اقدامات لازم برای سفر کودک تنها با هواپیما

اقدامات لازم برای سفر کودک تنها با هواپیما

اگر قصد دارید که کودک خود را به تنهایی سوار هواپیما کنید، باید این موضوع را در زمان خرید بلیط هواپیما به ایرلاین و شرکت مسافرتی مربوطه اطلاع دهید. با انجام این کار علاوه بر اینکه خیال خود را از بابت سفر آسان کودک آسوده می‌کنید، نگرانی‌های کودک نیز کمتر خواهد شد. با ما همراه باشید تا درباره جزئیات سفر کودک تنها بیشتر بدانید.

دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
مشاوره و خدمات سئو
آژانس تخصصی "انجام سئو"؛ ارائه خدمات حرفه ای سئو سایت
خودتان را اینجا معرفی کنید

 

قوانین خرید بلیط هواپیما برای کودکان

بر طبق قوانین شرکت هواپیمایی، کودکانی که در محدوده سنی بین ۵ تا ۱۲ سال قرار دارند؛ می‌توانند بدون همراه در پروازها حضور داشته باشند. نکته مهمی که در این خصوص باید به آن توجه داشت، این است که کودکان بدون همراه فقط می‌توانند در پروازهایی حضور داشته باشند که هواپیما تا پایان مسیر توقف ندارد.

همچنین، بلیط پروازی آن‌ها باید به نحوی انتخاب شود که در آخرین پرواز روز نباشد؛ در غیر این‌ صورت، از ورود کودک به هواپیما جلوگیری خواهد شد. بهتر است پرواز صبح را برای کودک تهیه کنید؛ چراکه در صورت تأخیر و کنسلی می‌توانید برنامه‌ دیگری در همان روز برای سفر کودک ترتیب دهید.

یکی دیگر از قوانین هواپیمایی برای سفر کودکان بدون همراه، حضور زودتر از موعد آن‌ها در فرودگاه است. این کودکان باید حدود ۶۰ تا ۹۰ دقیقه قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشند. مورد مهم دیگر، هزینه تمام بها بلیط برای مسافران کوچک بدون همراه است.

مهم‌ترین نکاتی که قبل از پرواز کودکان باید بدانید

لازم است که بدانید فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی قوانین خاصی در رابطه با سفر کودکان بدون همراه دارند که با اصطلاح Unaccompanied Minor شناخته می‌شوند. توصیه می‌شود که به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی، قوانین ایرلاین پرواز را به دقت مطالعه کنید. همچنین بعد از خرید بلیط، آن‌ها را از حضور کودک بدون همراه آگاه کنید.

فراموش نکنید که به منظور جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، حتما اجازه‌نامه‌ای در کیف کودک قرار دهید که مقصد و مدت زمان اقامت در آن توضیح داده شده است. نکته مهم دیگر، ارائه اطلاعات درست و مهم به مسئولین پرواز است. باید اطلاعات کاملی را در مورد اینکه چه کسی فرزند را در فرودگاه مبدأ تحویل می‌دهد و چه کسی او را در فرودگاه مقصد تحویل می‌گیرد، به خدمه پرواز ارائه دهید؛ چرا که در بیشتر پروازها، کودک توسط خدمه به طرف مقابل در مقصد تحویل داده می‌شود.

 

اقدامات لازم برای حضور کودک در فرودگاه

قرار دادن بلیط هواپیما در کیف کودک اولین اقدامی است که قبل از حضور در فرودگاه باید آن را انجام دهید؛ چرا که در صورت عدم وجود بلیط پرواز، از سفر کودک شما جلوگیری خواهد شد. حضور از قبل در فرودگاه نیز یک الزام است که باید به آن پایبند باشید تا مسئولین پرواز بتوانند کودک شما را قبل از دیگر مسافران سوار هواپیما کنند. تأیید کنید که کودک در ناحیه‌ای از هواپیما قرار بگیرد که همه مهمانداران به او دید داشته باشند. صندلی‌های جلو و عقب هواپیما بسیار عالی و مناسب است.

اقدام موثر دیگر، مرور برنامه سفر با کودک است. بار دیگر برای وی مرور کنید که طول زمان سفر چقدر است، جای وسایل ضروری را بار دیگر با هم چک کنید، عکس شخص تحویل گیرنده در طرف مقابل را به او نشان دهید و به او بگویید که تنها افراد قابل اعتماد در طی سفر خدمه پرواز هستند؛ به این ترتیب کودک در شرایط اضطراری بهتر عمل خواهد کرد.

نکته مهم دیگر، انتخاب هوشمندانه لباس کودک است. ایده پوشاندن لباسی که نام کودک روی آن چاپ شده است، فکر خوبی نیست. بهتر است که لباسی به تن او بپوشانید که شاخص باشد. لباس‌هایی با رنگ‌های شاد و جیغ که راحت‌تر دیده می‌شود، بهترین انتخاب است. در ضمن یک چمدان راحت، کوچک و چرخدار با طرح و رنگ متفاوت برای کودک در نظر بگیرید تا علاوه بر جابجایی آسان، راحت‌تر توسط کودک شناخته شود.

مهم‌ترین وسایل سفر کودک

یکی از ضروریات سفر کودک، به همراه داشتن موبایل و شارژر است؛ به این ترتیب می‌توانید در طول سفر از وضعیت کودک خود آگاه شوید. حتما مقداری پول در کیف کودک بگذارید تا در مواقع اضطراری از آن استفاده کند. یکی دیگر از ضروریاتی که حتما باید در کیف کودک قرار دهید، شماره تلفن‌های دوستان و خانواده است. لیست کاملی از اسامی، تلفن، آدرس خود و فردی که قرار است او را در فرودگاه تحویل بگیرد، در کیف و جیب کودک بگذارید.

به منظور جلوگیری از اعتماد کودک به افراد غریبه، حتما عکس طرف مقابل را به وی نشان دهید و آن را به همراه شماره تلفن و آدرس در کیف کودک بگذارید و به مسئولین پرواز نیز اطلاع دهید. بهتر است که یک کپی از پاسپورت و دیگر کارت‌های شناسایی کودک در چمدان او بگذارید.

اگر کودک شما داروی خاصی مصرف می‌کند، حتما آن را به همراه نسخه پزشک در کنار وسایل دیگر کودک قرار دهید و مهمانداران را از شرایط جسمی کودک آگاه کنید. در آخر، برای اینکه فاصله سفر کوتاه‌تر به‌نظر بیاید و کودک نیز مشغول بازی شود، می‌توانید خوراکی‌ها و اسباب‌بازی‌های مورد علاقه‌‌اش را در کیفش بگذارید.


 

از کجا بلیط پرواز روز بخرم؟!

بعد از مشخص شدن زمان سفر، نوبت به خرید بلیط هواپیما می‌رسد. همانطور که در قسمت‌های قبلی اشاره شد، بر طبق قوانین شرکت‌‌های هواپیمایی امکان حضور کودکان بدون همراه در آخرین پرواز روز وجود ندارد؛ بنابراین باید زمان سفر کودک خود را در روز تنظیم کنید.

برای اطلاع از وضعیت پروازها در روز مقرر و خرید بلیط، می‌توانید به سایت اینترنتی فلای تودی مراجعه کنید. فلای تودی اطلاعات پروازی همه شرکت‌‌های هواپیمایی را در اختیار شما می‌گذارد تا به شکل راحت‌تری بتوانید بلیط مدنظر خود را تهیه کنید. کارشناسان مجموعه نیز به‌صورت ۲۴ ساعته آماده اطلاع‌رسانی و رفع مشکلات احتمالی هستند. آیا تجربه خرید بلیط پرواز از این سایت را دارید؟ باعث افتخار است که نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. هم اکنون تخصص او طراحی و توسعه وب است.

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.