۵ مزیت تبلیغات آنلاین

۵ مزیت تبلیغات آنلاین
تبلیغات آنلاین، تبلیغات اینترنتی و یا بازاریابی آنلاین راهکاریست برای دنیای مدرن که پتانسیل آن برای موفقیت کسب و کار شما بسیار بالاست. استراتژی‌های بسیاری برای یادگیری و به کارگیری آن وجود دارد، با این حال برای بسیاری از مردم روشی پیچیده و ترسناک تلقی می‌شود.
اگر برای شما هم این مبحث، پیچیده و سنگین به نظر می‌رسد، در مقاله پیش رو قصد داریم به شما یادآوری کنیم که برای به دست آوردن چه چیزی باید بجنگید. در این راستا ۵ مزیت این نوع تبلیغات را برای شما جمع آوری کرده‌ایم.
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

مزیت اول: تبلیغات آنلاین یک استراتژی بلندمدت است

بیایید به حقایق بنگریم. وقتی صحبت از گوشی‌های هوشمند، تبلت، لپتاپ یا کامپیوتر رومیزی به میان می‌آید، اغلب ما صاحب تعدادی از این نوع گجت‌ها هستیم. علاوه بر این، تقریبا همیشه متصل به اینترنت هستیم. این چه پیامی برای شما دارد؟
پیش از عصر تکنولوژی، مشتریان هرگز تا این حد در دسترس نبوده‌اند. تبلیغات آنلاین می‌تواند به راحتی برای شما از اقصی نقاط جهان، سرنخ ایجاد کند. جالب است بدانید بیش از نیمی از مردم جهان زیر ۳۰ سال و طبیعتا خوره تکنولوژی هستند و همچنین تکنولوژی به سرعت در حال رشد و نفوذ است؛ بنابراین تبلیغات آنلاین در ابتدای راه خود قرار دارد.

مزیت دوم: شما توسط تبلیغات آنلاین تحت کنترل هستید

مشکل استراتژی‌های تبلیغات سنتی اینست که معمولا در این روش‌ها محاسبه نرخ بازگشت سرمایه بسیار دشوار است و میزان هزینه شما تحت کنترل نیست. بیلبوردها، بروشورها، بنرها، تماس‌های تلفنی و ... همه دچار این مشکل هستند و اجرای یک کمپین با هدفمندی کامل در این روش تقریبا غیرممکن است. در نقطه مقابل، تبلیغات آنلاین وضعیت متفاوتی دارد. واضح است که در تبلیغات آنلاین هم، می‌توان بودجه را هدر داد، اما اگر بدانید به چه روش باید هزینه کنید، احتمال اتلاف بیهوده هزینه به شدت پایین خواهد بود.
دلیل اصلی این امر، وجود دیتا و تحلیل است. شما می‌توانید کاملا وارد جزئیات داده‌ها شوید و دریابید کدام بخش‌ها به درستی عمل می‌کنند و کدام‌ها خیر.

مزیت سوم: تبلیغات آنلاین می‌توانند به طرز شگفت‌انگیزی بهینه باشند

فارغ از اینکه تبلیغات شما پولی است یا رایگان، اینترنت می‌تواند بازدیدکنندگان بسیاری را به سمت کسب و کار شما بیاورد. مزیت یکتای محصول خود را بیابید، برندینگ خود را بهبود دهید و از کپی‌رایت مناسب استفاده کنید تا پتانسیل واقعی کسب و کار شما نمایان شود.
کلیدواژه اصلی اینست: ترافیک. ایده اصلی اینجاست که باید اعتمادسازی کنید و از قلاب‌های هوشمندانه‌ای استفاده کنید تا مصرف‌کنندگان را ترغیب و متقاعد کنید تا از شما خرید کنند. با این حال در نظر داشته باشید که هرگونه تبلیغات پولی در واقع تنها ترافیک را به شما اجاره می‌دهند. اگر بودجه شما به پایان برسد، آن ترافیک متوقف می‌شود و در نتیجه هرگونه درآمد بالقوه نیز پایان می‌یابد.
در نتیجه دو راهکار برای حل این موضوع وجود دارد. اول اینکه می‌توانید کاملا حساب شده عمل کنید و روند کار را بسنجید. این کار می‌تواند احتمال هدر شدن بودجه شما را کاهش دهد. گزینه دوم اینست که بر روی استراتژی تبلیغات آنلاین ارگانیک تمرکز کنید. استفاده از راهکار‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو و بازاریابی محتوا می‌تواند برای شما ترافیکی با کیفیت، ارزان و همیشگی ایجاد کند.

مزیت چهارم: تبلیغات آنلاین می‌تواند برای شما یک باشگاه هواداری بزرگ ایجاد کند

همه کارشناسان متفق القول معتقدند که هیچ ابزاری به قدرتمندی بازاریابی دهان به دهان وجود ندارد. این موضوع همواره برای صاحبان کسب و کار مانند یک رویا بوده و در گذشته دستیابی به آن بسیار دشوارتر بود. اما در حال حاضر با کمک شبکه‌های اجتماعی، اینترنت یک بستر برای همراهی مردم و همگام شدن با ایده‌های شما ایجاد کرده‌است.
به طور مثال، پشتیبانی مشتری خوب می‌تواند به راحتی به صورت ویروسی منتشر شود. این بستر به شما این فرصت فوق‌العاده را می‌دهد؛ به این معنا که دیگر نیازی نیست شما بودجه عظیمی را صرف بازاریابی خود کنید، پیشینه‌ای چندین ساله داشته باشید و یا تیم بسیار بزرگی داشته باشید تا در صنعت خود شناخته شده شوید.

مزیت پنجم: تبلیغات آنلاین به شما کمک می‌کند تا به مشتریان با کیفیت‌تری دست یابید

به نظر عجیب می‌رسد، نه؟! مطمئنا هر نوعی از مشتری، مفید است. اما تبلیغات آنلاین به شما کمک می‌کند افرادی را هدف قرار دهید که بیشتر به چیزی که شما می‌فروشید علاقمند هستند. ایجاد یک پرسونا از مشتری همیشه در کسب و کارها مهم بوده‌است اما در عصر اینترنت شما قادر هستید محل وقت گذرانی مشتریانتان را بیابید و تبلیغات آنلاین خود را دقیقا در مقابل چشم آنها قرار دهید (و فقط آنها).
ابزارهای جدید و مدرن تبلیغات آنلاین این اجازه را به کاربر می دهد که تنها تبلیغاتی که به حوزه کاری و علاقمندی آنها مرتبط است، مشاهده کنند و تبلیغات غیرمرتبط و آزاردهنده دیگر برای آنها نمایش داده نشود؛ که این قابلیت هم برای کاربر و هم کسب و کار مزیت بسیار بزرگی محسوب میشود.
در مقالات بعدی سعی خواهیم کرد به طور دقیق‌تر به انواع تبلیغات آنلاین، ابزارهای موجود برای مدیریت این نوع تبلیغات و مسائل مرتبط دیگر بپردازیم.

با تبلیغات دیجیتال تا بی نهایت

نظرات و سوالات کاربران

ارسال پاسخ شهریار
شهریار
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ۱۷:۰۳
مطلب مفیدی بود، ممنون از شما
ارسال پاسخ ahmad
ahmad
سه شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ ۲۲:۰۹
تجربه و ارتباطات قوی هم خیلی کار رو در تبلیغات جلو میندازه