7 دلیلی که کاربر سایت شما را رها می کند

7 دلیلی که کاربر سایت شما را رها می کند
کاربران یک سایت می توانند به مشتریان آن سایت تبدیل شوند. جذب کاربر برای سایت امری دشوار است. دشوارتر از جذب کاربران , حفظ آنها و بها دادن به علایق آنهاست. در نتیجه باید در طراحی سایتمان بکوشیم تا کاربرانمان را حفظ کنیم و باعث دوری آنها از سایت نشویم. در این مقاله از مجیدآنلاین , 7 مورد از شرایطی که باعث می شود کاربران سایت شما را ترک کنند را معرفی خواهیم کرد.
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

1-جا به جایی اشتباه بین المان ها

هیچ چیز برای کاربر, بدتر از یک پیمایش مشکل بین المان ها نیست. کاربری که نتواند بین المان ها و بخش های سایت به راحتی پیمایش کند , گیج و خسته می شود و می تواند به راحتی سایت شما را ترک کند.

2-تبلیغات خیلی زیاد

مسلما درآمد تمامی سایت ها فقط با تبلیغات حاصل نمی شود! تبلیغات پاپ آپ و یا چشمک زن فقط کاربران شما را عصبانی می کنند. در میزان استفاده از آن ها اعتدال را رعایت کنیم.
تبلیغات روش مناسبی برای کسب درآمد است اما متاسفانه استفاده از آن در برخی سایت ها از حد و مرز خود گذشته است و کاربران آن سایت روز به روز کمتر و کمتر می شوند.

3-وجود ساختار نامناسب در محتوای سایت

وجود ساختار نامناسب در محتوای سایت می تواند رابطه سایت و کاربرانتان را خراب کند و باعث طرد شدن کاربران شود مخصوصا زمانی که کاربران باید در جای جای سایت به دنبال چیزی که می خواهند بگردند. همین دلیل ساده باعث کاهش به طور متوسط 50% از فروش سایت ها می شود.

4-مزاحمت های صوتی و تصویری!

تقریبا برای تمامی کاربران این امر که بتوانند خود محتوای جذب شده از سایت را انتخاب کنند , ارزشمند است. بنابر این میتوان پخش شدن فایل های صوتی و تصویری را به انتخاب کاربر گذاشت. مسلما پخش موزیک به صورت خودکار بعد از ورود به سایت کاربر پسندانه نیست!
خیلی از مواقع هم یک پاراگراف ساده می تواند جایگزین یک ویدئو شود.

5-حتما باید ثبت نام کنید!!

در بعضی سایت ها این امری طبیعیست که تا در سایت ثبت نام انجام ندهید حق دیدن مطالب هرچند ساده در سایت را نخواهید داشت! ابتدا ثبت نام کنید و سپس می توانید متوجه شوید که در چه سایت و چه حوزه فعالیتی ثبت نام کردید! این کاملا اشتباه است.هیچ وقت اطلاعات کاربر از خود کاربر مهم تر نیست!
بین خودتان و کاربر مانع نچینید و اگر می خواهید کاربری در سایت ثبت نام کند ,حداقل مزیت های کاربرانی که ثبت نام کردند را به او توضیح دهید و از محدودیت های بیش از حد برای کاربران عادی دوری کنید.

6-محتوای خسته کننده و طراحی خسته کننده تر

سایتی که محتوای مناسبی نداشته باشد , چه دلیلی برای کاربر دارد که به آن سایت بازگردد؟ آمار نشان می دهد که 40% از کاربران به سایت باز نمی گردند اگر در تجربه اولشان از آن سایت راضی نباشند.
طراحی مناسب می تواند راه ارتباطی خوبی با کاربران سایت باشد. زیرا کاربران سایت ابتدا به محتوای سایت و در رتبه بعد به طراحی سایت توجه می کنند.


7-خوانایی نامناسب

از تایپوگرافی ضعیف , رنگ های نامناسب و هرچیزی که باعث می شود به طراحی و خوانایی سایت لطمه وارد کند , باید دوری کرد.
 
حتما در صورت امکان کارهای مربوط به طراحی یک وب سایت را به یک طراح بسپرید و سعی نکنید تمامی کارها را یه تنه پیش ببرید. با صرف هزینه برای استخدام یک طراح می توانید به یک طرح مناسب و در نتیجه کاربران بیشتر و در نهایت درآمد بیشتر برسید.

نتیجه گیری:
این را بدانید که یک سایت با کاربرانش زنده است و فعالیت می کند. پس اولین هدفتان ارج نهادن ارزش های کاربرانتان باشد.
کاربران الان , مشتریان فردا هستند wink

رضا از سال 87 برنامه نویسی را با زبان های خانواده C شروع کرد و بعد از 4 سال به سمت طراحی و برنامه نویسی تحت وب رفت. وی همزمان با تحصیل در مقطع کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر به امر ترجمه کتاب در حوزه برنامه نویسی مشغول بود که کتاب او در مرحله ویراستاری قرار دارد. به روز بودن و افزایش مستمر اطلاعات شخصی در زمینه وب دغدغه ی اصلی و همیشگی رضاست.

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.