پنج نکته برای کسانی که می‌خواهند برنامه نویسی را شروع کنند

پنج نکته برای کسانی که می‌خواهند برنامه نویسی را شروع کنند

۱. چرا میخواهید برنامه نویسی کنید، انگیزه‌ی واقعی خود را کشف کنید

چه چیزی می خواهید بسازید؟
آیا هدف شما از یادگیری، صرفا یافتن شغل بهتری است؟
دلیل خود را اینجا بیان کنید...هر دلیلی قابل قبول است، فقط انگیزه ی خود را مشخص کنید تا دقیقا بدانید برای چه زمان و پول خود را برای یاد گرفتن یک مهارت جدید، سرمایه گذاری می‌کنید.
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
جای بروشور دیواری
خرید جای بروشور دیواری و رومیزی
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
تعمیر لوازم خانگی
تعمیر جاروبرقی، مایکروفر، بخارشوی، ظرفشویی، لباسشویی، سولاردام، کولرگازی
خودتان را اینجا معرفی کنید

۲. برنامه زمانی خود را مشخص کنید، چقدر زمان می توانید به برنامه نویسی اختصاص دهید

پیشنهاد می‌کنم ابتدا با برنامه ریزی ساعت در ماه شروع کنید و سپس به ساعت در هفته تبدیل کنید.
مشخص کردن تعداد ساعت ثابت برای هر روز، برای کسانی که برنامه کاری ثابتی ندارند، کاربردی نیست، چرا که بعضی از روز ها تراکم کارها بیشتر از روزهای دیگر است و بعضی از روز ها را میخواهیم به جای کدنویسی صرفا به کار کردن و استراحت بپردازیم. اما اگر  تعداد ساعت مشخصی را برای هر هفته اختصاص دهیم، به راحتی می توان در طی چندین روز به هدف زمانی خود رسید.

۳. بلند مدت فکر کنید

مردم معمولا آنچه که می‌توانند در یک روز انجام دهند را بیش از حد در نظر می‌گیرند، اما همه‌ی آنها، کارهایی را که میتوانند در طی یک سال انجام دهند، دست کم می گیرند.
برای خود هدف سالانه و همچنین یک چشم انداز پنج ساله مشخص کنید.
با این مهارت و تجربه ی جدید برنامه نویسی، خود را در پنج سال آینده چگونه میبینید؟

۴. بودجه ای را برای این کار تعیین کنید

مشخص کنید که چه مقدار می‌خواهید برای یادگیری این مهارت سرمایه کنید، حتی اگر نمیخواهید هیچ سرمایه‌ای به این کار اختصاص دهید.
سرمایه گذاری، مقدار زمانی که میخواهید به یادگیری اختصاص دهید را نیز شامل می‌شود. چرا که زمانی را که برای یادگیری اختصاص می‌دهید ، نمی‌توانید برای کار کردن و بدست آوردن پول صرف کنید. بنابرین توجه کنید که چه مقدار زمان را صرف یادگیری خواهید کرد چرا که زمانی که اختصاص می دهید همان هزینه ای است که سرمایه  گذاری می کنید.
این دیدگاه باعث کاهش اتلاف وقت و از دست دادن تمرکز می‌شود چرا که شما از اینکه چقدر زمان شما با ارزش است آگاه خواهید بود.

۵. یک مربی/دوست/حامی برای خود پیدا کنید

اگر می‌توانید به دنبال دوستی باشید که به عنوان یک توسعه دهنده فعالیت می‌کند، کسی که بتواند شما را هنگامی که در کد نویسی به مشکل برخوردید، کمک کند حتی اگر تنها یک بار در هفته بتوانید ملاقات کنید.
در صورتی که شما به چنین اشخاصی برای کمک گرفتن، دسترسی ندارید، همواره می توانید از گوگل کمک بگیرید. هر زمان که به مشکلی برخورد کردید به سادگی سوال کدنویسی خود را در گوگل جستجو کنید و گوگل مستقیما شما را به اجتماعاتی که که میتوانید جواب سوال خود را بیابید هدایت خواهد کرد. (مثال: Stackoverflow, w3schools, thesitewizard, echoecho, computerhope, ...)

و در نهایت یادگیری کدنویسی را شروع کنید.

موارد فوق نکاتی هستند که باید همواره در طی مسیرکدنویسی به خود یادآوری کنید تا زمانی که مشغله زیادی دارید و خسته هستید، خود را ملزم به ادامه ی یادگیری و کدنویسی بدانید و ادامه دهید.

منبع: theyogicoder

 

فرناز عبداللهی هستم دانشجوی مهندسی فناوری اطلاعات، با شروع از html , css وارد حوزه ی طراحی وب شده ام و در حال حاضر در حال یادگیری جاوا اسکریپت می باشم.

نظرات و سوالات کاربران

ارسال پاسخ کورش
کورش
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ ۰۲:۳۱
مقاله مفیدی بود ...کارم رو تا حدودی راه انداخت و جلو برد.تشکر ان شا ا.. که اینچنین مقالات پر مغز و در عین حال با بیان ساده ادامه داشته باشه.
ارسال پاسخ محمد
محمد
پنج شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۶ ۱۷:۰۸
با تشکر از مطلب خوبتون