چهار نکته برای بهبود تجربه کاربری

چهار نکته برای بهبود تجربه کاربری
ساخت یک وب سایت موثر و پر بازدید برای طراحان وب می تواند چالش برانگیز باشد. آنها مجبورند سرعت و کیفیت را جدا از سایر ویژگی های کلیدی در وب سایتهایی که طراحی می کنند، دستکاری کنند. بیشتر مشتری های آنها، وب سایت های تجاری هستند. به همین دلیل در این نقطه  که با چالش سختی روبرو هستند. نه تنها وب سایت باید از نظر زیبایی جذاب باشد، بلکه نیاز است که بازدید کنندگان سایت برای انتخاب در عرصه رقابت، آن را کاربردی، مرتبط و بصری دریابند.
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

به همین دلیل تجربه کاربری مثبت (UX) یک عنصر مهم در جدا کردن کسب و کار از رقبا است. بنابراین ، طراحان وب باید UX را در ملاحظات طراحی وب خود لحاظ کنند. در اینجا ، چهار کار اساسی را که طراحان وب می توانند برای بهبود تجربه کاربر انجام دهند ، به اشتراک خواهیم گذاشت.

۱. سرعت پاسخگویی وب سایت را بهبود ببخشید

 سرعت در مورد طراحی و توسعه وب سایت حرف اول را می زند. لود شدن آهسته صفحه می تواند تاثیر زیبایی شناسی وب سایت را کاهش دهد یا حتی آن را از بین ببرد. ما در جهانی با سرعت زندگی می کنیم و کاربران به همین ترتیب نیاز به دسترسی سریع به منابع مورد نظرشان از طریق اینترنت را دارند. ایجاد تعادل در طراحی جذاب وب سایت و طراحی سریع آن می تواند برای طراحان دشوار باشد، اما قالب های در دسترس برای صفحات وب سایت و ویژگی های آن می تواند بار طراحان و سرورها را کاهش دهد. قالب های از پیش طراحی شده معمولاً به منظور بهبود زمان لود شدن صفحات یک وب سایت، به هر روشی که توسط مشتریان به آنها دسترسی پیدا کنند، بهینه می شوند.

 
برخی از مشتری ها ممکن است از طریق جستجوی وب، مستقیماً به صفحه دسترسی پیدا کنند در حالی که دیگران صفحه اصلی وب سایت را کاوش کرده و روی لینک های مختلف کلیک می کنند. هر دو روش باید به خوبی کار کند و به سرعت پاسخگو باشند تا به مشتریان دسترسی بدهند و آنها را از خروج از وب سایت شما باز دارد.
 

۲. صفحات وب سایت را بهینه سازی کنید

ممکن است دارندگان وب سایت با ایجاد صفحات مختلف در صفحه اصلی، حرف های زیادی برای گفتن یا اضافه کردن در آن داشته باشند. این امر نه تنها بر زمان لود شدن وب سایت تأثیر منفی می گذارد، بلکه می تواند برای مشتریان طاقت فرسا باشد. از نظر کاربر، وجود تعداد زیادی لینک برای کلیک کردن فقط برای رسیدن به بخشی که باید مشاهده کنند، خسته کننده است. این همان چیزی است که طراحان وب باید روی آن کار کنند. آنها باید به خاطر داشته باشند که همه ی مشتری ها یا کاربرانی که از وب سایت خاصی بازدید می کنند، نمیدانند که می خواهند چه کاری انجام دهند. دیگران دوست دارند در مورد وب سایت اطلاعات بیشتری کسب کنند، اما آنها تمایلی هم ندارند که از اطلاعات سرشار شوند.
یک طراحی وب کارآمد که تجربه کاربر را در ذهن داشته باشد باید دارای تعداد مناسبی تب و صفحه باشد که همه ی اطلاعات لازم در آن یافت می شود. مسیریابی ساده در یک وب سایت مطمئناً تجربه کاربر را بهبود می بخشد.

۳. وب سایت را برای موبایل آماده کنید

 طراحان وب باید نحوه دسترسی که اکثر کاربران در حال حاضر استفاده می کنند را هم، در نظر بگیرند. در حال حاضر، بیش از 3 میلیارد کاربر تلفن هوشمند در جهان وجود دارد و بیش از 90٪ این کاربران با استفاده از آنها به اینترنت دسترسی دارند.

 
داشتن یک وب سایت که به صورت واکنش گرا طراحی شده باشد و بتواند از طریق موبایل قابل جابجایی باشد، یک مزیت بزرگ برای مشاغل محسوب می شود و همچنین برای طراحی وب مبتنی بر UX اولویتی مهم و نو ظهور است. بیشتر افراد دسترسی به اینترنت از طریق موبایل را راحت می دانند، پس اگر طراحی وب شما نسخه موبایل فرندلی داشته باشد، جایگاه محکمی برای شروع با موبایل کسب خواهید کرد که مرز بعدی تجارت آنلاین است.

۴. CTAهای کارآمد و جذاب بسازید

دعوت به عمل وب سایت ها (CTA ها یا call to action) راهنمای اساسی برای بازدیدکنندگان سایت است. قصد بازدید کننده از بررسی وب سایت شما هر چه باشد، داشتن دکمه ها یا لینک هایی که آنها را در مسیر فعالیت بعدی خود راهنمایی می کن ، ضروری است.
برای جلب توجه بازدیدکنندگان، رنگ های جذابی را انتخاب کنید که از بقیه مضامین وب سایت متمایز باشد. کلمات موثر و عملی را همراه با این دکمه ها یا لینک هایی مانند اطلاعات بیشتر، خرید در اینجا، کاوش، عضویت و ... ایجاد کنید. نرخ تبدیل وب سایت ها با CTA های جذاب بسیار افزایش می یابد زیرا بازدیدکنندگان احساس راحتی می کنند و با مسیرهای شما راهنمایی می شوند.
هنوز هم تغییرات زیادی وجود دارد که طراحان وب می توانند برای بهبود تجربه کاربری استفاده کنند. آنها باید برای بهترین بهینه سازی های ممکن در جهت بهبود UX با مشتریان خود مشورت و هماهنگی کنند. وقتی کاربران از کاوش در یک وب سایت خشنود و راضی باشند، احتمال اینکه دوباره به آن مراجعه کنند یا سایت را به دیگران پیشنهاد بدهند، وجود دارد. به نوعی ، بهبود UX همچنین باعث افزایش مشتری، دسترسی به بازار و پتانسیل سودآوری شما می شود.
 
 

سمیرا مهدی پور هستم. کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی و علاقمند به علوم کامپیوتر

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.