استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی و بازاریابی استارت‌آپ‌ها - قسمت اول

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی و بازاریابی استارت‌آپ‌ها - قسمت اول
در سال‌های اخیر با تغییر رفتار کاربران و مشتریان، ابزارهای معرفی و تبلیغات هم تغییر کرده و این بیانگر این مورد است که هر کسب و کاری نیازمند بازنگری جدی در استراتژی تبلیغاتی و مدیریتی خود می باشد.
کاربران از ابزار و اپلیکیشن هایی که شخصی سازی شده باشد و امور زندگی آنها را تسهیل کند به شدت استقبال می‌کنند و همین چیز مانند خرید روزمره تا جستجوی شرکای تجاری با یک انگشت در یک قاب چند اینچی انجام می‌شود.
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

شبکه اجتماعی چیست؟

بنابر تعریف ویکی پدیا، شبکه اجتماعی مجازی بستری برای ارتباط نزدیک و تبادل نظر فرد با فرد ،سازمان با سازمان و فرد با سازمان می باشد.
بنابراین تمامی افراد و سازمان ها در بستری یکسان پس از ایجاد حساب کاربری می توانند برای رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی و اقدام کنند. بطور مثال یک کمپانی بزرگ و یک گرافیست فریلنسر بدون هیچ تفاوتی باید پس از ایجاد حساب کاربری نسبت به گسترش ارتباطات خود اقدام نموده و چه بسا فرد گرافیست بدون هیچگونه منبع انسانی و مالی، درآمد بیشتری از این راه کسب کند.
توییتر، فیسبوک، گوگل پلاس، پینترست، لیندکدین، تلگرام و اینستاگرام از مهمترین شبکه‌های اجتماعی دنیا با صدها میلیون کاربر هستند.

چرا و چگونه؟

سوالی که بیشترین حجم جستجو رو بین کسب و کارهای کوچک و بزرگ دارد ایجاد کرده این است که چگونه و از چه نقطه‌ای شروع کنیم؟
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال یا تبلیغات اینترنتی، ابزار و شاخه‌های متعددی مانند ایمیل مارکتینگ، سوشال مدیا مارکتینگ، بازاریابی محتوایی، تبلیغات بنری و.... دارند که هرکدام باتوجه به بودجه زمانی و ریالی و همچنین باتوجه به اهداف پروژه قابل استفاده هستند.

 بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

کاربران و دنبال کنندگان میلیونی در شبکه‌های اجتماعی از قشر به روز جامعه محسوب می‌شوند و شرکت‌ها میتوانند با ارائه اطلاعات و پیشنهادات مفید به این کاربران، نسبت به جذب آنها اقدام کنند.
حضور در این فضا، حضور در حریم شخصی مورد اعتماد کاربران است و این نکته بسیار مهمی برای هر کارشناس و مدیر تبلیغات است. در مقایسه با بازاریابی و پروموشن‌های سنتی که با صرف هزینه گزاف انجام میشد، در بازاریابی مدرن و دیجیتال مارکتینگ با استفاده از ابزارهای مفید مانند شبکه‌های اجتماعی شما میتوانید با صرف هزینه و وقت بسیار کم، پیام خود را به بازار هدف خود بصورت هدفمند و در مقیاس بالا برسانید.
برای برندینگ و معرفی خود و محصولاتتان شما می بایست کمی محتاط عمل کنید زیرا هر پست و نوشته شما تصویرگر برند شما خواهد بود. پست ها و نوشته های شما می تواند اهداف و آینده شما را به اطلاع کاربر برساند و برند های بزرگ در این راه از مفاهیم آموزشی و خیریه کمک می گیرند.
برای افزایش فروش توسط بازاریابی شبکه های اجتماعی شما می بایست ارتباط خوبی با کاربر برقرار کنید، بهترین خدمات و محصولات را با ذکر مزیت های آنها در مقایسه با رقبا به نمایش بگذارید و فرایند خرید را تسهیل کنید. تعامل با کاربران و احترام به نظرات آنها در فروش شما تاثیر مستقیم خواهد داشت همچنین مطالب شما نباید صرفا به محصولات اختصاص داده شود کمی تنوع در ارائه مطالب دلنشین‌تر خواهد بود.
قبل از هراقدام برنامه کوتاه مدت و بلندمدت محتوایی تهیه کنید و سعی کنید پست ها و مطالب شما اختصاصی باشد، برای تهیه متن و عکس خود زمان بگذارید تا بهترین ایده را پیاده کنید و برای مطالب و عکسهایتان قالب منحصر به فرد خود را پیاده کنید. در راه خود ثابت قدم باشید، شبکه اجتماعی شما یک پروژه نیست بلکه یک پروسه همیشگیست.
در مقالات بعدی با تمرکز بیشتری روی ابزارهای تبلیغات، مدیریت و کمپین‌های موفق در جهان صحبت می‌کنیم.
 

شراگیم یعنی مثل شیر، حدودا از سال 90 در زمینه دیجیتال مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی مشغولم و سعی میکنم هرروز مثل شیر با چالش‌های جدید روبرو بشم.

نظرات و سوالات کاربران

ارسال پاسخ ایران رویش
ایران رویش
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ۰۲:۰۳
بسیار عالی
iranrooyesh.ir