راهنمای خرید سرور مجازی با توجه به سیستم عامل

راهنمای خرید سرور مجازی با توجه به سیستم عامل

سایت های پر بازدید به منظور بهبود عملکرد و افزایش کارایی نیاز به سرور هایی بهتر از نوع اشتراکی آن دارند و در این راستا استفاده از سرور مجازی به یکی از پر طرفدار ترین گزینه ها تبدیل شده است. ما در این مقاله قصد داریم ضمن آشنا نمودن شما با سرور مجازی، آن ها را از نظر سیستم عامل بررسی نموده و یکی از بهترین مجموعه ها در زمینه فروش سرور مجازی را به شما معرفی نماییم.

دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی یا VPS که مخفف عبارت Virtual Private Server می‌باشد، نسخه‌ی مجازی شده از یک سرور اختصاصی است که با نصب یک ماشین مجازی‌ساز (مثلاً VMWare) ایجاد می‌شود. به عبارتی دیگر در سرورهای مجازی به‌جای اینکه چند سخت‌افزار مستقل برای هر سرور اختصاص داده شود، یک سخت‌افزار قدرتمند را با استفاده از نرم‌افزار، به چند سرور شبیه‌سازی می‌کنند.

سرور مجازی تحت سیستم عامل لینوکس یا ویندوز، بصورت یک محیط اختصاصی با دسترسی کامل در اختیار شما قرار می گیرد. در سرور مجازی حافظه RAM و هارد SSD به صورت اختصاصی بوده و CPU به صورت اشتراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت های ایرانی سرورهایی در داخل و خارج کشور ارائه می کنند و کاربران با توجه به نیاز و شرایط، موقعیت سرور مجازی خود را انتخاب می کنند.

مزایای سرور مجازی چیست؟

  • مدیریت سرور مجازی را کاملا در اختیار خود دارید.
  • با استفاده از این سرور در هزینه ها به مقدار زیادی صرفه‌جویی خواهد شد.

سرور مجازی قابلیت های یک سرور کامل را در اختیار شما قرار می دهد و هزینه کمتری نسبت به سرور اختصاصی دارد، پس تا هنگامیکه منابع سخت افزاری سرور مجازی برای شما کافی است می‌توانید از آن استفاده کنید.

  • انعطاف پذیری در گسترش یا تقلیل منابع

انعطاف پذیری در سرور مجازی به معنی امکان ارتقا منابع سخت افزاری مانند حافظه رم، پردازنده و فضای ذخیره سازی می‌باشد. حتی در شرایطی که منابع بیشتر از حد نیاز در اختیار سایتتان قرار گرفته باشد می‌توانید مقدار در دسترس رم و پردازنده را تقلیل دهید.

برای انتخاب سرور مجازی به عنوان میزبان، میبایستی اهداف وبسایت خود را تعیین کنید تا بتوانید منابع لازم را به درستی در اختیار وبسایت خود قرار دهید. در این راستا ما قصد داریم یکی از این منابع تاثیرگذار یعنی سیستم عامل را بررسی کنیم.

همانطور که اطلاع دارید سرور های مجازی معمولا از دو نوع سیستم عامل به منظور مدیریت سرور استفاده می‌کنند: لینوکس و ویندوز.

سرور مجازی با سیستم عامل لینوکس

همانطور که از نام این سرور ها پیداست، سرور های مجازی لینوکس از سیستم عامل لینوکس بهره می‌برند و شما این اختیار را دارید که هر توزیع مناسب نیازتان را از جمله اوبونتو، دبیان و... را روی سیستم عامل خود نصب نمایید. سرور مجازی لینوکس معمولا برای استفاده از وب سرویس هایی نظیر Nginx، Apache و LightSpeed به کار می‌رود و مناسب سایت هایی می‌باشد که با زبان PHP برنامه‌نویسی شده‌اند.

سرور مجازی با سیستم عامل ویندوز

اگر سایت شما تحت زبان ASP.NET توسعه یافته است، نیاز به استفاده از یک سرور مجازی ویندوز خواهید داشت. سرور مجازی ویندوز با یک سیستم عامل ویندوزی تحت وب (مانند (RDPقابل مدیریت است.همچنین کار با سرور مجازی ویندوز راحت‌تر از VPS لینوکس است؛ چون رابط گرافیکی مشابه ویندوز دارد و برخلاف لینوکس، اینجا دیگر نیازی به کار کردن با خط فرمان ندارید.

خرید سرور مجازی ویندوز

هنگام خرید سرور مجازی ویندوز میبایستی به نکاتی توجه شود تا خرید بهینه‌ای انجام دهید و بهترین انتخاب را داشته باشید. با در نظر گرفتن این نکته ها شما خواهید توانست ضمن صرفه جویی در هزینه ها، با انتخاب پلن مناسب منابع وبسایتتان را نیز کنترل کرده و از فعالیت وبسایت مطمئن شوید. اما یکی از عوامل تاثیرگذار دیگر در این زمینه خرید از یک ارائه دهنده مطمئن می‌باشد. ما در این مقاله مجموعه سرو دیتا را به شما معرفی می‌کنیم که ضمن ارائه پلن های متنوع، دارای انواع سرور های مجازی می‌باشد که مزایای بسیاری را به کاربران خود ارائه می‌دهد. از جمله مزایای سرور های مجازی سرو دیتا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان بهینه سازی هزینه ها مطابق با نیازی که برای کسب و کار خودتان
  • ارائه پلن های سرور مجازی متنوع
  • امنیت بسیار بالا در نتیجه رعایت شدن حریم خصوصی توسط تمام کاربران
  • افزایش عملکرد و کارایی سایت با استفاده از سرور مجازی
  • دسترسی به روت و امکان پیکربندی شخصی سازی شده
  • مستقل بوده سرور مجازی و در نتیجه آزادی کامل در نصب و استفاده از نرم‌افزار هایی که نیاز دارید
  • بالا رفتن راندمان سایت نسبت به سرور های اشتراکی

همچنین مجموعه سرو دیتا در راستای برطرف نمودن نیاز های کاربران شرایط زیر را مهیا نموده است تا بدون هیچ مشکلی از سرور مجازی خود استفاده نمایید:

  • ارائه خدمات پشتیبانی 24 ساعته برای کاربران
  • امکان راه اندازی سریع و اتوماتیک سرور مجازی
  • قابلیت ارتقاء سرورها در صورت نیاز و در مواقع ضروری
  • ارائه خدمات با هزینه ها و قیمت های مقرون به صرفه

همانطور که اطلاع دارید این مزیت ها و شرایط را می توانید در مجموعه های مختلفی در بازار ایران در اختیار داشته باشید. یکی از این مجموعه ها که سابقه‌ای درخشان در ارائه این خدمات نیز دارا است، مجموعه سرودیتا است. این مجموعه با ارائه تنوع بسیار بالایی از خدمات و سرویس سرور مجازی شرایطی را برای کاربران خود فراهم آورده تا بتوانند متناسب با نیاز خود برای خرید و انتخاب سرور مجازی داخلی و خارجی اقدام نمایند. با مراجعه به سایت این مجموعه به نشانی sarvdata.com/vps/ بیشتر با پلن های متنوع آنها آشنا خواهید شد.

مجید علوی زاده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با طراحی گرافیک شروع کرد، طراحی وب را از سال ۱۳۸۰ و برنامه نویسی وب را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد و در همان سال وب سایت مجید آنلاین را تاسیس کرد. هم اکنون تخصص او طراحی و توسعه وب است.

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.