استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی و بازاریابی استارت‌آپ‌ها - قسمت دوم

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی و بازاریابی استارت‌آپ‌ها - قسمت دوم
همانطور که در قسمت اول استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی و بازاریابی استارت‌آپ‌ها صحبت شد، سوشال مدیا مارکتینگ مبحثی گسترده با جزییات فراوان است که طیف وسیعی از جامعه را دربر می‌گیرد. خلاقیت و تنوع در ارائه پیام، نقش هک رشد را در کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی ایفا می‌کند.
نمونه‌ها و Case Studyهای موفق متعددی در ایران و جهان برای این موضوع می‌توان نام برد اما در این فرصت به بررسی کلی این ایده‌ها می‌پردازیم.
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

دعوت به فعالیت

یکی از معروفترین کمپین‌های سال‌های اخیر، کمپین آیس باکت – Icebucket  یا کمپین سطل یخ بود که کاربران در این کمپین به یک عمل مشخص دعوت میشوند و فیلم آنرا در صفحه شخصی منتشر می‌کنند تا دوستانشان هم به این جنبش ملحق شوند.

استفاده از هشتگ‌های پرکاربرد

با گسترش سوشال مدیا مارکتینگ بسیاری از برندها به معرفی هشتگ‌های اختصاصی برند خود پرداخته وکاربران با استفاده از این هشتگ‌ها در اصل به تبلیغ غیرمستقیم آن برند می‌پردازند. برای مثال پیج عکاسی "جایی که هستم" با معرفی هشتگ #jayikehastam  کاربران را به استفاده از این هشتگ در عکسهای پراستفاده خود در مکان‌هایی که هستند دعوت می‌کند.

پیشنهاد ویژه

ارائه محصول یا خدمات با تسهیلات یا قیمت ویژه، از قدیمی‌ترین روش‌ها محسوب می‌شود اما همچنان اثر خوبی روی فروش کسب و کارها دارد.

اینفلوانسر مارکتینگ

استفاده از افراد مشهور و محبوب در شبکه‌های اجتماعی یکی از زیرکانه‌ترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود.
در این نوع پروموت شما با دعوت افراد تاثیرگذار در هر موضوع، آنها را به ثبت تجربه استفاده از سرویس و محصولات خود دعوت می‌کنید و با توجه به جایگاه اجتماعی و محبوبیت این افراد، پیام شما به بهترین شکل به کاربران منتقل می‌شود.

برگزاری مسابقه

در ماه‌های اخیر شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از برندهای جهانی مزیت رقابتی خود را در قالب یک مسابقه به گوش بازار هدف خود میرسانند. بطور نمونه ردبول، مفاهیمی مانند انرژی و قدرت را در قالب مسابقات عکاسی یا رویدادهای هیجان انگیز به گوش کاربران میرساند.

ارتباط چهره به چهره با کاربران

با بیشتر شدن ابزارهای دیجیتال و آنلاین، بسیاری از رویدادهای فیزیکی برای ارتباط با کاربران جای خود را به ارتباط زنده از طریق شبکه‌های اجتماعی داده‌اند. در اوایل سال 96 شاهد آن بودیم که مراسم قرعه‌کشی و نظرخواهی‌های بامیلو و دیجی‌کالا بصورت لایو از اینستاگرام قابل مشاهده بود که تاثیر بسزایی در ایجاد حس نزدیکی و اعتماد در بین مشتریان ایجاد کرد.

تبلیغات درون شبکه‌ای

بسیار از اپلیکیشن‌ها مانند اینستاگرام و فیسبوک ابزار هوشمند و هدفمند تبلیغاتی خود را دارند تا کسب و کارها بتوانند بسته به نیاز خود بازاریابی خود را انجام و گزارش‌گیری کنند.
در مواردی دیگر مانند تلگرام، کانال‌های پرطرفدار در ازای دریافت مبالغ مشخص نسبت به انجام تبلیغات اقدام می‌کنند.

دعوت به امور خیریه

یکی از کمپین‌های موفق ایرانی که در اخبار آن در سطح جهانی منتشر شد کمپین دیوار مهربانی بود که کاربران به اهدای لوازم و لباس‌ خود به راحت‌ترین شکل ممکن می‌پرداختند.

بازاریابی محتوایی

کانتت مارکتینگ یا بازاریابی محتوا اصولی ترین نوع تبلیغات محسوب می‌شود که در آن با ارائه محتوای مفید و بکر در طولانی مدت قشر وسیعی از کاربران را جذب صفحه اجتماعی خود کرده و در جایگاه یک مشاور برای مشتریان قرار می‌گیریم.

همکاری متقابل

همکاری متقابل با برندهای دیگر راه دیگریست که شما با توجه به زمینه کاری خود میتوانید از آن بهره ببرید. در این روش که یکی از به صرفه‌ترین روش‌ها می‌باشد دو یا چند مجموعه با ارائه محصولات مکمل به مشتریان هم یا تبلیغ یکدیگر همکاری موثری باهم خواهند داشت.
 
بنابراین تشکیل تیم خلاق محتوا و ایده‌پردازی از ملزومات یک کمپین موفق و ماندگار می‌باشد. نظرات و تجربیات شما هم در مورد کمپین‌های موفق ایران و جهان برای محققین و فعالین این حوزه بسیار کاربردی می‌باشد. 
 

شراگیم یعنی مثل شیر، حدودا از سال 90 در زمینه دیجیتال مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی مشغولم و سعی میکنم هرروز مثل شیر با چالش‌های جدید روبرو بشم.

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.