Google Analytics: چگونگی بررسی جستجوهای کاربر

Google Analytics: چگونگی بررسی جستجوهای کاربر
در فرآیند طراحی و تحقیقات کاربران ، دانستن اینکه کاربران شما چه کسانی هستند نقش مهمی دارند. این تحقیقات شامل ابزارها و تکنیک های مختلف می باشند. برای اینکه بدانید کاربران چه کسانی هستند و چه چیز می خواهند با پایه ریزی بر اساس اهداف آنها و جمع آوری اطلاعات مفید درباره آنها به این هدف می رسید. وقتی شما هدف آنها را بدانید راحت تر می توانید به آنها کمک کنید تا به خواسته خود برسند.
تحقیق فقط پرسش از کاربران درباره دوست داشتن یا متنفر بودن از چیزی نیست بلکه سازماندهی واقعیت های سخت تر درباره آنهاست( برای مثال : سن /جنسیت /مرورگر یا دستگاهی هست که از آن استفاده می کنند).ما می توانیم با تجزیه وتحلیل این حقایق به تصمیماتی برای  طراحی  واقعیت گرایی برسیم.
در این مقاله، راهکارهایی برای تحلیل داده هایی که می توانید با Google Analytics  انتخاب  و پشتیبانی کنید به شما نشان می دهیم . داده های به دست آمده از Google Analytics جایگزینی برای جستجوهای عمیق درباره کاربران نیست اما استفاده از تجزیه وتحلیل اولیه برای قوی کردن پایه های تحقیق به شما کمک خواهد کرد .
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

Analytics-first چگونه کار می کند

روش منحصر بفردی برای نزدیک شدن به تحقیقات کاربر وجود ندارد.شما می توانید راههای مختلفی را امتحان کنید چون روش کار نسبت کاربر یا سناریو تغییر می کند. می خواهیم برای اولین قدم ، طراحی  UX را با استفاده از داده های Google Analytics با رویکرد تحلیلی شروع کنیم.
می توانید از داده های Google Analytics در ابتدای فرآیند تحقیقات خود استفاده کنید تا ایده های حدسی از  انواع بازدید کنندگان سایت خود را ببینید پس از آن می توانید برای کمک به ایجاد شخصی سازی مناسب کاربر خود استفاده کنید و انواع مختلف رفتارهای کاربر را تجزیه و تحلیل کنید.آنالیز رفتار کاربر به ما می گوید که آنها در اپلیکیشن و سایت شما چه کاری را انجام می دهند و همچنین از  اطلاعات آنها به صورت مردم عادی می توانید استفاده کنید.
طراحی شما پس از داشتن این اطلاعات دارای یک جهت می شود.
در اینجا نگاهی می کنیم به بعضی گزارشات Google Analytics که برای شروع  تحقیقات کاربر مفید هستند. مهم هست که شما بدانید که نباید از هر داده ای برای تصمیمات UX استفاده کنید. بلکه این داده ها به عنوان نقطه ای برای سرعت بخشیدن به تحیقیقات  بیشتر می باشد. این تحقیقات می تواند شامل مصاحبه ، نظرسنجی ،قابلیت آزمایش  و... باشد.



 

Language and Location

گزارشات زبان و محل سکونت را می توان در زیر شاخه Geo مربوط به گزارشات کاربران یافت. موقعیت جغرافیایی کاربران به شما هشدار می دهد تا عوامل فرهنگی را نیز برای طراحی در نظر بگیرید.



برای مثال تقریبا 58٪ از کاربران آلمانی  با فاکتور خرید آنلاین انجام می دهند. اگر شما یک سایت تجاری را مدیریت می کنید اگر با تعداد زیادی از کاربران آلمانی مواجه شوید . باید این را بدانید که آیا گزینه های پرداخت شما به اندازه کافی مناسب هستند. همچنین، در بسیاری از فرهنگ های آسیایی، رنگ قرمز به معنای "خوشبختی"می باشد، در حالی که در غرب به معنای "خطر" می باشد. بنابراین تجزیه و تحلیل ها می توانند هرگونه نقص  UXبحرانی مشابه آن را نیز به شما هشدار دهند.
زبان همچنین می تواند روی طراحی بصری شما تأثیر بگذارد، زیرا طول کلمه ها هنگام ترجمه تغییر می کند، بنابراین ممکن است با دکمه های زنگ عجیب به زبان خاصی پایان دهید. روی الفبای مختلف نیز تاثیر می گذارد. برای مثال الفبای چینی از هزاران کاراکتر تشکیل شده و الفبای عربی از راست به چپ خوانده می شود. عواملی مانند این ها  بر روی طرح بندی شما تاثیر خواهند گذاشت.

Demographics

اطلاعات جمعیت شناسی را در Google Analytics بخش مخاطبان می توان به راحتی یافت. این گزارشات با درجه  دقت 80٪ -90٪ سن و جنس کاربران را نشان می دهد.



در سن و جنس های مختلف مهمترین قسمت تفاوت در رفتار کاربران از نظر تعداد بازدید آنها می باشد. ممکن است شما به بزرگترین تفاوت در تغییر رفتار بین پیرترین وجوانترین کاربران توجه کنید و این چیزی هست که از نظر کیفی نیاز به تحقیق بیشتری دارد. شاید این یک مسئله دسترسی برای کاربران قدیمی باشد!
همچنین جمعیت شناسی برای جمع آوری تست های کارآموزی قابل استفاده و موضوعات  مصاحبه های کاربر مفید است. برای مثال اگر شما متوجه شوید که 80٪ کاربران شما  زن هستند پس شما باید مطمئن شوید که اکثریت گروه آزمایش را زنان تشکیل می دهند تا از پاسخ هایی که منعکس کننده کیفیت آزمایش است مطمئن شوید.

Browsers and Devices

 گزارش های مرورگر و دستگاه در Google Analytics در بخش مخاطبان یافت می شوند.  بیشتر برای تست عملکرد آنها استفاده می شود.تحلیلگران به مرورگرهایی توجه می کنند که اغلب بازدیدکنندگان از آن استفاده می کنند و سپس تست را در مورد آنهایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، پیاده سازی می کنند تا قبل از هر چیز مطمئن شوند سایت خود را به درستی برای اکثر کاربران ارائه می دهد.
هرچند که این گزارش ها می توانند رازهای پنهان کاربران را فاش کنند. به عنوان مثال: خانوارهای دارای درآمد بیشتر، بیش از سه برابر خانوارها با درآمد کمتر احتمال داشتن تبلت را دارند. بنابراین ممکن است شما بخواهید بررسی کنید که آیا کاربران تبلت شما ثروتمند هستند یا خیر، و اگر چنین هست چه رفتار و مقرراتی لازم هست. شما همچنین می خواهید در نظر بگیرید که چگونه استفاده از دستگاه های مخاطبان شما بر روی طراحی واکنشگرای سایت تاثیر می گذارد.  با همه داده ها روی کلیشه ها اعتماد نکنید برای تایید هر یافته ای به تحقیقات بیشتری نیاز هست.

Benchmarking

 گزارش های ارزیابی را در بخش مخاطبان می توانید پیدا کنید. آنها به مقایسه سایت شما با سایت های مشابه با جمعیت های خاص  کمک می کنند. گرچه آنها کاملا مفید نیستند(به دلیل محدودیت های نوع داده ای که به اشتراک گذاشته می شود ) ، گزارش های ارزیابی هنوز هم استفاده می شوند.
غالبا از این گزارش ها برای مقایسه خرابی نوع دستگاه استفاده می کنیم. با توجه به خرابی موبایل ،تبلت و دسکتاپ برای یک وب سایت در مقایسه با وب سایت های مشابه، ایده هایی را درباره انواع  کاربرانی که جذب می کنند، می دهند.



در مثال بالا، می بینیم که کاربران ما کمتر از کاربران رقبای ما با تلفن همراه هستند. این به ما می گوید که چه اتفاقی می افتد، اما باید تحقیقات دیگری هم انجام دهیم تا بدانیم چرا این اتفاق می افتد .

Frequency and Recency

 گزارش های تکرار و تازگی در بخش رفتار گزارشات مخاطبان یافت می شود. این گزارش ها به شما  تفاوت را بین  رفتار بازدیدکنندگان جدید و تکراری و همچنین بیشترین بازدیدکنندگان را نشان می دهند.



گزارش های تکرار و تازگی داده ها می تواند بینش های مربوط به رفتار کاربر را ارائه دهد. برای مثال اگر شما متوجه شوید کاربران در همان روز چندین بار بازدید از سایت شما را داشتند. ممکن هست قبل از خرید به آنها پیشنهاد کنید که قیمت ها را مقایسه کنند.
شما می توانید از این داده ها برای ساختن بخش هایی برای آنالیز  بهتر رفتار کاربران استفاده کنید. ممکن است شما گروه هایی با نام "بازدیدکنندگان جدید"، "بازدیدکننده های مجدد" و "بازدیدکنندگان منظم" بسازید که به شما این امکان را می دهد تا تعداد بازدید کاربران وفادار و کاربرانی که برای اولین بار از سایت بازدید کردند را مقایسه کنید.

Time of Day

 پیدا کردن اطلاعات زمان در Google Analytics بسیار دشوار هست. برای مشاهده اطلاعات زمان بهترین روش سفارشی کردن گزارشات هست که ساعت را به عنوان بعد اصلی قرار می دهد. شما می توانید از گزارشات جدید ساعت روز برای درک بهتر زمینه هایی که کاربران در سایت شما با آن درگیر هستند استفاده کنید.
احتمالا ساعت روز موقعیت مکانی را هم می تواند نشان دهد. برای مثال اگر کاربران صبح با موبایل باشند احتمالا آنها بیرون از خانه و در حال حرکت  هستند در حالی که وقتی عصرها از تبلت استفاده می کنند احتمالا کاربر در خانه هست.



شما می خواهید با کاربران خود صحبت کنید تا این فرض ها را تأیید کنید،اما از اطلاعاتی که در اینجا هست می توانید اطمینان حاصل کنید که از سوالات درستی استفاده می کنید.

Traffic Source

گزارشات کانال را می توانید در بخش مالکیت Google Analytics پیدا کنید. این گزارشات به طور منظم توسط بازاریابان مورد استفاده قرار می گیرند تا گزارش ROI از کمپین های تبلیغاتی را ارائه دهند. اما کانالی که بازدید کننده ها از طریق آن می آیند هدف و مقصد آنها را برای ما نشان می دهد.
بازدید هایی که از طریق جستجو  اتفاق می افتد شامل کلمات کلیدی هست که می تواند به شما بگوید کاربر با جستجوی چه چیزهایی به سایت شما رسیده است . کاربران از طریق کمپین ها می آیند. مانند بازاریابی ایمیل که قبلا با نام تجاری شما آشنا شده اند و احتمالا اهداف متفاوتی نسبت به کاربرانی دارند که برای اولین بار از سایت شما بازدید می کنند. دانستن اینکه کاربران در سایت به دنبال چه چیزهایی هستند به شما در اولویت بندی محتوای خاص کمک می کند تا کاربر را به هدف مورد نظرش برساند.

نتیجه

داده های این گزارش ها پایه ای برای رویکرد تحلیلی برای طراحی UX است، اما سایر فرم های کاربر را نیز برای تکمیل تصویرسازی از رفتارهای کاربر نیاز داریم . سه راه وجود دارد که داده های Google Analytics به شما کمک می کند تا از جستجوهای کاربر آگاه شوید.
  • نشان دادن تست مفیدبودن و مصاحبه کاربر. گزارش داده های رسیده از دستگاه ، کشور و آمار جمعیتی به شما کمک خواهد کرد که تصمیم بگیرید که کدام کاربر چه دستگاهی را امتحان می کند.
  • ایجاد و تجزیه و تحلیل شخصی سازی. این گزارشات نشان می دهد که کاربران برای شخصی سازی تحقیقات از چه روش هایی استفاده می کنند. سپس می توانند بخشی را در Google Analytics  وAnalyzed  به وجود بیاورند.
  • متقاعدکننده سهامداران. شما می توانید از داده Google Analytics برای پشتیبان گیری دلایل قابل قبول برای مشتریانی که به داده های کمی ، بیشتر از داده های کیفی علاقه مند هستند استفاده کنید.
منبع: sitepoint

 

طراح و توسعه دهنده رابط کاربری وب، علاقمند به مفاهیم وب و شبکه های کامپیوتری، از یادگیری و یاد دادن انرژی خاصی می‌گیرم

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.