کاربر گرامی، محتوای این صفحه از سایت قدیمی مجیدآنلاین در این بخش قرار گرفته شده است، از این رو ممکن است مشکلاتی در این صفحه وجود داشته باشد.
از شما تقاضا می‌کنیم، مشکلات این صفحه را با ارسال لینک مقاله از طریق صفحه تماس با ما اطلاع دهید.

ساختن توپ گلف 2

1- یک صفحه جدید به اندازه 800*800 ، رزولوشن 72 Dpi با بک گراند مشکی درست میکنیم و نام آن را "Golf ball" میگذاریم .
2- یک لایر جدید ایجاد میکنیم و اسمش رو "دایره" می گذاریم درون اون یه دایره با ابزار Elliptical marquee tool به اندازه دلخواه یه دایره میکشیم و آن را انتخاب ميكنيم و از منوي Edit>Fill ان را رنگ سفيد ميزنيم .

3- برای فرو رفتگی های داخل توپ ، یک صفحه جدید به اندازه 15*15 درست میکنیم و دوباره یه دایره با ابزار Elliptical marquee tool به اندازه کوچک درست میکنیم سپس از منوی Edit>Fill رو کلیک میکنیم و رنگ مشکی میزنیم ، بعد از این کار ، لایر بک گراند رو پاک میکنیم و با فشردن Ctrl+A تمام صفحه رو انتخاب میکنیم و دوباره به منوی Edit>Define pattern رو کلیک میکنیم و نام ان را "pattern 1" میگذاریم .
 

4- خوب حالا به صفحه "Golf ball" بر میگردیم و سپس با نگه داشتن کلید Ctrl روی لایر دایره کلیک میکنیم تا محیط دایره رو انتحاب کنیم .
5- گزینه Fill را از منوی Edit رو کلیک میکنیم و مقدار Use:Pattren مگذاریم و Custom pattren=pattern 1 میذاریم (همان پترنی که خودمون ساختیم) و Ok مکنیم .

6- از منوی Edit>Free Transform و یا با فشردن کلید های Ctrl+T دور دایره یه باکس میاد که میخواهیم 45 درجه بچرخانیم .

7- حالا به منوی Filter>Blur>Gassian Blur و مقدار 2 پیکسل رو Ok میکنیم و دوباره با فشردن Ctrl+F این کار را دوباره انجام میدهیم .

8- برای اینکه يه حالت توپ مانند به خودش بگيره اول دایره رو انتخاب میکنیم و بعدش به منوی Filter>Distort>Spherize رفته و با مقدار 100% OK میکنیم .

9- ابزار gradient tool و سپس radial gradient رو انتخاب کرده

و درون دایره با ابزار gradient مانند شکل میکشیم .

10- حالا از لایر دایره یه کپی میگیریم و اسمش رو میذاریم "دایره دوم"

بعد از درست کردن لایر دایره دوم با نگه داشتنن کلید Alt روی Merge visible کلیک میکنیم .

11- حالا با فشردن Ctrl+A تمام صفحه لایر دوم رو انتخاب میکنیم و یه Copy میکنیم و در Channels روی کلید Create new Channel کلیک میکنیم و درون Channel جدید Paste میکنیم و اسم پیش فرض رو قبول میکنیم (Alpha 1)

12- بعد از اینکه کارهای بالا رو انجام دادیم بر میگردیم به لایر دایره (راستی اینجا اگه خوستین میتوانید لایر دایره دوم رو پاک کنید) و به منوی Filter>Render>Lighting effects رفته و مقدار Texture Channel رو Alpha 1 میذاریم و یک سری کارها مطابق شکل تنطیم میکنیم .

پس تا الان عکس مورد نظر یك چیزی شبیه این عکس شده :

13- با فشار دادن کلید های Ctrl+L لول (Level) عکس رو تغییر میدهیم .

تقریبا به مرحله نهایی کار میرسیم
14- برای گذاشتن مقداری Efect به لایر استایل میریم .
14-1)Inner Shadow :
 

Blending mode: Hard Light with Black

Angle -159

Distance 40 px

Choke 0%

Size 70 px

14-2)Colour Overlay :
 

Blending mode: Color

Colour #929AA0

Opacity 100%

 

14-3)Gradient Overlay :

Blending Mode: Overlay

Style: Linear

Angle 24 degrees

Scale 85%

 

15- برای خوشگل تر شدن عکس یه سایه بهش میدیم . برای این کار یه لایر جدید درست میکنیم و نام آن را سایه دایره میذاریم سپس با ابزار Elliptical marquee tool یه بیضی مطابق شکل میکشیم در نظر داشته باشید که Feather=5px هستش .
16- با ابزار gradient tool>Liner gradient مطابق شکل میکشیم .

اینم عکس تمام شده :




 

از همگی عذر میخوام اگه یکم توضیحاتش زیاد شد و مطالب رو یکم مبتدی گفتم .


موفق باشید WinkWink

علی

به اشتراک بگذارید