مناطق تفریحی اطراف شیراز

مناطق تفریحی اطراف شیراز
گردشگری و طبیعت‌گردی همواره یکی از فعالیت‌های محبوب انسان‌ها بوده که درطول سالیان متمادی و با گسترش تفرج‌گاه‌ها و مناطق دیدنی در دنیا رونق بسیار زیادی گرفته است. بسیاری از کشورهای جهان با صنعت گردشگری منابع مالی و گردش اقتصادی خود را تامین می‌کنند. ایران با سابقه تاریخی بی‌نظیر و باشکوه خود و طبیعت مثال‌زدنی توانایی تبدیل به برترین کشور توریستی دنیا را دارد. شیراز مثال عالی از این پتانسیل است.
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

هر شیراز با سابقه فرهنگی، هنری و تاریخی عظیم خود همواره گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به‌سمت خود فرامی‌خواند. بزرگ‌ترین بنای تاریخی ایران، تخت جمشید، که در جهان معروف بوده و همواره مقصد جهان‌گردان علاقه‌مند به تاریخ شرق محسوب‌می‌شود، در نزدیکی این شهر باشکوه قرار دارد. اگر اهل ایران‌گردی و سفر به جاذبه‌های توریستی ایران هستید برای سفر به شهر بهارنارنج با تور شیراز همراه شوید. 

شهر شیراز

شهر شیراز، مرکز استان فارس واقع‌در جنوب‌غربی ایران، یکی از پنج شهر برتر ایران ازنظر گردشگری به‌شمار می‌رود. این شهر جلگه‌ای، معروف به شهر بهارنارنج طبیعتی روح‌بخش دارد که کم‌تر مشابه آن را در مناطق مختلف دیده‌اید. آب‌وهوای بسیار عالی شهر شیراز به‌ویژه در ماه اردیبهشت که رایحه خوش بهارنارنج همه‌جا پراکنده می‌شود، ازدیگر دلایل شهرت این شهر تاریخی است. همراه تور شیراز سفری فراموش‌نشدنی به شهر شعر و ادب برای خود رقم بزنید. شیراز را می‌توان به‌خاطر تعداد زیادی از باغ‌های زیبا و دیدنی که در خود دارد، شهر باغ‌ها نیز خواند. با رزرو هتل های شیراز قبل از سفر از نزدیکی هتل به اماکن دیدنی شهر مانند باغ‌های ارم، دلگشا، جنت، جهان‌نما و... مطمئن شوید.

گردشی اطراف شهر شیراز

موقعیت جغرافیایی، فرهنگی و تاریخی شهر عشق، شیراز، کنار طبیعت زیبا و چشم‌نواز، هر سال گردشگران زیادی را از داخل و خارج کشور به شهر شیراز می‌کشاند. تعداد اماکن تاریخی، باغ‌ها و تفرج‌گاه‌های شهر آن‌قدر زیاد است که درصورت سفر به این سرزمین تاریخی احتمالا فرصت بازدید از همه مناطق دیدنی را پیدا نخواهید کرد. همین موقعیت ممتاز توریستی را می‌توان علت اصلی پدیدآمدن هتل‌ها و مهمان‌خانه‌های عالی در سطح شهر دانست. با رزرو هتل شیراز می‌توانید از مشخصات و امکانات هتل خود و اتاق‌تان پیش از سفر مطلع شوید. با وجود دیدنی‌های زیاد؛ اما بهتر است جاذبه‌های طبیعی و باستانی اطراف شهر شیراز را ازدست ندهید. درواقع بسیاری از مکان‌های دیدنی و جذاب اطراف شهر قرار دارند. با تور شیراز لذت گشت‌وگذار اطراف شهر و تماشای طبیعت کم‌نظیر را تجربه کنید. اکنون به معرفی برخی از مهم‌ترین مناطق تفریحی اطراف شیراز می‌پردازیم.

دشت ارژن

دشت ارژن 60 کیلومتر از شیراز فاصله دارد. این دشت زیبا در حاشیه جاده شیراز به‌سمت بوشهر با پوششی از شقایق‌های وحشی در فصل تابستان، خودنمایی می‌کند. دشت ارژن با چشمه‌های متعدد و زیبا گونه‌های جانوری و گیاهی مختلف دارد. اگر بخت با شما یار باشد، در سفر به این دشت شاید بتوانید شیر ایرانی را از نزدیک تماشا کنید. آبشار زیبای چرونیز با دلربایی از تماشاگران به زیبایی این دشت افزوده ‌است. دشت ارژن همراه با بازار سنتی ارژن روزی به‌یادماندنی را برای شما خواهد ساخت. برای لذت از مناظر طبیعی اطراف شیراز تور شیراز را ازدست ندهید.

تنگ دم اسب

حوالی شرق روستای کره‌بس یکی از روستاهای معروف و از مقاصد گردشگران شیراز، منطقه‌ای بسیار خوش‌آب‌وهوا با چشم‌اندازی خیره‌کننده قرار دارد که به تنگ دم اسب معروف است. درواقع برای رسیدن به روستای جذاب کره‌بس باید از این مکان عبور کنید. درنهایت پس از عبور از رودخانه دم اسب به روستا خواهید رسید. تنگ دم اسب با درختان بلند و زیبا مانند بلوط و دریاچه و آبشاری با همین نام، از مشتاقان گردش در طبیعت بکر و روستای کره‌بس میزبانی می‌کند. با رزرو هتل شیراز پیش از سفر مکان مناسب برای اقامت و میزان فاصله هتل از جاذبه‌های اطراف شهر را بررسی کنید.

روستای قلات

اطراف شهر شاعرانه شیراز را روستاهای زیبای بسیاری احاطه کرده‌ است که برای گردش و تفرج یک‌روزه بسیار مناسب به‌نظر می‌رسند. یکی از زیباترین و جذاب‌ترین روستاهای اطراف شهر شیراز روستای ییلاقی قلات بوده که کم‌تر از 40 کیلومتر با شیراز فاصله دارد. طبیعت این روستا تنوع شگفت‌انگیز داشته و انواع مختلف گونه‌های گیاهی را دربرمی‌گیرد. آبشارهای سه‌گانه و رودخانه عظیمی که از وسط روستا می‌گذرد، بدون‌شک دلیل زیبایی و سرسبزی بی‌حد این روستای محبوب هستند. شما می‌توانید با رزرو هتل شیراز و کاهش هزینه‌های سفر، به‌راحتی از روستاهای اطراف این شهر دیدن کنید. روستای قلات، گونه‌های گیاهی زیادی ازجمله گل ختمی، مرزه، درخت‌های گردو، بادام، انگور، انجیر،آلو و... دارد.

تخت جمشید

همان‌طورکه می‌دانید تخت جمشید بنای عظیم تاریخی دوران هخامنشیان یکی از مهم‌ترین دلایل معروفیت شیراز و سفر جهان‌گردان به این منطقه به‌شمار می‌رود. تخت جمشید به‌دستور داریوش پادشاه هخامنشی در زمینی به‌وسعت 125 هزار مترمربع توسط هنرمندان بزرگ به‌بهره‌برداری رسید. مقبره اردشیر دوم و سوم همراه چندین کاخ بی‌نظیر مانند کاخ آپادانا، کاخ اردشیر، کاخ تچر، کاخ خزانه و... بیان‌گر تاریخ سلطنت پادشاهان بزرگ هخامنشی و شکوه و عظمت این بنای باستانی بوده و محبوبیت جهانی دارد. با تور شیراز سفر به تخت جمشید، این سازه بی‌نظیر باقدمت را با لذت بیشتری تجربه کنید.   

مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. هم اکنون تخصص او طراحی و توسعه وب است.

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.