عالی هستید تا مشتری ها و نظرات مثبت آن ها را از دست ندهید.
 

نتیجه

همانطور که مشاهده کردید اشتباهات بسیاری وجود دارد که طراحان وب سایت ممکن است انجام دهند که باعث ناامیدی و عصبانیت مشتری ها شود. این باعث از دست دادن مشتری های کنونی و بالقوه خواهد شد و یا بدتر از آن به شهرت شما صدمه بزند. 14 خطای احتمالی که گفته شد فقط تعداد کمی از چیزهایی هستند که شما به عنوان صاحب کسب و کار از انجام آنها باید اجتناب کنید، موارد بسیار دیگری نیز وجود دارد. همین دلیل است که شما نیاز به صرف زمان زیادی با تمرکز بر ارائه خدمات به مشتریان خود دارید و برای پیروزی در رقابت  و به دست آوردن مشتری های جدید باید آنها را خوشحال نگه دارید .
بدترین اشتباهی که در رابطه با مشتریان خود انجام داده اید چه بوده؟
آیاآن را برطرف کرده اید؟

افسون کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی و فعال در حوزه وب و علاقمند به تکنولوژی‌های جدید وب است که سعی می‌کند مطالب جدیدی که در این زمینه در دنیا منتشر می‌شوند را به زبان فارسی ترجمه و در اختیار کاربران فارسی زبان قرار دهد.

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.