استارتاپ شما چگونه باید از Google Adwords استفاده کند؟

استارتاپ شما چگونه باید از Google Adwords  استفاده کند؟
برای فاندر استارتاپی که در دفترش نشسته، یا از خانه کار می‌کند، محیط پیچیده ادوردز ممکن است شبیه به تله باشد. اصلاً از کجا باید شروع کرد؟ آیا لازم است کسی را استخدام کنید تا کمپین‌های تبلیغاتی ادوردز را برایتان مدیریت کند، یا این کار را به یکی از اعضای تیم خود می‌سپارید؟
صرف نظر از اینکه کدام روش را انتخاب می‌کنید، شروع تبلیغات برای اولین کمپین در ادوردز می‌تواند با استرس بسیاری همراه باشد. اما شما دارید به ادوردز فکر می‌کنید و به همین خاطر می‌توانید خوشحال باشید و با نکاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌شود، رشد کمپین‌های خود را شروع کنید.
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

چه کسی باید کارهای Google Adwords را برای استارتاپ شما انجام دهد؟

استراتژی گوگل در هدایت اکانت‌های ادوردز، تا حد زیادی سرراست است و با راهنمایی‌های متعدد، تلاش می‌کند کمپین‌های شما بیشتر رشد کنند. اما همچنان نکات ظریف بسیاری وجود دارد که به احتمال زیاد، از آن‌ها خبر ندارید.
افرادی که برای مدیریت اکانت‌های PPC، از جمله ادوردز انتخاب می‌شوند، باید ذهنی خلاق و تحلیل‌گر داشته باشند؛ باید بتوانند تاکتیک‌ها را یاد بگیرند و در استفاده از آن‌ها حرفه‌ای شوند؛ باید بتوانند استراتژی‌های استارتاپ را درک کنند و آن‌ها را در کمپین‌های مختلف به کار گیرند. شما می‌توانید مدیریت اکانت ادوردز را به یکی از افراد تیمتان که علاقه‌مند به انجام کارهای بازاریابی است و از مهارت ریاضیات و نوشتاری خوبی دارد بسپارید.

در ابتدا باید چه کاری انجام دهید؟

این روزها، استارتاپ‌ها تلاش می‌کنند تا جای ممکن، فرایندهای بازاریابی خود را خودکار کنند و از مزایای فوق‌العاده آن بهره‌مند شوند. این مسئله در ادوردز هم صادق است و شما می‌توانید با استفاده از قابلیت Remarketing، کاربرانی که قبلا از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند را به عنوان جامعه مخاطب در نظر گرفته و تبلیغات خاصی را به آن‌ها نمایش دهید.
ویژگی remarketing گوگل، واقعاً فوق‌العاده است؛ شما تنها به ازای تعداد کلیک‌هایی که تبلیغاتتان دریافت می‌کنند، هزینه پرداخت می‌کنید. بنابراین، هزینه‌ای بابت نمایش تبلیغاتتان صرف نمی‌شود و تنها در صورتی که کاربری، به تبلیغات شما علاقه نشان دهد و روی آن‌ کلیک کند، هزینه آن کلیک برایتان محاسبه می‌شود و این یعنی صرفه‌جویی در هزینه تبلیغات.
 اولین کار شما در گوگل ادوردز، می‌تواند تنظیم و فعال کردن remarketing باشد. پس از فعال کردن این قابلیت، شما یک مجموعه از مخاطبین پیش‌فرض با عنوان All Users خواهید داشت که شامل تمام کاربرانی است که در مدت زمان مشخصی، از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند و کوکی وب‌سایت شما در دستگاه آن‌ها ذخیره شده است. اگر تعداد کاربران سایت شما محدود است و برای مثال، ۲۵۰۰ بازدیدکننده در هر ماه دارید، این مجموعه All Users می‌تواند نقطه شروع مناسبی باشد. اما بد نیست نیم‌نگاهی هم به مجموعه مخاطب‌هایی که از صفحات به‌خصوصی در سایت بازدید کرده‌اند داشته باشید:
  • بازدیدکنندگان صفحه محصول
  • بازدیدکنندگان صفحه تماس‌ با ما
  • کاربرانی که محصولی را به سبد خرید اضافه کرده‌اند
  • کاربرانی که بخشی از فرایند پرداخت را در سایت طی کرده‌اند
هنگام شروع کار با بخش مخاطبین (audiences)، راحت‌ترین راه این است که صفحات مقصد را بررسی کنید. اگر کاربران از صفحه تایید پرداخت بازدید کرده‌اند، می‌توانید بازدیدکنندگان آن صفحه را به عنوان یک مجموعه مخاطب در نظر بگیرید. کاربرانی که از صفحات خاص مثل /product ، /success-payment و ... بازدید کرده‌اند را در مجموعه‌های مختلفی دسته‌بندی کنید.
 

چگونه هزینه‌ها و میزان رشد را مدیریت کنید؟

اگر در یک صنعتی فعالیت می‌کنید که میزان رقابت در آن بالاست (مثلاً خرید آنلاین بلیت هواپیما)، ممکن است بخواهید هزینه‌های هر کلیک خود را به طرز عجیبی بالا در نظر بگیرید. اگر یک درصد از ترافیک PPC شما به مشتری تبدیل می‌شود و هزینه جذب مشتری (CPA) در استارتاپ شما، ۲۵ دلار است، متاسفم که به شما اعلام کنم که پرداخت ۵ دلار برای هر کلیک، اصلاً برای شما به صرفه نیست.
همیشه حواستان به نرخ تبدیل (CR) کمپین‌هایتان باشد و به هزینه کلیک‌ها (cpc) هم توجه کنید. این دو، متریک‌هایی هستند که آن‌چه را احتیاج دارید به شما خواهند گفت. به Google Search Console مراجعه کنید و لیستی از کی‌وردهایی که در آن‌ها از رتبه ارگانیک خوبی برخوردار نیستید تهیه کنید و به ادوردز اضافه کنید. اگر بودجه شما محدود است، استفاده از ادوردز برای از بین بردن حفره بین کی‌وردهای خوب و کی‌وردهای بد ارگانیک، تصمیم هوشمندانه‌ای خواهد بود.
اگر دارید از صفر شروع می‌کنید، لیستی از کی‌وردهایی که قصد دارید رتبه ارگانیک خوبی در آن‌ها داشته باشید تهیه کنید و به کمپین‌ ادوردز خود اضافه کنید. بودجه کمپین‌های خود را روی مبالغ کم تنظیم کنید و این بودجه را کم‌کم افزایش دهید تا به مروز، به نمایش (impression) خوبی برسید. باید از کی‌وردهای Broad Match استفاده کنید تا بتوانید محدوده وسیعی از کاربران را که این کی‌وردها را جستجو می‌کنند، جذب کنید. شما می‌توانید دقیقاً عبارتی که کاربران آن‌ها را جستجو کرده و تبلیغ شما را دیده‌اند را در بخش Search Terms در ادوردز مشاهده کنید/
توجه به عبارت‌ها و کی‌وردهای طولانی که کاربران جستجو می‌کنند، درک بهتری از این‌که چه کی‌وردی باید استفاده کنید به شما می‌دهد. از سوی دیگر، با افزایش تدریجی کی‌وردها، می‌توانید بفهمید که هر کی‌ورد برای این‌که در رتبه اول نمایش داده شود، چه هزینه‌ای را برای شما خواهد داشت.
پیدا کردن فردی که کمپین‌های شما را مدیریت کند، تنظیم و فعال‌سازی remarketing، و بررسی عمیق‌تر کی‌وردها و هزینه‌های آن‌ها، نیازمند صرف زمان است، اما شما را در موقعیت مناسبی برای یک شروع موفقیت‌آمیز قرار خواهد داد.
اگر کمپین‌های شما در مراحل اول، از موفقیت نسبی برخوردار هستند، برای افزایش تمرکز بر روی PPC و اختصاص بودجه بیشتر برای آن تردید نکنید؛ چرا که می‌تواند رشد شما را به میزان چشم‌گیری افزایش دهد.
با صرف هزینه کم شروع کنید و یکی از افراد تیم خود را مسئول کمپین‌ها کنید یا از یک فریلنسر کمک بگیرید. پس از اینکه کمپین‌هایتان رشد کنند، نیاز خواهید داشت که یکی از افراد تیمتان را به صورت تمام‌وقت، مسئول رسیدگی به PPC کنید و همزمان از کمک و مشاوره یک متخصص این حوزه بهره‌مند شوید. هر چه سریع‌تر شروع کنید و این کانال بازاریابی را برای افزایش تعداد مشتریان خود امتحان کنید.

پی‌نوشت: واحد پولی استفاده شده در این نوشته، دلار انتخاب شده است، چرا که تمام هزینه‌های ادوردز با دلار یا یوروز پرداخت می‌گردد.
 

کارشناس دیجیتال مارکتینگ و متخصص Google Adwords در شرکت تخفیفان

نظرات و سوالات کاربران

ارسال پاسخ meys
meys
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ۱۴:۲۲
عالی بود و جالب
از سایت ما ه دیدن کنید .
dayiran.com/
ارسال پاسخ sepideh
sepideh
یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۵۹
من میخام یه کمپین درخصوص ساعت ایستاده راه بندازم و امیدوارم این مطالب بتونه بهم کمک کنه
shikotak.com/183-Grandfather-clock